Posted by & filed under Uncategorized.

Το Espresso Book Machine από σημερινό φωτορεπορτάζ της LifO για το νέο κατάστημα Ελευθερουδάκης

Το Espresso Book Machine, μηχάνημα print-on-demand για εκτύπωση ενός βιβλίου σε 5 λεπτά ξεκινώντας από ένα ψηφιακό αρχείο, εμφανίζεται στο φωτορεπορτάζ που δημοσίευσε σήμερα η LifO στο site της για τα σημερινά εγκαίνια του νέου κεντρικού καταστήματος των βιβλιοπωλείων Ελευθερουδάκης, γωνία Πανεπιστημίου και Αμερικής στο κέντρο της Αθήνας. Η λεζάντα της φωτογραφίας αναφέρει πως “Θα παραγγέλνεις ένα βιβλίο και θα τυπώνεται επι τόπου!” και ότι “θα αρχίσει να εφαρμόζεται γύρω στα Χριστούγεννα”. Δεν ονομάζεται το μηχάνημα που θα χρησιμοποιείται, αλλά μια σύγκριση με φωτογραφίες και video από το Espresso Book Machine δεν αφήνουν αμφιβολία για το τι απεικονίζεται.

Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της «Ελευθερουδάκης Α.Ε.», Γιώργος Σιδέρης, εξάλλου, μιλώντας στην Ελευθεροτυπία στις αρχές Μαΐου είχε αναφέρει πως το νέο κατάστημα θα διαθέτει ” Από το print on demand μέχρι τα debates και τις Λέσχες Δημιουργίας”.

Δεν είναι σαφές αν το μηχάνημα θα είναι ήδη εγκατεστημένο σήμερα στο κατάστημα, που ανοίγει σήμερα στις 6:30 το απόγευμα, και προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση για τις χρεώσεις για όσους θέλουν να τυπώσουν το δικό τους βιβλίο σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων ούτε αν ελληνικά βιβλία (εξαντλημένα ή σε κυκλοφορία) θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή για άμεση εκτύπωση.

Πρόκειται πάντως για μεγάλη επένδυση, καθώς η τιμή του Espresso Book Machine ξεπερνάει στις ΗΠΑ τα $100.000. Το κόστος αγοράς του βιβλίου που έχει τυπωθεί με το Espresso Book Machine είναι ίδιο με την αγορά ενός βιβλίου που έχει τυπωθεί με τις συνήθεις διαδικασίες. Η χρησιμότητά του όμως έγκειται στο ότι έτσι γίνονται διαθέσιμοι τίτλοι που έχουν εξατληθεί ή που δεν υπάρχουν στο στοκ του βιβλιοπωλείου, ενώ είναι και ένας σχετικά φτηνός και εύκολος τρόπος για νέους συγγραφείς να τυπώσουν τα βιβλία τους.

 Η πρώτη, προφανής χρησιμότητά του στην Ελλάδα είναι η δυνατότητα σε συγγραφείς να αυτοεκδώσουν βιβλία τους σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Για τη διαθεσιμότητα όμως ελληνικών βιβλίων που έχουν ήδη εκδοθεί απαιτείται η δημιουργία βάσης δεδομένων και συμφωνία με τους κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων, ένα πιο σύνθετο ζήτημα.

Το Espresso Book Machine ξεκίνησε πειραματικά το 2007 και έχει εγκατασταθεί σε μια σειρά από βιβλιοπωλεία, αλλά και βιβλιοθήκες κυρίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας έχει όμως και αυτή το δικό της Espresso Book Machine. Ως τώρα η εγκατάστασή του ήταν πειραματική, αλλά από τις 15 Φεβρουαρίου η Xerox, που είναι η κατασκευάστρια εταιρεία, γνωστή στην Ελλάδα κυρίως για τα φωτοτυπικά και τους επαγγελματικούς εκτυπωτές της, έχει αρχίσει την εμπορική του διάθεση στις ΗΠΑ και τον επόμενο μήνα στον Καναδά, αλλά “και σε επιλεγμένες αγορές στο μέλλον”.

