Posted by & filed under Uncategorized.

Update 29/11/2010: στο site του you.gr δεν υπάρχουν πια ηλεκτρονικού αναγνώστες

Το you.gr διαθέτει μόνο τον ηλεκτρονικό αναγνώστη Cybook Opus της Bookeen (hands-on παρουσίαση) σε μερικά από τα χρώματα που είναι διαθέσιμος. Η τιμή των 245 ευρώ κατά 5 ευρώ μεγαλύτερη από τα υπόλοιπα καταστήματα στην Ελλάδα.

Posted by & filed under Uncategorized.

Το Multirama διαθέτει μόνο τον ηλεκτρονικό αναγνώστη Cybook Opus της Bookeen (hands-on παρουσίαση) στα διάφορα χρώματα που κυκλοφορεί. Η τιμή των 239 ευρώ είναι ίδια με τα υπόλοιπα καταστήματα.

Posted by & filed under Uncategorized.


Οι νέοι ηλεκτρονικοί αναγνώστες της Sony άρχισαν να έρχονται και στην Ελλάδα. Ο Παπασωτηρίου έφερε τον Sony Reader Pocket Edition PRS-350 (5 ίντσες) στα €229 και τον Sony Reader Touch Edition PRS-650 (6 ίντσες) στα €299. Για τη σύγκριση, οι τιμές στις ΗΠΑ είναι $179.99 (περίπου 140 ευρώ) και $229.99 (περίπου 180 ευρώ).

Ο Παπασωτηρίου διαθέτει επίσης και τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες Cool-ER.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Κοιτάζοντας το site τους, διαπιστώνω ότι και το GetItNow.gr διαθέτει πλέον μια μικρή επιλογή από ηλεκτρονικούς αναγνώστες. Συγκεκριμένα, έχουν το BeBook Mini (το “μικρό αδελφάκι” του BeBook One, στις 5 ίντσες), το Cybook Opus της Bookeen σε διάφορα χρώματα (5 ίντσες, βλ. hands-on παρουσίαση) και τον iRex Digital Reader 800S (8.1 ίντσες, touch screen για γραφίδα, βλ. όμως οικονομικά προβλήματα της κατασκευάστριας εταιρείας iRex). Οι τιμές είναι οι στάνταρτ της ελληνικής αγοράς και δε διαπίστωσα κάποια διαφοροποίηση προς τα πάνω ή προς τα κάτω.

Posted by & filed under Uncategorized.


Ο Γιώργος Παπανδρέου παρουσίασε χτες στη Λήμνο, στο 1ο Επαγγελματικό-Γενικό Λυκείο Μούδρου, τα σχέδια της κυβέρνησης του για το “ψηφιακό σχολείο”. Μαζί του στην παρουσίαση ήταν η Αννα Διαμαντοπούλου, υπουργός Παιδείας, και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείο Βασίλης Κουλαϊδής, εισηγητής του «ψηφιακού σχολείου». Και αυτό που ξεχώρισε στην παρουσίαση και έκανε το γύρω των ΜΜΕ ήταν το “ηλεκτρονικό βιβλίο” (μάλλον είναι κάποιος Sony Reader, o Γ. Παπανδρέου έχει ένα Kindle 3) που δώρισε η υπουργός στον πρωθυπουργό, καθώς τέτοιες συσκευές είναι ακόμα κάτι το εξωτικό για τα ελληνικά δεδομένα.

