Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.


Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν περισσότερα promo codes. Ενημερωθείτε άμεσα από το facebook, το twitter και το feed του blog.

Σήμερα δίνουμε 5 promo codes (κωδικούς για δωρεάν κατέβασμα) για το παιδικό βιβλίο – εφαρμογή Ένα καινούργιο ζωάκι της Ρένας Ρώσση-Ζαΐρη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Η εφαρμογή τρέχει σε iPad, iPhone και iPod touch (iOS 3.2 ή νεότερο) και η τιμή της είναι €1.59 στο ελληνικό App Store.

Πρόκειται για εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε τυπωμένη έκδοση το 2008 (6,67 €) και απευθύνεται σε παιδιά τουλάχιστον 4 ετών. Το ebook είναι πολύχρωμο, διαδραστικό και με κείμενο και ηχογραφημένη αφήγηση τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά (“A New Pet”) μέσα στην ίδια εφαρμογή.

Η υπόθεσή του βιβλίου:

Ο Μάγκας είναι ένα ευτυχισμένο σκυλάκι που έχει συνηθίσει να το κανακεύουν. Ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι ένα καινούριο ζωάκι και… σημασία δεν του δίνουν πια. Μόνο το καινούριο ζωάκι πάνε βόλτα μέσα σε ένα κρεβατάκι με ρόδες. Ο Μάγκας θυμώνει κι αποφασίζει να το δαγκώσει κι αποφασίζει να λάβει δράση…

Τα 5 promo codes:

  • LJ9Y4AH34LKL
  • 4X33N7XWLP4A
  • 3MJ3WYA3J4XE
  • EW43TKE3N6KN
  • TAJ4W94343F9

Διαβάστε επίσης (ελέγξτε για αδιάθετα promo codes):

Posted by & filed under Uncategorized.

Η eBook Technologies έχει ασχοληθεί
 με όλους τους τομείς του ηλεκτρονικού βιβλίου

Η Google έκανε την πρώτη της εξαγορά εταιρείας για το 2011 και, για ένα αδιευκρίνιστο ποσό, απέκτησε την eBook Technologies. Στα τέλη Δεκέμβρη η Google ξεκίνησε το δικό της ηλετρονικό βιβλίοπωλείο, το Google ebookstore, και δραστηριοποιείται έντονα στο χώρο των ebooks. Ποιος είναι όμως ο σκοπός της συγκεκριμένης εξαγοράς;

Η eBook Technologies έχει κατά καιρούς δραστηριοποιηθεί σε όλους τους τομείς που αφορούν το ηλεκτρονικό βιβλίο, από την κατασκευή συσκευής ebook reader και την ανάπτυξη firmware ως τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου και την ανάπτυξη εργαλείων για την έκδοση e-books.

ETI-1, ένας ηλεκτρονικός αναγνώστης
από το παρελθόν της eBook Technologies

Όμως το κομμάτι που αφορά τη δημιουργία συσκευής ανήκει μάλλον στο μακρινό παρελθόν για τα δεδομένα των συσκευών ηλεκτρονικής ανάγνωσης, καθώς αναπτύχθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ή στις αρχές της δεκατετίας 2000. Έτσι, οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες της με οθόνη LCD και σύνδεση στο internet με καλώδιο έχουν ιστορική και μόνο αξία.

Στο κομμάτι του software όμως η eBook Technologies είναι πολύ πιο δραστήρια. Έχει αναπτύξει και κατέχει τις αντίστοιχες πατέντες για λογισμικό που αφορά την ανάγνωση ebooks (σελιδοποίση, user interface), την ασφαλή λειτουργία ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων και τη μετατροπή ebooks για τη διάθεσή τους από πολλαπλές πλατφόρμες.

Έτσι, η Google με την εξαγορά της eBook Technologies αποκτά τις πατέντες της, αλλά και προσωπικό εξειδικευμένο και έτοιμο για να βοηθήσει στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείο και των εφαρμογών για την ανάγνωση ebooks της Google.

Διαβάστε επίσης:

Πηγή: Mashable

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Ημερίδα με θέμα τα πνευματικά δικαιώματα και τους εκδότες στο ψηφιακό περιβάλλον διοργανώνει το Παρατηρηρήριο Ψηφιακού Βιβλίου του Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) στις 19 Ιανουαρίου.

Στο πλαίσιο των δράσεων του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Βιβλίου, το ΕΚΕΒΙ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) διοργανώνει σεμινάριο για τα Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τους εκδότες στο ψηφιακό περιβάλλον, την
Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011, στις 15.00
στο αμφιθέατρο του ΕΚΕΒΙ 
(οδός Αθ. Διάκου 4, Μακρυγιάννη, στάση μετρό: Ακρόπολη)

