Posted by & filed under Uncategorized.

Λίγες μέρες μετά την προαναγγελία από το Υπουργείο Παιδείας της σταδιακής εισαγωγής των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ Α.Ε.), υπεύθυνο για τις υπηρεσίες internet στα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα, δημοσιοποίησε χτες έρευνα για τη στάση των φοιτητών απέναντι στο ηλεκτρονικό σύστημα διανομής έντυπων συγγραμμάτων “Εύδοξος” και στην προοπτική τα συγγράμματα να είναι ηλεκτρονικά.

Η έρευνα ξεκίνησε στις 19 Ιανουαρίου 2011 και ολοκληρώθηκε στις 15 Φεβρουαρίου και διεξήχθη με τη μέθοδο των συνεντεύξεων 2.200 τελειόφοιτων φοιτητών από αυτούς που είχαν εγγραφεί στο σύστημα διανομής συγγραμμάτων “Εύδοξος”. Τα σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης συνοψίζονται στα εξής:

  • Το 69,48% των φοιτητών έχει δει και γνωρίζει τι είναι αλλά δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρονικό αναγνώστη – ebook reader (π.χ iPad, Kindle, Android)
  • Μόλις το 0,71% των φοιτητών χρησιμοποιεί ήδη ηλεκτρονικό αναγνώστη.
  • Το 17,74% δεν γνωρίζει τι είναι ο ηλεκτρονικός αναγνώστης.
  • Το 81,51% των φοιτητών δείχνει προτίμηση στο έντυπο βιβλίο έναντι του ηλεκτρονικού
  • Το 62,46% των φοιτητών συμφωνεί με την άποψη ότι μέσα στην επόμενη τριετία όλα τα βιβλία των σπουδών θα είναι ηλεκτρονικά. Το 23,92% διαφωνεί με την συγκεκριμένη άποψη.
  • Το σημαντικότερο πλεονέκτημα χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου για το 47,17% των φοιτητών είναι η άμεση πρόσβαση στα βιβλία και ακολουθεί η εύκολη αναζήτηση στα βιβλία (32,03$) και η φορητότητα (29,95%)
  • Το 65,90% των φοιτητών αναφέρει ότι ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι ότι είναι κουραστικό στην ανάγνωση.
  • Το 28% μόνον των βιβλίων επαναχρησιμοποιείται μετά την επιτυχή εξέταση στο αντίστοιχο μάθημα.
  • Το 80 % των φοιτητών είναι ευχαριστημένο από το σύστημα Εύδοξος όσον αφορά στην έγκαιρη διανομή των συγγραμμάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2010-11.

Η έρευνα θεώρησε ως ηλεκτρονικούς αναγνώστες και τα tablet PC (iPad ή όσα τρέχουν Android), ενώ πρόκειται για διαφορετική κατηγορία συσκευών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα ποσοστά αναγνώρισης των συσκευών να είναι υψηλά, σχεδόν 70%, κάτι που είναι λογικό, καθώς το iPad ειδικά είναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά αντίστοιχο ποσοστό να θεωρεί ότι οι “ηλεκτρονικοί αναγνώστες” (για τους περισσότερους δηλαδή το iPad) είναι “κουραστικοί στην ανάγνωση” – κάτι που φυσικά ισχύει για το iPad, άλλα όχι για τους πραγματικούς ηλεκτρονικούς αναγνώστες όπως το Kindle, το Cybook Orizon ή οι Sony Reader. Ακόμα και με αυτή τη “διεύρυνση” του ορισμού του “ηλεκτρονικού αναγνώστη”, μόνο ένα 0.71% χρησιμοποιεί τέτοιες συσκευές, ενώ το η μεγαλή πλειοψηφία των φοιτητών (81,51%) προτιμάει το έντυπο βιβλίο.

Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο της έρευνας (PDF, 32 σελ.) και στη σύνεχεια αναδημοσιεύουμε το τμήμα της που αφορά την ηλεκτρονική ανάγνωση.

Διεξαγωγή δειγματοληπτικής έρευνας με στόχο την αποτίμηση της χρήσης του έντυπου πανεπιστημιακού συγγράμματος και την εκτίμηση της χρήσης Ηλεκτρονικού Βιβλίου, σελ. 21-27.

Η Χρήση Ηλεκτρονικού Αναγνώστη
Ένας από τους βασικούς στόχους της μελέτης ήταν η διερεύνηση του βαθμού ενημέρωσης/εξοικείωσης των φοιτητών με το ηλεκτρονικό βιβλίο/αναγνώστη, και της ετοιμότητας αυτών να το υιοθετήσουν στο καθημερινό διάβασμά τους αντικαθιστώντας σε πολλές περιπτώσεις το έντυπο βιβλίο.

Αρχικά οι φοιτητές ρωτήθηκαν αν έχουν δει/χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό βιβλίο/αναγνώστη.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, η πλειονότητα που αγγίζει το 69.48% απάντησε ότι έχει δει, γνωρίζει τι είναι αλλά δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ. Το 17.74% των φοιτητών απάντησε ότι δεν γνωρίζει τι είναι, ενώ 12.03% έχει δει και έχει χειριστεί περιστασιακά. Τέλος, ένα πολύ μικρό μέρος των φοιτητών χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό αναγνώστη ( 0,71%).

Εξετάζοντας τα δεδομένα ανά φύλο διαπιστώνουμε ότι οι άντρες δείχνουν να είναι ελαφρώς πιο ενημερωμένοι όσο αφορά την χρήση του ηλεκτρονικό αναγνώστη. Έτσι, 16,05% των αντρών έχει δει/χρησιμοποιήσει περιστασιακά ηλεκτρονικό βιβλίο/αναγνώστη σε σχέση με 9,42% των γυναικών.

Αξιοσημείωτο είναι το εύρημα ότι το 12,10% των αντρών δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τι είναι ο ηλεκτρονικός αναγνώστης, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες ανέρχεται στο 21,40%.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι κατά την δειγματοληψία δεν λάβαμε υπόψη το φύλο. Για το λόγο αυτό τα αποτελέσματα της ανάλυσης ανά φύλο θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με επιφύλαξη.

Συνεχίζοντας, οι φοιτητές ρωτήθηκαν σχετικά με το αν θα προτιμούσαν το έντυπο ή ηλεκτρονικό βιβλίο. Η στάση των φοιτητών δείχνει ότι δεν είναι ιδιαίτερα θετικοί στην ιδέα του ηλεκτρονικού βιβλίου. Συγκεκριμένα, το 81,51% των φοιτητών προτιμάει το έντυπο βιβλίο ενώ μόλις 14,72% προτιμάει το ηλεκτρονικό βιβλίο.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης ερώτησης φαίνονται στα παρακάτω γραφήματα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαπίστωση ότι οι άνδρες φαίνεται να είναι πιο θετικοί στην ιδέα του ηλεκτρονικού βιβλίου καθώς 19,52% απάντησαν ότι προτιμούν το ηλεκτρονικό βιβλίο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες είναι 11,68%.