Καταρχήν, είναι ενδιαφέρουσα η ορολογία που χρησιμοποίησε ο Γ. Παπανδρέου στην παρουσίαση. Μιλούσε για “ηλεκτρονικό βιβλίο” και εννοούσε τη συσκευή. Συγχρόνως, απευθυνόμενος στους μαθητές, τους έλεγε ότι το “κανονικό” (δηλ. το τυπωμένο) βιβλίο που έγραψαν για τη Λήμνο θα μπορούσε να γίνει και “βιβλίο σε ψηφιακή μορφή”, εννοώντας εδώ το βιβλίο ως περιεχόμενο. Η ορολογία αυτή προκαλεί σύγχυση, γιατί οδηγεί στο να λέμε και τη συσκευή και το περιεχόμενό της “βιβλίο”. Αντίθετα, όπως έγραφα αναλυτικότερα για την ορολογία της ηλεκτρονικής ανάγνωσης, η καλύτερη λύση για τα ελληνικά θα ήταν να μιλάμε για “ηλεκτρονικό αναγνώστη” αναφερόμενοι στη συσκευή και για “ηλεκτρονικά βιβλία” όταν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο.

Η πρόταση του Γ. Παπανδρέου δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ήδη τον Ιανουάριο του 2009, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, είχε αναφερθεί, από το βήμα της Βουλής και κρατώντας ένα Kindle στα χέρια, στην ανάγκη εισαγωγής των ηλεκτρονικών αναγνωστών στα σχολεία στην Ελλάδα.

Όπως και τότε, έτσι και τώρα, η πρόταση του Γ. Παπανδρέου προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον, αλλά και διαφωνίες. Από τη μια, είναι ενδιαφέρον που τραβάει την προσοχή σε μια τεχνολογία σχετικά καινούργια και για τους περισσότερους στην Ελλάδα άγνωστη. Από την άλλη, η πρότασή του έχει κάτι το επικοινωνιακό. Υπάρχει μια δόση εντυπωσιασμού, να πούμε κάτι που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και των πολιτών. Και υπάρχει μια ισχυρή δόση αποπροσανατολισμού, η κυβέρνηση επιβάλλει μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη, αρνείται να διορίσει εκπαιδευτικούς στη θέση αυτών που συνταξιοδοτούνται, σχεδιάζει ένα σχολείο που θα είναι πιο επικεντρωμένο στις εξετάσεις και συγχρόνως θέλει να δώσει μια αίσθηση οράματος, να παρουσιάσει θέματα όπως τα κτίρια ή οι διορισμοί εκπαιδευτικών ως μίζερα και να υποσχεθεί ένα άλμα προς το μέλλον.

Πέρα από το επικοινωνιακό παιχνίδι, υπάρχει όμως και ένα ουσιαστικό θέμα. Ένα σχολείο που οι μαθητές έχουν ηλεκτρονικούς αναγνώστες (που μοιράζονται δωρεάν από το κράτος όπως και τα τυπωμένα βιβλία τους σήμερα) είναι μια πραγματική δυνατότητα στο μέλλον και θα ήταν αναγκαίο να γίνει. Είναι όμως σήμερα ή στα επόμενα λίγα χρόνια αυτό εφικτό;

Η προηγούμενη κυβέρνηση μοίρασε netbook στην Α’ Γυμνασίου. Και το Υπουργείο Παιδείας και τα σχολεία ήταν εντελώς ανέτοιμα για κάτι τέτοιο. Το περιεχόμενο που δόθηκε ήταν τα σχολικά βιβλία σε αρχεία PDF. Για εκπαιδευτικές χρήσεις, που σημαίνει σημειώνω, “τσακίζω σελίδες”, υπογραμμίζω, πηγαίνω μπρος πίσω στις σελίδες κλπ, τα PDF που δόθηκαν ήταν απλά χειρότερα από ένα τυπωμένο βιβλίο. Τα PDF, αρχεία που μιμούνται την τυπωμένη σελίδα και δεν προσαρμόζονται στην οθόνη, δε διαβάζονται εύκολα από την οθόνη ενός υπολογιστή, ειδικά αν έχει οθόνη 10 ιντσών, ενώ το ξεφύλλισμά τους δεν είναι απαραίτητα πιο εύκολο από το ξεφύλλισμα ενός τυπωμένου βιβλίου. Η ίδια η οθόνη LCD είναι κουραστική για πολύωρη ανάγνωση. Όμως, δε δόθηκε καν κάποιο software που θα επέτρεπε σημειώσεις, post-it πάνω στις σελίδες κλπ Οι εκπαιδευτικοί πάλι, παρά τις προσπάθειες πολλών, ήταν ανέτοιμοι για να ενσωματώσουν τη νέα τεχνολογία στην τάξη.

