Posted by & filed under Uncategorized.

Το τέλος της έντυπης έκδοσης των λεξικών Macmillan για την αγγλική γλώσσα από το 2013 ανακοίνωσε ο εκδοτικός οίκος, με σημαντική παρουσία στα εκπαιδευτικά βιβλία εκμάθησης αγγλικών. Τα λεξικά του θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμα δωρεάν και να ανανεώνται στο site www.macmillandictionary.com, που ιδρύθηκε το 2009. Παράλληλα, ο Macmillan θα συνεχίσει τη λειτουργία του συνεργατικά συντασσόμενου Open Dictionary και του blog του για τα λεξικά, όπου παρουσιάζονται νέες λέξεις που προστίθενται στο λεξικό, καθώς και λέξεις που αφορούν την επικαιρότητα.
Παρόλο που τα λεξικά Macmillan δεν έχουν την επιτυχία και το κύρος των Collins, Oxford University Press και Merriam-Webster, συνιστούν μία ακόμα περίπτωση όπου για τα βιβλία αναφοράς εγκαταλείπεται η έντυπη εκδοσή τους, αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν ηλεκτρονικά. Έτσι, το Μάρτιο του 2012, η εγκυκλοπαίδεια Britannica ανακοίνωσε πως σταματάει την έντυπη έκδοσή της (χωρίς να ευθύνεται η Wikipedia), 244 χρόνια πριν από την πρώτη της κυκλοφορία.

Ο αρχισυντάκτης των λεξικών Macmillan, Michael Rundell, ανέφερε χαρακτηριστικά:

“Η παραδοσιακή μορφή του βιβλίου είναι πολύ περιοριστική για τα έργα αναφοράς οποιουδήποτε είδους. Τα βιβλία είναι ξεπερασμένα μόλις τυπωθούν και οι περιορισμοί χώρου τους οποίους συχνά επιβάλλουν υπονομεύον τους στόχους μας για σαφήνεια και πληρότητα. Μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα για τους χρήστες μας στα ψηφιακά μέσα”. 

Οι Εκδόσεις Macmillan τονίζουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η online έκδοση των λεξικών τους, όπως προβάλλεται στο σχετικό διαφημιστικό βίντεο που ακουλουθεί:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Σήμερα ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καστανιώτη προσφέρουν 10 promo codes για να κατεβάσετε δωρεάν από το iBookstore το ebook “Metro 2034” (329 σελ, €9,99) του Ντμίτρι Γκλουχόφσκι. Όπως και το “Metro 2033“, που προηγήθηκε, τοποθετούνται στο μετρό της Μόσχας, όπου από το 2013 έχουν καταφύγει λίγες χιλιάδες άνθρωποι που κατάφεραν να ξεφύγουν από το πυρηνικό ολοκαύτωμα. Είναι ένα μετα-αποκαλυπτικό, δυστοπικό μυθιστόρημα και ο Γκλοχόφσκι έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο, ρεαλιστικό υπόγειο κόσμο. Το e-book στα ρωσικά δημοσιευόταν σταδιακά στο internet καθώς γραφόταν και οι αναγνώστες ενεργά στη διαμόρφωση του βιβλίου. Τα ebooks είναι σε ePUB, την πλέον κατάλληλη μορφή για ηλεκτρονική ανάγνωση, και διαβάζονται σε iPad, iPhone και iPod touch, αλλά και σε ηλεκτρονικούς αναγνώστες και εφαρμογές που διαβάζουν ePUB (και στα Kindle με μετατροπή σε Mobi).

Πώς μπαίνετε στην κλήρωση

Από τώρα και έως τις 6 το απόγευμα της Τετάρης (31/10) , μπορείτε να συμμετάσχετε στην κλήρωση με τους εξής τρόπους:

Την Τετάρτη μετά τις 6 θα γίνει κλήρωση μέσω του random.org από ενιαία λίστα με τα ονόματα όσων δήλωσαν συμμετοχή. Τα ονόματα θα ανακοινωθούν στο αντίστοιχο κοινωνικό δίκτυο και το promo code θα σταλεί στους νικητές με προσωπικό μήνυμα.

Οδηγίες για την εξαργύρωση των promo codes

Μπορείτε να εξαργυρώσετε τα promo codes από το iTunes στον υπολογιστή σας επιλέγοντας redeem/εξαργύρωση ή ανοίγοντας το iBookstore από την εφαρμογή iBooks στα iPad, iPhone και iPod touch και επιλέγοντας επίσης redeem/εξαργύρωση στο κάτω μέρος της κεντρικής σελίδας του iBookstore. Αναλυτικότερες οδηγίες για την εξαργύρωση μπορείτε να βρείτε εδώ. Αν δεν έχετε κάποια από τις φορητές συσκευές τις Apple, πρέπει να εγκαταστήσετε το δωρεάν πρόγραμμα iTunes και να κάνετε επίσης redeem/εξαργύρωση. Στη συνέχεια βρείτε στον υπολογιστή σας το ebook (αναζητήστε το με τον τίτλο του) και περάστε το στον ηλεκτρονικό αναγνώστη ή την εφαρμογή της επιλογή σας. Για τα Kindle, πρέπει να μετατρέψετε το ePUB σε Mobi (δείτε τον οδηγό βήμα βήμα για τη μετατροπή). Παρόλο που το ebook προέρχεται από το iBookstore και περιλαμβάνει υδατογράφημα με τα προσωπικά σας στοιχεία, οι Εκδόσεις Καστανιώτη δεν εμποδίζουν με κλείδωμα τη συμβατότητα και τις μετατροπές.

Θέλετε να ενημερώνεστε για τις ειδήσεις και τις προσφορές στα ebooks; Κάντε like στη σελίδα του “Ηλεκτρονικού Αναγνώστη” στο Facebook και ακολουθείστε τον @eAnagnostis στο Twitter.

Posted by & filed under Uncategorized.