Το επόμενο θέμα το οποίο διερευνήθηκε, είναι το κατά πόσο οι φοιτητές εκτιμούν ότι μέσα στην επόμενη τριετία όλα τα βιβλία των σπουδών θα είναι ηλεκτρονικά.

Είναι εμφανές στο παραπάνω γράφημα ότι παρά την γενικότερη προτίμηση των φοιτητών στο έντυπο βιβλίο, η πλειονότητα αυτών (ποσοστό που αγγίζει το 62,45%) θεωρεί ότι μέσα στην επόμενη τριετία θα υπάρξει στροφή προς το ηλεκτρονικό βιβλίο. Αντίθετα, 23,92% των φοιτητών διαφωνεί με την άποψη αυτή ενώ μόλις 13,63% κρατάει ουδέτερη στάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και πάλι η στάση των αντρών φαίνεται πιο θετική καθώς 68,50% συμφωνεί ότι μέσα στην επόμενη τριετία θα υπάρξει στροφή προς το ηλεκτρονικό βιβλίο σε σύγκριση με 58,52% των γυναικών που έχουν την ίδια άποψη.

Αναμφίβολα, η χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου έχει τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα. Ο σκοπός των παρακάτω ερωτήσεων ήταν η διερεύνηση της άποψης των φοιτητών αναφορικά με τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου/αναγνώστη.

Έτσι το 47,17% των φοιτητών θεωρεί ότι σημαντικό πλεονέκτημα χρήσης του ηλεκτρονικού αναγνώστη είναι η άμεση πρόσβαση στα βιβλία. Συνεχίζοντας, η φορητότητα-μεταφερσιμότητα θεωρείται βασικό πλεονέκτημα από το 29,95% των φοιτητών. Το 32,03% των φοιτητών συμφωνεί ότι η εύκολη αναζήτηση στα βιβλία είναι βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αναγνωστών ενώ το 11,37% θεωρεί βασικό πλεονέκτημα την φιλική τεχνολογία για το περιβάλλον.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα φαίνονται στο παρακάτω γράφημα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι 20,47% των φοιτητών αναφέρουν επιπρόσθετα πλεονεκτήματα χρήσης του ηλεκτρονικού αναγνώστη. Τα βασικότερα από αυτά αφορούν στην εξοικονόμηση χώρου/λιγότερο βάρος, την πρακτικότητα, την φθορά και την οικονομία. Συγκεκριμένα, 10,75% των φοιτητών θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση χώρου/λιγότερο βάρος, 2,59% των φοιτητών βρίσκει τον ηλεκτρονικό αναγνώστη πιο ενδιαφέρον/ευχάριστο/πρακτικό. Ακόμη 4,06% θεωρεί ότι είναι πιο οικονομικός ενώ 1,37% αναφέρει σαν σημαντικό πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού αναγνώστη το ότι δεν φθείρεται όπως τα έντυπα βιβλία.

Τέλος 11,04% των φοιτητών εμφανίζονται αρνητικοί ως προς το ηλεκτρονικό βιβλίο καθώς αναφέρουν ότι δεν βρίσκουν κανένα πλεονέκτημα στην χρήση του.

Συνεχίζοντας οι φοιτητές ρωτήθηκαν την γνώμη τους αναφορικά με τα σημαντικότερα μειονεκτήματα χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου/αναγνώστη.

Ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών, που αγγίζει το 65,90%, θεωρεί ότι το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι κουραστικό στην ανάγνωση. Σημαντικό μειονέκτημα είναι η δυσκολία στην περιήγηση, σύμφωνα με το 11,79% των ερωτώμενων, ενώ 8,30% αναφέρει σαν σημαντικό μειονέκτημα το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρονικού βιβλίου. Επιπρόσθετα, 2,26% των φοιτητών αναφέρει ότι οπεριορισμένος αριθμός διαθέσιμων βιβλίων είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα της χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου. Τέλος 6,04% των φοιτητών αναφέρουν ότι δεν βρίσκουν κανένα μειονέκτημα στην χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φοιτητές αναφέρουν και άλλους παράγοντες του οποίους θεωρούν μειονεκτήματα όσο αφορά στην χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου. Αναλυτικά, 10,99% αναφέρουν σαν μειονέκτημα το ότι δεν μπορούν να κρατήσουν σημειώσεις. Ακόμη, σημαντικό μέρος των φοιτητών, που αγγίζει το 10,94%, θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό θα χαθεί η επαφή αλλά και η αξία του βιβλίου.

Το 7,17% των φοιτητών αναφέρει σαν μειονέκτημα χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου το ότι θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά ηλεκτρονικό υπολογιστή, ιντερνέτ αλλά και να είναι εξοικειωμένοι με την χρήση αυτών. Συνεχίζοντας, 1,79% των φοιτητών απλά δεν θεωρεί το ηλεκτρονικό βιβλίο πρακτικό ενώ 1,79% αναφέρει ότι τεχνικά θέματα θα μπορούσαν να τους δημιουργήσουν προβλήματα στην χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Η πρόσκληση για την παρουσίαση
(κλικ για μεγέθυνση)

Οι Βορειοδυτικές Εκδόσεις παρουσιάζουν τα 2 πρώτα βιβλία τους το Σάββατο στα Γιάννενα και θα είμαι εκεί για να μιλήσω για το ηλεκτρονικό βιβλίο και να δούμε μαζί συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης.

Η παρουσίαση θα γίνει το Σάββατο, 12 Μαρτίου στη 1 το μεσημέρι στο καφέ Θυμωμένο Πορτραίτο (Καποδιστρίου 20), όπου θα μιλήσουν ο Μιχάλης Φουντουκλής για το βιβλίο του 1.000.000 στιγμές και η Αγγελική Σχοινά για το βιβλίο της Καλημέρα και Αντίο. Στη συζήτηση θα συμμετάσχω και εγώ και θα αναφερθώ στο ηλεκτρονικό βιβλίο, τι καινούργιο φέρνει, πού μπορεί να διαβαστεί και ποια είναι ως σήμερα τα βήματα που έχουν γίνει στην Ελλάδα, ενώ θα έχω μαζί μου και ηλεκτρονικούς αναγνώστες για μια πρώτη επαφή με αυτό το νέο για τα ελληνικά δεδομένα είδος συσκευών. Η παρουσίαση έχει ανέβει και στο Facebook. Θα ήταν μια καλή ευκαιρία να τα πούμε με όσους και όσες από εσάς βρίσκονται στα Γιάννενα.