Με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες αρκετά από αυτά τα προβλήματα δε θα λυθούν, κάποια μάλιστα θα γίνουν χειρότερα. Αυτό που θα λυθεί είναι ότι θα υπάρχει μια οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού, που θα επιτρέπει την πολύωρη ανάγνωση χωρίς να είναι κουραστικό για τα μάτια. Όλα τα άλλα θα είναι απλά χειρότερα. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι υιοθετούνταν μια συσκευή με μεγάλη οθόνη (π.χ. το Kindle DX [παρουσίαση] του Amazon με 9.7 ίντσες) και όχι με τη μικρή οθόνη του ηλεκτρονικού αναγνώστη που πήρε δώρο ο Γ. Παπανδρέου, δύο θέματα έχουν ακόμα πολύ δρόμο για να λυθούν. Το ένα είναι το σχετικά φτωχό software του ηλεκτρονικού αναγνώστη, η σχετικά περιορισμένη για τις εκπαιδευτικές ανάγκες δυνατότητα σημειώσεων, υπογράμμισης κλπ Το δεύτερο είναι ότι απλά σήμερα όλοι οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες που κυκλοφορούν έχουν ασπρόμαυρη οθόνη. Μπορεί όταν διαβάζουμε λογοτεχνία ή ένα άρθρο από επιστημονικό περιοδικό αυτό να μη μας πειράζει, αλλά φανταστείτε ένα σχολικό βιβλίο που είναι ασπρόμαυρο. Όλες οι εικόνες και όλα τα διαγράμματα θα είναι ασπρόμαυρα, όλα τα χρώματα για να δοθεί έμφαση σε μια πληροφορία παύουν να υπάρχουν. Τα PDF μάλιστα που έχουν ανέβει στο site του Υπουργείου “Ψηφιακό Σχολείο“(και τα οποία στο σύνολό τους προϋπήρχαν) είναι έτσι διαμορφωμένα ώστε 2 σελίδες του τυπωμένου βιβλίου να αντιστοιχεί σε μία σελίδα PDF (ακριβώς γιατί προορίζονταν για τα netbook). Έχοντας προσπαθήσει να διαβάσω τέτοια αρχεία PDF σε ηλεκτρονικούς αναγνώστες 6 ιντσών, πρέπει να πούμε ότι είναι στην πράξη αδύνατο (εκτός αν είσαι διατεθειμένος να κάνεις πολύ και πολύ εκνευριστικό scrolling πάνω στο ζουμαρισμένη σελίδα του PDF). Ακόμα όμως και αν περνάγαμε όχι απλώς σε καλύτερα διαμορφωμένα PDF (μία σελίδα τυπωμένου βιβλίου – μία σελίδα PDF) αλλά κι αν περνάγαμε από τα PDF σε αρχεία πιο κατάλληλα για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, όπως τα ePUB, πέρασμα καθόλου δεδομένο από την εμπειρία με τα netbook, υπάρχουν ακόμα πολλές αδυναμίες στο ηλεκτρονικό βιβλίο στη σωστή απεικόνιση εικόνων, γραφημάτων κλπ, οτιδήποτε δηλαδή δεν είναι συνεχές κείμενο και λογοτεχνία.

