Posted by & filed under Uncategorized.

Αναδημοσιεύω στη συνέχεια σημερινό άρθρο του Λ. Γερμανού από το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για τα ebooks και ειδικότερα τις αυτοεκδόσεις. Το άρθρο παρουσιάζει το χώρο των αυτοεκδόσεων πολύ πιο ρόδινο και απλό απ’ όσο είναι στην πραγματικότητα, ενώ υπερεκπροσωπούνται οι απόψεις που απορρίπτουν τα ebooks. Το παραθέτω πάντως για την ενημέρωσή σας. Την άποψη του γενικού γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών Νίκου Σταθάτου ότι “η ηλεκτρονική ανάγνωση μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα υγείας” την αφήνω στην κρίση σας. Έχει διατηρηθεί η αρχική μοροφοποίηση του άρθρου, αλλά έχω προσθέσει ενεργά links
***
του Λ. Γερμανού (ΑΜΠΕ)
Θέλετε να εκδώσετε ένα βιβλίο αλλά δεν βρίσκετε εκδοτικό οίκο; Εν μέσω οικονομική κρίσης, βαρεθήκατε τους μεσάζοντες και τα ήδη συμπιεσμένα ποσοστά κέρδους του συγγραφέα; Τα νέα εργαλεία διαδικτυακών εκδόσεων και το ίντερνετ ίσως είναι η λύση στο πρόβλημα σας.
Εν μέσω κρίσης, τα περιθώρια κέρδους για τους εκδοτικούς οίκους ελαχιστοποιούνται. Οι εκδοτικοί οίκοι αναγκάζονται έτσι με την σειρά τους να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους του συγγραφέα, καθώς και τα αντίτυπα, ώστε να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα.