Στο σεμινάριο, επιστημονικοί συνεργάτες του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (www.opi.gr) θα παρουσιάσουν ζητήματα σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του εκδότη στο αναλογικό και ψηφιακό περιβάλλον, εστιάζοντας στα ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας στις ψηφιακές εκδοτικές συνεργασίες, καθώς και σε θέματα που αφορούν στην τεχνολογική προστασία και ψηφιακή διαχείριση του βιβλίου.
  • H είσοδος του ψηφιακού βιβλίου στην αγορά αλλάζει τις σχέσεις του εκδότη με τους συγγραφείς, τους μεταφραστές και τους άλλους δημιουργούς και με ποιο τρόπο;
  • Μπορούμε να κατεβάζουμε απεριόριστα υλικό από το διαδίκτυο και τι υποχρεώσεις έχουμε στην διαχείριση αυτού του υλικού;
  • Τι περιθώρια προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας  υπάρχουν στο διαδίκτυο  και ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται;
Το αναλυτικό πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει τις εξής εισηγήσεις, συνολικής διάρκειας 60’:
  1. Μαρία-Δάφνη Παπαδοπούλου, δικηγόρος-επιστημονική συνεργάτις ΟΠΙ: Υποχρεώσεις και δικαιώματα του εκδότη στην εκδοτική σύμβαση
  2. Μαρία Γ. Σινανίδου, δικηγόρος-επιστημονική συνεργάτις ΟΠΙ:  Ψηφιακές εκδόσεις: ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας σε περιπτώσεις παραπομπών μεταξύ ιστοσελίδων (linking, framing)
  3. Ευαγγελία Βαγενά, δικηγόρος-επιστημονική συνεργάτις ΟΠΙ: Τεχνολογική προστασία και ψηφιακή διαχείριση του βιβλίου.
Θα ακολουθήσει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με εκπροσώπους του εκδοτικού χώρου και με το κοινό πάνω στα θέματα αυτά, εστιάζοντας στις ελλείψεις της ελληνικής πραγματικότητας με βάση τη διεθνή εμπειρία.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

κλικ για μεγέθυνση

Με την άμεση πρόσβαση στο Google Docs και με τόσα προγράμματα επεξεργασίας κειμένου χρειαζόμαστε σημειωματάριο στον υπολογιστή; Μάλλον ναι. Ο επεξεργαστής κειμένου ή μια cloud εκδοχή του είναι αναντικατάστατοι για τη συγγραφή εκτενών ή σχετικά εκτενών κειμένων. Αλλά μια σημείωση είναι κάτι διαφορετικό, είναι κάτι εύκολο, κάτι σύντομο, κάτι απλό. Είναι για να γράψουμε κάτι πρόχειρα καθώς διαβάζουμε, καθώς σκεφτόμαστε, κάτι απλά για να μην το ξεχάσουμε. Και θέλουμε να τις έχουμε όλες μαζί κάπου, με εύκολη πρόσβαση, να έχουμε με μια ματιά την εικόνα των σημειώσεών μας, κάπου καλύτερα δηλαδή από ένα φάκελο με αρχεία κειμένου. Και μες την απλότητά της η προεγκατεστημένη εφαρμογή “Σημειώσεις” του iPad κάνει αρκετά καλά αυτή τη δουλειά – ακόμα και από αισθητικής απόψεως θυμίζει ένα μπλοκ σημειώσεων. Με την ίδια λογική έχει δημιουργήσει και η Diigo την εφαρμογή Quick Note για τον browser Chrome.

Με το Quick Note έχουμε μπροστά μας ένα tab με τη μορφή μπλοκ σημειώσεων. Μπορούμε να την ονομάσουμε και να κρατήσουμε τις σημειώσεις μας, χωρίς ιδιαίτερη μορφοποίηση, αν και αρκετές από τις συντομεύσεις που ξέρουμε από το Word, όπως τα bold και τα italics, λειτουργούν κανονικά. Στα αριστερά έχουμε μια λίστα με τις σημειώσεις μας, καθώς και τη δημιουργία νέας σημείωσης, τη δυνατότητα αναζήτησης και πρόσβαση στις σημειώσεις που είναι στον κάδο ανακύκλωσεις και δεν έχουμε διαγράψει οριστικά.

κλικ για μεγέθυνση

Και όχι μόνο αυτά όμως. Με δεξί κλικ μπορούμε να ξεκινήσουμε από το υπομενού μια νέα σημείωση. Ακόμα καλύτερα, μπορούμε να επιλέξουμε μια λέξη ή φράση και με δεξί κλικ να ξεκινήσουμε μια νέα σημείωση με τίτλο και και κείμενο τις λέξεις που έχουμε επιλέξει, σημείωση που θα εμφανιστεί σμικρυμένη στα δεξιά του tab. Η σημείωση μένει ανοιχτή και μπορούμε να σημειώνουμε ή να κάνουμε copy-paste καθώς διαβάζουμε. Και από το μενού της σημείωσης μπορούμε να την ανοίξουμε σε νέο tab, να την ελαχιστοποιήσουμε ή να την κλείσουμε (όχι όμως να τη διαγράψουμε).

Για τις επόμενες εκδοχές της εφαρμογής η Diigo υπόσχεται συχρονισμό των σημειώσεων με το Google Docs, το Evernote και το Dropbox ανάμεσα σε άλλες υπηρεσίες. Χρήσιμη θα ήταν η προσθήκη τηςς δυνατότητας αποστολής με email, αλλά και δυνατοτήτων sharing.

