Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Κυκλοφόρησε την Παρασκευή στο ελληνικό iBookstore το διαδραστικό ηλεκτρονικό βιβλίο “Το πλήρες εγχειρίδιο του OS X Mountain Lion” (584 σελ, €14,99) των Μιχάλη Σίμου και Μιχάλη Μυρσιάδη (M&S Books & Services), συντάκτες και οι δύο της σελίδας MacLife.gr. Είναι ο δεύτερος οδηγός που εκδίδουν οι δύο συγγραφείς. Στo ebook για την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος των υπολογιστών Macintosh, “οι χρήστες των υπολογιστών Mac θα μάθουν τα πάντα για το σύγχρονο λειτουργικό σύστημα της Apple, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες που τους προσφέρει και να εντοπίσουν εύκολα το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. “Το Πλήρες Εγχειρίδιο του OS X Mountain Lion” είναι γραμμένο με απλό και κατανοητό τρόπο από έμπειρους χρήστες του λειτουργικού και απευθύνεται τόσο στους νέους όσο και στους παλαιότερους χρήστες του OS X”.
To ebook διαβάζεται στο iPad με το iBooks 2, την τελευταία έκδοση της εφαρμογής της Apple για την ανάγνωση ebooks. Κατά την ανάγνωση υποστηρίζονται όλες οι δυνατότητες της εφαρμογής (αναζήτηση, σημειώσεις, πίνακας περιεχομένων). Δημιουργήθηκε με πρόγραμμα της Apple iBooks Author.
Οι Σίμος και Μυρσιάδης είχαν εκδώσει αντίστοιχο διαδραστικό ebook- οδηγό “To πλήρες εγχειρίδιο του OS X Lion” (521 σελ, €14,99) για την προηγούμενη έκδοση του λειτουργικού της Apple. Το e-book είχε αξιοσημείωτη επιτυχία εμφανιζόμενο στις πρώτες θέσεις του ελληνικού iBookstore.Στο iBookstore μάλιστα έχει ανέβει διορθωμένη και συμπληρωμένη εκδοχή του ebook μέσα από τη χρήση του από τους αναγνώστες.
Ακουλουθούν το πλήρες δελτίο τύπου και screenshots από το ebook.

Δελτίο Τύπου

Την Παρασκευή 17/8 έγινε διαθέσιμο μέσω του iBookStore της Apple το πρωτοποριακό διαδραστικό εγχειρίδιο για το iPad, με τίτλο “Το πλήρες εγχειρίδιο του OS X Mountain Lion“.
“Το πλήρες εγχειρίδιο του OS X Mountain Lion” είναι το δεύτερο ηλεκτρονικό εγχειρίδιο της σειράς “Το πλήρες εγχειρίδιο του OS X”, γραμμένο στην Ελληνική γλώσσα για το iPad, το οποίο διατίθεται πλήρως ανανεωμένο αποκλειστικά από το iBookStore της Apple. Η νεότερη έκδοση μας, με πλούσιο περιεχόμενο, έρχεται να καλύψει και πάλι με μοναδικό τρόπο τις ανάγκες των χρηστών της τελευταίας έκδοσης του λειτουργικού OS X για τους υπολογιστές Mac.
Στην έκδοση του εγχειρίδιου για το OS X Mountain Lion, οι χρήστες των υπολογιστών Mac θα μάθουν τα πάντα για το σύγχρονο λειτουργικό σύστημα της Apple, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες που τους προσφέρει και να εντοπίσουν εύκολα το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. “Το Πλήρες Εγχειρίδιο του OS X Mountain Lion” είναι γραμμένο με απλό και κατανοητό τρόπο από έμπειρους χρήστες του λειτουργικού και απευθύνεται τόσο στους νέους όσο και στους παλαιότερους χρήστες του OS X.
Στις περισσότερες από 580 σελίδες του και τα 18 κεφάλαια, θα βρούν λεπτομερή περιγραφή για τις καινούργιες λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά της νεότερης έκδοσης του λειτουργικού, με εκατοντάδες εικόνες, βίντεο και όπως πάντα απλές οδηγίες βήμα προς βήμα για οποιαδήποτε εργασία ή ρύθμιση θέλουν να εκτελέσουν. Tο ηλεκτρονικό βιβλίο είναι ιδανικά οργανωμένο και ξεκινώντας τον χρήστη του OS X Mountain Lion από τα βασικά, προχωράει σε βάθος ανάλυση των χαρακτηριστικών του λειτουργικού, προκειμένου να καλύψει όλες τις ανάγκες των χρηστών που θα προκύψουν από την καθημερινή τους ενασχόληση με ένα σύγχρονο υπολογιστή Mac. Η δε ανανεωμένη του σχεδίαση καθιστά την ανάγνωση πραγματικά απολαυστική.
Να επισημάνουμε πως οι αναφορές σε μενού, κουμπιά, ονομασίες κ.ά. καθώς και όλες οι εικόνες για τις προτιμήσεις του συστήματος, υπάρχουν τόσο στα Ελληνικά, όσο και στα Αγγλικά, με αποτέλεσμα το εγχειρίδιο να εξυπηρετεί τους Έλληνες χρήστες, όποια γλώσσα κι αν έχουν επιλέξει για το περιβάλλον του OS X.
Στην έκδοση του βιβλίου για το iPad, ο αναγνώστης μπορεί να εκμεταλλευτεί τις χρήσιμες λειτουργίες που του προσφέρει η εφαρμογή iBooks, όπως:
  • να πραγματοποιήσει αναζήτηση λέξεων και φράσεων,
  • να πλοηγηθεί στα περιεχόμενα και να επιλέξει την επιθυμητή ενότητα με ένα ταπ,
  • να επισημάνει τμήματα του κειμένου που τον ενδιαφέρουν για μελλοντική αναφορά,
  • να κρατήσει σημειώσεις κ.ά.
“Το πλήρες εγχειρίδιο για το OS X Lion” διατίθεται τώρα από το iBookStore στην τιμή των 14,99 ευρώ. Μπορείτε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το εγχειρίδιο, να δείτε screenshots και να διαβάσετε ειδήσεις για τις εκδόσεις μας, στην ανανεωμένη μας ιστοσελίδα www.textbooks.gr. Επιπλέον μπορείτε να μας ακολουθήσετε στο Facebook και το Twitter.