Αυτά τα προβλήματα με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες στην εκπαίδευση δεν είναι προσωπικές μου σκέψεις. Είναι τα αποτελέσματα της πειραματικής χρήσης του Kindle DX (του Kindle με τη μεγάλη οθόνη, έχει σημασία) στο χειμερινό εξάμηνο του 2009 σε μια σειρά από πανεπιστήμια στις ΗΠΑ. Οι συσκευές δόθηκαν δωρεάν στους φοιτητές, με το κόστος να μοιράζεται ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και το Amazon, αλλά τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Μόνο το 15% των φοιτητών στα τρία πανεπιστήμια που ολοκλήρωσαν και δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους (Princeton University, Case Western Reserve University και Darden School of Business στο University of Virginia) έμειναν ικανοποιημένοι. Στο υπόλοιπο 85% οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες (που ήταν και δωρεάν, σπάνιο για τις ΗΠΑ) τους βόλεψαν λιγότερο από τα κλασικά, τυπωμένα εγχειρίδιά τους. Ο κύριος λόγος που αναφέρθηκε ήταν ότι τα εργαλεία για σημειώσεις, υπογραμμίσεις κλπ τους φάνηκαν πολύ φτωχά! Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι το ξεφύλλισμα και η αλλαγή σελίδων δεν ήταν τόσο εύκολη και διαισθητική όσο στα τυπωμένα βιβλία. Και μιλάμε για φοιτητές πανεπιστημίου, που έχουν μια εξοικείωση με την τεχνολογία έτσι κι αλλιώς. Για περισσότερα σχετικά με την πειραματική χρήση Kindle DX, δείτε στο TeleRead.com.

Έτσι, στις ΗΠΑ, στη χώρα που οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες και τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι περισσότερο διαδεδομένα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, η αντικατάσταση στο σχολείο και το πανεπιστήμιο του τυπωμένου βιβλίου από τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες δεν έχει προχωρήσει ούτε βήμα. Οι πειραματικές προσπάθειες συνεχίζονται. Υπάρχουν σχολεία και πανεπιστήμια που συνεχίζουν να πειραματίζονται με τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, αν και κυρίως πια ο πειραματισμός αφορά το iPad. Αλλά καμία πολιτεία και κανένα πανεπιστήμιο δεν έχει αντικαταστήσει το τυπωμένο βιβλίο με έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη. Στις ΗΠΑ το ηλεκτρονικό βιβλίο μπαίνει στην εκπαίδευση κυρίως μέσω του laptop, που έχει και πιο ικανοποιητικό μέγεθος οθόνης από τα netbook, είναι έγχρωμο και όχι ασπρόμαυρο, ενώ αναπτύσσεται όλο και περισσότερο το κατάλληλο software με πολλά εργαλεία για υπογράμμιση, σημείωση κλπ, ακόμα και συλλογική, συνεργατική ανάγνωση (βλ. π.χ. CaféScribe, NookStudy). Η πιο κουραστική οθόνη σε σχέση με έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη παίζει για τους φοιτητές μικρότερο ρόλο από τα εργαλεία που δίνει το laptop για αποτελεσματική μελέτη. Και πάλι όμως, το πανεπιστημιακό εγχειρίδιο είναι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ένα τυπωμένο βιβλίο.

Η προαναγγελία του Γ. Παπανδρέου ότι οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες θα μπουν στην εκπαίδευση δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, δεν ξέρουμε καν αν θα υλοποιηθεί ποτέ, μπορεί σε 48 ώρες να το έχουμε όλοι ξεχάσει (ο διαδραστικός πίνακας π.χ. συζητιέται καιρό, αλλά ελάχιστα σχολεία τον έχουν). Όμως αν κανείς ήθελε το ηλεκτρονικό βιβλίο σήμερα στο σχολείο, θα έπρεπε να ξεκινήσει πειραματικά, θα έπρεπε να δώσει το κατάλληλο περιεχόμενο και το κατάλληλο software και, ναι, σήμερα, θα έπρεπε να βασιστεί στο laptop. Η πρόταση αυτή μπορεί να ξαφνιάζει από κάποιος που γράφει (μάλλον εκτενώς) για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, αλλά ακριβώς προκύπτει από μια επίγνωση των σημερινών δυνατοτήτων τους και των διαφορών που υπάρχουν ανάμεσα, από τη μια, στην ανάγνωση βιβλίων για ψυχαγωγία ή ακόμα και δουλειά και στη μελέτη, από την άλλη, ενός σχολικού βιβλίου ή ενός πανεπιστημιακού εγχειριδίου. Γιατί ωραίος ο φουτουρισμός, ωραίες οι δυνατότητες του μέλλοντος, αλλά δε θα ήταν καθόλου δύσκολο λανθασμένες και πρόχειρες επιλογές να απαξιώσουν τόσο τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες όσο και γενικά το ηλεκτρονικό βιβλίο για πολλά χρόνια και να δημιουργήσουν τεχνοφοβικά αντανακλαστικά.