Είχαμε παρουσιάσει το Φεβρουάριο στο blog το Espresso Book Machine και στην ανάρτηση μπορείτε να δείτε βίντεο, φωτογραφίες και αναλυτική περιγραφή του πώς λειτουργεί.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Απονεμήθηκαν σήμερα τα βραβεία του περιοδικού “Διαβάζω” και μια από τις πρώτες σκέψεις μου αφού διάβασα τους βραβευθέντες και τις βραβευθείσες ήταν να κοιτάξω πια από τα βιβλία αυτά ήταν διαθέσιμα σε ebooks. Το αποτέλεσμα της αναζήτησης είναι αρκετά απογοητευτικό. Μόνο τo βιβλίο “Τα σακιά” της Ιωάννας Καρυστιάνη,  που απέσπασε το Βραβείο Μυθιστορήματος, είναι διαθέσιμο και σε e-book. Για όλα τα υπόλοιπα βιβλία θα πρέπει να καταφύγουμε στο χαρτί. Το δείγμα των 7 βιβλίων είναι σίγουρα μικρό (το 8ο βραβείο απονέμεται για τη συνολική προσφορά, όχι για συγκεκριμένο βιβλίο), αλλά και πάλι είναι ενδεικτικό, αφού πρόκειται, σύμφωνα με τις κριτικές επιτροπές του “Διαβάζω”, για τα ανα κατηγορία καλύτερα βιβλία του 2010.

Αναλυτικά τα βραβεία:

1) Βραβείο Εικονογραφημένου Παιδικού Βιβλίου:
Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο, κείμενο: Αντώνης Παπαθεοδούλου, εικονογράφηση: Μυρτώ Δεληβοριά, Εκδόσεις Πατάκη

2) Βραβείο Λογοτεχνικού Βιβλίου για μεγάλα παιδιά:
Το δέντρο το μονάχο, Μαρία Παπαγιάννη, Εκδόσεις Πατάκη

3) Βραβείο Ποίησης (εξ ημισείας):
Στο τέρμα της πλάνης, Χριστόφορος Λιοντάκης, Εκδόσεις Καστανιώτη
Τέσσερις εποχές, Κώστας Μαυρουδής, Εκδόσεις Κέδρος

4) Βραβείο Λογοτεχνικού Δοκιμίου – Μελέτης:
Η επινόηση της ετερότητας. «Ταυτότητες» και «διαφορές» στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, Εκδόσεις Καστανιώτη.

5) Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα (προς τιμή του Ηρακλή Παπαλέξη):
Πρίγκιπες και δολοφόνοι, Μιχάλης Γεννάρης, Εκδόσεις Ίνδικτος
Το βραβείο απένειμε ο κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας Γιώργος Ξενάριος.

6) Βραβείο Διηγήματος – Νουβέλας:
Βίνκελμαν ή Το Πεπρωμένο, Αλέξανδρος Ίσαρης, Εκδόσεις Κίχλη

7) Βραβείο Μυθιστορήματος:
Τα σακιά, Ιωάννα Καρυστιάνη, Εκδόσεις Καστανιώτη

8) Βραβείο Προσφοράς στο Βιβλίο (προς τιμή του ιδρυτή του περιοδικού, Περικλή Αθανασόπουλου):
Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών – Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη για τη μακρόχρονη συμβολή του στα ελληνικά γράμματα.

Ρεπορτάζ για την απονομή των βραβείων στα Νέα Online, από όπου άντλησα και τα βραβευθέντα βιβλία.

Posted by & filed under Uncategorized.

Η Epson και η E Ink ανακοίνωσαν σήμερα ότι κατάφεραν να διπλασιάσουν την ανάλυση στις οθόνες ηλεκτρονικού χαρτιού που κατασκευάζει η E Ink. Σε οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού 9,7 ιντσών πέτυχαν ανάλυση  2400 x 1650 pixel ή 300 dpi. Συγκριτικά, το Kindle DX που χρησιμοποεί τις 9,7 οθόνες Pearl της E Ink έχει ανάλυση 1.200 x 824 pixel ή 150 dpi, ενώ ο ηλεκτρονικός αναγνώστης WISEreader E920 που είχε παρασιάσει η Hanvon τον Ιανούριο ως “υψηλής ευκρίνειας” περιοριζόταν στα 200 dpi. Η οθόνη του iPad 2 έχει ανάλυση μόλις 1024 x 768 pixels ή 132 dpi, αν και η ανάλυση της οθόνης δε θεωρείται έτσι κι αλλιώς από τα δυνατά σημεία του tablet PC της Apple.