Λιτή και εύχρηστη είναι η καλύτερη επιλογή για τις σημειώσεις από όσες εφαρμογές και extensions έχω δοκιμάσει για τον Chrome ή τον Firefox. Και βεβαίως είναι δωρεάν.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Η “Επιτροπή Σοφών” παρέδωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την έκθεσή της για την ψηφιοποίηση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η έκθεση προτρέπει τα κράτη μέλη να αναρτήσουν στο internet τις συλλογές που διατηρούν σε όλες τις βιβλιοθήκες, τα αρχεία και τα μουσεία τους και υποστηρίζει την ενίσχυση της Europeana, προσπάθειας που ξεκίνησε το 2008 με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού αντιπάλου του Google Books.
Ακολουθεί το αναλυτικό δελτίο τύπου, ενώ μπορείτε να διαβάσετε και την πλήρη αναφορά (PDF, μόνο αγγλικά). Το δελτίο τύπου επιμένει να μεταφράσει τα πάντα σε “καθαρά” ελληνικά, με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία να γίνεται ακατανότητο: π.χ. το “ψηφιακό θεματολόγιο” είναι η “ψηφιακή ατζέντα”, δηλ. οι προτεραιότητες, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

IP/11/17
Βρυξέλλες, 10 Ιανουαρίου 2011
Παραδόθηκε σήμερα στην αρμόδια για το ψηφιακό θεματολόγιο Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κυρία Neelie Kroes, και στην κυρία Ανδρούλλα Βασιλείου, Επίτροπο αρμόδια για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, η έκθεση της Επιτροπής Σοφών (υψηλού επιπέδου ομάδα προβληματισμού) για την ψηφιοποίηση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η έκθεση προτρέπει τα κράτη μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την ανάρτηση, στο διαδίκτυο, των συλλογών που διατηρούν σε όλες τις βιβλιοθήκες, τα αρχεία και τα μουσεία τους. Στην έκθεση επισημαίνονται τα οφέλη που συνεπάγεται η διευκόλυνση της πρόσβασης στον πολιτιστικό πλούτο και στη γνώση που διαθέτει η Ευρώπη. Υπογραμμίζονται επίσης τα δυνητικά οικονομικά οφέλη από την ψηφιοποίηση, και μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, για την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών σε πεδία όπως ο τουρισμός, η έρευνα και η εκπαίδευση. Η έκθεση υποστηρίζει την ενίσχυση της ψηφιακής βιβλιοθήκης Europeana, που αποτελεί στόχο του ψηφιακού θεματολογίου, και προτείνει λύσεις για την ανάρτηση, στο διαδίκτυο, έργων που καλύπτονται από δικαιώματα δημιουργού. Η Επιτροπή Σοφών σχετικά με την ψηφιοποίηση απαρτίζεται από τον Maurice Lévy, την Elisabeth Niggemann και τον Jacques de Decker (βλ. IP/10/456). Οι συστάσεις της έκθεσης θα τροφοδοτήσουν την ευρύτερη στρατηγική της Επιτροπής, στο πλαίσιο του ψηφιακού θεματολογίου για την Ευρώπη, με στόχο να βοηθήσει τα πολιτιστικά ιδρύματα να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση προς την ψηφιακή εποχή.
Η κυρία Neelie Kroes δήλωσε τα εξής: «Ευχαριστώ θερμά τους τρεις “σοφούς” για τις εποικοδομητικές προτάσεις τους σχετικά με το πώς μπορούμε να προκαλέσουμε την “Ψηφιακή Αναγέννηση” στην Ευρώπη. Η ανάρτηση, στο διαδίκτυο, των συλλογών που διατηρούν τα μουσεία και οι βιβλιοθήκες μας όχι μόνο θα προβάλει την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της Ευρώπης, αλλά μπορεί επίσης να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής με οφέλη για την εκπαίδευση, την καινοτομία και τη δημιουργία νέων οικονομικών δραστηριοτήτων. Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο θα παρέχεται στο διαδίκτυο για πολλές γενιές.»
Η κυρία Ανδρούλλα Βασιλείου πρόσθεσε: «Η ομάδα προβληματισμού έχει εξισορροπήσει τα συμφέροντα των δημιουργών με τις επιταγές του μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος στην ψηφιακή εποχή Πρέπει να βρούμε τρόπους και μέσα γι’ αυτή την εξισορρόπηση σε όλα τα ζητήματα όπου οι πολιτιστικοί και δημιουργικοί παραγωγικοί κλάδοι αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή. Ο πολιτισμός και η πολιτιστική κληρονομιά στην ψηφιακή εποχή προσφέρουν σειρά ευκαιριών για τις Ευρωπαϊκές οικονομίες και κοινωνίες.»
Τα βασικά συμπεράσματα και οι συστάσεις της έκθεσης, με τίτλο «Νέα Αναγέννηση», είναι τα εξής::
  • – Η δικτυακή πύλη Europeana θα πρέπει να καταστεί το κεντρικό σημείο αναφοράς για την επιγραμμική (online) πρόσβαση στην πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης. Τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν ότι παντός είδους υλικό που έχει ψηφιοποιηθεί με δημόσια χρηματοδότηση θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα και ότι όλα τα αριστουργήματα που διαθέτει το Δημόσιο θα έχουν γίνει προσβάσιμα μέσω της Europeana μέχρι το 2016. Τα πολιτιστικά ιδρύματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη θα πρέπει να συμμετέχουν δραστήρια στην Europeana, και να την προωθούν.
  • Πρέπει να καταστεί δυνατή η επιγραμμική πρόσβαση σε έργα που καλύπτονται από δικαιώματα δημιουργού αλλά δεν διανέμονται πλέον σε εμπορικό επίπεδο, Εναπόκειται κυρίως στους κατόχους των δικαιωμάτων η ψηφιοποίηση και η εκμετάλλευση των έργων αυτών. Ωστόσο, εάν οι κάτοχοι δικαιωμάτων δεν το κάνουν, τα πολιτιστικά ιδρύματα πρέπει να έχουν τα χρονικά περιθώρια για την ψηφιοποίηση και τη δημοσιοποίηση του υλικού, για την οποία θα πρέπει να αμείβονται οι κάτοχοι των δικαιωμάτων.
  • Οι κανόνες της ΕΕ για τα «ορφανά» έργα (δηλαδή έργα των οποίων οι κάτοχοι δικαιωμάτων δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστούν) πρέπει να εγκριθούν το συντομότερο δυνατό. Στην έκθεση προσδιορίζονται οκτώ βασικές προϋποθέσεις για τυχόν λύση.
  • Τα κράτη μέλη πρέπει να αυξήσουν σημαντικά τη χρηματοδότηση για την ψηφιοποίηση, προκειμένου να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη στο μέλλον. Τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κατασκευή 100 χιλιομέτρων οδικού δικτύου θα κάλυπταν την ψηφιοποίηση του 16% του συνόλου των βιβλίων που υπάρχουν στις βιβλιοθήκες της ΕΕ ή του συνόλου του ακουστικού περιεχομένου που διαθέτουν τα πολιτιστικά ιδρύματα των κρατών μελών.
  • Πρέπει να ενθαρρυνθούν συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ψηφιοποίηση. Θα πρέπει να είναι διαφανείς, χωρίς αποκλεισμούς και δίκαιες για όλους τους εταίρους, και να καταλήγουν σε διασυνοριακή πρόσβαση στο ψηφιοποιημένο υλικό για όλους. Η προνομιακή χρήση του ψηφιακού υλικού που χορηγείται σε εταίρο του ιδιωτικού τομέα πρέπει να μην υπερβαίνει τα επτά έτη.
  • Για να εξασφαλίζεται η διατήρηση των συλλογών σε ψηφιακή μορφή, θα πρέπει να αρχειοθετείται στην Europeana δεύτερο αντίγραφο του πολιτιστικού υλικού. Επιπλέον, θα πρέπει να αναπτυχθεί σύστημα ώστε να κατατίθεται μία μόνον φορά παντός είδους πολιτιστικό υλικό που σήμερα πρέπει να κατατεθεί σε πολλές χώρες.
Οι συστάσεις της Επιτροπής Σοφών θα τροφοδοτήσουν την ευρύτερη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο του ψηφιακού θεματολογίου για την Ευρώπη, με στόχο να βοηθήσουν τα πολιτιστικά ιδρύματα να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση προς την ψηφιακή εποχή και να αναζητηθούν νέα και αποτελεσματικά επιχειρηματικά μοντέλα που επιταχύνουν την ψηφιοποίηση, επιτρέποντας ταυτόχρονα δίκαιη αμοιβή των κατόχων των δικαιωμάτων, όπου χρειάζεται (βλ. IP/10/581MEMO/10/199 και MEMO/10/200). Επιπλέον, οι συστάσεις θα είναι χρήσιμες κατά την κατάρτιση σχεδίου από την Επιτροπή για βιώσιμο μοντέλο χρηματοδότησης της Europeana μέχρι το 2012.
– Η δικτυακή πύλη europeana.eu ήδη προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερα από 15 εκατομμύρια ψηφιοποιημένα βιβλία, χάρτες, φωτογραφίες, αποσπάσματα ταινιών, πίνακες ζωγραφικής και μουσικά αποσπάσματα, αλλά πρόκειται για μόνο μέρος των έργων που βρίσκονται στην κατοχή πολιτιστικών ιδρυμάτων της Ευρώπης (βλ. IP/10/1524). Το μεγαλύτερο μέρος ψηφιοποιημένου υλικού αφορά παλαιότερα έργα που έχει στην κατοχή του το Δημόσιο, ώστε να αποφευχθούν τυχόν διεκδικήσεις για έργα που καλύπτονται από δικαιώματα δημιουργού.
Ιστορικό
Η Επιτροπή Σοφών απαρτίζεται από τον Maurice Lévy (Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας διαφήμισης και επικοινωνίας Publicis), την Elisabeth Niggemann (Γενική Διευθύντρια της εθνικής βιβλιοθήκης της Γερμανίας και πρόεδρος του Ιδρύματος Europeana) και τον Jacques De Decker (συγγραφέα και Μόνιμο Γραμματέα της Βασιλικής Ακαδημίας του Βελγίου για τη γαλλική γλώσσα και λογοτεχνία).
Ο σύνδεσμος προς τις συστάσεις της Επιτροπής Σοφών ευρίσκεται στην ιστοσελίδα:

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Με διάταξη που τροποποιεί το “νόμο Βενιζέλου” του 1997 επεκτάθηκε η ενιαία τιμή του βιβλίου και στο ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book). Ως τώρα η ενιαία τιμή ίσχυε για τα τυπωμένα βιβλία και για “τα cd-rom που αναπαράγουν ακριβώς το περιεχόμενο βιβλίων”.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 46 παράγραφος 15 του ν. 3905/2010 «Ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 219/23.12.2010) ορίζεται πια ότι:

Η τελευταία περίοδος της παραγράφου 3α του άρθρου 1 [περί ενιαίας τιμής του βιβλίου] του ν. 2557/1997 (ΦΕΚ 271 Α΄) τροποποιείται ως εξής: «Ως βιβλίο θεωρείται, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, και το CD-ROM, το DVD ROM, οποιοσδήποτε τύπος ψηφιακού κειμένου (αρχείου) που αναπαράγει ακριβώς το περιεχόμενο συγκεκριμένου βιβλίου, καθώς και το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book)

Με την ενιαία τιμή, το ηλεκτρονικό βιβλίο δε θα μπορεί για δύο χρόνια μετά την έκδοσή του να πωλείται με έκπτωση μεγαλύτερη από 10% από την τιμή καταλόγου. Η τιμή πάντως του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι ανεξάρτητη από το τυπωμένο.