Η παρουσίαση του “ψηφιακού σχολείου” και του “ηλεκτρονικού βιβλίου” στη Λήμνο (via grep Alt, από τη δημόσια μετάδοση IPTV, μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου & via PrimeMinisterGR YouTube channel)

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Το OpenBook.gr – “Ανοιχτή Λογοτεχνία στο Διαδίκτυο” είναι ένα site με μια πλούσια συλλογή από link προς πηγές που διαθέτουν e-books στα ελληνικά, που οι συγγραφείς και/ή οι εκδότες τους διαθέτουν δωρεάν στο internet. Καθώς οι πηγές των βιβλίων είναι πολλές και διαφορετικές, η μορφή του αρχείου ποικίλλει. Γενικά, πρόκειται είτε για αρχεία PDF είτε για βιβλία που έχουν ανέβει ως site ή blog στο ίντερνετ.
Στην επιλογή των link, υπάρχουν δωρεάν βιβλία από πηγές που έχουν παρουσιαστεί παλιότερα στον Ηλεκτρονικό Αναγνώστη (Εκδόσεις Καστανιώτη, Εκδόσεις Κέδρος, eBooks4Greeks.gr). Υπάρχουν όμως και links σε σελίδες που μπορεί να διαθέτουν ένα και μόνο βιβλίο ή στη σελίδα ενός συγγραφέα που έχει ανεβάσει μερικά ή όλα τα βιβλία του online. Τέτοια links, εκτός αν αναζητούσατε στο Google με το όνομα του συγγραφέα ή τον τίτλο του βιβλίου, θα ήταν πιθανόν δύσκολο να τα εντοπίσετε. Ανάμεσά τους εντόπισα και αναφέρω ενδεικτικά το θεατρικό έργο “Επιχείρησις Ιουδήθ” του Περικλή Κοροβέση, το Johnnie Society του Γιάννη Φαρσάρη, βιβλία του Θανάση Τριαρίδη, κόμιξ του Ηλία Κυριαζή, “Η τέχνη της ψηφιακής και της αναλογικής φωτογραφίας” του Τάσου Σχίζα κ.ά. Η κατηγοριοποίηση στο OpenBook.gr γίνεται με βάση το συγγραφέα.
Τα βιβλία που είναι σελίδες στο ίντερνετ και όχι PDF μπορείτε να τα μετατρέψετε σε ePUB ή mobipocket με το δωρεάν πρόγραμμα Calibre (καλύτερα σε mobipocket, που δε χρειάζεται ενσωμάτωση των γραμματοσειρών).

Posted by & filed under Uncategorized.

H Liquavista, εταιρεία που προέκυψε το 2006 από τα εργαστήρια της Philips και έχει έδρα το Αϊντχόβεν, έχει προχωρήσει στη δημιουργία οθονών με τη χρήση της ηλεκτροδιαβροχής (electrowetting).