H E Ink, η εταιρεία που κατασκευάζει το 90% των οθονών ηλεκτρονικού χαρτιού παγκοσμίως, παρέχει τις οθόνες, ενώ η Epson τους controllers, τα τσιπάκια που ελέγχουν την οθόνη. Το προϊόν θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Society for Information Display Week που διεξάγεται αυτή τη βδομάδα στο Λος Άντζελες.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να συμπληρώσει σημαντικές βελτιώσεις στην τεχνολογία των οθονών ηλεκτρονικού χαρτιού που έχουν σημειώθεί πρόσφατα. Τόσο η Bookeen όσο και η Pocketbook έχουν παρουσιάσει βίντεο με οθόνες ηλεκτρονικού χαρτιού με εντυπωσιακές ταχύτητες αναπαραγωγή γραφικών, είτε πρόκειται για αρχεία βίντεο είτε για παιχνίδια. Από την άλλη, η εισαγωγή των οθονών έγχρωμου ηλεκτρονικού χαρτιού Triton της E Ink δείχνουν ότι η τεχνολογία αυτή δεν μπορεί να αποδώσει ακόμα τα χρώματα, τουλάχιστον σε μεγάλο αριθμό και με ικανοποιητική ζωηρότητα.

Πηγή: Epson

Posted by & filed under Uncategorized.

Το Barnes & Noble έστειλε προσκλήσεις στους δημοσιογράφους για παρουσίαση που θα γίνει στις 24 Μαΐου στη Νέα Υόρκη, σε μια βδομάδα από σήμερα.. Και όπως είχε διαρρεύσει στις αρχές Μαΐου αυτό που θα ανακοινωθεί είναι νέος ηλεκτρονικός αναγνώστης του, το Nook 2.

Η είδηση προέρχεται από τον David Carnoy του CNET, ο οποίος είχε πρώτος αποκαλύψει και την κυκλοφορία του tablet PC Nook Color τον Οκτώβριο. Ο Carnoy πιστεύει ότι ο νέος ηλεκτρονικός αναγνώστης Nook θα έχει οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού, παρά τη φημολογία ότι μετά την επιτυχία του Nook Color με οθόνη LCD το Barnes & Noble, η μεγαλύτερη αλυσίδα τούβλινων βιβλιοπωλείων στις ΗΠΑ, θα εγκατέλειπε εντελώς τις οθόνες ηλεκτρονικού χαρτιού και τις εξειδικευμένες συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης.

Με βάση την καταχώρηση από το Barnes & Noble της εμπορικής ονομασίας “The Simple Touch Reader”  o Carnoy συμπεραίνει βάσιμα ότι το νέο Nook θα έχει μία ενιαία οθόνη αφής. Το αρχικό Nook (Νοέμβριος 2009) διέθετε μια οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού 6 ιντσών, χωρίς λειτουργία αφής, ενώ η διαχείριση της συσκευής γινόταν από μια οθόνη αφής LCD 3,5 ιντσών. Το νέο Nook θα έχει μια οθόνη, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό χαρτί, αλλά με λειτουργία αφής. Η εγκατάλειψη της δεύτερης οθόνης τύπου LCD θα μειώσει το βάρος και τις διαστάσεις της συσκευής, ενώ θα δώσει μεγαλύτερη διάρκεια στη μπαταρία, που μέχρι σήμερα κρατούσες τις μισές ημέρες σε σχέση με το Kindle 3. Το νέο Nook αναμένεται να έχει τιμή ανταγωνιστική ή και χαμηλότερη από το Kindle 3.

Το Barnes & Noble έχει καταχωρήσει επίσης την ονομασία “MyNook”, που παραπέμπει στη δημιουργία ενοποιημένης online υπηρεσίας για την αγορά και διαχείριση ηλεκτρονικών εκδόσεων, εφαρμογών και αρχείων πολυμέσων. Καταχωρημένη από το Barnes & Noble είναι επίσης η ονομασία “Nook 2”.

Αν το νέο Nook εγκαταλήψει τις δύο οθόνες προς όφελος μιας ενιαίας οθόνης αφής, αυτό θα είναι μια θετική εξέλιξη, καθώς ήταν ένας αρκετά μη-διαισθητικός τρόπος για να χειρίζεται κανείς τη συσκευή. Οποιοσδήποτε περιορισμός βάρους, διαστάσεων και τιμής είναι επίσης ευπρόσδεκτος. Η επιτυχία του Nook 2 θα εξαρτηθεί όμως σε μεγάλο βαθμό από το αν υιοθετήσει τις νέες, με σαφώς καλύτερο κοντράστ και ταχύτητα οθόνες ηλεκτρονικού χαρτιού Pearl της E Ink, τις οθόνες δηλαδή που έχουν τα Kindle και οι Sony Reader. Σημαντικό είναι επίσης και τι θα γίνει με το λειτουργικό που θα τρέχει η συσκευή. Θα χρησιμοποιηθεί και πάλι το Android και, αν ναι, ποια εκδοχή του; Θα υπάρχει ίσως δυνατότητα για εγκατάσταση κάποιων εφαρμογών;

Τίποτα δε δείχνει πάντως ότι το νέο Nook θα είναι διαθέσιμο εκτός ΗΠΑ.