Διαβάστε επίσης:

Πηγή: ΥΠ.ΠΟ

Posted by & filed under tablet PC.

Η Βρετανική Βιβλιοθήκη, με τη δεύτερη μεγαλύτερη συλλογή βιβλίων στον κόσμο μετά τη Βιβλιοθήκη του Κονγκρέσου των ΗΠΑ, κυκλοφόρησε την πρώτη της εφαρμογή, μια περιήγηση στα σπάνια χειρόγραφα και τυπωμένα βιβλία που διαθέτει. Η εφαρμογή ονομάζεται “British Library: Treasures” και υπάρχει σε 3 εκδοχές: για iPhone, iPod touch και iPad, σε υψηλή ευκρίνεια μόνο για iPad και για συσκευές με Android. Μέχρι τις 24 Ιανουαρίου διατίθενται στη μισή τιμή.

iPhone: το κεντρικό μενού

Η εφαρμογή, που αναπτύχθηκε από την Toura, περιλάμβάνει πάνω από 100 από τα σημαντικότερα αντικείμεναμενα στη συλλογή της Βρετανικής Βιβλιοθήκης, 250 φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας, περισσότερα από 40 βίντεο με σχόλια και παρουσιάσεις από ειδικούς, καθώς και πληροφορίες για τις τρέχουσες εκθέσεις της Βιβλιοθήκης. Το υλικό είναι ταξινομημένο και καλύπτει τις κατηγορίες: επιστήμη, ιστορία, μουσική, λογοτεχνία, πίστη και θρησκείες, χάρτες και αναπαραστάσεις, εικονογραφημένα χειρόγραφα.

iPad: Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων

Στην εφαρμογή υπάρχουν εικόνες από τα σημαντικότερα βιβλία και χειρόγραφα που διαθέτει η Βρετανική Βιβλιοθήκη, όπως η πρώτη έκδοση της “Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων”, τον Codex Sinaiticus με την παλιότερη σωζώμενη βίβλο, το σχέδιο μάχης του Νέλσωνα πριν από τη νίκη του στο Τραφάλγκαρ, γράμματα του Γαλιλαίου και σημειωματάρια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

iPad: εικόνες με υψηλή ευκρίνεια και δυνατότητα ζουμ για τις λεπτομέρειες

Από λογοτεχνικά κείμενα περιλαμβάνεται το χειρόγραφο προσχέδιο του Τσαρλς Ντίκενς για το βιβλίο του “Νίκολας Νίκλεμπυ” και τα εφηβικά κείμενα της Τζέην Ώστιν, ενώ στα ιστορικά ντοκουμέντα υπάρχουν τα 2000 ετών “Οστά Μαντείας” από την Κίνα και η Magna Carta του 1215. Στην κατηγορία της μουσικής υπάρχουν χειρόγραφες παρτιτούρες των Μότσαρτ, Σούμπερτ, Χέντελ και Περσέλ.

iPad: ενσωματωμένο βίντεο

Στα θρησκευτικά κείμενα βρίσκουμε από χριστιανικά κείμενα τα Ευαγγέλια του Λίντισφερν και τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, ενώ υπάρχουν επίσης η εβραϊκή Χρυσή Χαγκάντα, το Κοράνι του Μαμελούκου Σουλτάνου Μπαϊμπάρ, καθώς και βουδιστικά, ταοϊστικά, ινδουιστικά, σιχ και ζωροαστρικά χειρόγραφα. Τέλος, στον επιστημονικό τομέα περιλαμβάνονται ντοκουμέντα από την αστρονομία, τη βοτανολογία, τη ζωολογία και την ιατρική, καλύπτοντας σημαντικές στιγμές της ιστορίας των επιστημών, όπως την ανακάλυψη της πενικιλής από τον Φλέμινγκ ή τα ευρήματα του Κοπέρνικου και του Γαλιλαίου για τη δομή του Σύμπαντος.

Η εφαρμογή θα εμπλουτίζεται με περισσότερο υλικό και θα ανανεώνεται με βάση τις τρέχουσες εκθέσεις της Βρετανικής Βιβλιοθήκης.

Το επίσημο βίντεο

Μισή τιμή ως 24 Ιανουαρίου

Διαβάστε επίσης:

Πηγές: Βρετανική Βιβλιοθήκη (1, 2), Toura

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Τη Δευτέρα η συζήτηση άναψε στο ελληνόφωνο Twitter για τις τιμές των τυπωμένων και των ηλεκτρονικών βιβλίων στην Ελλάδα. Την εντόπισα όταν είχε πια τελειώσει και έτσι δεν είχα καμία συμμετοχή. Οπότε όσα γράφω είναι εκ των υστέρων, χωρίς την ταχύτητα του Twitter και έχοντας διαβάσει τι έχουν οι υπόλοιποι.

Τη συζήτηση, που κάποια στιγμή απέκτησε και το hashtag #bookprice, συνοψίζει η Σοφία Γκιούσου, που ξεκίνησε και τη συζήτηση και υποστήριζε ότι τα βιβλία στην Ελλάδα, ηλεκτρονικά ή τυπωμένα, είναι ακριβά. Μετά τη συζήτηση έγραψε αναλυτικά τη θέση της η espoir, που υποστήριζε ότι η τιμή των βιβλίων στην Ελλάδα είναι δικαιολογημένη.