Οι Βορειοδυτικές Εκδόσεις δίνουν τα ηλεκτρονικά βιβλία τους δωρεάν σε PDF (ακουλουθήστε τα παραπάνω link με τους τίτλους των βιβλίων). Τις είχα παρουσιάσει στο blog το Δεκέμβριο όταν ειχαν κυκλοφορήσει τα βιβλία.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Το Project Gutenberg, το εθελοντικό μη-κερδοσκοπικό εγχείρημα για την ψηφιοποίηση βιβλίων που δε διαθέτουν πια πνευματικά δικαιώματα (βρίσκονται στο public domain), ανακοίνωσε την 1 Μαρτίου ότι έφτασε  τα 40.000 ηλεκτρονικά βιβλία, 40 χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε η προσπάθεια. Αν προστεθούν και τα βιβλία που έχουν ψηφιοποιηθεί από συνεργαζόμενα project, ο συνολικός αριθμός των τίτλων φτάνει τα 100.000 διαφορετικά e-books, χωρίς να καταμετρώνται τίτλοι που έχουν καταχορυθεί περισσότερες από μία φορές. Ανάμεσά τους βρίσκουμε και 126 τίτλους στα ελληνικά. Όλα τα ebooks είναι διαθέσιμα για δωρεάν κατέβασμα σε μια ποικιλία αρχείων.

Χρησιμοποιώντας έναν browser, τα ηλεκτρονικά βιβλία του Project Gutenberg είναι διαθέσιμα για κατέβασμα από δύο site:

  • Από το http://www.gutenberg.org, όπου υπάρχουν 40.000 e-books σε 60 γλώσσες που ψηφιοποιήθηκαν από εθελοντές σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι διαθέσιμα σε είδη αρχείων κατάλληλα για μικρές οθόνες όπως html, ePUB, Mobi, txt κ.ά.
  • Από το http://www.gutenberg.cc, όπου υπάρχουν e-books σε μορφή PDF από περισσότερες από 100 γλώσσες. Περιλαμβάνονται και περίπου 100.000 τίτλοι από το προηγούμενο site.

Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μπορείτε να κατεβάσετε τα e-books κατευθείαν στον ηλεκτρονικός σας αναγνώστη, αρκεί να μπορεί να συνδεθεί στο internet (π.χ. Kindle, Cybook Orizon), ή σε ένα tablet PC ή ένα smartphone. Ειδικά για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες και τα κινητά, χρησιμοποιήστε την mobile, ιδιαίτερα ελαφριά εκδοχή του site του Project Gutenberg: http://m.gutenberg.org/

Επίσης, μπορείτε να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε με τη μορφή e-book τον πλήρη κατάλογο (http://bit.ly/gutmagic) με τα βιβλία του Project Gutenberg. Μέσα από τον κατάλογο πατώντας τον τίτλο του βιβλίου κατεβάζετε στη συνέχεια το e-book που θέλετε (απαιτείται σύνδεση με το internet).

Εδώ (ή στη mobile εκδοχή εδώ) είναι ο συγκεντρωτικός κατάλογος με τα e-books στα ελληνικά. Υπάρχουν 126 τίτλοι από 99 που υπήρχαν το Σεπτέμβριο, όταν είχαμε παρουσιάσει το Project Gutenberg. Αν στα αρχεία ePUB που κατεβάσετε στον ηλεκτρονικό σας αναγνώστη, υπάρχει πρόβλημα με τους ελληνικούς χαρακτήρες αυτό οφείλεται στο ότι δεν έχουν ενσωματωθεί οι ελληνικές γραμματοσειρές. Με τις περισσότερες εφαρμογές για υπολογιστές, iPad και τα άλλα tablet PC και τα κινητά ή με τα αρχεία Mobi για το Kindle, δεν υπάρχει πρόβλημα με τους ελληνικούς χαρακτήρες.

Ο Michael Hart, που ξεκίνησε το Project Gutenberg

Η ιστορία και η συμβολή του Project Gutenberg
Το Project Gutenberg (Wikipedia) δημιουργήθηκε το 1971 από τον Michael Hart και είναι η πρώτη προσπάθεια για την ψηφιοποίηση βιβλίων. Το πρώτο κείμενο που ψηφιοποίησε ο Hart ήταν η “Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας” των ΗΠΑ. Αυτό είναι και το πρώτο ηλεκτρονικό βιβλίο, που, αν και μικρό σε έκταση, είναι ένα μεγάλο επίτευγμα για την εποχή του. Μέσα σε μία βδομάδα 6 άτομα το είχαν κατεβάσει, πολύ μεγάλος αριθμός για μια εποχή όπου δεν υπήρχε internet.

Το 1971 δεν υπήρχαν τα PC, οι προσωπικοί υπολογιστές, που άρχισαν να διατίθενται εμπορικά για πρώτη φορά το 1975 με την κυκλοφορία του Altair 8800, με τον Apple II που κυκλοφόρησε το 1977 να είναι ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής με σημαντικές πωλήσεις και σχετικά χρηστικός, για τα δεδομένα της εποχής, από κάποιον μη-ειδικό. Το 1971 υπήρχαν υπολογιστές μεγέθους μιας μεγάλης αίθουσας σε επιχειρήσεις για μηχανοργάνωση και σε πανεπιστήμια για επιστημονικούς σκοπούς, κυρίως υπολογισμούς. Η χρήση τους απαιτούσε εξειδικευμένες γνώσεις, ενώ δεν υπήρχε ακόμα κάποιος επεξεργαστής κειμένου ή ένα περιβάλλον εργασίας με γραφικά.

Σε ένα παρόμοιο τηλέτυπο ψηφιοποιήθε το πρώτο βιβλίο.
Εδώ το τηλέτυπο ASR-33

Ο Michael Hart, που ήταν τότε φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, χρησιμοποίησε τον κεντρικό υπολογιστή (mainframe computer) του Materials Research Lab του πανεπιστημίου, έναν Xerox Sigma V (αξίας $300.000 την εποχή εκείνη). Το τερματικό του υπολογιστή που χρησιμοποίησε ο Hart ήταν ένα τηλέτυπο (teletype), πολύ κοντά δηλαδή στη γραφομηχανή, και δεν είχε οθόνη. Υπήρχε η δυνατότητα για περιορισμένη πρόσβαση στον υπολογιστή από τους φοιτητές μέσα από τερματικές μονάδες του κεντρικού υπολογιστή (time-sharing). O Michael Hart, χάρη στους χειριστές του υπολογιστή, είχε αποκτήσει πρόσβαση για πρακτικά απεριόριστο χρόνο, που η αξία του την εποχή εκείνη έχει υπολογιστή από 100 χιλιάδες έως 100 εκατομμύρια δολλάρια. Ως ανταπόδοση, ο Hart ήθελε να κάνει κάτι εξίσου μεγάλης αξίας και έτσι έθεσε το στόχο να ψηφιοποιήσει τα 10.000 σημαντικότερα βιβλία αναφοράς και να τα διαθέσει στο κοινό με μικρή ή μηδενική χρέωση ως το τέλος του 20ου αιώνα.

Μέχρι το 1989, η ψηφιοποίηση των βιβλίων γινόταν με πληκτρολόγηση του κείμενο, αλλά από εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε η  χρησιμοποίηση scanner. Ως το 1989 είχαν ψηφιοποιηθεί 10 βιβλία, αριθμός που έφτασε τα 100 το 1994.