Η διαδικασία

Η ιδέα είναι απλή: παίρνουμε την παραδοσιακή διαδικασία επιμέλειας, προβολής και σελιδοποίησης του βιβλίου που συνήθως, βάση συμβολαίου, κυριολεκτικά «ρουφάει» το 90% των καθαρών κερδών από τις πωλήσεις του πνευματικού έργου του συγγραφέα, και την αντικαθιστούμε με διαδικτυακά εργαλεία προβολής, σελιδοποίησης, απόδοσης ISBN ακόμα και γραφιστικής επεξεργασίας του εξωφύλλου.
Ενώ η διαδικτυακή έκδοση απαιτεί περισσότερη ατομική δουλειά, ο συγγραφέας απολαμβάνει μεγαλύτερα (ή σχεδόν όλα) τα κέρδη των πωλήσεων. Τα κοινωνικά δίκτυα και τα blogs αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς «πωλητές» του εκδοτικού οίκου και οι διαδικτυακές πλατφόρμες πληρωμών, όπως το amazon, kindle και i-store, σταδιακά παίρνουν την θέση των βιβλιοπωλείων.
Επίσης, καθώς στο διαδίκτυο κυκλοφορεί σε ελεύθερη και ανοιχτή μορφή τεράστια ποσότητα περιεχομένου, η αξία του ανά μονάδα περιεχομένου τείνει να αγγίξει το μηδέν, εκτός κι αν ο συγγραφέας έχει ήδη γνωστό όνομα.
Επίσης, συχνά οι εκδοτικοί οίκοι καθυστερούν πολύ να περάσουν από τα στάδιο της επιμέλειας στο στάδιο της διάθεσης στο ράφι του βιβλιοπωλείου. Σ’ αυτό το πλαίσιο, αν τα περιθώρια κέρδους για τον συγγραφέα είναι σήμερα 10% (στην καλύτερη των περιπτώσεων 15%) με έναν παραδοσιακό εκδοτικό οίκο, τα ποσοστά αυτά αγγίζουν κατά μέσο όρο το 70% στο διαδίκτυο. Τέλος, ο συγγραφέας διατηρεί περισσότερο έλεγχο σε όλη την διαδικασία της γραφιστικής επεξεργασίας, διόρθωσης και προβολής του έργου του.
Αφού ολοκληρωθεί η συγγραφή του χειρόγραφου, υπηρεσίες όπως το lulu.com ή το createspace.com, χρησιμοποιούνται για την έκδοση του νέου βιβλίου στο διαδίκτυο.
Αφού ετοιμαστεί και σελιδοποιηθεί το χειρόγραφο με τα (συνήθως) δωρεάν εργαλεία των εξειδικευμένων ιστοσελίδων έκδοσης βιβλίων, ο χρήστης ανεβάζει το PDF και το σύστημα εγκρίνει το περιεχόμενο, αποδίδοντάς του ένα μοναδικό αριθμό ISBN.
Τέλος, αποστέλλει ένα δείγμα του τελικού προϊόντος στον χρήστη για έγκριση. Μέσα σε μερικές μόνο ημέρες το βιβλίο είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας στο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο της Amazon σε κανονική, χάρτινη μορφή. Μέχρι στιγμής το κόστος της όλης διαδικασίας είναι μηδενικό.
Σ’ αυτό το σημείο, ο συγγραφέας μπορεί να δημιουργήσει και μία ηλεκτρονική μορφή του βιβλίου που ο επισκέπτης μπορεί να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του καταφορτώνοντας το αρχείο με ένα μικρό αντίτιμο.
Κρίση στην αγορά βιβλίου
«Το Σεπτέμβριο του 2011 παρουσιάζεται πτώση 15-50% στα βιβλιοχαρτοπωλεία κυρίως στις δυτικές γειτονιές της Αθήνας και την περιφέρεια, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Πριν τα Χριστούγεννα, η πτώση ήταν 10-20%, ενώ μετά τις γιορτές οι πωλήσεις ήταν μηδαμινές», αναφέρει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών, Νίκος Σταθάτος, σε δήλωσή του στο ΑΜΠΕ.
«Οι παραδοσιακοί οίκοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγων των επισφαλειών των μεγάλων αλυσίδων βιβλιοπωλείων. Οι συγγραφείς πολύ δύσκολα βρίσκουν πόρτα για να βγάλουν το έργο τους στην αγορά. Επίσης, με 10-20 τίτλους κάθε μέρα ο αναγνώστης χάνεται, η υπερπληθώρα σκοτώνει τις όποιες ατομικές προσπάθειες», τονίζει ο κ. Σταθάτος.
Αναφορικά με το ηλεκτρονικό βιβλίο, λέει ότι γίνεται μεγάλη συζήτηση και επισημαίνει ότι «δεν είμαστε κατά της τεχνολογίας, αλλά η ηλεκτρονική ανάγνωση μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα υγείας. Η ηλεκτρονική αγορά σπάει της παραδοσιακή αλυσίδα παραγωγής και διάθεσης, και ενώ αυτό ίσως να είναι το μέλλον, μέχρι στιγμής παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις».
Η Νόπη Χατζηγεωργίου από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) εξηγεί ότι «στην Ελλάδα το ψηφιακό βιβλίο βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο. Υπάρχουν βέβαια μερικοί εκδότες που έχουν μπει στην Ελλάδα και αυτή είναι ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Προφανώς όμως, η ψηφιοποίηση της διαδικασίας μέσω διαδικτύου αποτελεί το μέλλον».
Ανερχόμενη τάση
Ενδιαφέρον βρίσκει το θέμα των e-book και ο ειδικός σύμβουλος και υπεύθυνος του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Βιβλίου του ΕΚΕΒΙ Σωκράτης Καμπουρόπουλος, καθώς πιστεύει ότι «είναι μία σημαντική και ανερχόμενη τάση».
Σήμερα το ποσοστό των χειρογράφων που εκδίδονται είναι λιγότερο από 10% των προτεινόμενων χειρογράφων. Τα υπόλοιπα μένουν ανέκδοτα. Οπότε το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι μία καλή διέξοδος. Με την βοήθεια της τεχνολογίας, κάνει το περιεχόμενο προσιτό σε περισσότερο κόσμο και με μικρότερο κόστος.
«Στην Ελλάδα είμαστε ακόμα στα σπάργανα, στην Αμερική το lulu.com έχει ήδη ένα εκατομμύριο συγγραφείς, το kindle direct κάνει θραύση και το Trubador στην Αγγλία τα πάει περίφημα αποδίδοντας ποσοστά κέρδους για τους συγγραφείς που αγγίζουν ακόμα και το 70%», υπογραμμίζει ο κ. Καμπουρόπουλος.
Επιφυλάξεις
Παρόλα αυτά, οι παραδοσιακοί εκδότες παραμένουν μάλλον επιφυλακτικοί. «Περνάμε μεγάλη κρίση στο χώρο του βιβλίου. Αυτό για εμάς σημαίνει ότι, ως εκδότες πρέπει να περιορίσουμε τους τίτλους και να προσαρμοστούμε. Όσοι συγγραφείς χρησιμοποιήσουν τις διαδικτυακές εκδοχές είναι κατά πάσα πιθανότητα όσοι δεν βρήκαν ανταπόκριση από έναν εκδοτικό οίκο. Ίσως και να είναι το μέλλον, πλην όμως, καθώς στην Ελλάδα οι νέες τάσεις έρχονται με μία σχετική καθυστέρηση, δεν είμαι σίγουρος ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για τέτοια βήματα», εξηγεί στο ΑΜΠΕ ο Νίκος Δραμουντάνης από τον  εκδοτικό οίκο Σαββάλας.
«Οι πωλήσεις έχουν σίγουρα πέσει πάρα πολύ, μιλάμε για μείωση 30-40%. Δεν νομίζω όμως ότι για την Ελλάδα αποτελεί απάντηση η διαδικτυακή έκδοση. Αυτό είναι κάτι που άρχισε στην Αμερική πριν από λίγα χρόνια. Σκεφτείτε ότι σήμερα στις ΗΠΑ μόνο το 9% εκδίδεται με αυτόν τον τρόπο. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα», εξηγεί ο Στέφανος Βλάχος από τις εκδόσεις Παπαζήση.
Από την πλευρά της η Έλλη Λαψάτη, από τις εκδόσεις Κέδρος, λέει ότι «η ελληνική αγορά δεν είναι ακόμα έτοιμη, αφενός γιατί οι συσκευές ανάγνωσης είναι ακριβές και απαιτούν αρκετά μεγάλο αρχικό κόστος, αφετέρου επειδή η διαδικτυακή διείσδυση είναι ακόμα μικρή. Τελικά, το αρχικό κόστος απλά μετακυλύετε και το υπόλοιπο ουσιαστικά είναι η επιπλέον προσωπική επιμέλεια και ο χρόνος που θα δαπανηθεί από τον συγγραφέα».
Από το βιβλιοπωλείο Ιανός, ο Γιάννης Τζανακάρης υποστηρίζει πως «το νεανικό κοινό που συνήθως χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες στο εξωτερικό, δυστυχώς δεν αποτελεί μία δυναμική μορφή αναγνωστών στην Ελλάδα. Στην χώρα μας οι αναγνώστες είναι μάλλον πιο παραδοσιακοί».
Την ίδια άποψη φαίνεται πως συμμερίζεται και ο «διαδικτυακός» συγγραφέας Θοδωρής Γεωργακόπουλος που κάθε μέρα προσθέτει και από ένα κεφάλαιο στο διαδικτυακό βιβλίο «Φεβρουάριος» και το οποίο στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για το τυπογραφείο, συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων που έκαναν οι αναγνώστες, οι οποίοι συνέβαλλαν στη συγγραφή του.
«Οι πλατφόρμες που αναφέρετε όντως υπάρχουν, πλην όμως δεν νομίζω η ελληνική αγορά να είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο. Το kindle δεν υποστηρίζει ελληνικό περιεχόμενο. Εξάλλου σήμερα στην Ελλάδα βγαίνουν περίπου 6.000 βιβλία ανά έτος και επομένως υπάρχει ακόμα πρόσφορο έδαφος για νέους συγγραφείς. Παρά το γεγονός ότι δύσκολα θα βγάλει κάνεις σήμερα χρήματα από το συγγραφικό έργο, εγώ ενθαρρύνω τους νέους συγγραφείς να πρωτοτυπήσουν και να γράψουν τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο χαρτί», λέει στο ΑΜΠΕ ο κ. Γεωργακόπουλος.
Αν το εμπορικό κομμάτι είναι μάλλον πρόωρο, αλλά υποσχόμενο στο διαδικτυακό βιβλίο, οι συγγραφείς ενδιαφέρονται εξίσου και για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων.
«Το ζητούμενο είναι ο συγγραφέας να παραμείνει νομέας των πνευματικών του δικαιωμάτων. Όπως καταλαβαίνετε, άμα γίνει με τους συγγραφείς αυτό που γίνεται με τη μουσική, έχουμε τελειώσει. Ζούμε από τις πωλήσεις των βιβλίων. Να περιφρουρηθεί απολύτως η πνευματική ιδιοκτησία», δηλώνει ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης και καταλήγει: «Να μην ξεχνάμε ότι ο καλός εκδοτικός οίκος επιλέγει μία στήλη, δίνει μία κατεύθυνση, αποτελεί δηλαδή ένα είδος ποιοτικού φίλτρου».