Η συζήτηση για την τιμή του τυπωμένου βιβλίου στην Ελλάδα είναι κλασική, αλλά σπάνια κανείς τεκμηριώνει τη μία ή την άλλη άποψη. Το τυπωμένο βιβλίο στην Ελλάδα είναι σαφώς πιο ακριβό από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ή τις ΗΠΑ, το θέμα μας είναι αν είναι δικαιολογημένη η διαφορά. Π.χ. η συνήθης τιμή ενός βιβλίου λογοτεχνίας στην Ελλάδα, ακόμα και αν είναι γραμμένο αρχικά στα ελληνικά, δεν υπάρχει δηλαδή το κόστος της μετάφρασης, είναι γύρω στα €20 (με την έκπτωση πηγαίνει γύρω στα €18). Η εμπειρία μας από αγορές από το εξωτερικό μάς δείχνει ότι άνετα θα βρούμε τα περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία σε paperback στη μισή τιμή, αλλά και το hardback είναι στα €13-14. Και αυτό αφορά όχι τη μία ή την άλλη χώρα, αλλά σίγουρα αρκετές χώρες με πολύ διαφορετικά δημογραφικά και γλωσσικά δεδομένα (π.χ. τόσο τις ΗΠΑ όσο και τη Σουηδία). Μάλιστα τα βιβλία αυτά είναι αναλογικά φτηνότερα αν συνυπολογίσουμε ότι τα εισοδήματα σε αυτές τις χώρες είναι κατά μέσο όρο υψηλότερα από τα ελληνικά.

Συχνά λέγεται ότι στην Ελλάδα διαβάζουμε λίγο, λιγότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.  Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια ή υπερβολή, αλλά σίγουρα δεν είναι ο μόνος παράγοντας που καθορίζει την τιμή ενός βιβλίου. Γιατί π.χ. σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο μεταφραστής, ο διορθωτής, ο υπάλληλος του βιβλιοπωλείου έχουν σχεδόν διπλάσια αμοιβή από τον Έλληνα συνάδελφό τους. Για να μην πάμε και σε άλλα ζητήματα, όπως ότι στην Ελλάδα όποιος θέλει να διαβάσει ένα βιβλίο στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το αγοράζει, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες συχνά το δανείζεται από κάποια βιβλιοθήκη.

Εκείνο πάντως που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι το να θεωρεί κανείς ότι το βιβλίο στην Ελλάδα είναι ακριβό ή όχι δεν έχει να κάνει με το αν είναι ή όχι και τόσο βιβλιόφιλος, αν είναι ή όχι και τόσο αφοσιωμένος αναγνώστης. Αυτό υπαινίσσεται η espoir και είναι ένα σημείο στο οποίο διαφωνούμε. Ναι, με ενδιαφέρει να αμείβονται ικανοποιητικά ο συγγραφέας, ο μεταφραστής, ο επιμελητής, ο γραφίστας, ο υπάλληλος του βιβλιοπωλείου. Αλλά αυτό πώς μας εξηγεί ποια τιμή είναι λογική; Με τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα δε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το βιβλίο θα έπρεπε να κοστίζει €25 ή €30 ή €35; Και το πόσο πληρώνεται τελικά ο συγγραφέας, ο μεταφραστής, ο επιμελητής, ο γραφίστας, ο υπάλληλος του βιβλιοπωλείου έχει σχέση με το ύψος της τιμής του βιβλίου ή με το πώς μοιράζονται τα χρήματα από αυτήν την τιμή;

Οι τιμές στο ηλεκτρονικό βιβλίο
Το ηλεκτρονικό βιβλίο και η τιμή του έχουν τις ιδιατερότητές τους. Κατ’ αρχήν, οι τιμές για το ηλεκτρονικό βιβλίο στις ΗΠΑ, που είναι η μεγαλύτερη αγορά του είδους στον κόσμο, δεν είναι αυτές που θα περιμέναμε. Το ηλεκτρονικό βιβλίο κοστίζει συνήθως παραπάνω (ναι, παραπάνω!) από το paperback, που θεωρείται ήδη ένα φτηνό βιβλίο. “Το κορίτσι με το τατουάζ” του Στιγκ Λάρσον π.χ. κοστίζει στο Amazon σε e-book $8.3 και σε paperback $5.5.

Το κόστος παραγωγής ενός ηλεκτρονικού βιβλίου είναι σαφώς μικρότερο. Δεν υπάρχει χαρτί και δεν υπάρχει τυπογραφείο, δεν υπάρχει αποθήκευση, δεν υπάρχει διανομή. Αλλά και το βιβλιοπωλείο που πουλάει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο χρειάζεται να στηθεί ως site και έχει κάποια έξοδα για να συντηρηθεί και χρειάζεται κάποιον να το διαχειρίζεται, αλλά δύσκολα αυτά θα μπορούσαν να συγκριθούν με το κόστος του να έχει κανείς ένα τούβλινο βιβλιοπωλείο, με το ενοίκιο και τους υπαλλήλους του.

Η αμοιβή του συγγραφέα, του επιμελητή και του γραφίστα μοιράζεται ανάμεσα στην έντυπη και την ηλεκτρονική έκδοση. Το μόνο πραγματικά νέο έξοδο που έχει το e-book είναι ότι πρέπει να στηθεί από την αρχή, δεν υπάρχει αυτόματος τρόπος το σελιδοποιημένο βιβλίο ή το βιβλίο σε Word όπως το έχει παραδώσει ο συγγραφέας να μετατραπεί σε e-book σε ePUB. Στην πράξη, όμως, αυτό το έξοδο δεν υπάρχει για τα e-books στην Ελλάδα: οι περισσότεροι εκδότες πουλάνε ως e-book το αρχείο PDF που είχαν ετοιμάσει όταν το βιβλίο πήγαινε για εκτύπωση, δεν έχουν δηλαδή κόστος για να στήσουν το e-book. Για τα e-books σε ePUB αυτό είναι ένα πραγματικό κόστος, που όντως το έχει πληρώσει ο εκδότης.