Posted by & filed under Uncategorized.

Go the Fuck to Sleep” ή σε ελεύθερη, καθώς πρέπει ελληνική απόδοση “Άντε, επιτέλους, να κοιμηθείς” είναι το παιδικό βιβλίο για γονείς που χάρη στην “πειρατική” του διακίνηση έφτασε να γίνει νούμερο 1 bestseller στο Amazon πριν καν να εκδοθεί.

Το εικονογραφημένο βιβλίων των 32 σελίδων πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 14 Ιουνίου από τον μικρό, ανεξάρτητο εκδοτικό οίκο του Μπρούκλιν Akashic Books. Το βιβλίο όμως έφτασε στο νούμερο 1 των bestseller τυπωμένων βιβλίων του Amazon.com χάρη στις προ-παραγγελίες που έγιναν (αυτή τη στιγμή έχει υποχωρήσει στη δεύτερη θέση). Εξοπλισμένο με προκλητικό τίτλο και ένα ωραίο εξώφυλλο, πιθανόν το βιβλίο να είχε έτσι κι αλλιώς κάποια τύχη. Όμως η ζήτηση -και οι παραγγελίες- οφείλονται σε PDF αρχείο που διέρρευσε από βιβλιοπώλη ή κάποιον άλλο μέσα από το χώρο του βιβλίου που το είχε στη διάθεσή του από τον εκδοτικό οίκο πριν κυκλοφορήσει για να παραγγείλει αντίτυπα για το κατάστημά του. Το PDF μοιράστηκε εκτενώς μέσω email και από τη μια το ελκυστικό θέμα του από την άλλη η σχετικά μικρή έκτασή του οδήγησαν πολλούς να το διαβάσουν και να το μοιράσουν και πάλι με email.

Σύμφωνα με τις συνήθεις απόψεις για την “πειρατεία”, η -εκτεταμένη μάλιστα- δωρεάν κυκλοφορία του βιβλίου πριν καν εκδοθεί θα πρέπει να ήταν ισοδύναμη με οικονομική καταστροφή για τον εκδοτικό οίκο. Όμως, στην περίπτωση αυτή τουλάχιστον, η “πειρατική” του διακίνηση, παρά τη θέληση του εκδότη, αποδείχτηκε δωρεάν διαφήμιση και οδήγησε σε εντυπωσιακές πωλήσεις, και μάλιστα του -όχι ακόμα- τυπωμένου βιβλίου.

Οι υπεύθυνοι του Akashic Books προσπαθούν να αντιμετωπίζουν περιπτώσεις “πειρατείας” όπου τις εντοπίζουν, αλλά στην περίπτωση του “Go the Fuck to Sleep” προβληματίζονται για το πώς από τη μια θα σταματήσουν το μοίρασμα των αρχείων χωρίς όμως να περιορίσουν το θετικότατο buzz που δημιουργήθηκε για το βιβλίο χάρη ακριβώς σε αυτή την -παράνομη- διανομή του.

Το κινηματογραφικό στούντιο Fox 2000 έχει κλείσει ήδη option δικαιωμάτων για τη μεταφορά του βιβλίου σε ταινία, ενώ ο συγγραφέας του, Adam Mansbach, ετοιμάζει για περιοδεία παρουσιάσεων σε όλες τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με έρευνα που είχε διεξαγάγει το 2009 για τα βιβλία των εκδοτικών οίκων O’Reilly Media και Thomas Nelson, ο αναλυτής των ηλεκτρονικών εκδόσεων Brian O’Leary διαπίστωσε ότι η αυξημένη αντιγραφή των βιβλίων, ακόμα και αυτών που έχουν εκδοθεί πρόσφατα, μέσω torrent και άλλων μορφών διαμοιρασμού περιεχομένου οδηγούσε σε αυξήμενες πωλήσεις για τους ίδιους τίτλους.

Πηγή: The Bay Citizen via Cory Doctorow @ Boing Boing

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

(κλικ για μεγέθυνση)

“Το χρυσό σημειωματάριο” της Ντόρις Λέσινγκ και “Η Σχεδία” του Μιχάλη Μοδινού ξεχωρίζουν ανάμεσα στα 6 νέα ηλεκτρονικά βιβλία σε ePUB που κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.

Η Σχεδία” (ePUB, 200 σελ., €7,90), το νέο του μυθιστόρημα του Μιχάλης Μοδινού που κυκλοφόρησε τυπωμένο την προηγούμενη βδομάδα, οφείλει τον τίτλο του στον πίνακα του Τεοντόρ Ζερικό “Σχεδία του «Μέδουσα»”, όπου ο πρωτοπόρος ζωγράφος του ρομαντισμού συμπυκνώνει την αγωνία των επιζώντων του ναυαγίου της φρεγάτας “Μέδουσα” πάνω στην πρόχειρη σχεδία τους τη στιγμή που διακρίνουν στο ορίζοντα ένα πλοίο που ελπίζουν ότι θα τους δει και θα τους περισυλλέξει. Το μυθιστόρημα ξεκινάει στο Παρίσι του 1818, όπου η κυρία Ζεπαρντιέ επισκέπτεται τον νεαρό τότε ζωγράφο Τεοντόρ Ζερικό στο εργαστήριό του στην Μονμάρτρη. Του αφηγείται πολλά για την ζωή της, κυρίως όμως τις εμπειρίες της από το ναυάγιο της «Μέδουσας» (Wikipedia: French frigate Méduse [1810]), που σάλπαρε τον Ιούνιο του 1816 για την ίδρυση μιας αποικίας στην Αφρική και τελικά προσέκρουσε σε ύφαλο στις ακτές της Μαυριτανίας, προκαλώντας πολιτικό σκάνδαλο για τις συνθήκες ασφάλειας στο πλοίο και την τύχη των επιβατών ανάλογα με την κοινωνική τους τάξη.


Ο Μιχάλης Μοδινός μιλάει για το νέο του μυθιστόρημα

Από τις συγκλονιστικές αφηγήσεις της, ο Ζερικό αντλεί το υλικό για το μετέπειτα διάσημο πινακά του, με την οποίο αρχίζει η εποχή του ρομαντισμού. Ο Μιχάλης Μοδινός όμως θέλει να πάει παραπέρα από την ιστορία ενός πίνακα ή ενός ναυαγίου και να θέσει ερωτήματα όπως “Πώς όμως γίνεται τέχνη η καταστροφή; Τι βρίσκεται εκτός πλαισίου του πίνακα; Πώς βοηθούν οι αναμνήσεις μιας γυναίκας από τις εξωτικές περιπλανήσεις της; Και πώς συνεχίζεται η ζωή μετά τα χτυπήματα της μοίρας;” Έτσι, μέσα από ένα ιστορικό  μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στην μεταναπολεόντεια Γαλλία θέλει να φωτίσει τις αντιφάσεις της «πολιτισμένης Δύσης», συσχετίζει τον Διαφωτισμό με την αποικιοποίηση του κόσμου μας και εξετάζει κατά πόσο μέσα σε μια καταστροφή μπορεί να υπάρξει και να διατηρηθεί η ελπίδα.

Το χρυσό σημειωματάριο” (ePUB, 736 σελ, €11,90) της Ντόρις Λέσινγκ (Νόμπελ Λογοτεχνίας 2007) είναι ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ου αιώνα. Εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1962 και εδώ το ηλεκτρονικό βιβλίο χρησιμοποιεί τη νέα μετάφραση στα ελληνικά που έγινε το 2010. Στο εκτενές αυτό μυθιστόρημα,

Αφηγείται την ιστορία της Άννας Βουλφ, μιας χωρισμένης μητέρας και μυθιστοριογράφου, η οποία παλεύει ενάντια στο συγγραφικό μπλοκάρισμα στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’50. Από φόβο μήπως τρελαθεί, καταγράφει τα βιώματά της σε τέσσερα χρωματιστά σημειωματάρια. Στο μαύρο σημειωματάριο καταγράφει τη συγγραφική της ζωή, στο κόκκινο τις πολιτικές της απόψεις, στο κίτρινο τη συναισθηματική της ζωή και στο μπλε καθημερινά γεγονότα. Ωστόσο, είναι το πέμπτο σημειωματάριο –το χρυσό– το οποίο ενώνει τα νήματα της ζωής της και κρατάει το κλειδί της ανάρρωσής της. Τολμηρό, διαφωτιστικό και απαραίτητο, το χρυσό σημειωματάριο είναι η συναρπαστική περιγραφή μιας γυναίκας σε αναζήτηση προσωπικής και πολιτικής ταυτότητας, αντιμέτωπης με το τραύμα της συναισθηματικής απόρριψης και της σεξουαλικής προδοσίας, με την επαγγελματική αγωνία και τις εντάσεις της φιλίας και της οικογένειας