Φέτος συμπληρώνονται 40 χρόνια από τότε που ξεκίνησε το Project Gutenberg, ο πρόγονος όλων των ψηφιακών βιβλιοθηκών.

Από την κεντρική σελίδα του site του, μπορείτε να ενισχύσετε οικονομικά το Project Gutenberg.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Asus Eee Reader DR-900

Παρουσιάζουμε σήμερα, σε ένα από τα λίγα hands-on reviews που υπάρχουν διεθώνς και το πρώτο στην Ελλάδα, τον ηλεκτρονικό αναγνώστη Asus Eee Reader DR-900, της πρόταση της Asus για την ηλεκτρονική ανάγνωση και ειδικά για μια συσκευή με μεγάλη οθόνη, ιδιαίτερα χρήσιμη για αρχεία PDF. Το Eee Reader έχει οθόνη αφής 9 ιντσών με ηλεκτρονικό χαρτί της SiPix, διαβάζει, ανάμεσα σε άλλα, αρχεία ePUB και PDF με και χωρίς κλείδωμα και πρόσβαση στο internet με WiFi. Τη συσκευή αγόρασε μέσω internet από την Ιταλία ο φίλος και αναγνώστης του blog Γιώργος (τον οποίο και ευχαριστώ που μου την παραχώρησε για τη δοκιμή) και κόστισε €300 (δείτε την ενότητα στο τέλος για την παραγγελία), ενώ στην Ελλάδα δεν εισάγεται επίσημα η συσκευή. Ξεκινάμε την παρουσίαση με το video και στη συνέχεια έχουμε αναλυτικά σχόλια και τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες.

Οι εντυπώσεις μου
Η οθόνη αφής είναι πραγματικά κάτι αρκετά άμεσο και βολικό. Ιδιαίτερα βολική είναι για τα αρχεία PDF, γιατί κάνει το scrolling, τη περιήγηση στη σελίδα ενώ έχει ζουμαριστεί, εύκολο και άμεσο και οι 9 ίντσες επιτρέπουν να χωρέσει άνετα η σελίδα του αρχείου μας. Μου έλειψαν οι multi-touch κινήσεις του Cybook Orizon, αλλά το μέγεθος της οθόνης του Eee Reader δεν τις κάνει τόσο απαραίτητες. Η απόκριση της οθόνης είναι ικανοποιητική, αν και το μενού σε διάφορα σημεία δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο πολύ φτιαγμένο για γραφίδα παρά για δάχτυλο. Επίσημα δεν υποστηρίζονται γραφίδες, αλλά φαίνεται πως δύο από αυτές, η Mark της Cellular Line και η Griffin Capacitive Stylus, τελικά δουλεύουν. Το μενού θα μπορούσε να είναι πιο απλό, γιατί συχνά χρειάζεται να μπαίνουμε σε διάφορα μενού και υπομενού, κάποια από τα οποία θα μπορούσαν να παρακαμφθούν. Στο Cybook Orizon, ας πούμε, γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση της οθόνης αφής, με έξυπνα shortcuts για τους σελιδοδείκτες, το μενού κλπ

Η ταχύτητα στο γύρισμα των σελίδων είναι ικανοποιητική και δεν προβληματίζει, βρίσκεται στο μέσο όρο των ηλεκτρονικών αναγνωστών σήμερα, το Kindle DX όμως είναι γρηγορότερο. Στη δοκιμή του Eee Reader αντιμετωπίσαμε αρκετές φορές το πρόβλημα να μην μπορούμε να γυρίσουμε τις σελίδες χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής. Το αρχείο δεν είχε κολλήσει εντελώς, αφού με τα κουμπιά το γύρισμα των σελίδων συνέχιζε να γίνεται κανονικά. Πάντως, για να επαναφέρουμε το γύρισμα το σελίδων και από την οθόνη αφής έπρεπε να βγούμε και να ξαναμπούμε στο βιβλίο μας, όχι τραγικό βέβαια, αλλά ενοχλητικό.

Το Kindle DX έχει καλύτερη οθόνη, καλύτερο κοντράστ και πιο λευκό backround, πιο κοντά στο τυπωμένο χαρτί δηλαδή. Όμως και το κοντράστ του Eee Reader δε δυσκολεύει την ανάγνωση. Το ότι το Eee Reader δεν έχει αυτόματο προσανατολισμό της οθόνης (επιταχυνσιόμετρο) δεν είναι κάτι που μου έλειψε ιδιαίτερα, συνήθως όταν διαβάζουμε PDF βρίσκουμε τον προσανατολισμό της οθόνης και το ζουμ που βολεύει και κρατάμε τις επιλογές μας για το συγκεκριμένο αρχείο, και αυτό ο ηλεκτρονικός αναγνώστης της Asus το κάνει αποτελεσματικά. Ειδικά για τα PDF το Eee Reader ξεχωρίζει σε σχέση με το Kindle DX για τη δυνατότητα χρήσης του λεξικού, σημειώσεων, υπογραμμίσεων και ακόμα και text-to-speech (όχι στα ελληνικά) για τα PDF κειμένου. Ναι, το Kindle DX, αν και έχει διαστάσεις ιδανικές για PDF, είναι πιο πίσω σε δυνατοτήτες για τα αρχεία αυτά σε σχέση με το μικρό Kindle των 6 ιντσών. Και το Eee Reader και το Kindle DX πάντως δεν έχουν τη δυνατότητα να σκουραίνουμε τα γράμματα στο PDF, καθώς σε κάποια αρχεία τα γράμματα φαίνονται αχνά.

Το ότι το Eee Reader έχει οθόνη 9 ιντσών σε σχέση με τις 9.7 ίντσες του Kindle DX. Έτσι, το Eee Reader στα 440 γραμμάρια είναι περίπου 100 γραμμάρια ελαφρύτερο από το Kindle DX και επίσης  έχει μικρότερο μήκος και πλάτος (Asus Eee Reader: 222 x 161 x 9,7 χιλιοστά, Kindle DX: 264 x 183 x 9.6 χιλοστά), και επομένως είναι πιο φορητό, χωρίς να αισθανόμαστε τη διαφορά που υπάρχει στη διαθέσιμη οθόνη.