Με εκτίμηση,
Μιχάλης Σίμος
Μιχάλης Μυρσιάδης
M&S Books & Services
Screenshots

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Οι Εκδόσεις Δήγμα, που δημιουργήθηκαν το 2009 από τον Θανάση Τριαρίδη και τον Κυριάκο Αθανασιάση, διαθέτουν τα βιβλία τους και σε ηλεκτρνική μορφή. Τα e-books, κυρίως σε μορφή PDF, είναι δωρεάν. Οι Εκδόσεις Δήγμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενες και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα: “Τα όποια έσοδα του κάθε βιβλίου (είτε καλύπτουν το κόστος του είτε όχι) θα αναχρηματοδοτούν το επόμενο βιβλίο του ίδιου συγγραφέα”.

Οι  συντελεστές των Εκδόσεων Δήγμα εξηγούν το σκεπτικό τους:

Οι εκδόσεις δήγμα ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2009 από τους συγγραφείς Θανάση Τριαρίδη και Κυριάκο Αθανασιάδη. Ο αρχικός σκοπός τους ήταν το να συγκεντρώσουν εκδοτικά (σε στερεοτυπικές εκδόσεις) τα βιβλία των δύο συντελεστών τους που είτε εκδόθηκαν μέσα στα τελευταία 20 χρόνια σκορπισμένα σε πολλούς εκδότες (και, κατά το πλείστον, έχουν πλέον πολτοποιηθεί) είτε είναι ανέκδοτα. Ωστόσο, σιγά-σιγά ο άξονας αυτός διευρύνεται και προς άλλους συγγραφείς που μπορούν να εκφράσουν ένα τέτοιο εγχείρημα.  

Οι εκδόσεις δήγμα στηρίζονται στην εθελοντική και απλήρωτη εργασία των συντελεστών τους και λειτουργούν στη βάση της ανθρώπινης σχέσης και της αλληλοπροσφοράς. Από την πρώτη στιγμή συμμέτοχος παντοειδώς στο εγχείρημα ήταν ο εκδότης και μεταφραστής Γιάννης Ευαγγέλου (εκδόσεις διάπυροΝ), η δημοσιογράφος και φιλόλογος Αγγελική Τριαρίδου καθώς και ο προγραμματιστής Στέλιος Ιγνατιάδης. Από το καλοκαίρι του 2010, στην εκδοτική ομάδα προστέθηκαν ο νέος ποιητής και φιλόλογος Κωνσταντίνος Ποζουκίδης, ο νέος συγγραφέας Νίκος Μπόνου, η σκηνοθέτης Στέλα Αλισάνογλου, η ζωγράφος Έλλη Γρίβα.  

Οι εκδόσεις δήγμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενες και μη κερδοσκοπικές. Τα όποια έσοδα του κάθε βιβλίου (είτε καλύπτουν το κόστος του είτε όχι) θα αναχρηματοδοτούν το επόμενο βιβλίο του ίδιου συγγραφέα. Έτσι, αν αντέξουν, σε βάθος χρόνου θα συγκεντρώσουν ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του κάθε συγγραφέα τους, το οποίο θα είναι προσβάσιμο σε όποιον θελήσει να το βρει.  

Μπορεί κανείς να δει το όλο εγχείρημα ως μια προσπάθεια αυτόνομης παρουσίας μέσα σε μια εκδοτική πραγματικότητα, μια «βιβλιοπαραγωγή» που με το (προσχηματικό ή πραγματικό) επιχείρημα της «αναλογίας κόστους-κέρδους» αποκλείει εκφραστικές απόπειρες που δεν απευθύνονται/υπάγονται στο προ-ετοιμασμένο/προ-κατασκευασμένο «αναγνωστικό κοινό». Όλες αυτές οι απαίσιες λέξεις («βιβλιοπαραγωγή», «αναγνωστικό κοινό», «αγορά», «αναλογία κόστους-κέρδους») από καιρό έχουν κουράσει τους συντελεστές του δήγματος, οι οποίοι, ως μεγάλα παιδιά πια, διεκδικούν το δικαίωμά τους όχι μόνο να μην τις προφέρουν (που, έτσι κι αλλιώς, ποτέ δεν το έκαναν), αλλά και να μην τις ακούν.  