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under tablet PC.

Μετά τη χτεσινή ανακοίνωση του νέου iPad με οθόνη υψηλής ανάλυσης, η Apple προχώρησε σήμερα σε αναβάθμιση του iBooks, της εφαρμογής της για ανάγνωση και αγορά ebooks σε iPad, iPhone και iPod touch.
Στη νέα έκδοση της εφαρμογής:

  • Εμφανίζονται αριθμοί σελίδων που αντιστοιχούν στις σελίδες του τυπωμένου βιβλίου, για να υπολογίζουμε την έκταση του κειμένου ευκολότερα και να διευκολύνονται οι παραπομπές σε συγκεκριμένα αποσπάσματα. Η δυνατότητα αυτή ισχύει για επιλεγμένους τίτλους προς το παρόν.
  • Είναι δυνατή η αναζήτηση για συγκεκριμένο αριθμό σελίδας με ένα άγγιγμα (tap) της οθόνης
  • Μπορούμε να υπογραμμίσουμε απόσπασμα του κειμένου σύροντας το δάχτυλό μας (swipe). Πριν έπρεπε να επιλέξουμε μια λέξη πατώντας και κρατώντας πατημένο το δάχτυλό μας
  • Έχουν γίνει σειρά βελτιώσεων στη σταθερότητα και την απόδοση της εφαρμογής.

iBooks σε iPhone: οι αλλαγές στις σελίδες
Παρόλο που δεν αναφέρεται ρητά, η αναβάθμιση στοχεύει επίσης στην προσαρμογή της εφαρμογής στη μεγαλύτερη ανάλυση οθόνης που υποστηρίζει το νέο iPad.
Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

BeBook One

Πωλούνται μεταχειρισμένα ένα BeBook One (πρώτης γενιάς, κατασκευής 2009) μαζί με πολυτελή δερμάτινη θήκη προς €80 και ένα Cybook Gen3 Gold Edition (κατασκευής 2009) επίσης προς €80. Στις τιμές περιλαμβάνονται τα μεταφορικά για αποστολή με αντικαταβολή. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με Στέλιο Κατέχη στο κινητό 6945-461-454.
Το BeBook One διαθέτει οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού 6 ιντσών (Vizplex της E Ink, 8 κλίμακες του γκρι), υποστηρίζει αρχεία ePUB και PDF με ή χωρίς το κλείδωμα της Adobe  και αναδίπλωση του κειμένου (reflow) για τα PDF. Υποστηρίζει τα ελληνικά. Υποστηρίζονταιεπίσης αρχεία TXT, RTF, EPUB, LIT, PPT, WOLF, DOC, CHM, FB2, HTML, DJVU, MP3, TIFF, JPG, GIF, BMP, PNG, RAR, ZIP, MOBI/PRC. Εσωτερική μνήμη 512 MB επεκτάσιμη με κάρτα SD. Για την έκδοση της συσκευής του 2010 ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” είχε κάνει hands-on παρουσίαση.