Εφαρμογή Kindle για Windows 8 και Windows RT ξεκίνησε να διαθέτει το Amazon. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη και στο ελληνικό Windows Store. Λειτουργεί τόσο σε tablet PC όσο και σε υπολογιστές με Windows 8.
Το Amazon φέρνει στα νέα tablet PC το σύνολο των δυνατοτήτων που έχουν οι εφαρμογές του στις άλλες πλατφόρμες (iOS, PC, Mac, BlackBerry, Windows Phone και Android). Οι αναγνώστες μπορούν να αγοράσουν και να κατεβάσουν e-books από το Amazon σε μορφή mobi/KF8, και μπορούν τα διαβάσουν αλλάζοντας την εμφάνιση του κειμένου, κρατώντας σημειώσεις και συμβουλευόμενοι λεξικά και τη Wikipedia. Το τελευταίο σημείο ανάγνωσης και η βιβλιοθήκη συγχρονίζεται μεταξύ συσκευών και εφαρμογών.
Το Amazon είναι το πρώτο βιβλιοπωλείο που διαθέτει την εφαρμογή του για Windows 8 και Windows RT. Σταδιακά, άλλες δημοφιλείς εφαρμογές ανάγνωσης για φορητές συσκευές με Windows, όπως η Freda για ePUB χωρίς κλείδωμα, αναβαθμίζονται και γίνονται διαθέσιμες από το ελληνικό Windows Store.

Screenshots

Ενσωμάτωση λεξικών

Υπογραμμίσεις και σημειώσεις

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Την ιστορία της  εφεύρεσης της γραφής βασισμένη σε διηγήματα του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ στη συλλογή “Just So Stories” διαθέτει ως διαδραστική εφαρμογή για το iPad η Publisto. Η εφαρμογή ονομάζεται “Το Πρώτο Γράμμα” (€3,59) και εξιστορεί μια μέρα στη ζωή της Ταφιμάι Διαολάι, ενός μικρού κοριτσιού της Νεολιθικής Εποχής “που δεν ακούει ποτέ κανέναν”. Έχοντας πάει στο ποτάμι για να ψαρέψουν, μπαμπάς και κόρη ανακαλύπτουν πως ξέχασαν το ακόντιο του ψαρέματος στη σπηλιά τους. “Τι κρίμα να μην ξέρουμε να γράψουμε ένα γράμμα για να μας φέρουν ένα καινούργιο”, σκέφτεται η Τάφι. Και βάζει μπρος τους τροχούς της παγκόσμιας Ιστορίας!”

Όπως και στις προηγούμενες διαδραστικές και πολυμεσικές εφαρμογές της Publisto, “Το Πρώτο Γράμμα” συνδυάζει “λογοτεχνική γραφή απευθείας απ’ το πρωτότυπο με φανταστικές κινούμενες εικόνες, εμπνευσμένη μουσική και εφέ ήχου. Κάθε εικονογράφηση συνοδεύεται από φωτιζόμενο κείμενο σε συγχρονισμό με την αφήγηση, ώστε να ενθαρρυνθεί η αναγνώριση λέξεων και η ταχύτερη ανάπτυξη λεξιλογίου. Η εφαρμογή περιλαμβάνει επίσης αυτόματη ανάγνωση, τη δυνατότητα του αναγνώστη να επιλέξει να διαβάσει με τον παραδοσιακό τρόπο, ή ακόμη και να ηχογραφήσει τη δική του αφήγηση σ’ ένα ελκυστικό περιβάλλον χρήσης. Συνοδευτικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, περιλαμβανομένων του Ένωσε Τις Τελείες, ξεχωριστών παζλ ή παιχνιδιών μνήμης, έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξασκήσουν τις ικανότητες συγκέντρωσης και μνήμης. Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις δυνατότητες της εφαρμογής έχουν και οι ολοσέλιδοι καμβάδες ζωγραφικής σε ένα ξεχωριστό τμήμα, με τη δυνατότητα να υπογράφει ο κάθε χρήστης και να σώζει το έργο του, καθώς και τέσσερις καρτ-ποστάλ στις οποίες μπορεί να εξασκηθεί στο γράψιμο και να τις μοιραστεί, κάτω από γονική επίβλεψη.”
Η εφαρμογή διατίθεται ξεχωριστά σε τέσσερις γλώσσες, τα ελληνικά, τα αγγλικά, τα ισπανικά και τα πορτογαλικά.

Ο Βρετανός πεζογράφος και ποιητής Κίπλινγκ (Νόμπελ Λογοτεχνίας 1907) είναι περισσότερο γνωστός για τα παιδικά του βιβλία, με κυριότερο “Το Βιβλίο της Ζούγκλας”, όπου πρωταγωνιστεί ο Μόγλης, που, εγκαταλελειμμένος, μεγάλωσε με τους λύκους στη ζούγκλα της Ινδίας.