Τα βιβλία των εκδόσεων δήγμα (λογοτεχνία εν αρχή και –ενδεχομένως– δοκίμιο σε μια επόμενη φάση), ανεξάρτητα από την έντυπη έκδοσή τους, μπορούν να κυκλοφορούν στο Ίντερνετ και να αναπαράγονται ελεύθερα από κάθε «πνευματικό δικαίωμα» (άλλη απαίσια λέξη). Οι έντυπες εκδόσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν για λίγο – ας πούμε για μια δεκαετία: στον (ήδη παρόντα και διαρκώς ελαύνοντα) κόσμο των ηλεκτρονικών αυτο-εκδόσεων μηδενικού κόστους, η έννοια του «πνευματικού δικαιώματος» θα είναι μια παλιά μπούρδα. Μας ανήκει ό,τι αγαπήσαμε με πάθος μεγαλύτερο από την ασφάλεια της ιδιοκτησίας μας: ακόλουθα, ο χρόνος ανήκει σε όσους τον χάνουν κι η γη σε όσους την περπάτησαν αφήνοντας πίσω τους χνάρια ή ανάσες, μα όχι σύνορα.  

Οι εκδόσεις ενδέχεται (χωρίς όμως αυτό να είναι και απαραίτητο) να φιλοξενήσουν (με τους ίδιους όρους) και άλλους συγγραφείς – με ανάλογη οπτική για το βιβλίο, τη λογοτεχνία και τον κόσμο γενικότερα. 

εκδόσεις δήγμα 
Ιανουάριος 2011

Posted by & filed under Uncategorized.

Η τριλογία “The Hunger Games” της Suzanne Collins είναι πλέον η σειρά βιβλίων με τις περισσότερες πωλήσεις στο Amazon, ξεπερνώντας και τα 7 βιβλία του Harry Potter. Η καταμέτρηση περιλαμβάνει τις πωλήσεις τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή, αν και για κάθε έντυπο βιβλίο της τριλογίας πωλούνται 3,7 ebooks, αναφέρει το Amazon. Η τριλογία γνώρισε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία μετά τη μεταφορά της στην
Τα μυθιστορήματα δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας με κυρίως νεανικό κοινό έχουν εκδοθεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πλατύπους, αλλά δεν είναι διαθέσιμα σε e-books. Στα αγγλικά διατίθεναι σε ebook από το Amazon με τιμή $5 έως $5,99 το καθένα: The Hunger Games, Catching Fire, Mockingjay. Δεν είναι διαθέσιμα στα αγγλικά από το ελληνικό iBookstore.

Το trailer της ταινίας:

Η υπόθεση του “The Hunger Games”:

Από τα ερείπια ενός μέρους που κάποτε ήταν γνωστό ως Βόρεια Αμερική έχει αναδυθεί το έθνος της Πάνεμ, μια λαμπερή Κάπιτολ που περιβάλλεται από δώδεκα απομακρυσμένες επαρχίες. Η Κάπιτολ είναι σκληρή και αμείλικτη και κρατά τις επαρχίες υπό τον έλεγχό της αναγκάζοντάς τις να στέλνουν από ένα αγόρι και ένα κορίτσι ηλικίας από δώδεκα μέχρι δεκαοχτώ για να συμμετάσχουν στους ετήσιους Αγώνες Πείνας, έναν αγώνα θανάτου που μεταδίδεται ζωντανά από την τηλεόραση. 

Για την δεκαεξάχρονη Κάτνις Έβερντιν, που ζει μόνη μαζί με τη μητέρα και τη μικρότερη αδερφή της, η απόφαση της να πάρει εθελοντικά τη θέση της αδερφής της στους Αγώνες δεν διαφέρει και πολύ από μια θανατική ποινή. Όμως η Κάτνις έχει φτάσει κι άλλη φορά κοντά στο θάνατο -και η επιβίωση είναι δεύτερη φύση για εκείνη. Χωρίς να το επιδιώκει πραγματικά, διεκδικεί σοβαρά τη νίκη. Αλλά για να νικήσει, θα πρέπει να αρχίσει να κάνει επιλογές που φέρνουν σε σύγκρουση την επιβίωση με την ανθρωπιά και την αγάπη με τον έρωτα.

Πηγές: Amazon, Digital Book World

Posted by & filed under Uncategorized.

Στο μετρό του Λονδίνου

Το βρετανικό Amazon, amazon.co.uk, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικών βιβλίων για συσκευές και εφαρμογές Kindle ξεπερνούν πια τις πωλήσεις τυπωμένων βιβλίων. Λιγότερο από δύο χρόνια μετά τη διάθεση του Kindle στη Βρετανία, πωλούνται περισσότερα ebooks απ’ ό,τι τυπωμένα βιβλία με μαλακό (paperback) και σκληρό εξώφυλλο (hardback) μαζί. Από την αρχή του 2012 και έως τις αρχές Αυγούστου για κάθε 100 τυπωμένα βιβλία paperback και hardback πωλούνται 114 ebooks. Σύμφωνα με το Amazon, στα τυπωμένα βιβλία συνυπολογίζονται και αυτά που δε διαθέτουν αντίστοιχη ηλεκτρονική έκδοση, ενώ στα ebooks δεν προσμετρώνται όσο είναι διαθέσιμα για δωρεάν κατέβασμα. Οι Βρετανοί που κατέχουν Kindle αγοράζουν τέσσερις φορές περισσότερα βιβλία απ’ ό,τι πριν, “μια αναγέννηση της ανάγνωσης” σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Amazon, και ο ηλεκτρονικός αναγνώστης Kindle είναι το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Από το βρετανικό Amazon μπορούν να γίνουν αγορές μόνο από όσους δηλώνουν διεύθυνση αποστολής ή κατοικίας στη Μεγάλη Βρετανία.