Η υποστήριξη internet μέσω WiFi είναι μια σημαντική διαφορά με το Kindle DX, που έχει internet μέσω 3G μόνο, που πρακτικά σημαίνει ότι, εκτός αν θέλετε να υποστείτε την ογκοχρέωση του Amazon ή να αγοράσετε βιβλία από το Amazon, δεν έχει internet. Το WiFi επομένως είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο. Έχοντας πει αυτό, ο browser του Eee Reader δεν είναι τόσο ισχυρός όσο του Kindle DX. Συνιστώ να χρησιμοποιείτε αποκλειστικά τις εκδοχές των σελίδων για κινητά, όποτε έμπαινε στις κανονικές σελίδες ο browser τελικά κολλούσε. Πάντως, ο browser του Eee Reader υποστηρίζει cookies, μπήκα στο Gmail, στο Google Reader και άλλες υπηρεσίες (πάντα στη mobile εκδοχή τους) και τις χρησιμοποίησα κανονικά. Όταν ξανανοίγουμε τον browser, πρέπει βέβαια να ξαναβάζουμε username και password. Στην πράξη, δεν υποστηρίζει bookmarks, καθώς λόγω ενός bug κλείνοντας τον browser διαγράφονται και τα bookmarks. Έχει πάντως ένα ωραίο και ευρύχωρο πληκτρολόγιο που δεν οδηγεί σε πολλά λάθη στην πληκτρολόγηση. Υπάρχει μια καθυστέρηση από τη στιγμή που πατάμε το (εικονικό) πλήκτρο μέχρι την εμφάνισή του, αλλά αυτό απλά πρέπει να το γνωρίζει κανείς για να μην ξαναπατάει το πλήκτρο χωρίς λόγο. Το πληκτρολόγιο υποστηρίζει αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ολλανδικά, ρωσικά και κινέζικα (η Asus είναι ταϊβανέζικη εταιρεία), αλλά όχι ελληνικά. Πρακτικά δηλαδή για τους ελληνόφωνους σημειώσεις, internet, email κλπ μόνο με λατινικό αλφάβητο.

Η ευχάριστη έκπληξη με το Asus Eee Reader είναι ότι διαβάζει χωρίς πρόβλημα αρχεία ePUB στα ελληνικά χωρίς ενσωματωμένες τις γραμματοσειρές, όπως και το BeBook Neo. Με εξαίρεση το Kindle (που δε διαβάζει ePUB εξάλλου) και το BeBook Neo, όλοι οι υπόλοποι ηλεκτρονικοί αναγνώστες χρησιμοποιούν το Adobe Mobile Reader, το οποίο, όταν δεν έχουμε ενσωματώσει τις γραμματοσειρές στο ePUB μας (που δεν είναι και τόσο εύκολο, στα αγορασμένα e-books βέβαια οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι το έχουν κάνει για μας) εμφανίζεται ένα ? σε κάθε τονισμένο γράμμα). Το Asus Eee Reader όμως, αν και υποστηρίζει το κλείδωμα της Adobe και τα ePUB, αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει. Πώς το κατάφεραν αυτό δε γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι η Asus χρησιμοποιεί κάποιο δικό της, custom software και έχει φροντίσει να υποστηρίζει όλα τα αλφάβητα. Και είναι χρήσιμο, γιατί, όπως δείχνω και στo video, μπορούμε να φτιάξουμε π.χ. ένα ePUB στα ελληνικά από μια σελίδα στο internet με το dotEPUB ή να μετατρέψουμε ένα αρχείο Word και να το διαβάσουμε χωρίς να ενσωματώσουμε γραμματοσειρές.

Από την άλλη, το Asus Eee Reader έχει δύο ελλείψεις σημαντικές, δεν υποστηρίζει την αναζήτηση μέσα στα βιβλία (είτε ePUB είτε PDF) και δεν έχει πολλές επιλογές στα μεγέθη της γραμματοσειράς. Το πρώτο είναι πρόβλημα, καθώς η αναζήτηση με λατινικούς χαρακτήρες (έστω και μόνο με λατινικούς χαρακτήρες, μόνο το Cybook Orizon έχει αναζήτηση και στο ελληνικό αλφάβητο) είναι που κάνουν την ηλεκτρονική ανάγνωση καλύτερη από την ανάγνωση στο τυπωμένο χαρτί. Στις γραμματοσειρές, λείπει κυρίως η δυνατότητα για μικρότερο μέγεθος των χαρακτήρων, καθώς η οθόνη μας είναι μεγάλη και συχνά θέλουμε να βλέπουμε περισσότερο κείμενο σε μία σελίδα.

Τέλος, η υποστήριξη αρχείων ήχου είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη, καθώς επιτρέπει να ακούμε ένα audio book ή να ακούμε μουσική και podcast καθώς διαβάζουμε ένα βιβλίο. Μπορούμε ακόμα να αποθηκεύσουμε feeds από site για να κατεβάζουμε όλες τις τελευταίες αναρτήσεις τους (ή, πιο εύκολο αν και θέλει διαρκώς internet, να μπαίνουμε στον Google Reader μας από τον browser). Υπάρχει και το Sketch Pad, για σημειώσεις με ελεύθερο χέρι ή ζωγραφική, όμως το να γράφουμε κείμενο με το δάχτυλο δεν είναι κάτι που βολεύει.

Αυτές είναι οι εντυπώσεις μου από το Asus Eee Reader DR-900. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, όπως με όλους τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες. Για τη σύγκριση με το Kindle DX, που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, ας έχουμε υπόψη μας ότι το μεν Asus Eee Reader κοστίζει 300 ευρώ, το δε Kindle DX κοστίζει περίπου 400 ευρώ όταν το παραγγείλουμε από την Ελλάδα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά DR-900
  • Capacitive οθόνη αφής 9 ιντσών της SiPix, ανάλυση 1024 x 768 pixel στα 150 ppi, 16 κλίμακες του γκρι
  • Λειτουργικό: Linux
  • browser, 802.11b/g Wi-Fi internet, προαιρετικά και 3G internet
  • Μπαταρία για 10.000 γυρίσματα σελίδων ή 2 βδομάδες με κλειστό το WiFi, 4 ημέρες με ανοιχτό το WiFi, πλήρης φόρτιση σε 4 ώρες μέσω υπολογιστή ή φορτιστή (περιλαμβάνεται)
  • Διαστάσεις: 222 x 161 x 9,7 χιλιοστά
  • Βάρος: 440 γραμ. με WiFi
  • 2GB εσωτερικής μνήμης και θύρα για κάρτα microSD/SDHC
  • Λειτουργία text-to-speech
  • Ενσωματωμένα stereo ηχεία και θύρα για ακουστικά (3.5mm)
  • Θύρα USB 2.0 για φόρτιση και μεταφορά αρχείων
  • Υποστήριξη αρχείων κειμένου EPUB και PDF (με και χωρίς DRM), TXT, HTML, ZIP/CBZ, ήχου MP3, AAX, εικόνας, JPG, GIF, PNG, BMP. Πλήρης υποστήριξη των ελληνικών.
Στο κουτί:
  • μαύρη θήκη από πλαστικό, αρκετά ικανοποιητική ώστε να μην είναι απαραίτητη η αγορά θήκης.
  • καλώδιο miniUSB 2.0 και επέκτασή του σε μπρίζα
Το manual
Το πλήρες manual στα αγγλικά από τη σελίδα της Asus (PDF, συντάχτηκε τον Οκτωβρίου).
Περισσότερες πληροφορίες
Διαβάστε την επίσημη σελίδα του Asus Eee Reader DR-900 και το εκτενές και ενδιαφέρον σχετικό thread στο forum MobileRead
Παραγγελία από Ελλάδα
Η εταιρεία που κάνει την εισαγωγή στην Ιταλία, η Simplicissimus, δέχεται παραγγελίες και στέλνει χωρίς χρέωση μεταφορικών σε όλη την Ευρώπη το Asus Eee Reader DR-900W (όπου W = WiFi) για €299. Από τη στιγμή της παραγγελίας μέχρι την παραλαβή μπορεί να μεσολαβήσουν αρκετές εβδομάδες.