Το αποτέλεσμα είναι οθόνες ηλεκτρονικού χαρτιού που είναι πολύ πιο γρήγορες, που υποστηρίζουν και βίντεο και έχουν χρώμα χωρίς να υπάρχει backlight, αλλά αντανακλώντας το εξωτερικό φως. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής ανάμεσα σε backlight και χρήση του εξωτερικού φωτός. Η κατανάλωση ενέργειας είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Μια διαφορά που προβάλλει η Liquavista σε σχέση με άλλες αντίστοιχες προσπάθειες όπως η Mirasol και η Pixel Qi είναι ότι η δική της οθόνης μπορεί να βασιστεί στα υπάρχοντα εργοστάσια παραγωγής οθονών LCD προσθέτοντας μόνο ένα μηχάνημα.

Θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε εμπορικές συσκευές στο τέλος του 2011 και προορίζονται αρχικά για ηλεκτρονικούς αναγνώστες με οθόνη 6 ως 8 ιντσών και στις συνέχεια για κινητά τηλέφωνα.

Posted by & filed under tablet PC.

Το myeBooks.gr ανακοίνωσε σήμερα στη σελίδα του στο Facebook έναν τρόπο, το μόνο που υπάρχει, για να διαβάζεται τα ebooks που αγοράζουμε από το site τους αλλά και κάθε ebook κλειδωμένο με Adobe DRM στο iPhone, το iPad και το iPod Touch, καθώς και σε κινητά και ταμπλέτες με Android. Βασίζεται στη χρήση της εφαρμογής txtr, ενός online βιβλιοπωλείο για ebooks με έδρα το Βερολίνο, για iOS και Android. Η εφαρμογή είναι δωρεάν και ξεκινάτε κατεβάζοντάς τη στη συσκευή σας. Για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία πρέπει να κάνετε ένα λογαριασμό στο txtr (δωρεάν) και να τον συνδέσετε με το πρόγραμμα Adobe Digital Editions και το Adobe ID που έχετε σε αυτό. Αν έχετε αγοράσει βιβλία με Adobe DRM, θα έχετε ήδη το πρόγραμμα και το αντίστοιχο ID, αλλιώς τόσο το κατέβασμα του προγράμματος όσο και η δημιουργία Adobe ID είναι εύκολες και δωρεάν. Μέσω του txtr μπορείτε να ανεβάσετε αρχεία ePUB και PDF τόσο  κλειδωμένα με Adobe DRM όσο και ξεκλείδωτα, δωρεάν ή δικά σας.

Στη συνέχεια, πρέπει μέσω του υπολογιστή σας (με Windows ή MacOS, αλλά όχι Linux, γιατί δεν το υποστηρίζει η Adobe) να ανεβάσετε τα ebooks που έχετε αγοράσει ή τα δικά σας αρχεία PDF ή ePUB στο txtr και από κει και πέρα τα ebooks θα είναι διαθέσιμα στη συσκευή σας. Αυτή η υπηρεσία λειτουργεί για όλα τα online βιβλιοπωλεία που χρησιμοποιούν το Adobe DRM μέσα από τον ίδιο λογαριασμό στο txtr και όχι μόνο για το myeBooks.gr. Το μειονέκτημα είναι ότι πρέπει να μεσολαβήσει υπολογιστής, οπότε δεν μπορείτε να αγοράζετε απευθείας από το ίντερνετ και να διαβάζετε σε iPhone, iPad και Android συσκευές, γιατί το Adobe Digital Editions δεν έχει κυκλοφορήσει για iOS και Android. Δεν είναι η λύση που θα θέλαμε, αλλά ως τώρα είναι η μόνη λύση. (Η εφαρμογή για ebooks σε συσκευές Android Aldiko έχει ανακοινώσει ότι σε επόμενη έκδοση θα υποστηρίζει την ίδια δυνατότητα, αλλά είναι άγνωστο και το πότε και το αν θα αφορά όχι μόνο ePUB, αλλά και PDF).