Cybook Gen3 Gold Edition

To Cybook Gen3 Gold Edition διαθέτει οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού 6 ιντσών (Vizplex της E Ink, 8 κλίμακες του γκρι), υποστηρίζει αρχεία ePUB και PDF με ή χωρίς το κλείδωμα της Adobe και υποστηρίζει επίσης τα ελληνικά. Υποστηρίζονται επίσης αρχεία HTML, TXT, JPG, GIF, PNG, MP3, FB2. Εσωτερική μνήμη 1 GB επεκτάσιμη με κάρτα SD.

Σημείωση: Ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” κοινοποιεί τη διαθεσιμότητα συσκευών για πώληση. Η περιγραφή ως προς την κατάσταση της συσκευής γίνεται από τον πωλητή και η όλη συναλλαγή πραγματοποείται μεταξύ πωλητή και αγορaστή.

Posted by & filed under tablet PC.

Οθόνη υψηλής ανάλυσης διαθέτει το νέο iPad. Πρόκειται για τη γνωστή από τα iPhone οθόνη Retina. Στο iPad η οθόνη έχει ανάλυση 2048 x 1536 pixels (ή 3,1 εκατ. pixels συνολικά) ή 264 ppi. Πρόκεαι για 4 φορές περισσότερα pixel σε σχέση με το iPad 2, μια δραματική βελτίωση της οθόνης. Πέρα όμως από την ανάλυση, η Retina διαθέτει πολύ πιο φυσικά χρώματα σε σχέση με τις ανταγωνιστικές οθόνες.

Στις ΗΠΑ θα είναι διαθέσιμο από τις 16 Μαρτίου και στην Ελλάδα στις 23 Μαρτίου (το Golden i έχει ήδη ανεβάσει “φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος” εδώ). Οι τιμές, όπως και πριν, ξεκινούν από το $499. Όμως το iPad 2 WiFi με 16 GB εσωτερική μνήμη θα παραμείνει στην αγορά και θα κοστίζει $399 ($529 για την έκδοση WiFi+3G). Σε αυτά τα χρήματα θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό με τα tablet PC 7 ιντσών, που ξεκινούν από τα $199, αλλά έχουν από κάθε άποψη μικρότερες δυνατότητες.

ebook στη νέα οθόνη του iPad

Η σελίδα της Apple, που έχει ανανεωθεί: www.apple.com/ipad, χαρακτηρίζει το νέο iPad ως resolutionary, από τη λέξη resolution, που σημαίνει ανάλυση, και παίζοντας με το revolutionary (“επαναστατικός”). Η νέα οθόνη αναμένεται να κάνει πολύ καταλληλότερο το iPad για την ανάγνωση περιοδικών, παιδικών ebooks και εφαρμογών.

το επίσημο promo video του iPad

Το νέο iPad διαθέτει ακόμη διπύρηνο επεξεργαστή A5X με τέσσερις πυρήνες όμως για τα γραφικά, φωτογραφική μηχανή iSight 5 MP (backside illuminated αισθητήρα πέντε κομματιών, φίλτρο IR, ενσωματωμένο ISP στον Α5Χ, αντίστοιχη με του iPhone 4S, και  δυνατότητα λήψης βίντεο 1080p. Υποστηρίζει δίκτυα ασύρματου internet 4G (δεν είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα), που αποδίδουν ταχύτητες έως 72 Mbps, ενώ στα δίκτυα 3G (όπως στην Ελλάδα) φτάνει σε ταχύτητα μέχρι τα 42 Mbps. Υποστηρίζει πλέον φωνητική πληκτρολόγηση στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ιαπωνικά αλλά δεν έχει πλήρως τις λειτουργίες του Siri. Η μπαταρία διαρκεί 10 ώρες (από 9) με χρήση internet με 3G και 9 με χρήση 4G. Το βάρος της iPad είναι στα 652 γραμμάρια (662 για όσα έχουν 3G/4G) και το πάχος στα 9,4 χιλιοστά. Από σήμερα είναι διαθέσιμη η αναβάθμιση του λειτουργικού σε iOS 5.1.

Αναβαθμίστηκαν οι εφαρμογές της σουίτας iWork και ολοκληρώθηκε η σουίτα iLife με την προσθήκη της εφαρμογής iPhoto, ειδικά σχεδιασμένης για το iPad.

Με δυο λόγια

Το νέο iPad είναι καλύτερο από κάθε πιθανή άποψη: στην οθόνη, την ταχύτητα, τις φωτογραφίες και το βίντεο, στο internet. Παραμένει ξεκάθαρα μπροστά από τον ανταγωνισμό και με το φτηνότερο iPad 2 απειλεί άμεσα και τα φτηνότερα tablet PC με Android και οθόνη 7 ιντσών.

Στις 23 Μαρτίου στην Ελλάδα

Οι τιμές του iPad 2 και του νέου iPad στις ΗΠΑ

Η κυριαρχία των post-PC devices

Πριν παρουσιαστεί το νέο iPad, ο διεύθύντας σύμβουλος της Apple, Tim Cook, έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δυναμική άνοδο των λεγόμενων post-PC devices της, δηλαδή των iPhone, iPhone και iPad σε σχέση με τα PC, τους υπολογιστές desktop και laptop. To 76% του εισοδήματος της Apple προήλθε από τα post-PC devices. Συνολικά το 2011 πουλήθηκαν 352 εκατομμύρια iPhone, iPod και iPad, 62 εκατ. από αυτά το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Το τελευταίο τρίμηνου του 2011 πουλήθηκαν 15,4 εκατ. iPad, περισσότερες συσκευές δηλαδή από τα PC που πούλησε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών σήμερα, η Hewlett-Packard (15,1 υπολογιστές). Το App Store διαθέτει πλέον 585.000 εφαρμογές, εκ των οποίων περισσότερες από 200.000 είναι βελτιστοποιημένες για τα iPad. 
Την ιντερνετική υπηρεσία iCloud χρησιμοποιούν 100 εκατομμύρια χρήστες. Το iCloud υποστηρίζει πλέον το συγχρονισμό και των ταινιών.
Apple TV
Η τηλεόραση της Apple, η Apple TV, αναβαθμίστηκε και υποστηρίζει πλεόν ανάλυση 1080p. Εξακολουθεί να κοστίζει $99 και δεν ανακοινώθηκε η διάθεσή της για την Ελλάδα.