Διαβάστε και δείτε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Εκδήλωση διοργανώνουν την Τρίτη, 15 Μαρτίου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών και το Ίδρυμα Ευγενίδου για την προσβασιμότητα στα ηλεκτρονικά και ακουστικά βιβλία και γενικότερα στην ψυχαγωγία και την ενημέρωση στην ψηφιακή εποχή.

Το δελτίο τύπου της εκδήλωσης:

Δελτίο Τύπου  – Πρόσκληση
Μπορούμε σήμερα να «ακούσουμε» μία εφημερίδα ή ένα περιοδικό; Τι είναι στα αλήθεια τα  Ακουστικά και τα Ηλεκτρονικά Βιβλία; Πως σχεδιάζονται; Πόσο ευχάριστη, χρήσιμη και ψυχαγωγική μπορεί να είναι η παρακολούθηση τους, από το σύνολο των πολιτών, αν ενταχθούν σωστά οι πληροφορίες;
 Πως οργανώνεται και παρουσιάζεται μια εκδήλωση με δυνατότητα να την παρακολουθήσουν όλοι οι πολίτες;
Οι νέες τεχνολογίες δίνουν νέες δυνατότητες και μορφές στα ΜΜΕ, τους εκδοτικούς οίκους και κυρίως στην εκπαίδευση και αυτό είναι το θέμα στην εκδήλωση που διοργανώνουν το Ίδρυμα Ευγενίδου  και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών, την Τρίτη 15 Μαρτίου 2011 και ώρα 19:00- 21:00 στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου (Λεωφ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο) με τίτλο:
Ενημέρωση και Εκπαίδευση Προσβάσιμη σε όλους:
Το παράδειγμα των ακουστικών βιβλίων
Η εκδήλωση περιλαμβάνει δύο μέρη και μια …εναρκτήρια έκπληξη:
ΜΕΡΟΣ Α!
Παρουσίαση των Αποτελεσμάτων: «Δημοσιογραφικό Εργαστήρι: Ψηφιακή εποχή και πρόσβαση στα ΜΜΕ από το σύνολο των πολιτών»
ΜΕΡΟΣ Β!
Πολυμεσική παρουσίαση του ακουστικού βιβλίου « Ο Δρόμος του Φεγγαριού» του Όμηρου Αβραμίδη,
Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα όσο και πρωτότυπη βραδιά που στόχο έχει να παρουσιάσει τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες ώστε η πληροφόρηση, η μόρφωση αλλά και  η ψυχαγωγία  να είναι κοινά αγαθά. του συνόλου των πολιτών. Κι όλα αυτά τόσο σε επίπεδο θεωρίας αλλά και μέσα από μια ευχάριστη καλλιτεχνική παρουσίαση ενός ακουστικού βιβλίου για τον σχεδιασμό του οποίου χρησιμοποιήθηκαν πολλοί από τους κανόνες  του Design for All (DfA).
Δημοσιογράφοι, Σκηνοθέτες, Εκδότες, βιβλιόφιλοι, καλλιτέχνες αλλά και πολλές ειδικότητες από τον χώρο των Εκδόσεων των ΜΜΕ και  της Τέχνης θα έχουν την ευκαιρία να δουν μία νέα όσο και ενδιαφέρουσα πτυχή στην δουλειά τους!!!
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Μέρος Α- Η ενημέρωση
ΟΜΙΛΗΤΕΣ
– Σταμάτης Νικολόπουλος Δημοσιογράφος, Πρόεδρος ΠΟΕΣΥ- Η επιμόρφωση των     δημοσιογράφων στα Νέα Μέσα.
– Αθηνά Χατζούλη Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Ομαδική Αναλύτρια-«Δημοσιογραφικό Εργαστήρι: Ψηφιακή εποχή και πρόσβαση στα ΜΜΕ από το σύνολο των πολιτών».
– Γιώργος Κουρουπέτρογλου Αναπληρωτής Καθηγητής τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Υπεύθυνος  Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία- «Προσβασιμότητα στα ψηφιακά ακουστικά βιβλία».
– Πελαγία Ι. Παπανικολάου- Δικηγόρος, Υποψήφια Διδάκτωρ Εγκληματολογίας Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Πάρεδρος Μέλος της Επιτροπής Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών ως εκπρόσωπος των Φοιτητών/τριών με Προβλήματα Όρασης- «Σχεδιάζοντας ένα Ψηφιακό Βιβλίο για Όλους τους Αναγνώστες:  Νομοθετικό Πλαίσιο – Προβληματισμοί και Προοπτικές»
-Ηλίας Θανάσης Πρόεδρος Συλλόγου Τεχνολογικής Ανάπτυξης Τυφλών- Η χρήση των νέων τεχνολογιών από τα ΑΜΕΑ.
– Νατάσα Μποζίνη-Δημοσιογράφος Μέλος του Δ.Σ και της επιτροπής Νέων Τεχνολογιών της ΠΟΕΣΥ –«Η εφαρμογή ΄΄καλών πρακτικών΄΄  προσβασιμότητας στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Το παράδειγμα στο σχεδιασμό και τις δημόσιες παρουσιάσεις  του ακουστικού βιβλίου « Ο Δρόμος του Φεγγαριού».
Μέρος Β!…το καλλιτεχνικό!
Οπτικοακουστική παρουσίαση, ανάγνωση αποσπασμάτων του Audiobook: «Ο Δρόμος του Φεγγαριού» παραγωγής Studio Amid σε πρωτότυπη μουσική Μιχάλη Αβραμίδη  και σχόλια των συντελεστών.
Ο συγγραφέας και αφηγητής της ακουστικής έκδοσης Όμηρος Αβραμίδης περιγράφει την εμπειρία του.
Για την έκδοση θα μιλήσει ο σκηνοθέτης  Γιώργος Κορδέλλας που έγραψε τους στίχους στο ομότιτλο τραγούδι και το ερμήνευσε η Φωτεινή Δάρρα.
Αποσπάσματα του βιβλίου θα διαβάσει ο ηθοποιός  Κρατερός Κατσούλης.  
Τη βραδιά θα συντονίσει η δημοσιογράφος, μέλος του Δ.Σ της ΠΟΕΣΥ και Concept maker Του ακουστικού βιβλίο Νατάσα Μποζίνη. 
Το Best seller «Ο Δρόμος του Φεγγαριού» σε ηχητική μορφή κυκλοφορεί σε διπλή κασετίνα με πολλά έξτρα και οι έξι ώρες αφήγησης. Eίναι σε μορφή mp3, για την εύκολη μεταφορά του σε όλα τα gadget. Το τραγούδι και τα extra είναι σε μορφή Audio, ενώ στα site του συγγραφέα www.omirosavramidis.grwww.eugenfound.edu-gr καιwww.studioamid.gr υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες και Link με οπτικά και ηχητικά αποσπάσματα από το Audio Book
Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με συζήτηση στο πλαίσιο καθιέρωσης -σχετικών με την τυποποίηση –φόρουμ, ανοικτών και στους μη ειδικούς.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, απαραίτητη είναι  η δήλωση συμμετοχής στα τηλέφωνα 210 9469631 και 632.
Το Ίδρυμα  Ευγενίδου  είναι προσβάσιμο σε ΑΜΕΑ όπως και όλες οι ενημερωτικές πληροφορίες της εκδήλωσης
Το ενημερωτικό υλικό θα υπάρχει έντυπο, σε ηχητική μορφή και γραφή Braille και θα είναι διαθέσιμο μία ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης.
Έχει προβλεφθεί διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα.
Όλες οι ηχητικές πληροφορίες του ακουστικού βιβλίου είναι διαθέσιμες και στον πολυμορφικό κόμβο www.blind.gr.  Το ενημερωτικό υλικό για την εκδήλωση μπορείτε να το ακούσετε στην φωνητική πύλη του κόμβου στο τηλέφωνο: 2105226600
 Οι διοργανωτές επιθυμούν να ευχαριστήσουν όλως ιδιαιτέρως το  Studio Amid και τον μουσικοσυνθέτη Μιχάλη Αβραμίδη, για την συνεργασία.
Γραφείο Τύπου – ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ
Λία Πανταζοπούλου:  e-mail : liap@eugenfound.edu.gr , Τ.: 210 9469684
Γραφείο Τύπου – ΠΟΕΣΥ
Νίκος Σκόκος: e-mail: press@poesy.gr T:210 3639881