Η Publisto

Εκδοτικός οίκος και εταιρία ανάπτυξης εφαρμογών συγχρόνως η Publisto, με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2011 και έκανε την πρώτη της εμφάνιση με εφαρμογές-παιδικά ebooks την Άνοιξη. “Σκοπός μας είναι να διατηρήσουμε άψογη ισορροπία ανάμεσα στην παραδοσιακή αφήγηση και το διαδραστικό παιχνίδι μέσα σε ένα σχεδιαστικό περιβάλλον εμπνευσμένο από τις ανάγκες των μικρών μας φίλων”, αναφέρει η ομάδα της Publisto. Οι εφαρμογές της κυκλοφορούν στα ελληνικά, αλλά είναι επίσης μεταφρασμένες σε αγγλικά, ισπανικά και πορτογαλικά Βραζιλίας στοχεύοντας από την αρχή στη διεθνή αγορά.
Η Publisto έχει κυκλοφορήσει τρεις ακόμα εφαρμογές για iPad στα ελληνικά, που βασίζονται σε  κλασικά παιδικά παραμύθια: : “Το Ασχημόπαπο” (€3,99) του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν “για ένα μικρό, άσχημο παπάκι που ενάντια σε όλες τις δυσκολίες, μεγαλώνει και γίνεται ένας πανέμορφος κύκνος”, “Ο Πωλητής Ονείρων” (€3,99) του Henry Beston “για ένα αγόρι που συναντά ένα γέρο μάγο και ανακαλύπτει έναν κόσμο που μπορεί και αναποδογυρίζει” και “Τρία Μικρά Αρκουδάκια” (€3,99), μια “μικρούλικη, μικρούτσικη” απόδοση του παραμυθιού της Χρυσομαλλούσας και των τριών αρκούδων, βασισμένης στο κείμενο του Robert Southey, και “Η λίμνη των κύκνων” (€4,99) “την εκπληκτική, εικονογραφημένη ιστορία του Πρίγκιπα Σάι και της Πριγκίπισας Οντέτ, ειπωμένης διαδραστικά και με τη μοναδική δύναμη της διάσημης μουσικής του Τσαϊκόφκσι, με ενορχήστρωση κι εκτέλεση ειδικά γι’ αυτή την έκδοση από μια ομάδα εξαιρετικών κλασικών μουσικών”.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Στις 22 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Καστανιώτη το μυθιστόρημα “Metro 2034” του Ντμίτρι Γκλουχόφσκι ως e-book σε ePUB (329 σελ, €9,90, iBookstore). Και από σήμερα κυκλοφορεί και ως έντυπο. 
Έχοντας διαβάσει το πρώτο βιβλίο της σειράς, το “Metro 2033” πέρυσι, έσπευσα να διαβάσω την (αυτοτελή) συνέχεια στο “Metro 2034”. Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, και εκμεταλλευόμενος την ευκολία των e-books, το “2034” θα το είχα διαβάσει αμέσως μετά, αλλά το βιβλίο δεν είναι μεταφρασμένο στα αγγλικά, με εξαίρεση κάποιες -ανακριβείς- μεταφράσεις από fans. Ρωσικά δε γνωρίζω για να το διάβαζα στο πρωτότυπο.
Το θέμα είναι ότι και στο δεύτερο βιβλίο του, ο Γκλουχόφσκι καταφέρνει η αφήγησή του να κινείται σε πολλαπλά επίπεδα. Δε δημιουργεί μόνο έναν από τους πιο πρωτότυπους και ολοκληρωμένους κόσμους των τελευταίων χρόνων, το μετρό της Μόσχας μετά από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα όπου στους σταθμούς κατέφυγαν και επέζησαν όσοι πρόλαβαν να μπουν μέσα, αλλά καταφέρνει να τον χρησιμοποιήσει για να σχολιάσει την ανθρώπινη κοινωνία γενικά και τη σύγχρονη Ρωσία ειδικότερα και για να δώσει έναν αντι-ηρωικό τόνο στις περιπέτειες που διηγείται.
Ο κόσμος του Metro 2033 & Metro 2034
Το 2013 γίνεται πυρηνικό ολοκαύτωμα. Στη Μόσχα μόλις 40.000 άνθρωποι επιζούν, όσοι κατάφεραν να μπουν στους σταθμούς του μετρό τα έξι λεπτά που μεσολάβησαν από το συναγερμό “ΑΤΟΜ” μέχρι να κλείσουν οι πόρτες. Ίσως είναι οι μόνοι επιζήσαντες του ολοκαυτώματος σε ολόκληρο τον πλανήτη, ίσως όχι. Δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με κανέναν εκτός του μετρό.
Η διοίκηση αρχικά είναι ενιαία, αλλά μια σειρά πολέμων ακολουθεί. Κάθε σταθμός γίνεται μια πόλη-κράτος. Αλλά ομάδες σταθμών δημιουργούν συνομοσπονδίες ή ενιαίες διοικήσεις. Η ισχυρότερη και πλουσιότερη είναι η Χάνσα, που καταλαμβάνει την κεντρική, κυκλική γραμμή και είναι το κέντρο του εμπορίου. Δεύτερη σε δύναμη είναι η Κοκκινη Γραμμή, που τη δημιουργούν οι νοσταλγοί της Σοβιετικής Ένωσης. Υπάρχει επίσης το Τέταρτο Ράιχ, που φτιάχνουν νεοναζί, τροτσκιστές, μυστικιστές και θρησκόληπτοι, ο καθένας με το δικό του μικρότερο ή μεγαλύτερο κράτος. Και δίπλα τους μια σειρά από ανεξάρτητους και μη-ιδεολογικά ενταγμένους σταθμούς, που προσπαθούν να επιβιώσουν, αλλά και η Πόλις, όπου συγκεντρώνεται όση γνώση έχει επιβιώσει από το πυρηνικό ολοκαύτωμα και όπου έχε συγκροτηθεί το Τάγμα, η μόνη στρατιωτική μονάδα που ασχολείται συνολικά με την ασφάλεια των ανθρώπων στο μετρό.
Η ζωή είναι ολότελα αλλαγμένη: στο μισοσκόταδο, με ελάχιστο ηλεκτρικό ρεύμα, χωρίς τρόφιμα που να χρειάζονται ήλιο, υπό τη συνεχή απειλή της ραδιενέργειας και των πλασμάτων που έχει δημιουργήσει πάνω στη γη, υπό τη συνεχή απειλή των αερίων και των πλασμάτων του μετρό. Το νέο νόμισμα είναι οι σφαίρες, αυτές που έχουν διασωθεί από το πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Το ελληνικό  trailer του βιβλίου  “Metro 2034”