Πηγή: Engadget

Posted by & filed under Uncategorized.

Σύμφωνα με το Amazon, ο πιο δημοφιλής της συγγραφέας στο ebooks για τα Kindle το τελευταίο τρίμηνο του 2011 ήταν ο Kerry Wilkinson, που το αστυνομικό του μυθιστόρημα, “Locked In“, πούλησε, συνολικά, 250.000 αντίτυπα ως ψηφιακή αυτοέκδοση, επισκιάζοντας ονόματα όπως αυτά των Stieg Larsson, Don Patterson και Stephen King. Ενώ οι Βρετανοί και Αμερικανοί εκδότες ανταγωνίζονται, τώρα, για να κλείσουν τα δικαιώματα των βιβλίων του Wilkinson, ο ίδιος δηλώνει ότι το Amazon τον βοήθησε να κάνει μόνος τους ό,τι θα έκανε γι’ αυτόν ένας εκδοτικός οίκος. “Η βασική μου ερώτηση είναι: Τι μπορεί να προσφέρει ένας εκδοτικός οίκος, περισσότερα απ’ όσα μπορώ να κάνω ο ίδιος για τον εαυτό μου;” λέει χαρακτηριστικά.

Η εμπορική συμφωνία του Wilkinson με την Amazon, προβλέπει ότι εισπράττει το 35% των εσόδων από τις πωλήσεις βιβλίων του που πουλιούνται με τιμή χαμηλότερη από $1,99, και το 70% των εισπράξεων από πωλήσεις βιβλίων του με τιμή μεγαλύτερη από αυτή. Ο ίδιος τιμολόγησε το πρώτο του μυθιστόρημα, “Locked In“, στα $1,49 για τα Kindle, ανέβασε όμως την τιμή των δύο επόμενων, “Vigilante” και “The Woman in Black“, στις $2,79 και $3,99, αντίστοιχα, μετά από την επιτυχία του πρώτου. “Η προσιτή τιμή ήταν το κίνητρο για τους αναγνώστες μου να με γνωρίσουν”, σημειώνει, “εάν όμως τους άρεσε το βιβλίο, θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για να συνεχίσουν να με διαβάζουν”.
Εάν ο Wilkinson υπογράψει, σήμερα, συμβόλαιο με κάποιον μεγάλο εκδοτικό οίκο, θα προστεθεί σε μια μεγάλη σειρά συγγραφέων που έκαναν κάτι ανάλογο, όπως π.χ. οι Mark Edwards και Louise Voss, που υπέγραψαν συμβόλαιο με “εξαψήφια αμοιβή” με τον εκδοτικό οίκο Harper Collins, τον περασμένο Ιούλιο, αφού η ψηφιακή εκδοχή του αστυνομικού τους μυθιστορήματος, “Catch Your Death“, είχε ήδη πουλήσει 42.000 αντίτυπα.

Η υπηρεσία αυτοέκδοσης του Amazon, Kindle Direct Publishing, δεν είναι διαθέσιμη για την Ελλάδα και την Κύπρο.