Το Amazon δεν αναφέρει τους απόλυτους αριθμούς για τις πωλήσεις τυπωμένων βιβλίων, ebooks και συσκευών και τα στοιχεία που δίνει δεν μπορούν να διασταυρωθούν ανεξάρτητα.

Αν και περισσότερο από μισό εκατομμύριο ebooks για το Kindle κοστίζουν £3.99 (περίπου €5) ή λιγότερο, το Amazon υποστηρίζει ότι το κίνητρο για τα ebooks δεν είναι μόνο η τιμή αφού διαθέτει και τα τυπωμένω βιβλία σε χαμηλές τιμές. Η επιτυχία του βιβλίου “50 αποχρώσεις του γκρι” της E. L. James, που πούλησε δύο εκατομμύρια αντίτυπα τους τελευταίους 4 μήνες, ευνόησε την αύξηση των πωλήσεων ebooks. Από τα 10 best seller ebooks του βρετανικού Amazon για το 2012, τα 3 προέρχονται από την πλατφόρμα αυτοέκδοσης του βιβλιοπωλείου Kindle Direct Publishing. Πρόκειται για τους συγγραφείς Nick Spalding, Katia Lief και Kerry Wilkinson.
Τα ebooks ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα τυπωμένα βιβλία στο αμερικάνικο Amazon το Μάιο του 2011, λιγότερο από 4 χρόνια μετά την έναρξη κυκλοφορίας του Kindle. Συνολικά οι πωλήσεις ebooks, όχι μόνο από το Amazon, ξεπερνούν πλέον στις ΗΠΑ τις πωλήσεις τυπωμένων βιβλίων hardback σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε τον Ιούνιο η Ένωση Αμερικανών Εκδοτών.
Παράλληλα, το Amazon ανακοίνωσε το Μάιο ότι τα Kindle θα διατίθενται στα Waterstones, τη μεγαλύτερη αλυσίδα τούβλινων βιβλιοπωλείων στη Βρετανία, που θα εξοπλιστούν πλέον με δωρεάν WiFi internet για αγορές ebooks μέσα από τα καταστήματά τους.

Το Nook στη Βρετανία

Ο μεγάλος ανταγωνιστής του Amazon, το Barnes & Noble, η μεγαλύτερη αλυσίδα τούβλινων βιβλιοπωλείων στις ΗΠΑ, θα ξεκινήσει τη διάθεση ebooks και των συσκευών Nook στη Βρετανία από τα μέσα Οκτωβρίου μέσα από τη διεύθυνση www.nook.co.uk. Οι πρώτες συσκευές που θα είναι o ηλεκτρονικός αναγνώστης με ενσωματωμένο φωτισμό Nook Simple Touch with GlowLight και το tablet PC Nook Tablet. Για το Nook Tablet θα είναι διαθέσιμο επίσης και το ιδιόκτητο κατάστημα εφαρμογών Android της Barnes & Noble. 
Είναι η πρώτη φορά που το Barnes & Noble διαθέτει ebooks και συσκευές εκτός των ΗΠΑ.
Το βιβλιοπωλείο αναφέρει ότι θα ανακοινώσει συνεργασίες με βρετανικά τούβλινα και online βιβλιοπωλεία. Οι διαπραγματεύσεις του πάντως με τη μεγαλύτερη τούβλινη αλυσίδα Waterstones ναυάγησαν το Μάιο και το βιβλιοπωλείο συμφώνησε με το Amazon.

Posted by & filed under Uncategorized.

Παρόλο που ο browser Chrome έχει ενσωματωμένο το plugin για τον Flash Player της Adobe, οι δύο δε φαίνεται να τα πηγαίνουν καθόλου καλά. Το plugin, “πρόσθετo” στον browser για banner, βίντεο και άλλα στοιχεία σε site που χρησιμοποιούν την τεχνολογία Flash της Adobe, αρκετές φορές δε λειτουργεί σωστά. Μετά από πρόσφατη αναβάθμιση του Chrome, μία από τις περιπτώσεις αυτές είναι όταν θέλουμε να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα Adobe Digital Editions, για την ανάγνωση e-book σε PDF και ePUB. Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα για την ανάγνωση αρχείων ePUB σε Windows και Mac, αλλά εκεί που είναι τελείως απαραίτητο είναι για να κατεβάσουμε e-books, PDF ή ePUB, που είναι κλειδωμένα με το DRM της Adobe (ADEPT). Πατώντας όμως το “κουμπί” της εγκατάστασης (install) μέσα από τον Chrome παίρνουμε μήνυμα λάθους. 
Η λύση του προβλήματος
Μια λύση στο πρόβλημα είναι να “παίξουμε” με την απενεργοποίηση κάποιων από τα 3 αρχεία του plugin στον Chrome. Αυτό μπορεί να γίνει γράφοντας στη γραμμή διευθύνσεων του browser chrome://plugins και από εκεί να κάνουμε κάποια απενεργοποίηση.
Η απλούστερη λύση είναι όμως να ανοίξουμε έναν άλλο browser από τους Firefox, Explorer και Safari και να ξεκινήσουμε εκεί την εγκατάσταση από την επίσημη σελίδα της Adobe.