Δεν έχω ακόμα πλήρη εικόνα για το πόσο καλά λειτουργεί το txtr σαν εφαρμογή και για το τι δυνατότητες δίνει , αλλά φαίνεται να επιτρέπει όλες τις βασικές λειτουργίες κατά την ανάγνωση ebooks: ρύθμιση μεγέθους γραμματοσειράς, night mode (μαύρο φόντο, λευκά γράμματα, για συνθήκες χαμηλού φωτισμού), bookmarks, σημειώσεις. Το multi-touch είναι ενεργό κατά την ανάγνωση του ebook, για την αυξομείωση του μεγέθους του κειμένου. Το μενού πάντως είναι σε αγγλικά, γερμανικά κ.ά. γλώσσες, όχι όμως ελληνικά.

Δείτε την εφαρμογή txtr για iOS (3.1 ή νεότερο)  και Android.

Αναλυτικά οι οδηγίες που δίνει το myeBooks.gr στη σελίδα του στο Facebook (ό,τι λέει για iPhone, iPad, ισχύει και για το iPod Touch, καθώς και για κινητά και ταμπλέτες με Android):

Για να διαβάσετε τα βιβλία που αγοράζετε από το myebooks.gr στο iPhone ή iPad σας ακολουθήστε τα παρακάτω τέσσερα (4) βήματα, εφόσον είναι η πρώτη φορά. Αλλιώς πηγαίνετε στο 4ο βήμα κατευθείαν:

Βήμα 1ο

Από την συσκευή σας (iphone or ipad) κατεβάζετε και εγκαθιστάτε την εφαρμογή txtr GmbH από το app Store.

Βήμα 2ο

Αφού εγκατασταθεί, τρέχετε την εφαρμογή. Η εφαρμογή θα σας ζητήσει να κάνετε login εφόσον έχετε λογαριασμό στο http://www.txtr.com/. Εάν δεν έχετε θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν νέο λογαριασμό.

Αφού ολοκληρώσετε την εγγραφή και συνδεθείτε θα πάτε στις ρυθμίσεις (settings) της εφαρμογής. Εκεί υπάρχει μια επιλογή που λέγεται Adobe ID. Επιλέγοντάς τη (πατώντας τη) θα σας ζητήσει το Adobe ID που έχετε, έτσι ώστε να συνδέσει τον λογαριασμό (στο txtr.com) με το Adobe ID σας. Εάν δεν έχετε, μπορείτε επιτόπου να δημιουργήσετε έναν νέο Adobe ID.

Βήμα 3ο

Αγοράζετε τα βιβλία που θέλετε από το www. myebooks.gr. Αυτά τα βιβλία και όποια άλλα έχετε αγοράσει παλιότερα έχουν κατέβει στο PC / Mac σας, μέσα από το Adobe Digital Editions. Όλα τα βιβλία που κατεβαίνουν αποθηκεύονται κρυπτογραφημένα στο μηχάνημα σας.

Το σημείο που αποθηκεύονται συνήθως είναι:

  • Σε PC – “My DocumentsMy Digital Editions”
  • Σε Mac – “DocumentsDigital Editions”

Βήμα 4ο

Πηγαίνετε στο site http://www.txtr.com/ και συνδέεστε με τα στοιχεία του λογαριασμού που φτιάξατε με την εγκατάσταση της εφαρμογής στο τηλέφωνο σας. Εφόσον συνδεθείτε πατάτε την επιλογή UPLOAD και ανεβάζετε το αρχείο /α (κρυπτογραφημένο βιβλίο) στο INBOX.

Και αυτό ήταν!!!

Ανοίγοντας τώρα την εφαρμογή txtr στο iPhone or iPad εάν πάτε στην βιβλιοθήκη σας στο Inbox θα υπάρχει διαθέσιμο το βιβλίο που ανεβάσατε για να το κάνετε download. Ίσως χρειαστεί να περιμένετε μερικά λεπτά μέχρι να ενημερωθεί το Inbox από την στιγμή που ανεβάσατε το αρχείο.

Από εδώ και πέρα MONO με το βήμα 4 μπορείτε να ανεβάζεται τα βιβλία σας στο www.txtr.com και στην συνέχεια να τα μεταφέρετε στο αγαπημένο σας iPhone / iPad!

Πηγή: myeBooks.gr Facebook fan page

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Η καλύτερη μέρα του καλοκαιριού” είναι ένα παιδικό παραμύθι στα ελληνικά με τη μορφή εφαρμογής για iPhone, iPad και iPhone Touch. Πωλείται για $1.99 και ανήκει στη σειρά PadTales, όπου περιλαμβάνεται και το ρωσικό παραμύθι Mavka (μόνο αγγλικά, δωρεάν). Ανέβηκε στο iTunes από το Μάιο του 2010.

Η υπόθεση σύμφωνα με την περιγραφή στο iTunes:

Καλώς ήρθατε στον μαγικό κόσμο του δάσους!

Εδώ τα ζώα μπορούν και μιλούν! Επίσης, είναι καλοκαίρι!!!

Ο ήρωάς μας, το μικρό συννεφάκι, θέλει να δροσίσει τους φίλους του, τα ζώα. Έτσι, ξεκινά μια περιπέτεια που φτάνει μέχρι τα πέρατα του ουρανού!

Η σειρά PadTales αφιερώνεται στα παιδιά, αλλά και σε αυτούς που νοιώθουν παιδιά!

Το παραμύθι υποστηρίζει αγγλικά, ισπανικά και ελληνικά. Λειτουργεί σε iOS 3.2.0 ή νεότερο και από τις 16 Οκτωβρίου ανέβηκε η έκδοση 4.0.0. Υπάρχει ηχογραφημένη αφήγηση και δυνατότητα εμφάνισης του αντίστοιχου κειμένου. Κρίνοντας από τα sceenshots, θα έλεγα ότι οι εικόνες θα μπορούσαν βελτιωθούν, ενώ το animation είναι στοιχειώδες. Πάντως, είναι από της πρώτες προσπάθειες για εφαρμογές και e-book στα ελληνικά στο iTunes και από αυτήν την πλευρά και μόνο είναι κάτι θετικό. Την εφαρμογή δημιούργησε η ομάδα του Playcompass Entertainment, που έχει ανεβάσει και το παιχνίδι iSouvlaki.

Posted by & filed under tablet PC.

Ο Helmut Hoffer (φωτό), διευθύνων σύμβουλος της Neofonie που κατασκευάζει το tablet PC WeTab, εντοπίστηκε να γράφει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και να βαθμολογεί με 5 αστέρια την ταμπλέτα της εταιρείας του στο Amazon.de χρησιμοποιώντας ψεύτικο όνομα. Χρησιμοποίησε το όνομα Peter Glaser, ενός δημοφιλούς μέλους του Chaos Computer Club, που είχε ασκήσει αρχικά κριτική στο WeTab. Αντίστοιχα θετική παρουσία έκανε στο Amazon.de και η γυναίκα του Hoffer με το ψευδώνυμο Claudia Kaden. Η προσπάθειά τους ήταν επίσης αρκετά ερασιτεχνική πέρα από εντελώς αντιδεοντολογική: ακολουθώντας το link προς τη σελίδα του προφίλ αυτού που είχε κάνει το σχόλιο και οι δύο ανέφεραν τα πραγματικά τους στοιχεία. Η αποκάλυψη της απάτης τον ανάγκασε σε παραίτηση, ενώ ήδη δεχόταν κριτική γιατί στο WeTab, που από 19 Σεπτεμβρίου έχει αρχίσει να πωλείται, το multi-touch δεν έχει ενεργοποιηθεί, ενώ και το δικό του app store δεν είναι έτοιμο. Μετά την παραίτησή του παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος που δε χρησιμοποίησε το δικό του όνομα και ισχυρίστηκε ότι το έκανε χωρίς να το γνωρίζει η εταιρεία.

Πηγές: Engadget, Der Spiegel