Βρετανία: 1 στα 4 λογοτεχνικά ebooks είναι αυτοέκδοση
Σύμφωνα με το βρετανικό περιοδικό “The Bookseller“, η συνεχιζόμενη έρευνα της εταιρείας Book Marketing Limited (BML), “Books and Consumers” [“Βιβλία και καταναλωτές”], στην Βρετανία, κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου του 2011 (των 28 εβδομάδων που προηγήθηκαν των Χριστουγέννων) δείχνει ότι το 26% των αντιτύπων των λογοτεχνικών e-books που πουλήθηκαν και το 11% της αξίας τους, ανήκουν ή σε αυτοεκδιδόμενους συγγραφείς, ή σε αυτοεκδόσεις του Kindle ή σε -αποκλειστικά- ψηφιακούς εκδότες. Τα μερίδια αυτά αγοράς δείχνουν ότι η εμπορική διείσδυση των αυτοεκδόσεων είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι προέβλεπαν προηγούμενες εκτιμήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα της BML, η σημασία της χαμηλής τιμής των ψηφιακών αυτοεκδόσεων είναι σημαντική, σε μια αγορά στην οποία οι πωλήσεις έντυπων βιβλίων μειώνονται κατά 4% σε αριθμό αντιτύπων και κατά 6% σε αξία. Εάν συνυπολογιστούν και τα e-books, οι πωλήσεις βιβλίων αυξήθηκαν οριακά, κατά 0,4%, ως προς τον αριθμό αντιτύπων, μειώθηκαν όμως κατά 3% σε αξία. Η μέση τιμή των e-books αυξήθηκε ελαφρά, φτάνοντας τις £3,39 (για τα ψηφιακά βιβλία λογοτεχνίας), έναντι £4,96 των λογοτεχνικών paperbacks και £7,08 των βιβλίων λογοτεχνίας με σκληρό εξώφυλλο.
Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Στo νέο, ενοποιημένο κατάστημα Google Play ενσωμάτωσε σήμερα το Android Market (εφαρμογές για συσκευές με λειτουργικό Android), το Google Movies, το Google Music και το Google Books. Έτσι, στο Google Play συγκεκτρώνονται οι εφαρμογές, οι ταινίες, η μουσική και ebooks της Google, τόσο αυτά που είναι σκαναρισμένα από βιβλιοθήκες και δωρεάν όσο και εκείνα που είναι προς πώληση. Το βιβλιοπωλείο με τα προς πώληση ebooks όμως, όπως και η μουσική και οι ταινίες, δεν είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το βιβλιοπωλείο λειτουργεί μόνο σε ΗΠΑ, Καναδά, Βρετανία και Αυστραλία. Τα δωρεάν βιβλία όμως εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα σε όλες τις χώρες.
Η κεντρική σελίδα του Google Play Books στον browser
το promo video
Πληκτρολογώντας http://play.google.com από την Ελλάδα και την Κύπρο, ανακατευθυνόμαστε στο Android Market. Σταδιακά στις συσκευές η εφαρμογή Android Market θα αντικατασταθεί από την εφαρμογή Google Play Store.
Σκοπός της αλλαγής είναι να κάνει περισσότερο ορατό το περιεχόμενο που διαθέτει προς πώληση, ενσωματώνοντάς το με το Android Market, που είναι παρόν σε όλες τις συσκευές με λειτουργικό Android. Για τα ebooks πάντως, πρόκειται για μια ακόμη αλλαγή ονόματος: αρχικά το βιβλιοπωλείο θα ονομαζόταν Google Editions, που στη συνέχεια άλλαξε σε Google ebookstore, για να φτάσουμε στο σημερινό Google Play Books.
Πρόσβαση στα Google Books
Ο ευκολότερος τρόπος για να έχουμε πρόσβαση στα δωρεάν βιβλία του Google Books είναι να πληκτρολογήσουμε http://books.google.com. Από εκεί θα πρέπει να αναζητήσουμε τον τίτλο που μας ενδιαφέρει ή να επιλέξουμε “Η βιβλιοθήκη μου / My library” για να δούμε όσα βιβλία έχουμε ήδη αποθηκεύσει στο λογαριασμό μας.
Για να διαβάσουμε ένα βιβλίο ως ebook, δηλαδή με την εμφάνισή του παραμετροποιήσιμη, με δυνατότητα αναζήτησης, μετάφρασης σημειώσεων κλπ και όχι απλά σα σκαναρισμένη εικόνα, πρέπει να επιλέξουμε ανάγνωση ebook. Αν θέλουμε να επιστρέψουμε από το ebook στο PDF ανοίγουμε την ένδειξη Aa πανω δεξιά στο βιβλίο και αντί για “ρέον κείμενο” επιλέγουμε τις “σαρωμένες σελίδες”.
Η εφαρμογή Google Play Books για συσκευές με Android εξακολουθεί να μην είναι διαθέσιμη για την Ελλάδα και την Κύπρο.
Διαβάστε περισσότερα:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Κυκλοφόρησε το δεύτερο τεύχος του τριμηνιαίου ηλεκτρονικού περιοδικού “The Zone“, που είναι αφιερωμένο στον μεταμοντέρνο Αμερικανό συγγραφέα Thomas Pynchon. Το περιοδικό διατίθεται δωρεάν σε PDF, ePUB και mobi (για Kindle). 

Σε αυτό το τεύχος (72 σελίδες) γράφουν: 

  • Γιώργος Κυριαζής: Οι περιπέτειες του Ρόκετμαν 
  • Βασίλειος Φ. Δρόλιας: Dreamland 
  • Γιώργος Πινακούλας, Θοδωρής Σταμάτης: Το “αποκαλυπτικό” τέλος του ‘Ενάντια στη Μέρα’ 
  • Μαρία Ξυλούρη: Μισώ τον Thomas Pynchon 
  • Θανάσης Μήνας: Beat – Η μήτρα της Πυντσονικής αφήγησης 
  • Κώστας Καλτσάς: Το σχεδον-ενστικτο-μας σχεδον αληθινο: Αυτοσυνείδηση, τα όρια της ενσυναίσθησης και ο κατά DFW ‘δρόμος προς τα έξω 
  • Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης: Thomas Pynchon, ένας par excelence καταστασιακός συγγραφέας 
  • Βασίλειος Φ. Δρόλιας: 217, 33rd Street, Manhattan Beach, LA
Το πρώτο τεύχος διατίθεται επίσης δωρεάν στις ίδιες, τρεις μορφές ηλεκτρονικών αρχείων. Εκεί, ο Βασίλης Δρόλιας είχε εξηγήσει πώς και γιατί ξεκίνησε το “The Zone”
Περισσότερα για το Pynchon διαβάστε στον “Πιντσονικό Οδηγό“, “ένα εργαλείο για την ασφαλή πλοήγηση του έλληνα αναγνώστη μέσα στα ταραχώδη νερά των έργων του Τόμας Πίντσον” που έχει ετοιμάσει ο Γιώργος Κυριαζής, μεταφραστής του Pynchon στα ελληνικά. 
Στο Facebook λειτουργεί επίσης το ενδιαφέρον group “Έλληνες Πυντσον-όφιλοι (ή Πυντσονολάγνοι)” όπου συνεισφέρουν και οι συντάκτες του περιοδικού.