Πότε δουλεύει, πότε δε δουλεύει
Μπορεί το Flash να έχει εξοριστεί οριστικά από τις φορητές συσκευές, ακόμα και το Android, αλλά στους υπολογιστές εξακολουθεί να είναι παρόν – και να μας δημιουργεί προβλήματα.

Πριν από την πρόσφατη αναβάθμιση του Chrome, είχα κατεβάσει και εγκαταστήσει το Adobe Digital Editions από τον Chrome στο νέο μου υπολογιστή χωρίς προβλήματα. Χτες όμως μου ανέφεραν ότι δεν μπορούσαν άλλοι χρήστες του Chrome να εγκαταστήσουν το πρόγραμμα.

Έχει ενδιαφέρον και η εμμονή της Adobe με το Flash. Απλά δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείς Flash στη σελίδα του κατεβάσματος αρχείων.

Λογικά σύντομα η Google θα φροντίσει να λύσει το πρόβλημα, αφού δεν αφορά μόνο το κατέβασμα του Adobe Digital Editions. Μέχρι τότε για το συγκεκριμένο σκοπό ας χρησιμοποιούμε άλλους browser.

Posted by & filed under Uncategorized.

Περισσότερες φωτό στο Facebook

Nέο ηλεκτρονικό αναγνώστη ανακοίνωσε σήμερα η Sony, τον Sony Reader PRS-T2. Κοστίζει $129,99 και είναι διαθέσιμος σε λευκό, μαύρο και κόκκινο σε ΗΠΑ και Καναδά.

Οι διαφορές από το προηγούμενο μοντέλο είναι κυρίως στο design και ακόμα και εκεί είναι οριακές. Για πρώτη φορά μπορούμε επίσης να ποστάρουμε απευθείας από τη συσκευή παραθέματα στο Facebook, δυνατότητα που εδώ και καιρό είχαν οι ανταγωνιστικές συσκευές. Το πιο ενδιαφέρον νέο στοιχείο είναι η δυνατότητα να διαβάζουμε στη συσκευή σελίδες στο internet και σημειώσεις που έχουμε αποθηκεύσει στην υπηρεσία Evernote και, αντίστροφα, να αποθηκεύσουμε στο Evernote παράθεματα από τα e-books μας. Αν και η τιμή του νέου Sony Reader δεν έπεσε, έχει μια σημαντική διαφορά με το παλιό μοντέλο: δεν υποστηρίζει αρχεία ήχου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ο Sony Reader PRS T-2 έχει οθόνη αφής από ηλεκτρονικό χαρτί (Pearl της E Ink, ανάλυση 800 x 600, 16 κλίμακες του γκρι), συνδέεται στο internet μέσω WiFi και διαθέτει browser, έχει εσωτερική μνήμη 2GB (με τα 1,3 GB διαθέσιμα για αποθήκευση e-books) και θύρα microSD για επέκτασή της μέχρι 32 GB ακόμη. Η μπαταρία διαρκεί έως 2 μήνες (ανάγνωση μισή ώρα την ημέρα με το WiFi κλειστό) με φόρτιση 2 έως 2,5 ωρών. Το βάρος του είναι 167 γραμμάρια και διαφημίζεται ως “ο ελαφρύτερος ηλεκτρονικός αναγνώστης του κόσμου”. Υπάρχουν ενσωματωμένα 6 λεξικά (αγγλικά Βρετανίας και ΗΠΑ, από και προς τα αγγλικά και τα ισπανικά και τα γαλλικά) και υποστηρίζονται αρχεία PDF και ePUB, ξεκλείδωτα ή με το κλείδωμα της Adobe. Όπως και πριν, η συσκευή συνοδεύεται από γραφίδα με την οποία μπορούμε να κρατήσουμε σημειώσεις ή να σχεδιάσουμε με ελεύθερο χέρι, χωρίς τη χρήση του εικονικού πληκτρολογίου.

Το βασικό πλεονέκτημα του Sony Reader παραμένει η καλύ υποστήριξη PDF, με τη δυνατότητα χρήσης πολλαπλών ζουμ και αυτόματου ζουμαρίσματων των δίστηλων ή τρίστηλων σελίδων. 

Αν και μια αγορά που στοχεύει η Sony είναι η Ιαπωνία και τα ιαπωνικά, που γράφονται κάθετα και οριζόντια και από τα δεξιά προς τα αριστερά, ο νέος ηλεκτρονικός αναγνώστης δεν υποστηρίζει το αναβαθμισμένο πρώτυπο ePUB, το EPUB3, που λύνει ασυμβατότητες και προβλήματα ως προς τα αλφάβητα.

Η μεγάλη διαφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι ότι δεν υποστηρίζονται αρχεία ήχου (μουσική, podcast ή audio book) και δεν έχει, κατά συνέπεια, ηχεία και θύρα για ακουστικά.