Υπάρχει βεβαίως το θέμα του ΦΠΑ, που για το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι 23%, ενώ για το τυπωμένο είναι 5.5%. Η διαφορά είναι πράγματι μεγάλη – και είναι λάθος βέβαια που ο ΦΠΑ είναι υψηλότερος από τα τυπωμένα βιβλια. Και πολλοί παραπέμπουν στο ΦΠΑ για να εξηγήσουν την τιμή του ηλεκτρονικού βιβλίου. Θα μπορούσα να ακούσω πιο προσεκτικά αυτό το επιχείρημα αν λίγο καιρό πριν, όταν το ηλεκτρονικό βιβλίο μόλις και αχνοφαινόταν στον ορίζοντα, αρκετοί εκδότες δεν ισχυρίζονταν ότι για τις τιμές φταίει το κόστος του χαρτιού και μάλιστα φταίει το ότι ενώ το βιβλίο έχει χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ το ίδιο το χαρτί που χρησιμοποείται για το βιβλίο έχει υψηλό συντελεστή ΦΠΑ (τότε 19%) – η μεταφορά του επιχειρήματος είναι ακριβής και αυτά δεν τα έχει πει μόνο ένας.

Έτσι, ανεξάρτητα από το ποια θα έπρεπε να είναι ακριβώς η τιμή του τυπωμένου βιβλίου, το ηλεκτρονικό βιβλίο έχει μια καλή τιμή αν είναι μεταξύ 40% και 50% χαμηλότερη σε σχέση με το τυπωμένο βιβλίο (τιμή καταλόγου, όχι τελική τιμή στο βιβλιοπωλείο). Αυτά είναι το δικό μου κριτήριο για να κρίνω τις τιμές των ηλεκτρονικών βιβλίων που παρουσιάζω. Και θα πρότεινα αυτό το σχετικό κριτήριο και γενικότερα αυτή τη μεθοδολογία (άσχετα δηλαδή αν δεχόμαστε το 40%, το 50% ή κάποιο άλλο ποσοστό έκπτωσης σαν καλή τιμή) για να δούμε για κάθε e-book αν είναι φτηνό ή ακριβό. Μέθοδος που επιτρέπει και συγκρίσεις μεταξύ εκδοτικών οίκων και φεύγει κάπως από τη συχνά ιμπρεσιονιστική απόφανση “είναι ακριβό, είναι φτηνό”. Το θέμα δηλαδή δεν είναι απλά η απόλυτη τιμή -που φυσικά έχει σημασία- αλλά η σύγκριση της τιμής του e-book με το τυπωμένο βιβλίο. Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι και ότι απεμπλέκει, όσο είναι δυνατόν, τη συζήτηση από το πόσο θα έπρεπε να κάνει γενικώς το βιβλίο στην Ελλάδα, πόσο διαβάζουν οι Έλληνες κλπ.

Υπάρχουν αρκετοί εκδότες πάντως που κινούνται σε αυτήν περίπου τη λογική, του 40% με 50% έκπτωση σε σχέση με το τυπωμένο βιβλίο. Άλλοι εκδότες όμως πηγαίνουν πολύ κοντά στην τιμή του τυπωμένου βιβλίου  – κάτι που, πέρα από το ότι δε δικαιολογείται από τα κόστη, δεν είναι ελκυστικό και για τον αναγνώστη, που όχι μόνο δεν έχει κίνητρο να αλλάξει αναγνωστικές συνήθειες, αλλά καλείται να αγοράσει και μια συσκευή (ηλεκτρονικό αναγνώστη ή tablet PC) δίνοντας το λιγότερο 150 με 200 ευρώ. Υπάρχουν βέβαια και εκδότες που δίνουν τα e-books τους σε πολύ χαμηλή τιμή ή ακόμα και δωρεάν. Η επιλογή αυτή έχει μια λογική σήμερα, γιατί βασίζεται στην παραδοχή ότι η βασική έκδοση ενός βιβλίου είναι η τυπωμένη, αλλά προφανώς αυτό δε θα συμβαίνει πάντα. Πάντως, είναι ένας τρόπος για να προωθήσουν τα βιβλία τους, αλλά και γενικά το ηλεκτρονικό βιβλίο, δεν ανταποκρίνεται όμως στα κόστη παραγωγής ενός βιβλίου.

Αυτές είναι οι δικές μου εκτιμήσεις για τις τιμές των βιβλίων, τυπωμένων και ηλεκτρονικών, αν και θα  ήθελα να βρω πιο συγκεκριμένα, ποσοτικά στοιχεία για το πόση ακριβώς συμμετοχή έχει το κάθε στάδιο της παραγωγής ενός βιβλίου στην τελική του τιμή.

Posted by & filed under tablet PC.