Posted by & filed under Uncategorized.

#ebookgr (ηχητικό) : τα κείμενα με τις εντυπώσεις των αναγνωστών α’ | β’ | γ’ | δ’ | ε’ ]
Το κείμενο δημοσιεύτηκε αρχικά στο 2ο τεύχος του περιοδικού ΜΟΝΟ, στη στήλη μου για το internet και την τεχνολογία “Ψηφία”. Συμπληρώνει, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, το άρθρο “Η μυρωδιά του χαρτιού / και τα ηλεκτρονικά βιβλία“, που δημουσιεύτηκε στο ίδιο τεύχος του ΜΟΝΟ.

***
Ο τεχνοφοβικός
Το λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη και το λεξικό του Μπαμπινιώτη δεν τον αναφέρουν. Είναι όμως απόλυτα υπαρκτός.
Πίσω από κάθε τεχνολογική εξέλιξη βλέπει κυρίως κινδύνους. Ο πολιτισμός γι’ αυτόν καταστράφηκε μια φορά με την τηλεόραση, για να καταστραφεί και πάλι με τα κινητά, το internet και το ηλεκτρονικό βιβλίο. Κάθε νέα τεχνολογία επικοινωνίας και πληροφορίας φέρνει «αποξένωση», φέρνει «τις στέγες τόσο κοντά» και «τις καρδιές τόσο μακριά». Είναι απλά ένα κόλπο του καπιταλισμού ή/και των Αμερικάνων για να ισοπεδώσουν τον πολιτισμό, κυρίως τον ελληνικό πολιτισμό. Ο ηλεκτρισμός, το τηλέφωνο και το πλυντήριο αντίθετα, καθότι αρκετά παλιά πια, εξαιρούνται. Είναι απλά «αυτονόητα» και «ουδέτερα».
Έχει και ο τεχνοφοβικός τα δίκια του βέβαια. Από την ατμομηχανή στον τηλέγραφο και από την πενικιλίνη ως το internet, η τεχνολογία και η επιστήμη θα μας έσωζαν – αλλά δε μας έχουν σώσει. Κάθε τεχνολογικό προϊόν είναι εμπόρευμα και μιλάει τη γλώσσα του εμπορεύματος: είναι «ολοκαίνουργιο», «επαναστατικό», συγκλονιστικά διαφορετικό από αυτό που βγήκε ένα χρόνο πριν και πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσεις το πιο πρόσφατο. Το ποιος θα έχει την «τελευταία λέξη της τεχνολογίας» είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό άθλημα, επίδειξη πλούτου και γνώσεων, όχι απλά τι διευκολύνει τη ζωή μας. Τη νέα τεχνολογία τη βλέπουμε εξάλλου στα ράφια του καταστήματος, κανείς μας δεν έχει ερωτηθεί ή ξέρει πραγματικά τι και πώς πρέπει να παραχθεί.
Ο τεχνοφοβικός όμως δε θα αντιτάξει το τρένο στο αυτοκίνητο, την ηλιακή ενέργεια στην πυρηνική, την αξιοποίηση της τεχνολογίας στον καταναλωτισμό, τις κοινωνικές συνθήκες και τις πολιτικές αποφάσεις στο σωτηριολογικό τεχνολογικό δόγμα, το κοινωνικό αγαθό στο εμπόρευμα. Θα απορρίψει την τεχνολογία.
Οι τεχνοφοβικοί δεν πρέπει να συγχέονται με τους ψηφιακά αναλφάβητους. Τα χρήματα, το επάγγελμα και η ηλικία παίζουν ρόλο, αλλά τεχνοφοβικοί είναι εξίσου και άνθρωποι που έχουν όλες τις δυνατότητες το κόσμου.
Γιατί η τεχνοφοβία δεν είναι η αδυναμία εξοικείωσης ή κατανόησης, είναι η άρνηση και η αποκήρυξή της τεχνολογίας. Είναι να βλέπεις μόνο τον Φρανκεστάιν και ποτέ τον Προμηθέα.

Posted by & filed under tablet PC.

Εφαρμογή για iPhone, iPod touch και iPad άρχισε να διαθέτει από την 1η Μαρτίου η υπηρεσία Readability. Βλέπετε ένα ωραίο άρθρο στο internet αλλά δεν έχετε χρονο να το διαβάσετε αυτή τη στιγμή; Είστε στον υπολογιστή και θα προτιμούσατε να το διαβάσετε στο iPad ή το iPhone; Θα θέλατε η εμφάνισή του να είναι πιο φιλική στην ανάγνωση; Το Readability φροντίζει για όλα αυτά και τώρα φέρνει αυτές τις λειτουργίες σε μια εφαρμογή για τις φορητές συσκευές τις Apple.
Στην εφαρμογή και στις υπηρεσίες του Readability αποθηκεύονται τα άρθρα που θέλουμε να διαβάσουμε αργότερα, ενώ εμφανίζονται με γραμματοσειρά και φόντο που βελτιώνουν την αναγνώσιμότητά τους ή είναι απλά πιο κοντά στις δικές μας προτιμήσεις. Παράλληλα, μέσα από την εφαρμογή μπορούμε να μοιραστούμε το άρθρο που διαβάζουμε μέσω Facebook, Twitter και email. Όλα αυτά σε μια ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένη εφαρμογή, όπως φαίνεται και στο βίντεο που ακολουθεί.