Τύποι αρχείων που υποστηρίζονται

  • Αρχεία κειμένου κλειδωμένα (Adobe DRM): ePUB, PDF
  • Αρχεία κειμένου χωρίς κλείδωμα: ePUB, PDF, TXT
  • Αρχεία εικόνων: JPEG, PNG, GIF, BMP


Κουμπιά και μενού

Tα κλασικά κουμπιά για το χειρισμό της οθόνης έχουν αντικατασταθεί από “μαλακά” κουμπιά, πιο κοντά σε αυτά που βρίσκουμε στα κινητά τηλέφωνα με Android, και εξωτερικά η συσκευή είναι πιο ματ σε σχέση με τον PRS T-1.
Η κεντρική σελίδα, το μενού και η βιβλιοθήκη με τα e-books έχει αισθητικές και λειτουργικές βελτιώσεις. Σύμφωνα με τη Sony, το γύρισμα των σελίδων έχει γίνει πιο φυσικό, ειδικά όταν γυρνάμε πολλές σελίδες μαζί, και το ζουμ έχει γίνει πιο ομαλό.

Facebook και Evernote

Για πρώτη φορά σε Sony Reader, μπορούμε να ποστάρουμε στο Facebook ένα παράθεμα από το βιβλίο που διαβάζουμε. Στο παράθεμα προστίθεται αυτόματα το εξώφυλλο, ο τίτλος και το όνομα του συγγραφέα αν πρόκειται για e-book που έχει αγοραστεί από το Reader Store, το βιβλιοπωλείο της Sony, που πάντως είναι σχετικά μικρό και διαθέσιμο σε λίγες χώρες. Επίσης, μπορούμε να ποστάρουμε ένα πλήρη κατάλογο της βιβλιοθήκης μας.
Ίσως το πιο σημαντικό και χρήσιμο χαρακτηριστικό του Sony Reader PRS-T2 είναι η συνεργασία με το Evernote, την ιδιαίτερα δημοφιλή υπηρεσία σημειώσεων και αρχειοθέτησης. Η συσκευή θα διαθέτει μια ειδικά διαμορφωμένη εκδοχή της εφαρμογής Evernote. Σελίδες από το internet που έχουν αποθηκευτεί στο Evernote χρησιμοποιώντας π.χ. τα Evernote Web Clipper και Evernote Clearly βελτιωστοποιούνται αυτόματα για την οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού. Έτσι, μπορούμε να διαβάσουμε εύκολα στηn ξεκούραστη για τα μάτια οθόνης της συσκευής περιεχόμενο από το internet, όπως εκτενή άρθρα. Αντίστοιχα, παραθέματα από τα e-books μπορούν να αποθηκευτούν στο Evernote, ιδιαίτερα χρήσιμη δυνατότητα για να έχετε συγκεντρωμένα και στη συνέχεια να επεξεργαστείτε τα παραθέματα (και λογικά και τις σημειώσεις) από το e-book που διαβάζετε. Αυτή τη σύνδεση με το Evernote είναι κάτι που θα θέλαμε να τη δούμε οπωσδήποτε και στους άλλους ηλεκτρονικούς αναγνώστες.
Android και πάλι;
Καμία ανακοίνωση δεν έγινε για το λειτουργικό σύστημα του Sony Reader PRS-T2. Όλα δείχνουν όμως ότι θα πρόκειται πάλι για το Android. Επομένως, και αυτή τη φορά θα υπάρξει σύντομα η δυνατότητα ξεκλειδώματος της συσκευής και εγκατάστασης επιπλέων εφαρμογών Android.
Harry Potter και τιμή
Στις ΗΠΑ η συσκευή συνοδεύεται με κουπόνι για δωρεάν κατέβασμα του πρώτου βιβλίου του Harry Potter από το site Pottermore. Η τιμή της συσκευής στα $130 παραμένει πάντως υψηλή, με τα ανταγωνιστά Kindle Touch, Nook και Kobo να ξεκινούν στις ΗΠΑ από τα $99.

Το πλήρες manual
Αν ενδιαφέρεστε για το πλήρεις οδηγίες χρήσεως της συσκευής, είναι διαθέσιμες εδώ [PDF, 13,3 MB] από το site της Sony.

Θήκη με φωτάκι ($49,99, χωρίς φωτάκι: $34,99)

Posted by & filed under Uncategorized.

Επίσημο extension “Send to Kindle” για τον broswer Chrome άρχισε να διαθέτει το Amazon. Με το “Send to Kindle” μπορούμε να στείλουμε κατευθείαν από τον browser ένα άρθρο από το internet στη συσκευή ή στην εφαρμογή Kindle που έχουμε χωρίς εικόνες, διαφημίσεις και το γραφικό περιβάλλον του site. Πριν την αποστολή, υπάρχει προεπισκόπηση του άρθρου, όπου μπορούμε να τροποποιήσουμε την εμφάνισή του όπως επιλέγουμε το μέγεθος και το είδος των γραμμάτων κλπ στα e-books για το Kindle. Η προεπισκόπηση λειτουργεί και ως μια πιο φιλική στα μάτια εμφάνιση του άρθρου για βελτιωμένη αναγνωσιμότητα. Για να φτάσουν τα άρθρα σε συσκευές και εφαρμογές απαιτείται σύνδεση με το internet. Σύμφωνα με το Amazon, “σύντομα” θα υπάξει αντίστοιχη δυνατότητα για τους Firefox και Safari.
Το επίσημο extension “Send to Kindle” δεν είναι το πρώτο που κάνει αυτή τη δουλειά. Από τον Ιανουάριο του 2011 υπάρχει το Klip.me, που αρχικά μάλιστα ονομαζόταν “Send to Kindle” και δουλεύει πλέον σε όλους τους βασικούς browser, ενώ δυνατότητα αποστολής στο Kindle έxουν  και τα “Pocket“, πρώην “Read it Later”, και  “Ιnstapaper“, που μάλιστα συνδυάζουν πολλά άρθρα σε ένα e-book αν το επιθυμουμε, καθώς και το “Readability“. Τι παραπάνω προσθέτει το Amazon;