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

5 promo codes για να κατεβάσετε δωρεάν το παιδικό παραμύθι – εφαρμογή “Τα όνειρα της Νίνας” της Λένας Διβάνη που κυκλοφόρησε χτες από τις Εκδόσεις Καστανιώτη (site). Η εφαρμογή τρέχει σε iPad, iPhone και iPod touch (με iOS 4.0 ή νεότερο).

Τα promo codes:

  • 7AYRNEFKKRJL
  • ALENW6ATX36N
  • 9EJTWHE3KMN3
  • 6LAERJPNRFF9
  • ME7NKR4T47LW

Οδηγίες για να χρησιμοποιήσετε τα promo codes.

Διαβάστε τη χτεσινή παρουσίαση της εφαρμογής από το blog.

Μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα για τις προσφορές από το Twitter και το Facebook του blog

Posted by & filed under tablet PC.

Θα μπορούσαμε να το θεωρήσουμε άλλο ένα διαφημιστικό κόλπο, αλλά η αλήθεια είναι ότι το iPad με τη φορητότητα και τις εφαρμογές του έχει βοηθήσει πραγματικά και στην εκπαίδευση γενικότερα, αλλά και τα παιδιά με αυτισμό ειδικότερα. Επίσης, με το voice over (text-to-speech) αυξάνει την προσβασιμότητα για άτομα με προβλήματα όρασης.

Δειτε το βίντεο της Apple από τη χτεσινή παρουσίαση του iPad 2. Στο 2:10 ξεκινάει η αναφορά στην εκπαίδευση και στο 4:00 η αναφορά στα παιδιά με αυτισμό.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Εκτενές απόσπασμα από το αντιπολεμικό παραμύθι “Παιχνίδια και Ψιλικά” σε κείμενο και εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου είναι διαθέσιμο δωρεάν από τον “Μικρό Αναγνώστη”, το site του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για παιδιά. Διαβάζει η ηθοποιός Αλεξάνδρα Αϊδίνη. Το ηλεκτρονικό βιβλίο ξεφυλλίζεται και διαβάζεται μέσα από τον browser (πατήστε F11/full screen), ενώ ακούμε παράλληλα την αφήγηση (μπορούμε να επιλέξουμε να την απενεργοποιήσουμε).

Ο μικρός Φώτης κρατάει το μελωδικό, ζαχαρωτό, πολύχρωμο μαγαζάκι του κυρ Διονύση και παίζει πόλεμο, ο οποίο όμως δεν είναι μόνο παιχνίδι.

Το παραμύθι έχει κυκλοφορήσει τυπωμένο (30 σελ., €8,25) το 2006 από τις Εκδόσεις Λιβάνη.

Ο “Μικρός Αναγνώστης” είναι το εξειδικευμένο site του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) για παιδιά από 6 έως 12 ετών, αλλά και μικρότερης ηλικίας, και περιλαμβάνει αρκετό υλικό για να προσελκύσει τα παιδιά στην ανάγνωση και το βιβλίο. Η αναζήτηση βιβλίων και βιβλιοθηκών γίνεται πιο ευχάριστη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες των παιδιών, υπάρχουν προτάσεις για δραστηριότητες, συντεύξεις με συγγραφείς και εικονογράφους, υλικό για δασκάλους και -ενημερωμένο- ημερολόγιο με εκδηλώσεις που αφορούν το βιβλίο. Υπάρχουν επίσης και συνολικά 18 εκτενή αποσπάσματα από παιδικά ebook με αφήγηση στην ενότητα “Να σου πω μια ιστορία“. Παλιότερες επιλογές εδώ κι εδώ.

Περισσότερα παιδικά e-books:

Posted by & filed under Uncategorized.

Βασίλης Παπάζογλου, 
 Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας

Ο Βασίλης Παπάζογλου, Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, μίλησε σήμερα στο Capital.gr και προανήγγειλε τη σταδιακή εισαγωγή των ηλεκτρονικών συγραμμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι μέσα στα επόμενα 2 χρόνια περισσότερα από 2.000 συγγράμματα να είναι διαθέσιμα μέσω της υπηρεσίας Εύδοξος. Αρχικά τα ηλεκτρονικά συγγράμματα θα είναι εναλλακτική επιλογή στα έντυπα και δε θα αντικαταστήσουν πλήρως.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Βασίλη Παπάζογλου:

Έφτασε και στην Ελλάδα η ώρα που οι φοιτητές θα χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς τους υπολογιστές αντί των βιβλίων; Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει με το πρόγραμμα «Εύδοξος» και το υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί σύντομα να λανσάρει ως καινοτομία της μεταρρύθμισης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση την έννοια του ηλεκτρονικού συγγράμματος.



Στο Capital.gr μίλησε ο Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βασίλης Παπάζογλου, ο οποίος περιγράφει το πρόγραμμα «Εύδοξος» και τους στόχους για την ψηφιοποίηση της παρεχόμενης παιδείας σε όλες τις βαθμίδες.

Συνέντευξη στον Αιμίλιο Περδικάρη 

Κύριε Παπάζογλου, τι είναι ακριβώς το πρόγραμμα «Εύδοξος»;
Η υπηρεσία «Εύδοξος» (www.eudoxus.gr) αυτοματοποιεί πλήρως τη διαδικασία επιλογής συγγραμμάτων από τους διδάσκοντες και τους φοιτητές και την μετέπειτα παραλαβή τους από τους τελευταίους.