Η εφαρμογή Readability στο iPad
Ήδη το Readability διαθέτει μια εξελιγμένη εκδοχή των υπηρεσιών του για τα κινητά και τα tablet PC μέσω των browser. Πληκτρολογήστε απλά www.readability.com στον browser της συσκευής σας. Ακόμα λειτουργεί ως “πρόσθετο/επέκταση” σε όλους τους σύγχρονους browser των υπολογιστών, όπου έχετε και τη δυνατότητα να στείλετε ένα άρθρο κατευθείαν στο Kindle σας. Εδώ υπάρχει μια πλήρης λίστα των εφαρμογών και των “πρόσθετων/επεκτάσεων” του Readability.
Παρόλο που δεν είναι η μόνη υπηρεσία που δίνει τέτοιες δυνατότητες, είναι σαφώς η πιο ολοκληρωμένη και καλαίσθητη λύση. Το Instapaper λειτουργεί αποτελεσματικότερα για την απλή αποθήκευση άρθρων που θέλουμε να διαβάσουμε αργότερα (και υποστηρίζει επίσης αποστολή στο Kindle) και το Send to Kindle εκπληρώνει την υπόσχεση του τίτλου του, αλλά το Readability με τις δυνατότητες τροποποίησης της εμφάνισης των άρθρων πηγαίνει πολύ παραπέρα από την αποθήκευση πρόχειρων bookmarks ή την αποστολή άρθρων στο Kindle.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Ένα νέο, δωρεάν ebook, θεατρικό έργο αυτή τη φορά, κυκλοφόρησε σήμερα από το Open Book σε μορφή PDF. “Ο άνδρας με την πουά γραβάτα” είναι μια μαύρη κωμωδία που έγραψαν ο Ελ Ρόι (γνωστός μας από τη “Ματριότσκα” και το “Στη Γιορτή“) και οι ΑΒΓ (Αριστοτέλης Καλύβας, Βάιος [Άκης] Βαΐου, Γιάννης Φαρσάρης, Γιάννης Καρακατσανίδης). Πέρα από δωρεάν, το βιβλίο διατίθεται με άδεια Creative Commons που επιτρέπει την ελεύθερη διανομή του αρκεί να αναφέρεται η πηγή και να μην πρόκειται για εμπορική χρήση του. Το έργο γράφτηκε συνεργατικά μέσω internet σε περιβάλλον wiki (με δυνατότητες συλλογικής επεξεργασίας κειμένου αντίστοιχες της Wikipedia).

Η υπόθεση του “άνδρα με την πουά γραβάτα”:

Ο Ιάκωβος Λέδερμαν είναι 33 ετών, εργένης, απόφοιτος μιας φημισμένης σχολής διοίκησης επιχειρήσεων, με μεταπτυχιακό στην τραπεζική και δουλεύει τα τελευταία 9 χρόνια για την τράπεζα Fabulous Life & Co. Η ανέλιξή του στην ιεραρχία της εταιρείας ήταν ιδιαίτερα γρήγορη και εδώ και σχεδόν 4 χρόνια απασχολείται στο Business Center στα κεντρικά της γραφεία, στον ουρανοξύστη Vanity Capitalism. Τα γραφεία της Fabulous Life & Co στεγάζονται στους πρώτους 30 ορόφους (από τους συνολικά 110) του κτιρίου και το γραφείο του Iάκωβου Λέδερμαν είναι στον 24ο. Έξι όροφοι τον χωρίζουν από την κορυφή της ιεραρχίας και την απόλυτη επαγγελματική καταξίωση, ενώ εικοσιτέσσερις από το πεζοδρόμιο. 

Ένα πρωινό, λίγο πριν αρχίσει το ωράριο εργασίας, αποφασίζει να βάλει τέλος στη ζωή του πηδώντας από τον 24ο όροφο του, ομολογουμένως, εντυπωσιακού ουρανοξύστη. Πεζοί και σταματημένοι στα φανάρια οδηγοί, βλέπουν έναν κοστουμαρισμένο άνδρα με μια περίεργη πουά γραβάτα να αιωρείται 75 μέτρα πάνω από το έδαφος. Ο Ιάκωβος Λέδερμαν – απελπισμένος λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου πιο πριν, όταν πατούσε το κούφωμα του ανοικτού παραθύρου του γραφείου του- αισθάνεται τώρα για πρώτη φορά τόσο ελεύθερος και φαίνεται να απολαμβάνει τη θέα. Βρίσκεται 75 μέτρα πάνω από το έδαφος και αρχίζει η πτώση του: t=0 sec, s=75 m, και m (Jacob Lederman)=78 kg. Και ο όροφος: 24ος. 

Τι συμβαίνει, άραγε, στο μυαλό του Ιάκωβου Λέδερμαν;

Το OpenBook.gr είναι το site όπου ο συγγραφέας Γιάννης Φαρσάρης συγκεντρώνει και δημοσιεύει ηλεκτρονικά βιβλία που διατίθενται δωρεάν και με άδειες Creative Commons, ανάμεσά τους και τα δικά του. Υπάρχουν επίσης πολλά links για δωρεάν ebooks στα ελληνικά. Ο Γιάννης Φαρσάρης έχει ξεκινήσει επίσης το site ONE:STORY, όπου δημοσιεύεται “μια ιστορία κάθε μέρα” από πολλούς συγγραφείς που ήδη έχουν δημοσιεύσει κείμενά τους ή είναι πρωτοεμφανιζόμενοι.