Ταυτόχρονη αποστολή σε συσκευές και εφαρμογές
Καταρχάς, η αρχική ρύθμιση του “Send to Kindle” είναι πιο εύκολη – μπαίνεις στο λογαριασμό σου στο Amazon και τελείωσες. Δεύτερον, μπορείς να στείλεις ταυτόχρονα ένα άρθρο σε όσες εφαρμογές και συσκευές διαθέτεις, π.χ. τόσο στο Kindle σου όσο και στην εφαρμογή Kindle στο τηλέφωνό σου. Και, τρίτον, επιλέγεις αν θέλεις το άρθρο να αρχειοθετηθεί στο λογαριασμό σου στο Amazon ή όχι, αν π.χ. είναι κάτι που απλά θες να διαβάσεις μια φορά. 
Το extension είναι ένα από τους τρεις τρόπους που δίνει το Amazon για να στείλουμε περιεχόμενο, άρθρα, e-books ή προσωπικά αρχεία σε συσκευές και εφαρμογές. Υπάρχουν επίσης οι εφαρμογές για Windows PC και Mac και η αποστολή μέσω email.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Το e-book στο iPad (εφαρμογή iBooks)

Διαθέσιμο από το iBookstore της Apple είναι πλέον το e-book “Τα φάγαμε όλοι μαζί” του Θεόδωρου Πάγκαλου. Όπως και στο site του βιβλίου mazi-ta-fagame.gr και τα βιβλιοπωλεία CosmoBooks και MyeBooks, το e-book κοστίζει €3,99 και μπορεί να διαβαστεί τόσο στα iPad, iPhone και iPod touch  με την εφαρμογή iBooks όσο και όλες τις εφαρμογές και τις συσκευές που διαβάζουν ePUB ή να μετατραπεί για Kindle. Στο e-book ενσωματώνονται τα προσωπικά στοιχεία του αγοραστή, αλλά δεν περιορίζεται η συμβατότητά του ή οι δυνατότητες μετατροπής.
Ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” είχε μιλήσει με την ομάδα σχεδιασμού του mazi-ta-fagame.gr για τον τρόπο συγγραφής του βιβλίου και την επιλογή της έκδοσής του σε e-book. Το e-book είναι σε μορφή ePUB, ώστε να διαβάζεται ακόμα και σε συσκευές με μικρές οθόνες και ο αναγνώστης να μπορεί να προσαρμόζει στις ανάγκες του την εμφάνιση του κειμένου. Το εξώφυλλο και η επιμέλεια του κειμένου έγιναν από την ομάδα του mazi-ta-fagame.gr, ενώ τo αρχείο ePUB για το e-book δημιουργήθηκε από την eTypesetting.gr.
To e-book στο iPhone (εφαρμογή iBooks)
Το e-book “περιέχει στοιχεία για τον τρόπο παραγωγής των ελλειμμάτων και τη δημιουργία του χρέους της χώρας και περιλαμβάνει συγκεκριμένες ομάδες περιπτώσεων σπατάλης και κακής διαχείρισης. Περιέχονται, επίσης, ιστορίες «Τα φάγαμε όλοι μαζί», τις οποίες οι πολίτες έστειλαν μέσω του δικτυακού τόπου www.pangalos.gr και mazi-ta-fagame.gr“.

Posted by & filed under Uncategorized.

Το εξώφυλλο του “MoMA Collection Highlights”

Τα δύο πρώτα εμπλουτισμένα του ebooks κυκλοφόρησε το φημισμένο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, γνωστό με τη συντομογραφία MoMA, και είναι διαθέσιμα και στο ελληνικό iBookstore της Apple. Το πρώτο e-book είναι ο γενικός κατάλογος του μουσείου “MoMA Collection Highlights” (380 σελ, €8,49) που αναδεικνύει 350 έργα από τη συλλογή του και το δεύτερο είναι ο κατάλογος για την παλιότερη θεματική έκθεση για το παιδί “Century of the Child: Growing by Design, 1900–2000″ (390 σελ, €24,99). Τα e-books, που έχουν δημιουργηθεί με το πρόγραμμα iBooks Author,  διαβάζονται αποκλειστικά στο iPad με την εφαμογή iBooks 2. Είναι αυτοτελή και δεν προϋποθέτουν περιήγηση στο ίδιο το MoMA.

Στο “MoMA Collection Highlights” τα έργα παρουσιάζονται σε εικόνες υψηλής ανάλυσης με επιπλέον τρισδιάστατες απεικονίσεις για τα γλυπτά. Σε κάθε έκθεμα υπάρχει σύντομη περιγραφή και σε πολλές περιπτώσεις συμπληρώνεται από ηχητικά ή βιντεοσκοπημένα σχόλια από καλλιτέχνες, επιμελητές και συντηρητές. Αντίστοιχο είναι το περιεχομενο του e-book “Century of the Child”, όπου επιπλέον έχουν ενσωματωθεί η εισαγωγή του επιμελητή της έκθεσης και 65 δοκίμια για τα παιδιά και τα αντικείμενα, τις δραστηριότητες και τα κτίρια που προορίζονταν για αυτά τον 20ο αιώνα.