Πολλά επίπεδα αφήγησης
Ο Γκλουχόφσκι μέσα από τον αναλυτικά παρουσιασμένο και ρεαλιστικό κόσμο καταφέρνει να κινείται σε πολλά επίπεδα συγχρόνως.
Το πρώτο είναι η πιθανότητα μιας πυρηνικής καταστροφής, ακόμα και σήμερα. Αυτό το ενδεχόμενο είναι το αντίβαρο στη συνήθη αφήγηση της συνεχούς βελτίωσης της ζωής μας μέσα από τη βελτίωση της τεχνολογίας. Και στην περίπτωση αυτής της καταστροφής ο άνθρωπος γίνεται απλά χειρότερος και πιο ανταγωνιστικός λόγω της σπάνης όλων αγαθών. Δεν πρόκειται για αφορμή για αυτοκριτική και βελτίωση: απλά όλα είναι χειρότερα, ανταγωνιστικότερα και πιο θανατηφόρα. Οι άνθρωποι είναι απλά αδιόρθωτοι.
Κυρίως στο  Μετρό 2033 ο Γκλουχόφσκι εκμεταλλεύεται αυτό πλαίσιο για να σχολιάσει τα σύγχρονα ιδεολογικά ρεύματα στη Ρωσία. Η Χάνσα είναι η επικράτεια της αγοράς, πλούσια, με ισχυρές δόσεις μιλιταρισμού και αδιαφορίας για τους γύρω. Η Κόκκινη Γραμμή είναι σχετικά φτωχή, πιο εξισωτική με αυταρχικές (και όχι τόσο εξισωτικές) τάσεις. Οι νεοναζί είναι απλά απεχθείς, ενώ οι τροτσκιστές (“επαναστάτες”), λίγοι και συμπαθείς. Όμως το κύριο μέτωπο του Γκλουχόφσκι είναι οι μυστικιστές και οι θρησκόληπτοι, ένα ισχυρό ρεύμα μέσα στη ρωσική κοινωνία. Και για να εξετάσει όλα αυτά, ο συγγραφέας υιοθετεί την οπτική γωνία του ήρωά του Αρτιόμ, που ζει σε έναν ανεξάρτητο, μη-ιδεολογικά ενταγμένο σταθμό – κάτι σαν τους “απλούς ανθρώπους που προσπαθούν απλά να ζήσουν”.  
Το τρίτο επίπεδο είναι η κριτική που ασκεί ο Γκλουχόφσκι στη βία, το οποίο είναι το κοινό νήμα ανάμεσα στο Metro 2033 και το Metro 2034. Και στα δύο μυθιστορήματα υπάρχει το ίδιο δίλημμα, με αφορμή διαφορετικές ιστορίες: βία και σφαίρες για να λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μετα-πυρηνικό μετρό ή προσπάθεια κατανόησης των νέων πλασμάτων που δημιουργεί η ραδιενέργεια (Metro 2033) και των νέων ασθενειών που δημιουργούνται.

Το παιχνίδι δίνει την ατμόσφαιρα του μετα-πυρηνικού μετρό

Δύο βιβλία δεν είναι αρκετά.
Διαβάζοντας για το μετα-πυρηνικό μετρό θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό, δε θέλουμε να τελειώσει η ιδέα στα δύο μυθιστορήματα που έχει γράψει ο Γκλουχόφσκι. Όπως και με τους “κόσμους” στη λογοτεχνία του φανταστικού, άλλοι συγγραφείς συνεχίζουν την ιδέα με μυθιστορήματα που εκτυλίσσονται σε άλλα μετρό σε ρωσικές πόλεις, αλλά και στην Βρετανία και την Ανταρκτική. Ο κόσμος έχει χρησιμοποιηθεί στο παιχνίδι για υπολογιστές και κονσόλες “Metro 2033”, ένα κλασικό παιχνίδι όπου πυροβολούνται τα πάντα, αλλά δίνει και μια πρώτη οπτικοποίηση του κόσμου. Η μεγάλη μας ελπίδα όμως για οπτικοποίηση είναι η ταινία που ετοιμάζεται από την Metro-Goldwyn-Mayer.
Για περισσότερες πληροφορίες για τον Γκλουχόφσκι και τα βιβλία του και ειδικά για το πώς γράφτηκε το βιβλίο, που δημοσιεύτηκε αρχικά σε site με τους αναγνώστες να βοηθούν στην επεξεργασία του, δείτε εδώ.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Σε e-book σε ePUB κυκλοφόρησαν τα δύο πρώτα βιβλία του μυθιστορήματος 1Q84 του Ιάπωνα συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι από τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Είναι διαθέσιμα ως δύο ξεχωριστά e-books, 1Q84-Βιβλίο Ι (480 σελ, €13,99, iBookstore) και 1Q84-Βιβλίο ΙΙ (416 σελ, €12,99, iBookstore), ή ως ένα ενιαίο e-book, 1Q84-Βιβλίο Ι & II (€17,99, iBookstore). Το τρίτο βιβλίο του 1Q84 θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2013, επίσης από τις Εκδόσεις Ψυχογιός.

Στο 1Q84 o Μουρακάμι (Βικιπαίδεια), που θεωρείται από τους σημαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς, αφηγείται την ερωτική ιστορία της Αομάμε και του Τένγκο στο παράξενο παράλληλο σύμπαν στο οποίο κατοικούν:

Δυο ιδανικοί εραστές ψάχνουν ο ένας τον άλλο χωρίς ούτε οι ίδιοι να το συνειδητοποιούν, σε έναν κόσμο που αλλάζει, σε ένα χρόνο ρευστό, απροσδιόριστο. Αλλά τους οδηγεί η αγωνία, η μανία της συνάντησης. Η Αομάμε και ο Τένγκο ζουν παράλληλα, διασχίζοντας τον τόπο και το χρόνο, βαδίζοντας ανάποδα σε ημερολόγια και χάρτες και ρισκάροντας τα πάντα μέσα στο άκρως ποιητικό και επικίνδυνο σύμπαν του Μουρακάμι. Μυστικές αδελφότητες, σέκτες, φαύλοι εξουσιαστές, αδίστακτοι δολοφόνοι, εκδικητές, μαύρες μαγικές ιστορίες, πρωτόγνωρες δίοδοι, αποκαλυπτικές ρωγμές, μια χρυσαλλίδα στα σύννεφα, ψυχεδέλεια και παράδοση, στοιχειωμένες μουσικές, νοσταλγία, μια ματιά στο φεγγάρι – ή στα φεγγάρια. Στα δυο φεγγάρια του 1Q84, αυτής της Πόλης των γάτων.

Στα ελληνικά και σε e-book (ePUB) είναι επίσης διαθέσιμο από τις Εκδόσεις Ψυχογιός το μυθιστόρημα “Νορβηγικό Δάσος” (464 σελ, €14,99, iBookstore), με το οποίο ο Μουρακάμι έγινε ευρύτερα γνωστός.
Σημεία πώλησης και δυνατότητες ανάγνωσης
Οι Εκδόσεις Ψυχογιός διαθέτουν συνολικά 614 ebooks σε ePUB. Διαθέτουν τα ebooks τους από το site τουςαπό το iBookstore και από τα online βιβλιοπωλεία PERIZITITO.GRe-bookshop.grIANOS και CosmoBooksmyeBooksΕυριπίδηςBig Book / ΔοκιμάκηςΜπιτσάκουBooks2uGreekbooks.gr.