Πώς λειτουργεί το σύστημα αυτό; 
Ο εκδότης καταχωρεί τα συγγράμματα, οι καθηγητές και οι γραμματείες των τμημάτων συντάσσουν τους καταλόγους των μαθημάτων με τις αντίστοιχες επιλογές βιβλίων, ο φοιτητής καταχωρεί τις προτιμήσεις του και παραλαμβάνει από τα σημεία διανομής τα συγγράμματα μέσω ενός ειδικού προσωπικού κωδικού. Όλη η διαδικασία είναι πλήρως ηλεκτρονική και υποστηρίζεται από την ΕΔΕΤ Α.Ε., έναν εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Παιδείας.

Σε ποιο στάδιο έχει εφαρμοστεί σήμερα το πρόγραμμα και πότε προβλέπεται να αντικαταστήσει πλήρως τα έντυπα συγγράμματα; 
Στόχος της υπηρεσίας «Εύδοξος» είναι να εισάγει σταδιακά το ηλεκτρονικό σύγγραμμα ως εναλλακτική επιλογή στο έντυπο. Η εξοικείωση των νέων, το γνωστικό αντικείμενο και οι τεχνολογικές εξελίξεις θα καθορίσουν και το βαθμό επικράτησης των ηλεκτρονικών βιβλίων. Όπως και να έχει το Υπουργείο Παιδείας θα προσφέρει εντός των επόμενων δύο χρόνων πάνω από 2000 ελληνικά ακαδημαϊκά συγγράμματα, προσβάσιμα από όλους στο διαδίκτυο.

Υπάρχει πρόβλεψη στο εγγύς μέλλον ο «Εύδοξος» ή κάποιο άλλο, ανάλογο πρόγραμμα να καλύψει και να αντικαταστήσει και τα σχολικά βιβλία και βοηθήματα;
Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας μέσα στο υπουργείο είναι δεδομένη. Ο μαθητής ήδη μέσα από το http://digitalschool.minedu.gov.gr/ έχει στην διάθεση του όλο το υλικό που χρειάζεται σε ψηφιακή μορφή.

Ποιο είναι το αντίστοιχο κέρδος για έναν εκδότη που εντάσσει τα συγγράμματά του στον «Εύδοξο»; 
Χρόνος που μεταφράζεται σε χρήμα και σε ποιότητα. Το 60% της διανομής ολοκληρώθηκε τον πρώτο μήνα λειτουργίας του συστήματος (αρχές Νοεμβρίου) και για το 80% των βιβλίων που διανεμήθηκαν ο χρόνος από την στιγμή υποβολής της δήλωσης από το φοιτητή μέχρι την παραλαβή του ήταν 12 μέρες. Αποτελεί ρεκόρ αφού στις 4 Οκτωβρίου, πρώτη μέρα του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011 μοιράστηκαν βιβλία. Μείωση της γραφειοκρατίας και για τους εκδότες. Μέσα από διαφανείς και πλήρως ηλεκτρονικοποιημένες διαδικασίες είναι και αυτοί σε θέση να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Έχετε υπολογίσει την εξοικονόμηση πόρων από το πρόγραμμα στις δαπάνες για την Παιδεία; Και πού αλλού μπορούν να διατεθούν αυτοί οι πόροι; 
Το χρηματικό κέρδος για το Υπουργείο θα υπολογιστεί με ακρίβεια μετά το πέρας και του 2ου εξαμήνου. Όποιο όφελος προκύψει, το οποίο σε βάθος διετίας θα ανέλθει σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, θα τροφοδοτήσει τις βιβλιοθήκες και τη δημιουργία ηλεκτρονικών συγγραμμάτων. Τα έμμεσα «κέρδη» όμως μπορεί κανείς να τα αναζητήσει στη δημιουργία ενός θεσμού και μιας κουλτούρας για έγκαιρη παραλαβή των βιβλίων από τους φοιτητές με πολύ θετικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Την Παρασκευή θα διαθέσουμε promo codes για την εφαρμογή.
Ενημερωθείτε άμεσα από το Twitter και το Facebook του blog.

Ανέβηκε σήμερα στο App Store το παιδικό παραμύθι – εφαρμογή “Τα όνειρα της Νίνας” της Λένας Διβάνη από τις Εκδόσεις Καστανιώτη. Η εφαρμογή τρέχει σε iPad, iPhone και iPod touch (με iOS 4.0 ή νεότερο) και κοστίζει €1.59.

Το παραμύθι “Τα όνειρα της Νίνας” κυκλοφόρησε το 2006 σε έντυπη έκδοση μαζί με CD (€12). Η εφαρμογή (σύντομο link http://itunes.com/apps/ΤαόνειρατηςΝίνας για όσους έχουν iTunes ή εδώ για όσους δεν έχουν το πρόγραμμα) περιλαμβάνει το βιβλίο, 32 σελίδες, καθώς και αφήγηση στα ελληνικά από τη συγγραφέα με τη συνοδεία μουσικής. Η εικονογράφηση είναι της Μαρίας Καραγιάννη και η μουσική του Don Taylor.

Ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει το βιβλίο με τη συνοδεία αφήγησης ή χωρίς αυτήν, ενώ προχωρώντας στην επόμενη σελίδα η μουσική και η αφήγηση συνεχίζεται από το νέο σημείο που ξεκινάμε να διαβάζουμε. Αν κλείσουμε την εφαρμογή και επιστρέψουμε αργότερα, το βιβλίο, η αφήγηση και η μουσική συνεχίζει από το σημείο στο οποίο είχαμε μείνει.

Από την περιγραφή του βιβλίου:

Η Νίνα είναι ένα κοριτσάκι που τα βράδια φοβάται να κοιμηθεί. Όταν όμως αρχίζει να την παίρνει ο ύπνος στο θρανίο, καταλαβαίνει πως κάτι πρέπει να κάνει. Τότε εμφανίζεται η Νάνι, που είναι ολόιδια με εκείνη, και της υπόσχεται πως θα τη βοηθήσει. Mαζί της, η Νίνα μπαίνει στα όνειρά της και συναντά όλα εκείνα που την αφήνουν ξάγρυπνη: τρομακτικά τέρατα που απειλούν πως θα τη φάνε, επικίνδυνα φρούτα, πλημμύρες, γοργόνες που δίνουν παραπλανητικές οδηγίες. Η διαδρομή δεν είναι εύκολη και η Νίνα συχνά δειλιάζει. Όμως η Νάνι της υπενθυμίζει: «Μόνο όταν αντιμετωπίσεις τους φόβους σου, θα προχωρήσεις και θα πετύχεις αυτό που θες»…

Η Λένα Διβάνη είναι συγγραφέας και αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Νομική της Αθήνας. Σε ηλεκτρονικό βιβλίο σε ePUB κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της “Εργαζόμενο Αγόρι” (δωρεάν) και “Ένα πεινασμένο στόμα“.

Περισσότερα παιδικά e-books: