Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

“Τα φαινόμενα απατούν” του Στέλιου Μάινα σε εμπλουτισμένη έκδοση στο iPad

Το βιβλίο “Τα φαινόμενα απατούν” του ηθοποιού Στέλιου Μάινα εμπλουτίστηκε από τις Εκδόσεις Καστανιώτη στην ηλεκτρονική του μορφή με την ενσωμάτωση 5 βίντεο σε σκηνοθεσία Σήφη Μάινα και Σωτήρη Τζιότζιου. Το enhanced ebook σε μορφή ePUB κοστίζει €5,9, όσο κόστιζε και το ebook χωρίς τα βίντεο, ενώ όσοι to έχουν αγοράσει πριν τον εμπλουτισμό του μπορούν να κατεβάσουν τη νέα ηλεκτρονική του έκδοση χωρίς επιβάρυνση μπαίνοντας στο λογαριασμό τους. Τα βίντεο μπορούν να αναπαραχθούν μέσα από το ebook στο iPad με το πρόγραμμα iBooks, ενώ είναι επίσης διαθέσιμα στο κανάλι των Εκδόσεων Καστανιώτη στο Vimeo.

Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησαν επίσης 4 νέα ebooks σε ePUB προς €9,90 το καθένα. Το τελευταίο μυθιστόρημα του Αντώνη Σουρούνη “Νύχτες με ουρά“, το πολιτικό νουάρ “Φίδια στο Σκορπιό” και το νεανικό μυθιστόρημα “Στη διαπασών” του Βασίλη Παπαθεοδώρου είναι πλέον διαθέσιμα και σε ηλεκτρονική μορφή.

Τη Δευτέρα, 11 Απριλίου θα κυκλόφορήσει επίσης σε ebook το μυθιστόρημα του Λένου Χριστίδη “Λοστρέ“, τίτλος που προέρχεται από αναγραμματισμό της λέξης “τρελός”. Το βιβλίο αφορά τη φιλία και την παρέα και συνιστάμια σκληρή και καυστική κριτική της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Στα ηλεκτρονονικά βιβλία των Εκδόσεων Καστανιώτη ενσωματώνεται υδατογράφημα με το όνομα του αγοραστή/αναγνώστη (social DRM) και δεν είναι κλειδωμένα με Adobe DRM, οπότε μπορούν να διαβαστούν με την εφαρμογή ή τη συσκευή της επιλογής μας και να μετατραπούνσε αρχείο Mobipocket για Kindle. Οι τιμές τους είναι, ανάλογα με τον τίτλο, 30% με 50% χαμηλότερες από την τιμή των αντίστοιχων τυπωμένων βιβλίων.

Το μυθιστόρημα “Στη διαπασών” του Βασίλη Παπαθεοδώρου έχει τιμηθεί με το Βραβείο του Περιοδικού “Διαβάζω” 2010  και το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου 2010. Το βιβλίο αγγίζει με άμεσο και επίκαιρο τρόπο τα “προβλήματα της εφηβείας” και αναφέρεται στο μίσος που νιώθει ένας μαθητής που τρελαίνεται για τη μουσική, αλλά εκνευρίζεται με τους καθηγητές του, τους ξένους και τα αδέλφια του.

Το νουάρ “Φίδια στο Σκορπιό” του Κώστα Μουζουράκη δημιουργεί μια γοητευτική όσο και τεταμένη ατμόσφαιρα, όπου “συμβιώνουν κι αλληλοσπαράσσονται οι ήρωες του βιβλίου: ληστές τραπεζών, διεφθαρμένοι μπάτσοι, πόρνες, μπράβοι και νταβατζήδες, σε ήσυχα μπαρ, παλιά ξενοδοχεία και βρόμικα νυχτερινά στέκια, όπου το δίκιο κρύβεται στις κάννες των όπλων κι ο θάνατος τριγυρίζει αθέατος.” Πρόκειται για “μια ματωμένη ιστορία εκδίκησης, ταγμένη στην παράδοση των παλπ αναγνωσμάτων, των ρόουντ μούβι και των ταινιών του Σαμ Πέκινπα, του Σέρτζιο Λεόνε και του Κουέντιν Ταραντίνο.”

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Σωκράτης Καμπουρόπουλος (ειδικός σύμβουλος ΕΚΕΒΙ), Κατρίν Βελισσάρη (διευθύντρια ΕΚΕΒΙ), Τάκης Θεοδωρόπουλος (πρόεδρος Δ.Σ. ΕΚΕΒΙ), Στράτος Φαναράς (διευθύνων σύμβουλος Metron Analysis) στη χτεσινή συνέντευξη τύπου.

Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) έδωσε χτες στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της  Γ΄ Πανελλήνιας Έρευνας Αναγνωστικής Συμπεριφοράς και Πολιτιστικών Πρακτικών που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιτεία δημοσκοπήσεων Metron Analysis από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2010. Το ΕΚΕΒΙ χαρακτηρίζει ενθαρρυντικά για την ανάγνωση στη χώρα μας τα αποτελέσματα, καθώς εμφανίζεται αύξηση αυτών που διαβάσαν κατά τον τελευταίο χρόνο από 1 έως 9 βιβλία στο 34,2% σε σύγκριση με το 2004 και αντίστοιχη μείωση αυτών που δε διάβασαν κανένα βιβλίο στο 40,2%, ενώ εμφανίζεται ποσοστιαία σταθερός στο 8,1% ένας πυρήνας μέτριων έως συστηματικών αναγνωστών που διαβάζουν πάνω από 10 βιβλία το χρόνο. Έτσι, στην Ελλάδα υπάρχει ένας πυρήνας 780.000 αναγνωστών που διαβάζουν πάνω από 10 βιβλία το χρόνο (με αναγωγή του 15% των ερωτηθέντων στον πληθυσμό της Ελλάδας άνω των 15 ετών με βάση τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας). Το νούμερο αυτό φαίνεται εντυπωσιακό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.500 ατόμων άνω των 15 ετών σε όλη τη χώρα, σταθμισμένο ως προς το φύλο, την ηλικία, την αστικότητα (κατανομή σε αστικές και αγροτικές περιοχές) που ελέγχθηκε εκ των υστέρων ως προς το εκπαιδευτικό επίπεδο, με προσωπικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά. Την ευθύνη για τη σύνταξή του ερωτηματολογίου είχε το ΕΚΕΒΙ.

Για την έρευνα ανάγνωση ενός βιβλίου δε θεωρείται αποκλειστικά η λογοτεχνία, αλλά και τα βιβλία ιστορίας, δοκιμίων, ψυχολογίας κλπ. Περιλαμβάνονται επίσης και τα επαγγελματικά και εκπαιδευτικά βιβλία, αρκεί να πρόκειται για προαιρετικό, μη-υποχρεωτικό διάβασμα, καθώς και τα βιβλία για πρακτικούς σκοπούς (οδηγούς μαγειρικής, εκλαϊκευμένα ιατρικά βιβλία, άλλους οδηγούς, κλπ.), ακολουθώντας τη διεθνή πρακτική αντίστοιχων ερωτηματολογίων. Οι απαντήσεις που δίνουν οι ερωτώμενοι δεν μπορούν να επαληθευτούν, δηλαδή ο αριθμός των βιβλίων που αναφέρονται αφορά δήλωση των ερωτώμενων.

Από τα συμπεράσματα της έρευνας ξεχωρίζουν:

  • Ο κυριότερος λόγος που ανέφεραν όσοι δεν διαβάζουν καθόλου γενικά βιβλία ήταν η έλλειψη χρόνου (39%), γεγονός που φαίνεται να επιβεβαιώνεται από το γεγονός της επιμήκυνσης του μέσου χρόνου εργασίας στον γενικό πληθυσμό, σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες (45,4ώρες την εβδομάδα, το 2010)
  • Τα χρήματα που διαθέτουν οι αναγνώστες για αγορά βιβλίων περιορίζονται στα 11,6 ευρώ το μήνα για αγορά βιβλίων, κατά άτομο (19,9 ευρώ για τους συστηματικότερους αναγνώστες). Αντίθετα, φαίνεται να αυξάνεται ο ιδιωτικός δανεισμός βιβλίων από φίλους και συγγενείς και, κατά δεύτερο λόγο, από τις βιβλιοθήκες (19% των αναγνωστών απάντησαν ότι τις επισκέπτονται, έναντι 13% το 1999).
  • Οι γυναίκες είναι αυτές που διαβάζουν περισσότερο από τους άνδρες, αφού το 9,4% των γυναικών δήλωσαν ότι διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο (έναντι 6,8% των ανδρών). Η κατεξοχήν υπεροχή τους αναδεικνύεται στο πεδίο των ασθενέστερων αναγνωστών; Το 40,2% των γυναικών δήλωσαν ότι διαβάζουν από 1-9 βιβλία το χρόνο, έναντι μόνο 28% των ανδρών.
  • Οι κυριότερες ηλικιακές ομάδες που διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο είναι οι αναγνώστες 35-44 ετών (12,1% μέτριοι ως συστηματικοί αναγνώστες) και 45-54 ετών (13,1% μέτριοι ως συστηματικοί αναγνώστες).
  • Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων στις προτιμήσεις του αναγνωστικού κοινού παρέμειναν, κατά σειρά, η ελληνική (73%) και η ξένη λογοτεχνία (61%) – κατά 79% το μυθιστόρημα, και μετά τα υπόλοιπα λογοτεχνικά είδη -, και ακολουθούν η ιστορία (29%), η ψυχολογία (22%) και τα βιβλία θρησκευτικού περιεχομένου (17%).
  • Ο μέσος όρος των αναγνωσμένων βιβλίων μειώνεται (5,6 βιβλία, το 2010, έναντι 7 βιβλίων το 1999 – οι μισοί από όσους δήλωσαν ότι διαβάζουν βιβλία, διάβασαν έως 3 βιβλία, έναντι 4 το 1999). Όμως, λόγω της αύξησης των ποσοστών αλλά και του μεγέθους του πληθυσμού, ο μέσος αυτός όρος των 5,6 βιβλίων ανάγεται σε 24,6 εκ. αναγνωσμένα αντίτυπα το χρόνο, έναντι μόνο 15 εκ. το 1999.

Η έρευνα αυτή αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία του ΕΚΕΒΙ και είναι το σημείο αναφοράς για τις αναγνωστικές συνήθειες στην Ελλάδα. Επιτυχία συνιστά επίσης ότι έχει μια συνέχεια στο χρόνο, με την πρώτη έρευνα να έγινε το 1999 και τη δεύτερη το 2004, επιτρέποντας σύγκριση των στοιχείων και καταγραφή αναγνωστικών τάσεων.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του ΕΚΕΒΙ με τα συμπεράσματα της έρευνας, ενώ εδώ μπορείτε να τη διαβάσετε ολόκληρη.

Αποτελέσματα της Γ΄ Πανελλήνιας Έρευνας Αναγνωστικής Συμπεριφοράς και Πολιτιστικών Πρακτικών του ΕΚΕΒΙ


O πρόεδρος Δ.Σ. Τάκης Θεοδωρόπουλος και η διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Κατρίν Βελισσάρη προλόγισαν τα αποτελέσματα της Γ’ Πανελλήνιας Έρευνας Αναγνωστικής Συμπεριφοράς και Πολιτιστικών Πρακτικών 2010 σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4/4/11, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΚΕΒΙ. (Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων έκαναν οι: Σωκράτης Καμπουρόπουλος, ειδικός σύμβουλος του ΕΚΕΒΙ και Στράτος Φαναράς, διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis ΑΕ).

Σταθερή αξία το βιβλίο, σε καιρούς κρίσης…

Ενθαρρυντικά για την ανάγνωση στη χώρα μας είναι τα αποτελέσματα της Γ΄ Πανελλήνιας Έρευνας Αναγνωστικής Συμπεριφοράς και Πολιτιστικών Πρακτικών που πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) σε συνεργασία με την εταιρεία Metron Analysis (η οποία επιλέχθηκε μετά από διαγωνισμό), από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2010 .

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.500 ατόμων άνω των 15 ετών σε όλη τη χώρα, σταθμισμένο ως προς το φύλο, την ηλικία, την αστικότητα (κατανομή σε αστικές και αγροτικές περιοχές) που ελέγχθηκε εκ των υστέρων ως προς το εκπαιδευτικό επίπεδο, με προσωπικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά. Την ευθύνη για τη σύνταξή του ερωτηματολογίου είχε το ΕΚΕΒΙ.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:

– Σταθερός ο ισχυρός πυρήνας των αναγνωστών
Σε σύγκριση με τις δυο προηγούμενες έρευνες, του 1999 και του 2004, ο πυρήνας των μέτριων ωςσυστηματικών αναγνωστών, δηλαδή όσων δήλωσαν ότι διάβασαν περισσότερα από 10 βιβλία κατά τους τελευταίους 12 μήνες, παρουσιάζει αξιοσημείωτη σταθερότητα, αντιπροσωπεύοντας το 8,1% των ερωτώμενων, έναντι του 8,6% το 2004 και 8,5% το 1999. Με βάση τις εκτιμήσεις για τον αριθμό του πληθυσμού άνω των 15 ετών της ΕΣΥΕ, το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει έναν καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό 780.000 αναγνωστών (έναντι 700.000 το 1999), σε όλη τη χώρα, που αποτελούν το «αφοσιωμένο» κοινό του βιβλίου. Η επανάληψη του μεγέθους αυτού σε τρεις διαδοχικές πανελλήνιες έρευνες, με διαφορετικά δείγματα, στο διάστημα μιας δεκαετίας, είναι ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας, μειώνοντας στο ελάχιστο την πιθανότητα μεθοδολογικού σφάλματος. Χωρίς να σημαίνει ότι ο αριθμός των συστηματικών αναγνωστών είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. η Γαλλία, η Μ. Βρετανία, η Γερμανία ή οι Σκανδιναβικές χώρες, φαίνεται να διαψεύδεται έτσι, οριστικά, η «προκατάληψη» ότι οι αναγνώστες βιβλίων στη χώρα μας είναι μόνο μερικές δεκάδες χιλιάδες.

Αυξάνεται ο αριθμός των ασθενέστερων αναγνωστών
Σε σύγκριση με το 2004, το ποσοστό των ασθενέστερων αναγνωστών, δηλαδή όσων δήλωσαν ότι διάβασαν από 1-9 βιβλία κατά τους τελευταίους 12 μήνες, παρουσιάζει αύξηση στο 34,2% του πληθυσμού, έναντι 25,4% το 2004 και 29,3% το 1999. Με βάση τις εκτιμήσεις για το μέγεθος του πληθυσμού, το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει έναν αριθμό άλλων 3.380.000 αναγνωστών, ανεβάζοντας το συνολικό ποσοστό όσων δήλωσαν ότι διαβάζουν έστω και ένα βιβλίο στο 42,3% (έναντι 34% το 2004 και 37,8% το 1999).

– Μειώθηκε ο αριθμός όσων δε διαβάζουν καθόλου βιβλία
Σύμφωνα με τη διεθνή μεθοδολογία, όσοι δήλωσαν ότι δε διάβασαν κάποιο βιβλίο κατά τους τελευταίους 12 μήνες, είναι πιθανόν ότι διάβασαν, παρόλα αυτά, βιβλία είτε για το επάγγελμα, είτε για τις σπουδές τους (προαιρετικό, μη υποχρεωτικό διάβασμα), ή συμβουλεύτηκαν βιβλία για πρακτικούς σκοπούς (οδηγούς μαγειρικής, εκλαϊκευμένα ιατρικά βιβλία, άλλους οδηγούς, κλπ.). Μετά από ειδική, επιπλέον ερώτηση, το ποσοστό αυτών των αναγνωστών αναδείχθηκε στο 16,9% (έναντι 22,2% το 2004). Έτσι, το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δε διάβασαν απολύτως κανένα βιβλίομειώθηκε στο 40,7% (έναντι 43,8% το 2004).