Τα ebooks των Εκδόσεων Ψυχογιός που αγοράζονται από το site τους και τα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία έχουν το κλείδωμα της Adobe και διαβάζονται με τις συμβατές εφαρμογές σε Android κινητά και tablet PC και στους ηλεκτρονικούς αναγνώστες εκτός των Kindle. Το ebooks από το iBookstore είναι κλειδωμένα με το ιδιόκτητο DRM της Apple και διαβάζονται με το iBooks σε iPhone, iPod touch και iPad.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Η εκπομπή Κάρτα Μέλους” στο κανάλι της Βουλής, που παρουσιάζει η δημοσιογράφος Ματρώνη Δικαιάκου, είχε στις 21 Οκτωβρίου ως θέμα την “αγάπη της ανάγνωσης“. Καλεσμένες στην εκπομπή ήταν η Ρόδη Κράτσα, ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, η Ειρήνη Βοκοτοπούλου της σελίδας για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε παιδιά και εφήβους bookbook.gr, η δημοσιογράφος και ιδρύτρια της ομάδας #Book_rebels_GR Ρίτσα Μασούρα και η ερευνήτρια και συγγραφέας Μήτση Πικραμένου, ενώ παρεμβάσεις έκαναν η αντιπρόεδρος της Εθνικού Κέντρου Βιβλίου Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου και ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης”.


Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε τη δική μου παρέμβαση ανεβασμένη στο YouTube (με επιλογές για υψηλή ανάλυση ως 1080p):


Στη σελίδα του καναλιού της Βουλής μπορείτε να παρακολουθήστε το σύνολο της εκπομπής
Δείτε και ακούστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Νέο ebook από τη σελίδα για την ανοιχτή λογοτεχνία OpenBook του Γιάννη Φαρσάρη. Η Δώρα Κασκάλη περιγράφει στη νουβέλα “Πέντε ζωές κι ένα μυθιστόρημα: Σπουδή ενός δόκιμου γραφιά” (96 σελίδες) τη δική της συγγραφική περιπέτεια, από το γράψιμο και τους πειραματισμούς με το ύφος  έως την έκδοση του βιβλίου. Το e-book διατίθεται δωρεάν με άδεια Creative Commons, όπως και οι άλλες εκδόσεις του Open Book. Μπορείτε να το κατεβάσετε σε PDF ή να το διαβάσετε στο issuu.com, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και σε ePUB και Mobi.
Περισσότερα για το βιβλίο:

Η νουβέλα «Πέντε ζωές κι ένα μυθιστόρημα» παρακολουθεί την προσπάθεια της αφηγήτριας και επίδοξης συγγραφέα να κατακτήσει ένα προσωπικό ύφος. Η περιπέτεια της αφήγησης συμπλέκεται με τις περιπέτειες της ηρωίδας του εγκιβωτισμένου μυθιστορήματος, αλλά και μιας ολόκληρης γενιάς προς τη δύσκολη ενηλικίωση. Η αφηγήτρια θα πειραματιστεί με τη γυναικεία γραφή, το αστυνομικό μυθιστόρημα, το ψυχολογικό θρίλερ, την ερωτική/αισθηματική λογοτεχνία και τις υφολογικές και θεματικές συμβάσεις τους, πλαισιώνοντας αντίστοιχα κεφάλαια του βίου της βασικής πρωταγωνίστριας. Το κείμενο βρίσκεται σε μόνιμο διάλογο με τον εαυτό του κι έναν υποψήφιο εκδότη, επιχειρώντας να κατανοήσει τους μηχανισμούς που διαμορφώνουν το εκάστοτε αναγνωστικό γούστο. Αν και κατακερματισμένο αφηγηματικά, στην πραγματικότητα το βιβλίο παρακολουθεί με άλλοτε σπαρταριστό, άλλοτε ασθματικό και άλλοτε λυρικό τρόπο την πορεία μιας γυναίκας προς την αυτογνωσία.

Το OpenBook.gr είναι το site όπου ο συγγραφέας Γιάννης Φαρσάρης συγκεντρώνει και δημοσιεύει ηλεκτρονικά βιβλία που διατίθενται δωρεάν και με άδειες Creative Commons, ανάμεσά τους και τα δικά του. Υπάρχουν επίσης πολλά links για δωρεάν ebooks στα ελληνικά. Ο Γιάννης Φαρσάρης έχει ξεκινήσει επίσης το site ONE:STORY, όπου δημοσιεύεται “μια ιστορία κάθε μέρα” από πολλούς συγγραφείς που ήδη έχουν δημοσιεύσει κείμενά τους ή είναι πρωτοεμφανιζόμενοι.

Posted by & filed under Uncategorized.

Διαθέσιμη είναι από χτες η εφαρμογή του ηλεκτρονικού περίπτερου και βιβλιοπωλείου ReadPoint.gr για κινητά με Windows Phone 7.5 (Mango). Όπως και οι εφαρμογές ReadPoint για υπολογιστές Windows και Mac και για iPhone, iPad και iPod touch, με την εφαρμογή ReadPoint για Windows Phone ο χρήστης μπορεί να αγοράσει, να κατεβάσει και να διαβάσει περιοδικά, εφημερίδες και e-books. Επιπλέον, μπορεί να κάνει αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά μέσα στο κείμενο, να κάνει υπογραμμίσεις και σημειώσεις ή να κρατήσει αποκόμματα, να τυπώσεις τις σελίδες που τον ενδιαφέρουν ή να μοιραστεί περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα. Υποστηρίζονται ακόμα η αναπαραγωγή βίντεο και ήχου και τα ενεργά links για τα ψηφιακά έντυπα που ενσωματώνουν τις αντίστοιχες δυνατότητες. Εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία εμφανίζονται με το “στήσιμο” που έχουν και για την έντυπη εκδοσή τους, ενώ, μετά το κατέβασμα, δεν απαιτείται σύνδεση στο internet για την ανάγνωσή τους. Το περιεχόμενο συγχρονίζεται μεταξύ των εφαρμογών.
Σύντομα θα είναι διαθέσιμη αντίστοιχη εφαρμογή ReadPoint για tablet PC με Windows 8 και για συσκευές Android.
Η ανακοίνωση του ReadPoint για τη νέα εφαρμογή:

Δελτίο Τύπου 
23-10-2012
ReadPoint.gr– Read in Digital 
Διαβάστε την Εφημερίδα το Περιοδικό ή το Βιβλίο σας & στα Windows Phones! 
Το ReadPoint προσπαθώντας να προλάβει τις απαιτήσεις του σύγχρονου αναγνώστη έρχεται με την Νέα & Δωρεάν εφαρμογή του για Windows Phone 
Απολαύστε την εμπειρία της ψηφιακής ανάγνωσης.
 Διαβάστε με ασύγκριτη ευκολία. 
Πλοηγηθείτε με ευκολία σε δεκάδες κατηγορίες
βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων. 
Το ReadPoint, μετά την έκδοση για PC & Mac και iOS συσκευές τώρα δημιούργησε μια νέα εφαρμογή για Windows Phone.
Με το reader readpoint για Windows Phone o αναγνώστης: 
  • Έχει τη δυνατότητα να Επιλέξει & να διαβάσει χιλιάδες τίτλους ψηφιακά με το ίδιο layout όπως τα φυσικά. 
  • Μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα ψηφιακά έντυπα: Κάνοντας τα share με social media, τυπώνοντας, κρατώντας σημειώσεις και επισημάνσεις. Πολλά έντυπα έχουν αναβαθμισμένα multimedia χαρακτηριστικά όπως video, ήχο και hyperlinks. 
  • Μπορεί να αποθηκεύει παντοτινά και διαχειριστείτε τα έντυπα του στην δική του βιβλιοθήκη. 
  • Μπορεί να διαβάζει offline χωρίς να είναι απαραίτητη η ύπαρξη δικτύου internet. 
Μπείτε στο http://www.readpoint.com/freereadpointapps.aspx και κατεβάστε τελείως δωρεάν το ReadPoint Reader,για PC, iPhone,  iPad, Mac & Windows Phone και δοκιμάστε την εφαρμογή με τα πρώτα σας δωρεάν έντυπα! 
Και πολύ σύντομα κοντά σας ειδικό Application για Windows 8 Tablets.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Το αμφιθέατρο “Λεωνίδας Ζέρβας” χτες στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ήταν γεμάτο. Καθηγητές, ερευνητές, φοιτητές, και εκδότες παρακολούθησαν την ημερίδα για τα ηλεκτρονικά συγγράμματα. Ο στόχος ήταν αρκετά συγκεκριμένος: η ενημέρωση, κυρίως καθηγητών και άρα υποψήφιων συγγραφέων, για το πρόγραμμα  “Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα”   (www.kallipos.gr) που υλοποιείται από το Σύνδεσμο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ).

Εύλογα η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις τεχνικές προδιαγραφές των ebooks και τους όρους χρηματοδότησης κάθε συγγραφέα. Το πρόγραμμα διαθέτει χρηματοδότηση 20 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία 2.000 ηλεκτρονικών συγγραμμάτων και βοηθημάτων για τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Για κάθε ηλεκτρονικό σύγγραμμα θα διατεθεί ποσό έως 10.000 ευρώ. Και από τις παρουσιάσεις του καθηγητή Νικόλαου Μήτρου, επιστημονικού υπεύθυνου του προγράμματος, και του Δημήτρη Κουή, διαχειριστή του προγράμματος, και τις πολλές απαντήσεις στις οποίες απάντησαν πιστεύω πως βγαίνουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα για τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του προγράμματος – και για το μέλλον των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων στην Ελλάδα.

Ο χαρακτήρας του προγράμματος

Το πρόγραμμα για τα ηλεκτρονικά συγγράμματα απευθύνεται κατευθείαν στους συγγραφείς, δηλαδή σε καθηγητές πανεπιστημίου όλων των βαθμίδων (συμπεριλαμβανομένων των “407”) και σε ερευνητές. Εκδότες ή ιδρύματα δεν μπορούν να υποβάλουν προτάσεις.

Ο συγγραφέας  (ή η ομάδα συγγραφέων ενός βιβλίου) αμείβεται μία και μόνη φορά με το ποσό που έχει οριστεί και δεν μπορεί να ξεπερνά τις €10.000 για κάθε βιβλίο. Το εγχειρίδιο που θα δημιουργηθεί θα διατίθεται εφεξής “ελεύθερα σε όλους τους φοιτητές όλων των ΑΕΙ της χώρας”.

Ο κάθε συγγραφέας αναλαμβάνει όχι μόνο τη συγγραφή του εγχειριδίου, αλλά και το σύνολο σχεδόν των εργασιών που απαιτούνται για να εκδοθεί ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή: την επιμέλεια και τη διόρθωση, τη δημιουργία εξωφύλλου, τον εντοπισμό ή την παραγωγή βίντεο, εικόνων, ήχου και το “στήσιμο” του βιβλίου. Σε όλα αυτά, όταν λέμε τα “αναλαμβάνει” ο συγγραφέας, δε σημαίνει απαραίτητα ότι τα φέρνει σε πέρας προσωπικά, αλλά ότι ανήκουν στη δική του ευθύνη, ακόμα και αν τα αναθέσει σε τρίτους, π.χ. σε επιμελητή κειμένων ή γραφίστα. Το πρόγραμμα θα βοηθήσει στη μετατροπή του βιβλίου από “χειρόγραφο” σε e-book με τους δικούς του τεχνικούς, που θα διαθέτει κεντρικά ή σε περιφερειακά πανεπιστήμια. Πολλές ερωτήσεις έγιναν για το είδος ακριβώς της βοήθειας και την έκτασή της. Έγινε σαφές πως πρόκειται για τεχνική βοήθεια στη δημιουργία του ψηφιακού αρχείου του e-book, αλλά αυτό δεν περιλαμβάνει απαραίτητα το σύνολο της δουλειάς που απαιτείται για να ενσωματωθούν στοιχεία διαδραστικότητας και πολυμέσων στα e-books.  Δε διατίθεται κάποιο πρόγραμμα που να χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον εργασίας και να απλοποιεί τη δημιουργία διαδραστικών e-books (πρβ. iBooks Author, Inkling).

Για την υποβολή προτάσεων, θα υπάρχουν οι συνήθεις επιτροπές έγκρισης. Για κάθε βιβλίο όμως του οποίου ανατίθεται η συγγραφή,  ορίζεται “κριτικός αναγνώστης” ή επιστημονικός επιμελητής και αξιολογητής του που βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον συγγραφέα καθ’ όλη τη διάρκεια της συγγραφής. Ο “κριτικός αναγνώστης” αμείβεται με το 10% των χρημάτων της αμοιβής του συγγραφέα.

Οι πρώτες προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων από ενδιαφερόμενους συγγραφείς θα γίνουν στις αρχές του 2013. Οι προσκλήσεις θα γίνονται ανά κύκλους γνωστικών αντικειμένων.

Το πρόγραμμα, πέρα από τεχνική υποστήριξη στους συγγραφείς, θα δημιουργήσει επίσης την υποδομή για την αρχειοθέτηση, διανομή και ανάγνωση των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων με τη βοήθεια του ΕΔΕΤ.

Αντίστοιχη ενημερωτική ημερίδα θα διοργανωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα τουλάχιστον στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, όπως αναφέρθηκε.

Τι είδους e-books θα δημιουργηθούν

Σκοπός του προγράμματος είναι να δημιουργηθούν e-books που δεν έχουν απλώς κείμενο αλλά ενσωματώνουν πολυμέσα και διαδραστικότητα.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος Ν. Μήτρου στην παρουσίασή του έδειξε εκτενώς το τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό σύγγραμμα: από ενσωμάτωση εικόνων, ήχων, βίντεο και εγγράφων μέχρι διαγράμματα που είναι διαδραστικά (αλλάζοντας πάνω στο διάγραμμα μια μεταβλητή αλλάζει σε πραγματικό χρόνο το αποτέλεσμα), και τη δυνατότητα αποστολής σχολίων στον συγγραφέα. Μάλιστα, η ίδια η παρουσίαση του Ν. Μήτρου ήταν ένα e-book με HTML5 που διαβαζόταν μέσα από τον browser Chrome.

Το μήνυμα ήταν σαφές: όταν λέμε ηλεκτρονικά συγγράμματα δεν εννοούμε τα γνωστά, χάρτινα βιβλία, απλά σε μορφή PDF, αλλά θέλουμε e-books που να αξιοποιούν τις δυνατότητες του μέσου.

Επιπλέον, στόχος είναι κάθε υποενότητα του e-books, κάθε εικόνα κλπ να είναι ένα “διαδραστικό μαθησιακό αντικείμενο”, να μπορεί δηλαδή να απομονωθεί και να ξαναχρησιμοποιηθεί αλλού και να είναι σωστά μαρκαρισμένο ώστε να γίνουν όλα αυτά. Έχει προβλεφθεί να υπάρχει η δυνατότητα διορθώσεων και επικαιροποίησης του βιβλίου μετά την αρχική του έκδοση.

Tα format (“μορφότυπος”) στο οποία θα είναι διαθέσιμα τα e-books είναι η HTML5, ebooks δηλαδή με τη μορφή ιντερνετικών σελίδων/εφαρμογών για ανάγνωση, και το ePUB, το διεθνές πρότυπο για τα e-books και μάλιστα στην εκδοχή του EPUB3. Σκοπός είναι να διαβάζονται τόσο σε υπολογιστές όσο και σε συσκευές ανάγνωσης (e-reader), ακόμα και στο Kindle.

Μένουν πάντως να διευκρινιστούν και να εξειδικευτούν οι τεχνικές προδιαγραφές των βιβλίων, κάτι που αναμένεται να γίνει με την έναρξη των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Ένα e-book που είναι διαδραστικό π.χ. δε διαβάζεται σε ηλεκτρονικούς αναγνώστες. Τα e-books σε HTML5 για browser και το EPUB3 παρόλο που είναι συγγενικά, δεν είναι το ίδιο και δεν είναι απαραίτητα αμοιβαία μετατρέψιμα. Τα e-books σε HTML5 δεν έχουν τόσες δυνατότητες σημειώσεων και υπογραμμίσεων,  που είναι σημαντικά για τη μελέτη. Το EPUB3, από την άλλη, δεν υποστηρίζεται ακόμα ικανοποιητικά από συσκευές και εφαρμογές. Από τη συζήτηση πάντως φάνηκε πως ο βασικός στόχος είναι η δημιουργία αρχείων ePUB, που είναι πράγματι το καλύτερο που μπορεί να κάνει κανείς σήμερα και που μπορεί αποτελεσματικά να μετατραπεί και σε mobi/KF8 για τα Kindle.

Δει δη χρημάτων

Το πρόγραμμα είναι φιλόδοξο και θα μπορούσε να δημιουργήσει την επόμενη γενιά ακαδημαϊκών συγγραμμάτων. Αν όμως δει κανείς τους στόχους του συγκεκριμένα, αποδεικνύεται ότι από την αρχή έχει ένα βασικό πρόβλημα, τη χρηματοδότηση. 20 εκατομμύρια ευρώ δεν είναι καθόλου μικρό ποσό αλλά αποδεικνύεται λίγο για το εύρος ενός τέτοιου έργου.

Το ποσό αυτό υπολογίζεται να δώσει 2.000 συγγράμματα. Ο αριθμός αυτός όμως είναι στην πραγματικότητα μικρός. Αν υπολογίσουμε πόσα μαθήματα υπάρχουν σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα και το πόσα διαφορετικά πανεπιστημιακά τμήματα υπάρχουν (εξαιρούμε τα ομοειδή), 2.000 συγγράμματα δεν είναι ίσως αρκετά ώστε να υπάρχει ένα σύγγραμμα ανά προσφερόμενο μάθημα. Αυτό εν μέρει αναγνωρίζεται και από το πρόγραμμα, γι’ αυτό θα προσπαθούν να συγκεντρώνουν πιθανά υπάρχοντα ανοιχτά/δωρεάν εγχειρίδια και σημειώσεις διδασκόντων.

Για κάθε ηλεκτρονικό σύγγραμμα θα δοθούν στο συγγραφέα έως €10.000. Το κλειδί εδώ είναι το “έως”. Θα είναι δηλαδή και χαμηλότερο. Στην ημερίδα δεν αναφέρθηκε ποιο θα είναι το ποσό ανά γνωστικό αντικείμενο (μάλιστα ειπώθηκε ότι σε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτό το όριο), αλλά το πιο πιθανό είναι ένα σύγγραμμα ιατρικής να επιδοτείται περισσότερο από ένα σύγγραμμα στις κοινωνικές επιστήμες.

Το ζήτημα είναι ότι η αμοιβή αυτή δε θα φτάσει καν ατόφια στο συγγραφέα. Από αυτά τα χρήματα θα πρέπει να πληρωθεί και η επιμέλεια του κειμένου, ο γραφίστας, πιθανόν και αυτός που θα “στήσει” το βιβλίο. Η παραγωγή πολυμεσικού και διαδραστικού περιεχομένου, ο διακηρυγμένος στόχος, είναι κάτι επίσης ακριβό. Τέλος, από την αμοιβή του συγγραφέα ένα ποσό μέχρι το 10%, δηλαδή έως €1.000, θα πάει στον “κριτικό αναγνώστη”, που θα έχει την επιστημονική επιμέλεια και την αξιολόγηση.

Αν τα υπολογίσετε όλα αυτά, το ποσό που μένει ως αμοιβή του συγγραφέα είναι πολύ μικρό για ένα εγχειρίδιο πανεπιστημιακού επιπέδου. Και ας σημειώσουμε πως εισπράττει αυτό και μόνο το ποσό και για μία και μόνη φορά. Το ερώτημα είναι πια αν η χαμηλή αμοιβή οδηγήσει σε μικρότερο ενδιαφέρον για συμμετοχή από συγγραφείς/καθηγητές και αν σημαίνει λιγότερο ποιοτικά αποτελέσματα.

Τα έντυπα εγχειρίδια θα πάψουν να υπάρχουν;

Σκοπός του προγράμματος δεν είναι τα ηλεκτρονικά συγγράμματα που θα δημιουργήσει να αντικαταστήσουν τα έντυπα συγγράμματα, αλλά τα ηλεκτρονικά να είναι συμπληρωματικά με τα έντυπα. Αυτό υπογραμμίστηκε ιδιαίτερα στις ομιλίες και τη συζήτηση.

Εξάλλου, δε φτάνει να υπάρχουν ηλεκτρονικά συγγράμματα, πρέπει και οι φοιτητές να έχουν συσκευή για να τα διαβάσουν, και μάλιστα κατάλληλη συσκευή για να μελετήσουν. Αυτό είναι αφενός οικονομικό πρόβλημα, γιατί το κόστος των συσκευών δεν είναι καθόλου ασήμαντο και φαίνεται ότι θα επιβαρύνει αποκλειστικά τους φοιτητές. Αφετέρου, είναι ανοιχτό ερώτημα αν οι συσκευές είναι τεχνολογικά ώριμες και για την εκπαίδευση. Όπου χρησιμοποιούνται πάντως, βρίσκονται σε πιλοτικό στάδιο και δεν αντικαθιστούν πλήρως τα τυπωμένα βιβλία.

Το ότι θα γίνει όμως ακριβώς με αυτό το ζήτημα θα είναι σίγουρα μια πολιτική απόφαση, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα. Το Υπουργείο Παιδείας έχει ως βασικό στόχος να πληρώνει λιγότερα για τα συγγράμματα και  μάλλον να σταματήσει να τα πληρώνει γενικώς. Μία από τις λύσεις που εξετάστηκαν ήταν τα ηλεκτρονικά συγγράμματα, για τα οποία βέβαια συγγραφείς και εκδότες ζητούν επίσης την αμοιβή τους και, σε κάθε περίπτωση, σήμερα δεν υπάρχουν σε επαρκή αριθμό. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι τα 2.000 αυτά ηλεκτρονικά συγγράμματα, όταν ετοιμαστούν, μπορούν να αποτελέσουν επιχείρημα του Υπουργείου Παιδείας ώστε να σταματήσει την προμήθεια οποιωνδήποτε άλλων συγγραμμάτων, έντυπων ή ηλεκτρονικών.

Υστερόγραφο: Springer

Ένα σημαντικό μέρος της ημερίδας κατέλαβαν παρουσιάσεις από τον εκδοτικό οίκο ακαδημαϊκών βιβλίων και περιοδικών Springer, ο δεύτερος μεγαλύτερος εκδότης παγκοσμίως σε αυτήν την κατηγορία μετά τον Elsevier. Από τις παρουσιάσεις και τη συζήτηση δεν προέκυψε κάποια σύνδεσή του με το ελληνικό πρόγραμμα για τα ακαδημαϊκά συγγράμματα.

Οι δύο εκπρόσωποι του Sringer μάς παρουσίασαν πώς λειτουργεί η πλατφόρμα τους. Π.χ. ανέφεραν ότι και το εσωτερικό κείμενο των περιοδικών και των βιβλίων είναι αναζητήσιμο ή ότι δε χρησιμοποιούν καθόλου DRM για είναι βέβαιο ότι τα ebooks τους διαβάζονται παντού.

Ενδιαφέροντα ήταν τα στοιχεία που έδωσε η Diana Alkema από τον Springer για το πώς λειτουργεί ο εκδοτικός οίκος. Ο Springer εκδίδει όλα του τα βιβλία και τα περιοδικά πρώτα σε ψηφιακή μορφή. Ειδικά τα βιβλία δεν τυπώνονται καν. Όποιος θέλει το έντυπο βιβλίο μπορεί να το παραγγείλει και κάθε φορά τυπώνεται για αυτόν το αντίτυπο, είναι το μοντέλο του print-on-demand.