Σε σημαντική αναβάθμιση προχώρησε το Amazon στην Kindle εφαρμογή του για iPad και iPhone/iPod touch. Οι νέες δυνατότητες της εφαρμογής είναι:

  • Το κατέβασμα των e-books συνεχίζεται και όταν η εφαρμογή λειτουργεί στο background σε συσκευές με iOs 4 ή νεότερο.
  • Τα αρχεία Mobipocket μπορούν να ανοιχτούν κατευθείαν με την εφαρμογή μέσα από τον browser Safari ή από το email μας, ενώ μέσω του iTunes μπορούμε να περάσουμε από τον υπολογιστή μας αρχεία στην εφαρμογή. Έτσι, δίνεται άμεση πρόσβαση σε εκατομμύρια e-books που δεν έχουν πια πνευματικά δικαιώματα, όπως από το Project Gutenberg ή το Internet Archive, αλλά και σε online βιβλιοωλεία που δεν κλειδώνουν τα e-books τους και τα διαθέτουν και σε μορφή Mobipocket, όπως το Smashwords και το Feedbooks. Βέβαια, ως τώρα αυτό κάτι αντοίστιχο ήταν δυνατό για τα ePUB μέσω της εφαρμογής iBooks, αλλά αν χρησιμοποιείται την εφαρμογή Kindle για αγορές και ανάγνωση βολεύει να έχετε όλα τα e-books συγκεντρωμένα σε μία εφαρμογή.
  • Βελτίωση του ζουμ για τις εικόνες
  • Νέος δείκτης για το σε ποιο σημείο του βιβλίου βρισκόμαστε
  • Επιδιόρθωση κάποιων bugs

Η εφαρμογή ήδη υποστήριζε πρόσβαση σε αγγλικό λεξικό, σελιδοδείκτες, σημειώσεις, υπογραμμίσεις και αποθήκευση του τελευταίου σημείου στο οποίο σταματήσαμε να διαβάσουμε, αλλά και συγχρονισμό τους με τις άλλες εφαρμογές Kindle (PC, Mac, κινητά BlackBerry, κινητά με Windows  Phone 7 ή κινητά και tablet PC με Android) ή τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες Kindle μέσω του δικτύου Whispersync του Amazon.

Μια ιδιαιτερότητα της εφαρμογής για iPad, iPhone και iPod touch είναι ότι υποστηρίζονται Kindle ebooks ήχο και βίντεο, κάτι που δεν ισχύει για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες Kindle ούτε όμως και τις άλλες εφαρμογές για κινητά και tablet PC.

Παρόλο που το Amazon έχει μακράν το μεγαλύτερο αγγλόφωνο κατάλογο e-books προς πώληση, με σχεδόν 800.000 τίτλους έναντι 130.000 του iBookstore, το iBooks υπερέχει αισθητικά και κυρίως επιτρέπει να διαβάζουμε και αρχεία PDF που δεν είναι κλειδωμένα, είτε τα κατεβάζουμε από το internet είτε τα στέλνουμε στον εαυτό μας με email είτε τα περνάμε μέσω iTunes.

Το Amazon πάντως καταφέρνει να καθιερώνεται ως το βιβλίοπωλεία για τα e-books ακόμα και στις συσκευές της Apple χάρη στην πλούσια συλλογή e-books που διαθέτει, αλλά και χάρη στις εφαρμογές του που είναι παντού, σε όλες τις συσκευές – ακόμα και στο Mac App Store το Kindle for Mac ήταν η πρώτη εφαρμογή ανάγνωσης e-book που ανέβηκε.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Over 2 Million eBook titles

Το Kobo, ένα από τα μεγαλύτερα αγγλόφωνα βιβλιοπωλεία e-books, προσέθεσε 175 χιλιάδες νέα e-books στο κατάστημά του, μια ιδιαίτερα μαζική αύξηση των διαθέσιμων e-books του. Πρόκειται για ιατρικά βιβλία και λεξικά, οικονομικά και τεχνικά εγχειρίδια και γενικότερα ακαδημαϊκά και επιστημονικά βιβλία. Είναι τόσο εκλαϊκευτικά, όχι ιδιαίτερα τεχνικά βιβλία όσο και πανεπιστημιακά εγχειρίδια ή μονογραφίες. Τα e-books είναι διαθέσιμα σε όλες τις χώρες του κόσμου μέσα από το site του Kobo.

Τα e-books προέρχονται από περισσότερους από 2000 εκδότες, ανάμεσά τους αρκετά μεγάλα ονόματα, όπως οι Prentice-Hall, McGraw-Hill, Blackwell, Palgrave, The World Bank, Springer, Financial Times Press, Routledge και οι εκδοτικοί οίκοι των πανεπιστημίων Cambridge, Yale, Wharton, Rutgers καθώς και το Harvard Business School.

Τα e-books είναι σε PDF (όπως η συντιπτική πλειοψηφία σε αυτές τις κατηγορίες βιβλίων) κλειδωμένα με Adobe DRM. Μπορούν να διαβαστούν σε ηλεκτρονικούς αναγνώστες που υποστηρίζουν το κλείδωμα PDF, σε PC και Mac με την εφαρμογή Kobo ή το Adobe Digital Editions και σε tablet PCs και κινητά μέσω του txtr. Οι πολύ καλές εφαρμογές Kobo για τα tablet PCs και κινητά, ενώ υποστηρίζουν κλειδωμένα ePUB και την εισαγωγή δικών μας ξεκλείδωτων ePUB και PDF, δεν επιτρέπουν την ανάγνωση κλειδωμένων PDF.

Το Kobo με αυτή τη μαζική προσθήκη τεχνικών και ακαδημαϊκών e-books γίνεται μια καλή πύλη για την αναζήτηση e-books στα αγγλικά χωρίς να απαιτείται αναζήτηση ανά εκδοτικό οίκο. Διαθέτει και ενότητα με τις νέες προσθήκες e-books σε PDF.

Πηγή: Kobo