Βαν Γκογκ με ηχητικό σχόλιο

Πικάσο με ηχητικό σχόλιο και γραπτή περιγραφή

Τζάκσον Πόλοκ, με διπλό ηχητικό σχολιασμό και βίντεο

Άντυ Γουόρχολ

Century of the Child – Screenshots
Το εξώφυλλο
Διαρθρωμένο σε κεφάλαια, συνδυάζει κείμενα και εικόνες

65 δοκίμια για το παιδί τον 20ο αιώνα

Περιλαμβάνονται περισσότερες από 400 εικόνες

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Την εξαγορά του εκδοτικού οίκου ταξιδιωτικών οδηγών Frommer’s από τη Google ανακοίνωσε χτες ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του, John Wiley & Sons. Η Google σκοπεύει να δημοσιεύει online ταξιδιωτικές συμβουλές και αξιολογήσεις αντλώντας περιεχόμενο από τον Frommer’s, που ιδρύθηκε το 1957 εκδίδοντας οδηγούς για φτηνά ταξίδια στην Ευρώπη για Αμερικανούς και σήμερα αριθμεί περισσότερους από 300 τίτλους. Η εταιρία δεν ανακοίνωσε αν οι ταξιδιωτικοί οδηγοί συνεχίσουν παράλληλα να τυπώνονται. 
Ο Frommer’s έρχεται να προστεθεί στην εξαγορά από τη Google πέρυσι της υπηρεσίας αξιολόγησης εστιατορίων Zagat και της ITA Software, που προσφέρει δεδομένα σε ταξιδιωτικά site. Οι εξαγορές αυτές εντάσσονται στη στρατηγική της Google η μηχανή αναζήτησής της να δίνει ήδη από τη σελίδα των αποτελεσμάτων σχετικές σε περιεχόμενο και τοποθεσία και αξιόπιστες πληροφορίες. Θα αξιοποιηθούν ακόμα στους χάρτες και εφαρμογές για κινητά της Google. Η εξαγορλα του Frimmer’s ανταποκρίνεται όμως και στις αλλαγές που έχουν συμβεί στην έννοια του ταξιδιωτικού.
Οι ταξιδιωτικοί οδηγοί δεν είναι πια βιβλία

Βιβλία που στην πραγματικότητα είναι τυπωμένες βάσεις δεδομένων. Βιβλία που οι φωτογραφίες, το βίντεο και ο ήχος έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με το κείμενο. Βιβλία όπου μετράει η ταχύτητα ενημέρωσής τους ή η παροχή πληροφοριών σχετικών με το σημείο που βρισκόμαστε. Αυτά τα βιβλία είναι ακριβώς που οι ηλεκτρονικές τους εκδόσεις είναι αυτό που πάντα χρειαζόταν ο αναγνώστης. Μόνο στην ηλεκτρονική τους μορφή αυτές μπορούμε να πάρουμε από αυτά, γρήγορα και αποτελεσματικά, τέτοιου είδους πληροφορίες.
Η ίδια η πορεία του Frommer’s το αποδεικνύει. Από τους τυπωμένους ταξιδιωτικούς, που ανανεώνονται ανά κάποια χρόνια, επένδυσε στο site του και στη συνέχεια σε podcast και σε εφαρμογή για iPhone και iPad. Ο μεγάλος ανταγωνιστής του πάντως, το Lonely Planet, ιδιοκτησία από το 2007 του BBC, υπήρξε πιο γρήγορο και επιθετικό στη δημιουργία site, forum, ebooks και εφαρμογών.
Οι ταξιδιωτικές πληροφορίες κάθε άλλο παρά χωράνε στη στατικότητα του χαρτιού. Σπάνια κανείς διαβάζει έναν οδηγό από την αρχή ως το τέλος. Θέλει να πάει στο συγκεκριμένο σημείο που τον ενδιαφέρει, συχνά την ίδια στιγμή που βρίσκεται ο ίδιος στο αξιοθέατο ή την τουριστική επιχείρηση που αναφέρεται στον οδηγό. Και πάντα, η ποιότητα ενός εστιατορίου ή οι υπηρεσίες ενός ξενοχείου να αλλάξουν από μήνα σε μήνα ή τα δρομολόγια των μέσων μεταφοράς να μην ισχύουν πια. Ακόμα καλύτερα, και όσο αξιόπιστος και να είναι ένας οδηγός, σημασία έχει και τι λένε οι “απλοί” τουρίστες που επισκέφτηκαν το μέρος – και στο internet ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να “ανεβάσεις” τις εντυπώσεις σου.
Έτσι, ο ταξιδιωτικός οδηγός από ένα βιβλίο εκατοντάδων σελίδων, που ανανεώνεται ανά 1 ή 2 χρόνια, έχει γίνει ένα ή περισσότερα site, έχει γίνει εφαρμογές και ιντερνετικές υπηρεσίες. Σε αυτήν την περίπτωση το τυπωμένο βιβλίο δεν έγινε απλά e-book, άλλαξε εντελώς μορφή – και η νέα του μορφή ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία και τη στρατηγική της Google.