– Εκπαιδευτικό επίπεδο, αστικότητα, φύλο, γλωσσομάθεια και… ώρες εργασίας επηρεάζουν την αναγνωστική συμπεριφορά
Το εκπαιδευτικό επίπεδο παραμένει, σύμφωνα με τα ευρήματα και της νέας έρευνας, ο κυριότερος παράγοντας που καθορίζει τη στάση του κοινού απέναντι στο βιβλίο. Ακολουθούν η αστικότητα (για τα άτομα ανώτερης-ανώτατης εκπαίδευσης), το φύλο (για τα άτομα μέσης εκπαίδευσης), η γλωσσομάθεια και η προηγούμενη διαμονή σε χώρες του εξωτερικού για τα άτομα κατώτερης εκπαίδευσης. Ωστόσο, η κυριότερη δικαιολογία για όσους δήλωσαν ότι δεν διαβάζουν καθόλου γενικά βιβλία ήταν η έλλειψη χρόνου (39%), γεγονός που φαίνεται να επιβεβαιώνεται από το γεγονός της επιμήκυνσης του μέσου χρόνου εργασίας στον γενικό πληθυσμό, σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες (45,4ώρες την εβδομάδα, το 2010). Ο μέσος χρόνος εργασίας ήταν 41 ώρες την εβδομάδα για όσους διαβάζουν 10 βιβλία και πάνω το χρόνο, 43 ώρες την εβδομάδα για όσους διαβάζουν 1-9 βιβλία, και 48,4 ώρες την εβδομάδα για όσους δε διαβάζουν καθόλου βιβλία.

– Ανάγνωση γένους θηλυκού και ηλικίας 35-54
Και στην νέα έρευνα επιβεβαιώνεται ότι οι γυναίκες είναι αυτές που διαβάζουν περισσότερο από τους άνδρες, αφού το 9,4% των γυναικών δήλωσαν ότι διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο (έναντι 6,8% των ανδρών). Ωστόσο, η κατεξοχήν υπεροχή τους αναδεικνύεται στο πεδίο των ασθενέστερων αναγνωστών; Το 40,2% των γυναικών δήλωσαν ότι διαβάζουν από 1-9 βιβλία το χρόνο, έναντι μόνο 28% των ανδρών. Όσον αφορά την ηλικία των αναγνωστών, εάν πάρουμε ως μέτρο το ποσοστό του δε διαβάζω βιβλία, αυτό αυξάνεται όντως με την αύξηση της ηλικίας των ερωτώμενων, και μάλιστα μετά τα 55 χρόνια (50%-60%, σε σύγκριση με 40,7% για τον μέσο όρο). Εάν, όμως, αναζητήσουμε τις προσφιλέστερες ηλικίες για όσους διαβάζουνπερισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο, τέτοιες αναδεικνύονται οι ηλικίες 35-44 ετών (12,1% μέτριοι ως συστηματικοί αναγνώστες) και 45-54 ετών (13,1% μέτριοι ως συστηματικοί αναγνώστες), σε αντίθεση με τις νεότερες ηλικίες 15-24 και 25-34 ετών, όπου το ποσοστό των αφοσιωμένων αναγνωστών περιορίζεται στα επίπεδα του 7%, προς όφελος της «χαλαρότερης» ανάγνωσης 1-9 βιβλίων το χρόνο.

– Στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών η ελληνική και η ξένη λογοτεχνία, και ακολουθούν η ιστορία, η ψυχολογία και η θρησκεία
Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων στις προτιμήσεις του αναγνωστικού κοινού παρέμειναν, κατά σειρά, ηελληνική (73%) και η ξένη λογοτεχνία (61%) – κατά 79% το μυθιστόρημα, και μετά τα υπόλοιπα λογοτεχνικά είδη -, και ακολουθούν η ιστορία (29%), η ψυχολογία (22%) και τα βιβλία θρησκευτικού περιεχομένου (17%). Η ελληνική και η ξένη λογοτεχνία κυριαρχούν σε όλες τις ηλικίες αναγνωστών και είναι οι μόνες κατηγορίες που αυξάνουν τη δημοτικότητα τους στο αναγνωστικό κοινό, σε σύγκριση με το 2004, ενώ όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες βιβλίων παρουσιάζουν, συγκριτικά, μείωση ενδιαφέροντος. Ενδιαφέρον είναι ότι η σειρά των προτιμήσεων στην κορυφή αλλάζει όσον αφορά τους «μέτριους ως συστηματικούς αναγνώστες», για τους οποίους η ξένη λογοτεχνία ισοβαθμεί με την ελληνική (80% των προτιμήσεων). Οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο από τους άντρες βιβλία λογοτεχνίας (μυθιστορήματα, διηγήματα και ποίηση), ψυχολογίας καιθρησκείας, ενώ σε όλες τις άλλες θεματικές κατηγορίες (όπως π.χ., η ιστορία, η φιλοσοφία, τα ταξίδια, οι κοινωνικές επιστήμες, οι αρχαίοι συγγραφείς, το πολιτικό βιβλίο, ο αποκρυφισμός, οι τέχνες, οι θετικές επιστήμες), οι άντρες είναι αυτοί που υπερτερούν.

– Το αναγνωστικό κοινό συμμετέχει σε μεγαλύτερο βαθμό από τον μέσο όρο σε όλες τις πολιτιστικές και κοινωνικές πρακτικές
Όσον αφορά το σύνολο των πολιτιστικών πρακτικών που κατέγραψε η έρευνα, επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι οι αναγνώστες βιβλίων έχουν μεγαλύτερη πολιτιστική συμμετοχή από τον μέσο όρο, σε σχέση με όλες τις δραστηριότητες (ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών, ακρόαση ραδιοφώνου, παρακολούθηση κινηματογράφου, θεάτρου, συναυλιών, εικαστικών εκθέσεων, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, κλπ., χρήση Ίντερνετ και νέων τεχνολογιών), ακόμα και ως προς τις εξόδους στα μαγαζιά, σε εστιατόρια, καφέ, μπαρ, κέντρα με ζωντανή μουσική, και ως προς την άθληση σε γυμναστήρια. Αρνητική συσχέτιση παρουσιάζει η ένταση της ανάγνωσης μόνο σε σχέση με τις ώρες τηλεθέασης, που μετρήθηκε να είναι ώρες και 18′ στον γενικό πληθυσμό, ώρες και 45′ σε όσους διαβάζουν 1-9 βιβλία και ώρες και 11′ σε όσους διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο.

Ανακεφαλαιώνοντας, τα κυριότερα συμπεράσματα στα οποία μας οδηγεί η νέα έρευνα για την ανάγνωση, όσον αφορά τόσο τους επαγγελματίες και όσους ασχολούνται με τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής για το βιβλίο, είναι τα εξής:

– Τα «καλά νέα» για το βιβλίο
Η διατήρηση σταθερού του πυρήνα των μέτριων ως συστηματικών αναγνωστών και η αύξηση του εύρους της «βάσης» τους, στο σκέλος των ασθενών αναγνωστών (όσων διαβάζουν 1-9 βιβλία το χρόνο). Η τελευταία αυτή εξέλιξη συνδέεται, προφανώς, με την απόκτηση αναγνωστικής συνείδησης από ένα μέρος των αναγνωστών που διαβάζουν βιβλία μόνο για χρηστικούς σκοπούς (πρακτικούς, εκπαιδευτικούς ή επαγγελματικούς λόγους), αφού τα ποσοστά των αντίστοιχων κατηγοριών μειώνονται. Το γεγονός αυτό ίσως σημαίνει ότι στη συνείδηση όλο και περισσότερων αναγνωστών, «βιβλίο» δεν είναι μόνο η λογοτεχνία.
  • Στην ερώτηση «Θα λέγατε ότι διαβάζετε περισσότερα ή λιγότερα βιβλία, σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο», οι μέτριοι ως συστηματικοί αναγνώστες απάντησαν «περισσότερα» (ενώ οι ασθενείς αναγνώστες και ο μέσος όρος: «λιγότερα»).
  • Το βιβλίο φτάνει στην υψηλότερη θέση των βαθμού προτίμησηςμέσα σε μια δεκαετίασε σύγκριση μετις εφημερίδες και τα περιοδικά. Η ανάγνωση εφημερίδων εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων, ισοβαθμώντας όμως, σχεδόν, με το βιβλίο (28% και 27%, αντίστοιχα), ενώ τα περιοδικά βρίσκονται στην τρίτη θέση (14%). Η δημοτικότητα των εφημερίδων και των περιοδικών, όμως, βαίνει διαρκώς μειούμενη ανάμεσα στις τρεις διαδοχικές έρευνες του ΕΚΕΒΙ, ενώ αυτή του βιβλίου, αντίθετα, αυξάνεται. Η δημοτικότητα της τηλεόρασης, επίσης, η οποία θεωρείται ότι τυπικά «ανταγωνίζεται» το βιβλίο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σημειώνει μικρή κάμψη (άνοδο μόνο μεταξύ των μη-αναγνωστών).
  • Η σχέση των αναγνωστών με τα βιβλιοπωλεία (με τα μικρά, ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία, αλλά και με τα μεγάλα βιβλιοπωλεία & αλυσίδες) παραμένει σταθερή όσον αφορά την ενημέρωσή τους και τη χρήση τους ως πηγές αγοράς των βιβλίων. Όσον αφορά την ενημέρωση των αναγνωστών, η ιδιωτικήενημέρωση από φίλους ή συγγενείς παραμένει το κυριότερο κανάλι ενημέρωσης, μειώνεται ο ρόλος των κριτικών και των διαφημίσεων στον Τύπο και ενισχύεται ο ρόλος του διαδικτύου (που παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερη διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά σε σύγκριση με το 2004).
  • Σύμφωνα με τη συγκριτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προκύπτει –για άλλη μια φορά- ένα προφίλ αναγνωστικού κοινού που η σχέση του με το βιβλίο δεν φαίνεται να καθορίζεται από τα δεδομένα μιας κοινωνικής και πολιτιστικής ελίτ που αντιλαμβάνεται το βιβλίο ως προνόμιο και την ανάγνωση ως στοιχείο διάκρισης (πρβλ. Pierre Bourdieu), αλλά από ένα ζωντανό, πολύμορφο, και βουλιμικό- «παμφάγο» (omnivorous) αναγνωστικό κοινό (πρβλ. Richard Α. Peterson, κ.α.), που κατά60% συνδυάζει την ανάγκη του για αναγνωστική απόλαυση με αυτές για γνώση και πληροφόρησηκαιταυτόχροναγια ψυχαγωγία και «διαφυγή» (και μάλιστα, οι γυναίκες εμφανίζονται να ξεπερνούν τους άντρες σε στην ανάγνωση για γνώση και πληροφόρηση, ενώ, αντίθετα, οι άντρες τις γυναίκες στην ανάγνωση για ψυχαγωγία και διαφυγή). Πρόκειται, επομένως, για ένα αναγνωστικό κοινό που είναι σε θέση να συνδυάζει την πολυγλωσσία και τα ταξίδια στο εξωτερικό με την ισχυρή προτίμηση για την ελληνική μουσική, την ανάγνωση του Βήματος και της Καθημερινής με αυτή του ΠρώτουΘέματος όσον αφορά τις κυριακάτικες εφημερίδες, την αναφορά ονομάτων συγγραφέων της λεγόμενης ευπώλητης λογοτεχνίας (Coelho, Μαντά, Hislop), δίπλα στα ονόματα κλασικών ή σύγχρονων κλασικών συγγραφέων όπως οι Καζαντζάκης, Παπαδιαμάντης, Ντοστογιέφσκι, κ.ά., και την έντονη προτίμηση για το ιστορικό μυθιστόρημα & το μυθιστόρημα εποχής, ακόμα και για τους «μέτριους ως συστηματικούς αναγνώστες».
– Και τα «κακά νέα» για το βιβλίο (και για τον πολιτισμό)
Ο μέσος όρος των αναγνωσμένων βιβλίων μειώνεται (5,6 βιβλία, το 2010, έναντι 7 βιβλίων το 1999 -οι μισοί από όσους δήλωσαν ότι διαβάζουν βιβλία, διάβασαν έως 3 βιβλία, έναντι 4 το 1999). [Και τα καλά νέα, αντίστοιχα: λόγω της αύξησης των ποσοστών αλλά και του μεγέθους του πληθυσμού, ο μέσος αυτός όρος των 5,6 βιβλίων ανάγεται σε 24,6 εκ. αναγνωσμένα αντίτυπα το χρόνο, έναντι μόνο 15 εκ. το 1999.] Σε συνδυασμό με την αύξηση των ωρών εργασίας και τη μείωση του ελεύθερου χρόνου, που φαίνεται ότι είναι από τους παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ανάγνωση (για όσους εργάζονται περισσότερες από 40 ώρες την εβδομάδα, που είναι πλέον το 47,3% των εργαζομένων), η εξέλιξη αυτή είναι πιθανόν ότι έχει τάσεις να ενταθεί.
  • Η μετατόπιση των «καλύτερων ηλικιών» για το βιβλίο, όσον αφορά τους μέτριους ως συστηματικούςαναγνώστες, στις ηλικίες 35-54 ετών (έναντι του 25-44 ετών πριν από μια δεκαετία). Φαίνεται λοιπόν ότι αρχίζουν να χαρακτηρίζονται από μια «χαλαρότερη» σχέση με την ανάγνωση, όχι μόνο οι σχολικές (15-18 ετών) και πανεπιστημιακές ηλικίες (19-24 ετών), αλλά και οι αμέσως επόμενες (25-34 ετών). Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να συνδέεται αφενός με την παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών που δεν ενθαρρύνει την ελεύθερη ανάγνωση, στο Λύκειο και το Πανεπιστήμιο, και αφετέρου με την εργασιακή αβεβαιότητα που επέρχεται αμέσως μετά, για τους νέους, στην ηλικία των 20 και ως τα μέσα της ηλικίας των 30.
  • Ο περιορισμός της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού στα 11,6 ευρώ το μήνα για αγορά βιβλίων, κατά άτομο (19,9 ευρώ για τους συστηματικότερους αναγνώστες). Αντίθετα, φαίνεται να αυξάνεται οιδιωτικός δανεισμός βιβλίων από φίλους και συγγενείς καικατά δεύτερο λόγοαπό τις βιβλιοθήκες (19% των αναγνωστών απάντησαν ότι τις επισκέπτονται, έναντι 13% το 1999).
  • Η μείωση, γενικά, των ποσοστών του «καθόλου», σε ότι αφορά τις κυριότερες πολιτιστικές πρακτικές και πρακτικές του ελεύθερου χρόνου των ερωτώμενων (κινηματογράφος, θέατρο, εκθέσεις φωτογραφίας, συναυλίες, έξοδοι, ταξίδια,κλπ), με την αντίστοιχη αύξηση, όμως, του ποσοστού του «σπάνια» -και όχι υπέρ μιας ενεργότερης συμμετοχής στις δραστηριότητες αυτές. Ταυτόχρονα, μια σειρά από άλλες δραστηριότητες του λεγόμενου «υψηλού» πολιτιστικού προφίλ, παρουσιάζουν μείωση συμμετοχής (όπερα-κλασική μουσική, παρουσιάσεις βιβλίων, ιδιωτικές γκαλερί, αρχαιολογικοί χώροι). Φαίνεται, δηλαδή, ότι ακόμα και όταν η ευαισθησία του ελληνικού κοινού δείχνει να έχει αυξηθεί ως προς τις δραστηριότητες αυτές, αντικειμενικοί παράγοντες, ενδεχομένως (όπως λ.χ. οι οικονομικοί, λόγω της μείωσης του εισοδήματός του, ή η μείωση του ελεύθερου χρόνου του), δεν του επιτρέπουν την ουσιαστικότερη συμμετοχή σ’ αυτές. Τα ερωτήματα αυτά, ωστόσο, δεν εντάσσονται στους στόχους και δεν ήταν δυνατόν να απαντηθούν πλήρως στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας. Θα πρέπει να διερευνηθούν πληρέστερα, μέσω υποθέσεων εργασίας και αντίστοιχων ταξινομήσεων, στο πλαίσιο μιας κατάλληλης έρευνας χρήσης ελεύθερου χρόνου (Time Use Survey), από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., στο πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών χωρών και της Eurostat.

Posted by & filed under Uncategorized.

Ο Salman Khan ξεκίνησε να ετοιμάζει βίντεο στη Βοστώνη και να τα ανεβάζει στο YouTube για να βοηθήσει την ξαδέρφη του στη Νέα Ορλεάνη με τα μαθητικά. Όμως η επιτυχία τους ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια της οικογενειάς και οδήγησε στη δημιουργία της Khan Academy, ενός site με περισσότερα από 2.200 εκπαιδευτικά βίντεο και περισσότερους από 1 εκατομμύριο μαθητές να το επισκέπτονται κάθε μήνα. Το παράδειγμα του Salman Khan δείχνει τις δυνατότητες του βίντεο στην εκπαίδευση: διδασκαλία χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να σημαίνει πολύ περισσότερα από την ψηφιοποίηση του σημερινού, γνωστού μας χάρτινου σχολικού εγχειριδίου.

Όλα ξεκίνησαν το 2004 όταν ο Salman Khan, που δούλευε σε hedge fund (επενδυτική τράπεζα υψηλού ρίσκου), αλλά είχε σπουδάσει μαθηματικά και υπολογιστές, ξεκίνησε να βοηθάει την ξαδέρφη του Νάντια και στη συνέχεια και άλλα μέλη της οικογένειας. Χρησιμοποίησε το YouTube από το 2006 για να μοιράζει σε όλους το περιεχόμενο και διαπίστωσε ότι η ξαδέρφη του προτιμούσε τον “αυτοματοποιημένο ξάδερφό της” στα βίντεο από τον ίδιο τον ξαδερφό της. Οι λόγοι για αυτό ήταν ότι, αντίθετα με τη διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο, το βίντεο δίνει τη δυνατότητα να σταματήσει και να ξεκινήσει ο μαθητής τη διδασκαλία στο σημείο που θέλει, να επαναλάβει το κομμάτι που δεν έχει κατανοήσει ή να επιστρέψει σε ένα μάθημα στο οποίο έχει κενά, να διδαχτεί δηλαδή με το δικό του, προσωπικό ρυθμό. Και όλα αυτά χωρίς ενοχλητικές ερωτήσεις από τον διδάσκοντα, όπως “το κατάλαβες;”, και χωρίς το άγχος και την ντροπή από την πλευρά του μαθητή να ζητήσει να επαναληφτεί κάτι που δεν έχει καταλάβει.


TEDtalks: Salman Khan: Let’s use video to reinvent education, Μάρτιος 2011

Τα θετικά σχόλια από μαθητές και δασκάλους τον οδήγησαν να ασχοληθεί πιο συστηματικά με την παραγωγή περισσότερων βίντεο, κάτι που οδήγησε το 2009 στο να εγκαταλήψει τη δουλειά του στο hedge fund και να αφοσιωθεί στην Khan Academy (Wikipedia), έναν μη-κερδοσκοπικό οργανισμό που χρηματοδοτείται από δωρεές. Όπως αναφέρει και ο ίδιος στο βίντεο με την ομιλία του στα TEDtalks (Μάρτιος 2011), ήταν κάπως παράξενο που κάποιος που εργάζεται για hedge fund έκανε κάτι κοινωνικά χρήσιμο.

Η Khan Academy έχει προχωρήσει πέρα από την παραγωγή βίντεο στη δημιουργία ολόκληρων τάξεων μαθηματικών για δημοτικά σχολεία στο Λος Άλτος της Καλιφόρνια. Περιλαμβάνονται επίσης online ασκήσεις μαθηματικών και η λύση τους μοιάζει λίγο σαν ηλεκτρονικό παιχνίδι, που για να περάσεις στον επόμενο γύρο πρέπει να λύσεις τα προβλήματα του κάθε level. Οι καθηγητές έχουν πλήρη εικόνα του τι βίντεο βλέπουν και τι ασκήσεις λύνουν οι μαθητές (πιθανόν, ασφυκτικά πλήρη εικόνα) και, σύμφωνα με το Khan, μπορούν να διαθέσουν πολύ περισσότερο, εξατομικευμένο χρόνο στους μαθητές τους από το να βασίζονται σε μια διάλεξη ίδια για όλους. Η χρήση του συστήματος αυτού επιτρέπει να εντοπίζεται σε ποιο σημείο έχει πρόβλημα ο μαθητής και, στη συνέχεια, να υπάρχει συγκεκριμένη βοήθεια από τον διδάσκονα ή από κάποιον άλλο μαθητή.

Τα βίντεο είναι επικεντρωμένα προς το παρόν στα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία, την αστρονομία και τα οικονομικά, ενώ υπάρχει και μικρή ενότητα για την ιστορία. Πέρα από την ιστορία της προσπάθειάς του και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα, η επικέντρωση σε αυτά τα μαθηάματα αποδεικνύει ότι το βίντεο μπορεί να είναι χρήσιμο και για αντικείμενα που δε θα μπορούσαν να αναπαραχθούν με τη μορφή ιστορίας. Ο Khan χρησιμοποιεί κάποια σχετικά απλά σχήματα για τη διδασκαλία, που μοιάζουν με τον πινακα του σχολείου, όχι εντυπωσιακές, πολύπλοκες διαφένειες. Τα βίντεο είναι χαμηλού κόστους. Η επιτυχία τους οφείλει βέβαια πολλά στις ίδιες τις ικανότητες του Khan να παρουσιάζει τα μαθήματα, αν και το πρόσωπό του δεν εμφανίζεται στα βίντεο, και όπως θα διαπιστώσετε από την ομιλία του στο TED είναι σίγουρα ένας ικανός, λιτός και αποτελεσματικός ομιλητής. Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως, τα βίντεο δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τα σχολικά εγχειρίδια.

Το γενικότερου ενδιαφέροντος συμπέρασμα είναι ότι δεν αρκεί να βάλει κανείς έναν υπολογιστή (ή tablet PC ή ηλεκτρονικό αναγνώστη) στην τάξη ή να τον δώσει στους μαθητές. Για να είναι εκπαιδευτικά χρήσιμος πρέπει να τον εξοπλίσει με το κατάλληλο, ειδικά διαμορφωμένο και σωστά παρουσιασμένο περιεχόμενο.

Ένα μικρό πρώτο βήμα, σαφώς πιο περιορισμένης εμβέλειας, γίνεται με τα “Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα” για τις Πανελλαδικές από το Υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα. Είναι όμως στην πολύ αρχή τους και η επικέντρωση στις εξετάσεις είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τη διδασκαλία για την εξοικείωση με ένα γνωστικό αντικείμενο.

Περισσότερα για το ηλεντρονικό βιβλίο στην εκπαίδευση:

Posted by & filed under Uncategorized.

Κάντε refresh στη σελίδα για να ξεκινήσει το animation από την αρχή

Ένα νέο είδος οθόνης ηλεκτρονικού χαρτιού άρχισε να διαθέτει η E Ink, η εταιρεία που κατασκευάζει το 90% των οθονών ηλεκτρονικού χαρτιού στον κόσμο, ανάμεσα σε άλλες και για τις συσκευές Kindle και Sony Reader. Πρόκειται για ηλεκτρονικό χαρτί που δεν προορίζεται για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, αλλά για διαφημιστικά stand σε καταστήματα. Επιτρέπει την ενεργοποίηση της οθόνης κατά τμήματα και υποστηρίζει χρώμα με αυτοκόλλητο φίλτρο, που μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τις προσφορές που τρέχουν.

Η νέα οθόνη ονομάζεται Ink-In-Motion και προορίζεται για σημεία πώλησης. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SURF (Segmented, Ultra-thin, Rugged, Flexible) της E Ink. H SURF τεμαχίζει την οθόνη σε τμήματα και κάθε φορά που ανάβει ένα τμήμα της φωτίζεται η έγχρωμη εικόνα που υπάρχει πάνω στο έγχωμο φίλτρο. Η είκονα φαίνεται και χωρίς να ανάψει το τμήμα αυτό της οθόνης, αλλά με το φωτισμό του δίνεται η αίσθηση της κίνησης, που τραβάει την προσοχή και είναι πιο αποτελεσματική για την προώθηση προϊόντων. Όπως συμβαίνει και με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, η οθόνη – διαφημιστική πινακίδα έχει πολύ Αντικαθιστώντας το αυτοκόλλητο φίλτρο μπορεί να αλλάξει κανείς τη διαφημιστική πινακίδα εύκολα, γρήγορα και χωρίς να δημιουργεί πολλά απορρίματα.

Η νέα τεχνολογία της E Ink χρησιμοποιείται από την τράπεζα Pac Bank και το πολυκατάστημα Miramar στην Ταϊβάν για την προώθηση της πιστωτικής κάρτας τους, τη διαφήμιση της οποίας βλέπετε και στην  κινούμενη εικόνα.

Παλιότερη εκδοχή της ίδιας τεχνολογίας είχε χρησιμοποιηθεί σε εξώφυλλο του Esquire το 2008, σε περιορισμένη έκδοση των 100.000 αντιτύπων:

Η E Ink προσπαθεί να επεκτείνει τη χρήση της τεχνολογίας ηλεκτρονικού χαρτιού πέρα από τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, πειραματιζόμενη με ρολόγια, κινητά και πινακίδες σε δημόσιους χώρους, ποντάροντας κυρίως στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που έχουν.

Διαβάστε επίσης:

Πηγές: E Ink, eBookNewser

Posted by & filed under Uncategorized.

Σε προσφορά στα €219 διαθέτουν οι Εκδόσεις Καστανιώτη από το site τους τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες Cybook Orizon, σε μαύρο και λευκό. Η έκπτωση είναι σημαντική, καθώς η τιμή της συσκευής σε άλλα site και καταστήματα στην Ελλάδα είναι στα €260. Τα €219 είναι η τελική τιμή και η αποστολή είναι δωρεάν.

Σύμφωνα με την hands-on παρουσίαση που έχουμε κάνει στον “Ηλεκτρονικό Αναγνώστη”, το Cybook Orizon διαθέτει οθόνη αφής 6 ιντσών και μπαταρία εβδομάδων, εσωτερική μνήμη 2GB επεκτάσιμη με κάρτα microSD, αυτόματο προσανατολισμό της οθόνης (επιταχυνσιόμετρο), ενώ υποστηρίζει αρχεία ePUB και PDF με και χωρίς κλείδωμα και επιτρέπει πρόσβαση στο internet μέσω WiFi. Το Cybook Orizon ξεχωρίζει για την υποστήριξη multi touch κινήσεων, ο μόνος ηλεκτρονικός αναγνώστης που έχει σήμερα τέτοια δυνατότητα, και το εξαιρετικά μικρό του πάχος (7,6 χιλιοστά, 186 γραμμάρια). Η συσκευή υποστηρίζει πλήρως τα ελληνικά και στο κουτί περιλαμβάνεται θήκη χωρίς έξτρα κόστος. Ειδικά μετά την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού του, το Cybook Orizon είναι ο μόνος ηλεκτρονικός αναγνώστης που υποστηρίζει σημειώσεις με ελληνικούς χαρακτήρες. Περιλαμβάνονται δωρεάν στην εσωτερική μνήμη μια συλλογή από περισσότερα από 300 κλασικά βιβλία σε ePUB και PDF (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά), 30 κλασικά ελληνικά βιβλία σε ειδικά διαμορφωνμένα PDF, 8 βιβλία των εκδόσεων Καστανιώτη σε ePUB με ενσωματωμένες ελληνικές γραμμτοσειρές. Διαβάστε περισσότερα και δείτε αναλυτικό βίντεο στη σχετική παρουσίαση του Cybook Orizon από το blog.

Οι Εκδόσεις Καστανιώτη πωλούν μέσα από το site τους συσκευές ανάγνωσης από το 2009 και αυτή τη στιγμή πέρα από το Cybook Orizon είναι επίσης διαθέσιμο το Cybook Opus στα €199 (hands-on παρουσίαση).

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

32 νέα ηλεκτρονικά βιβλία είναι διαθέσιμα από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο. Ξεχωρίζει ανάμεσά τους το μυθιστόρημα “Ιμαρέτ. Στη σκιά του ρολογιού” του Γιάννη Καλπούζου, που είχε αποσπάσει το 2009 το Βραβείο Αναγνωστών του Εθνικού Κένρου Βιβλίου.

Στα ηλεκτρονικά βιβλία που κυκλοφόρησαν πρόσφατα περιλαμβάνονται τα:

Στους πρόφατους ηλεκτρονικούς τίτλους περιλαμβάνονται επίσης αρκετά παιδικά βιβλία.

Το “Ιμαρέτ” του Γιάννης Καλπούζου είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στην τουρκοκρατούμενη Αρτα του 1854 με θέμα του τη συνύπαρξη φυλών και εθνοτήτων που συμβίωναν στην πόλη.

Η υπόθεσή του σύμφωνα με το οπισθόφυλλο:

Άρτα 1854. Δυο αγόρια γεννιούνται την ίδια νύχτα, ένας Έλληνας κι ένας Τούρκος. Το μυθιστόρημα παρακολουθεί τη ζωή τους με φόντο την άγνωση το πλατύ κοινό ιστορία της περιοχής και όχι μόνο. Μια ολόκληρη εποχή αναπαρίσταται με μοναδικό τρόπο και χωρίς προκατάληψη παράλληλα με την περιπέτεια, τη δράση, τον έρωτα, τις κωμικές ή τις τραγικές καταστάσεις, τις συνεχείς ανατροπές και εκπλήξεις ώστε να κτιστεί ένα χορταστικό και συναρπαστικό βιβλίο. Στη σκιά του ρολογιού που χτυπά τις οθωμανικές ώρες Έλληνες, Τούρκοι και Εβραίοι. Οι δύο φίλοι, ο Λιόντος και ο Νετζίπ, μια δολοφονία μυστήριο, ο παππούς Ισμαήλ, η «μικρή» ακόμη Ελλάδα, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, ο φανατικός Ντογάν, συγκρούσεις, επαναστάσεις, συνύπαρξη, καθημερινή ζωή, χοροεσπερίδες, Καφέ Αμάν, πετροπόλεμος, Απόκριες, Ραμαζάνι, χαμάμ, ο τουρκικός μπερντές του Καραγκιόζη, αφορισμοί, ο «άλλος» στα πρόσωπα και στις συνήθειες των κατοίκων των τριών φυλών, λαθρεμπόριο, κολίγοι, τσιφλικάδες, πλούτος και εξαθλίωση, γλυκιά και πικρή ζωή. Όλα έχουν θέση στο ιμαρέτ του Θεού.

Πέρα από ηλεκτρονικό (PDF με κλείδωμα Adobe, €11,90) και τυπωμένο βιβλίο (μαλακό εξώφυλλο €20,38, πανόδετο €25,47), το “Ιμαρέτ” διατίθεται επίσης σε audio book (€10,16) ή σε τυπωμένη έκδοση που συνοδεύεται από το audio book (€27,38) ή από CD με τα τραγούδια του Ιμαρέτ (€25,24).

Όλα τα ηλεκτρονικά βιβλία του Μεταίχμιου είναι σε PDF και κλειδωμένα με Adobe DRM. Οι τιμές ποικίλλουν αρκετά, με e-books να κοστίζουν 25-30% από το τυπωμένο βιβλίο για όσους τίτλους έχουν εκδοθεί πρόσφατα για πρώτη φορά, ενώ σε παλιότερους τίτλους το e-book μπορεί να κοστίζει έως και 60% λιγότερο από το τυπωμένο.

Οι Εκδόσεις Μεταίχμιο διαθέτουν συνολικά 204 ebooks, που διατίθενται από τα ηλεκτρονικά βιβιλιοπωλεία myeBooks.gr, Ευριπίδης, Μπιτσάκου και BigBook / Δοκιμάκης, τα 4 ελληνικά βιβλιοπωλεία που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Digibooks4All. Οι τιμές είναι κοινές και καθορίζονται από τον εκδότη.

Το Μεταίχμιο διαθέτει επίσης και εφαρμογή για το iPad, από την οποία μπορούν να αγοραστούν τεύχη της σειράς κόμιξ που βασίζονται στις κωμωδίες του Αριστοφάνη.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under tablet PC.

Κυκλοφόρησε το uDriver, ένα νέο ελληνικό αυτοκινήτου, μόνο που δε θα το βρείτε στο περίπτερο της γειτονιάς σας, αλλά αποκλειστικά στο App Store της Apple. Είναι εξαρχής και αποκλειστικά σχεδιασμένο για το iPad και (τουλάχιστον το πρώτο τεύχος του) είναι δωρεάν. Δημιουργός της εφαρμογής-περιοδικό είναι η TabGate, που την έχουμε ξανασυναντήσει, καθώς είναι η εταιρεία που έχει αναπτύξει επίσης την εφαρμογή των Εκδόσεων Μεταίχμιο για το iPad.

Το περιοδικό είναι μηνιαίο και περιλαμβάνει άρθρα για αυτοκίνητα, μηχανές, υβριδική τεχνολογία και οδική ασφάλεια, καθώς και αγωνιστικά και ιστορικά θέματα. Η θεματολογία του επεκτείνεται επίσης γενικότερα τεχνολογία, το design και τα ταξίδια και ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία. Δείτε τα περιεχόμενα του τεύχους Μαρτίου.

Βίντεο από τη δοκιμή μέσα από την εφαρμογή

Έχει καταβληθεί προσπάθεια το uDriver να αξιοποιήσει τις νέες δυνατότητες για την ηλεκτρονική ανάγνωση περιοδικών που δίνει το iPad, ένας τομέας που έχει αποδειχτεί διεθνώς πολύ πιο δύσκολος μετά τον αρχικό ενθουσιασμό που είχε επικρατήσει. Έτσι, το uDriver περιλαμβάνει πολλά βίντεο, εκατοντάδες φωτογραφίες και επεξηγηματικά σχεδιαγράμματα που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες που δίνει η αφή. Έτσι, ο πυρήνας κάθε περιοδικού αυτοκινήτου, οι δοκιμές, συνοδεύονται με άμεση πρόσβαση σε βίντεο και φωτογραφίες πέρα από το κλασικό και αναμενόμενο κέιμενο και τους πίνακες και με τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Μέσα από την εφαρμογή, μπορούμε να μεταφερθούμε στο site του περιοδικού, αλλά και στα site των εταιρειών αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ μπορούμε να αγοράσουμε ξεκινώντας από την εφαρμογή τα gadgets που προτείνονται.

Το μέγεθος του κάθε τεύχους του περιοδικού είναι, όπως συμβαίνει συνήθως με τα περιοδικά για το iPad, 229MB, οπότε προσέξτε να διαθέτετε αρκετά χώρο στη συσκευή και, βέβαια, μη χρησιμοποιήσετε τη 3G σύνδεσή σας για να το κατεβάσετε. Ανάλογα και με την ταχύτητα internet που έχετε, μπορεί να χρειαστεί λίγη υπομονή.

Το uDriver είναι το πρώτο ελληνικό περιοδικό αυτοκινήτου αποκλειστικά για iPad, ενώ το Δεκέμβριο είχε κυκλοφορήσει και το byteme.digital, πρώτο ελληνικό περιοδικό υπολογιστών επίσης για το iPad. Το περιοδικό αυτοκινήτου 4 Τροχοί διατίθεται επίσης με τη μορφή εφαρμογής. Η εφαρμογή κοστίζει €0.79 και κάθε τεύχος στη συνέχεια κοστίζει €3.99

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Κυκλοφόρησε σήμερα συγχρόνως σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή το βιβλίο “Φύση και λόγος στην Ψυχανάλυση” του ψυχίατρου και ψυχαναλυτή Αθανάσιου Αλεξανδρίδη. Το τυπωμένο βιβλίο (212 σελ) κοστίζει €13 και το ηλεκτρονικό €10. Το ebook είναι σε μορφή ePUB και έχει υδατογράφημα με το όνομα του αγοραστή (social DRM) αντί για το  κλείδωμα της Adobe, οπότε μπορεί να διαβαστεί στη συσκευή και την εφαρμογή της επιλογής μας ή να μετατραπεί αποτελεσματικά σε Mobipocket και να διαβαστεί και σε Kindle.

Τα θέματα του βιβλίου, σύμφωνα με την περιγραφή των Εκδόσεων Ίκαρος:

Το πώς η Φύση ορίζει τις δυνατότητες του Λόγου, το πώς ο Λόγος ορίζει τις δυνατότητες της νόησης να αναπαραστήσει και να αντιληφθεί τη Φύση, βρίσκει μέσα στην ψυχανάλυση μια εκρηκτική συνθήκη που το οδηγεί στα άκρα. Το ένα άκρο ορίζεται από την έκπτωση του ψυχικού που ως αδέσμευτη ά-λογη ενέργεια χτυπά το σώμα. Το άλλο άκρο ορίζεται από τον άσαρκο ψευδαισθησιακό λόγο. Στο ένα άκρο η ψυχοσωματική νόσος, στο άλλο το παραλήρημα. Στο ενδιάμεσο, πλήθος σωματοψυχικών λειτουργιών, όπως το όνειρο, η αντιληπτική εικόνα, η αναπαράσταση, η ανάμνηση, η φαντασίωση, η συνειδητή σκέψη, επιχειρούν να διατηρήσουν ενεργείς τις γέφυρες μεταξύ φυσικού και ψυχικού ώστε να διατηρηθεί η συνοχή του ατόμου, που τις φέρει και φέρεται από αυτές. 

Μελετώντας τις παραπάνω λειτουργίες ο συγγραφέας προσπαθεί να δείξει τις στρατηγικές του αναλυομένου και του αναλυτή ώστε ο λόγος, εξαντλώντας τις δυνατότητες χρήσης του (από τη μορφοποίηση και την αναφορικότητα μέχρι τη νοηματοδότηση και την αποδόμησή της), να προσφέρει στο υποκείμενο έναν Ένυλο Nου: έναν Ένσαρκο Ψυχισμό, ένα Ψυχικοποιημένο Σώμα. Κλινικά «σπαράγματα» φωτίζουν τις θεωρητικές κατασκευές αυτού του ψυχαναλυτικού βιβλίου που επιχειρεί τον διάλογο με τη γλωσσολογία και την επιστημολογία.

Ο συγγραφέας
Ο Αθανάσιος Αλεξανδρίδης είναι ψυχίατρος, παιδοψυχίατρος, ψυχαναλυτής. Από την «Εικόνα του σώματος των σχιζοφρενών» (1982) μέχρι σήμερα έχει ανακοινώσει και δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό εργασιών σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, περιοδικά και βιβλία. Κύριοι τομείς των ενδιαφερόντων του είναι η ψυχοπαθολογία των ψυχώσεων, των αρχαϊκών τραυμάτων και των ψυχοσωματικών αποδιοργανώσεων, η ψυχογλωσσολογία και η αισθητική. Από το 1992, με τη συστηματική παράλληλη έκδοση της ποιητικής του παραγωγής, δημοσιοποιεί και τον επέκεινα της σκέψης λόγο του

Από τις Εκδόσεις Ίκαρος κυκλοφορεί επίσης σε ηλεκτρονικό βιβλίο η ποιητική συλλογή του Αλεξανδρίδη SMS (€5, ePUB).

iBookstore
Παράλληλα, οι Εκδόσεις Ίκαρος διαθέτουν συνολικά 9 ηλεκτρονικά βιβλία στο iBookstore της Apple για ανάγνωση σε iPad, iPhone, iPod touch. Όπως και τους τίτλους άλλων Ελλήνων εκδοτών με βιβλία στο iBookstore, είναι διαθέσιμα στους κατόχους πιστωτικών καρτών που έχουν εκδοθεί σε ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Καναδά, Γερμανία και Γαλλία:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Ως τη Δευτέρα που θα κυκλοφορήσει έντυπο το νέο βιβλίο της Ιωάννας Μπουραζοπούλου “Η ενοχή της αθωότητας” από τις Εκδόσεις Καστανιώτη, μπορούμε να το προμηθευτούμε ως ηλεκτρονικό βιβλίο ορίζοντας εμείς την τιμή. Στο ηλεκτρονικό βιβλίο δεν έχει οριστεί τιμή από τον εκδοτικό οίκο και μπορεί ο αγοραστής να βάλει την τιμή που θέλει (βλ. screenshot), ξεκινώντας από €0,00 (εμφανίζεται η ένδειξη δωρεάν) και χωρίς να υπάρχει ανώτατο ποσό. Το ebook είναι σε μορφή ePUB και έχει υδατογράφημα με το όνομα του αγοραστή (social DRM) αντί για το  κλείδωμα της Adobe, οπότε μπορεί να διαβαστεί στη συσκευή και την εφαρμογή της επιλογής μας ή να μετατραπεί αποτελεσματικά σε Mobipocket και να διαβαστεί και σε Kindle.

Η υπόθεση του βιβλίου:

Σε μια φανταστική Ευρώπη, όπου την έννοια του πολίτη έχει αντικαταστήσει αυτή του επαγγελματία, δυο φίλοι, ένας καλλιτέχνης κι ένας διανοούμενος, αναλαμβάνουν μια περίεργη αποστολή: διορίζονται συνοδοί κάποιου αθώου κρατούμενου που αντιμετωπίζει την ποινή του θανάτου. Η δίκη του διεξάγεται δημόσια, ενόσω οδοιπορούν προς τον τόπο εκτέλεσης, διασχίζοντας τις οροσειρές του Αίμου, των Καρπαθίων, των Άλπεων και των Πυρηναίων. Τους φιλοξενούν πόλεις-κάστρα, πόλεις-θέατρα, πόλεις-σανατόρια, πόλεις-μοναστήρια, πόλεις-βιβλιοθήκες, πόλεις-οίκοι ανοχής, που αποτελούν τα μέλη του δικαστηρίου. Ένορκοι είναι όλοι οι κάτοικοι της Ευρώπης, οι οποίοι πρέπει να αποφανθούν για το αν η αθωότητα του υπόδικου δεν είναι παρά μια ενοχή διεστραμμένη, ή αν η ευθυκρισία των δικαστών του δεν είναι παρά μια διαβολή εκλεπτυσμένη… 

Ένα βιβλίο με στοιχεία μυθιστορήματος δρόμου, πολιτικού θρίλερ και γοτθικού παραμυθιού. Ένα ταξίδι στην κόψη των εννοιών με αλλεπάλληλες ανατροπές. Ένα συναρπαστικό οδοιπορικό, που μας φέρνει μπροστά σε δύο μεγάλα ερωτήματα: πόσο επικίνδυνες μπορούν να γίνουν οι βεβαιότητες των «ευνομούμενων» δημοκρατιών και πού βρίσκεται η ουσία της πολιτικής αθωότητας ή ενοχής;

Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου έχει γράψει επίσης, ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το μυθιστόρημα “Τι είδε η γυναίκα του Λωτ;” (Βραβείο του περιοδικού δε(κατα) – «Athens Prize for Literature 2008»), ενώ το βιβλίο της “Το Μπουντουάρ του Ναδίρ” διατίθεται στην ηλεκτρονική του έκδοση δωρεάν.

Δυνατότητα να ορίσει ο αναγνώστης την τιμή είχε δοθεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη το Νοέμβριο για το νέο βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη Η έβδομη αίσθηση. troika Μοίρα.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, εκδηλώσεις.

Η εκδήλωση για το ηλεκτρονικό βιβλίο στο καφέ-βιβλιοπωλείο Floral (σήμερα, στις 7 το απόγευμα) θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω internet. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε από το βίντεο πάνω, που θα ξεκινήσει με την έναρξη της εκδήλωσης. Η εκδήλωση μπορεί να μην ξεκινήσει ακριβώς στις 7, οπότε αν δεν έχει ενεργοποιηθεί το βιντέο εκείνη την ώρα δε σημαίνει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα, απλά θα χρειαστεί να περιμένε λίγη ώρα.

Η αφίσα της εκδήλωσης
(κλικ για μεγέθυνση)

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το  Floral, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, και έχει τίτλο “Ψηφιακό βιβλίο: μια νέα εποχή;” Εκδότες, συγγραφείς, βιβλιοπώλες και άνθρωποι του βιβλίου συναντούνται στο Floral για να εκφράζουν τις απόψεις και το προβληματισμό τους γύρω από την αλλαγή του τοπίου στην παραγωγή και τη διάδοση των κειμένων που φέρνει το ψηφιακό βιβλίο. Και ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” θα είναι στο panel της συζήτησης.

Στη συζήτηση συμμέτουν : Νίκος Χατζόπουλος (εκδότης, Eκδόσεις Οξύ), Αργύρης Καστανιώτης (εκδότης, Εκδόσεις Καστανιώτη), Νίκος Πασχαλάκης (διευθύνων σύμβουλος – Q &R Α.Ε.myebooks.gr), Θοδωρής Βασιλόπουλος (διευθύνων σύμβουλος – βιβλιοπωλείο Ευριπίδης), Νίκος Βλαντής (συγγραφέας & εκδότης – Εκδόσεις Μαγικό Κουτί), Μιχάλης Καλαμαράς (συντάκτης του blog Ηλεκτρονικός Αναγνώστης). Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Σωκράτης Καμπουρόπουλος (Ειδικός Σύμβουλος του Ε.ΚΕ.ΒΙ.).
Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν είναι:
  • Τι σημαίνει «ηλεκτρονική ανάγνωση»; Πώς διαβάζουμε «ψηφιακά»;
  • Πόση ικανοποίηση μας επιφυλάσσει σήμερα η τεχνολογία (τα smartphones, τα tablet PCs, οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες-ereaders;)
  • Τι ακριβώς πληρώνουμε όταν αγοράζουμε ένα ebook και σε τι διαφέρει αυτό από το να κατεβάζουμε δωρεάν κείμενα, ειδήσεις, βίντεο, κλπ. από το διαδίκτυο;
  • Τι επίδραση έχουν τα ψηφιακά μέσα στον τρόπο που γράφεται και διαβάζεται σήμερα η λογοτεχνία; (όπως, επίσης, τα παιδικά βιβλία, οι εγκυκλοπαίδειες, τα λεξικά, τα εκπαιδευτικά βιβλία, τα δοκίμια;)
  • Πώς αλλάζει ο ρόλος όσων συνδέονται με τον κύκλο ζωής του βιβλίου – αρχίζοντας από τους συγγραφείς και περνώντας στους εκδότες, τους βιβλιοπώλες, μέχρι και τους τυπογράφους;
  • Θα αυξηθεί ο αριθμός των εκδόσεων εξαιτίας του ψηφιακού βιβλίου και του print-on-demand; Θα αποκτήσουμε πιο εύκολη πρόσβαση προς τα κείμενα που μας ενδιαφέρουν περισσότερο;
  • Ποια είναι η καλύτερη στρατηγική σε σχέση με το «κλείδωμα» ή όχι των ebooks και ποια είναι τα σημαντικότερα επιχειρήματα υπέρ της μιας ή της άλλης άποψης;
  • Υπάρχουν άραγε όρια στο μοντέλο της «δωρεάν, ελεύθερης ροής» περιεχομένου στο διαδίκτυο (faucet model); Πώς μπορεί να αποφύγει ο κόσμος του βιβλίου τα παθήματα της μουσικής βιομηχανίας και του σινεμά;
Το καφέ-βιβλιοπωλείο Floral βρίσκεται Θεμιστοκλέους 80, στην Πλατεία Εξαρχείων στην “Μπλε Πολυκατοικία”.
Κάντε attend στη σελίδα της εκδήλωσης στο Facebook και όσοι και όσες βρίσκεστε Αθήνα ελάτε να συζητήσουμε για το ηλεκτρονικό βιβλίο και να γνωριστούμε από κοντά.