Παρόλο που έχει θεωρηθεί ένα κλασικό φεμινιστικό βιβλίο, η ίδια η συγγραφέας υπογραμμίζει τόσο την πρωτότυπη αφηγηματική του δομή όσο και την έμφαση που δίνει στo νευρικό κλονισμό ως μέσο θεραπέιας και απελευθέρωσης από τις ψευδαισθήσεις.

Το μυστικό της τελευταίας σελίδας” (ePUB, 464 σελ, €9,90), το πρώτο βιβλίο του Νίκου Χρυσού, είναι μυθιστόρημα σε ηλεκτρονική μορφή, αλλά το θέμα του είναι τα τυπωμένα βιβλία και τα παλαιοβιβλιοπωλεία. Ο Χρήστος Κάσιος, δημοσιογράφος, κριτικός λογοτεχνίας και λάτρης των παλαιών βιβλίων, αναλαμβάνει να βρει στοιχεία για τα μέλη και την ιστορία μιας ξεχασμένης λογοτεχνικής παρέας που έδρασε στην Αθήνα του ’50. Μια περίεργη σφραγίδα όμως στην τελευταία πάντα σελίδα παλαιών βιβλίων γίνεται αφορμή για μια μυστηριώδη περιπλάνηση: για μια περιπέτεια στον κόσμο των παλαιοβιβλιοπωλείων, σε “έναν κόσμο όπου το βιβλίο πρωταγωνιστεί όχι ως συλλεκτικό αντικείμενο ή εμπόρευμα, αλλά ως η τελευταία κιβωτός της ανθρώπινης ευαισθησίας και επινοητικότητας”.

Στο πιο σκοτεινό μυθιστόρημα “Η έρημος έρχεται” (ePUB, 192 σελ, €5,90) του Μιχάλη Φακίνου επιχειρεί να δώσει το “στίγμα της εποχής” μέσα από την ιστορία τεσσάρων φίλων, πρώην δραπετών ψυχιατρείου που φτιάχνουν μια ορχήστρα και παίζουν μουσική χωρίς να ξέρουν μουσική, καθώς και της Ωραίας Μπέλα, που αφηγείται υπέροχες, άγριες ιστορίες, που προσπαθεί να βάλει μια τάξη στο Χάος. “Η σκοτεινή πόλη μοιάζει να αναζητεί μια χαραμάδα φως, καθώς πέφτει πάνω της και τη σκεπάζει η κίτρινη σκόνη που έρχεται από την έρημο, ενώ οι ήρωες του βιβλίου, αδαείς και αβοήθητοι, ψάχνουν να αρθρώσουν έναν καινούργιο Λόγο με τα ετερόκλιτα υλικά του Χάους”.

Ο χάρτης των ονείρων” (ePUB, 192 σελ, €5.90), το νέο βιβλίο της Κατερίνας Καριζώνη, διαδραματίζεται στη βενετοκρατούμενη Πάρο του 1537, που σύντομα περνάει στα χέρια του Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα και των Οθωμανών. Αυτό το ιστορικό γεγονός αλλάζει τις τύχες ενός χαρισματικού χαρτογράφου και βάζει σε νέο πλαίσιο τον μέχρι τότε ανεπίτρεπτο έρωτά του για μια γυναίκα από ανώτερη κοινωνική τάξη. Μυθιστόρημα με δόσεις τόσο ιστορίας όσο και προσωπικών ονείρων και έρωτα.

Τέλος, ο δημοσιογράφος Γιάννης Καιροφύλλας στο ιστορικό αφήγημα “Η Αθήνα στου Όθωνα τα χρόνια” (ePUB, 240 σελ, €9.90) διηγείται τη μεταμόρφωση της Αθήνας στα πρώτα πενήντα χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821 από “μια πόλη ερειπίων” σε μια “πόλη αξιοθαύμαστη” που “δεν άργησε να διεκδικήσει θέση ανάμεσα στις ωραίες πόλεις της Ευρώπης”.

Στα ηλεκτρονικά βιβλία των Εκδόσεων Καστανιώτη ενσωματώνεται υδατογράφημα με το όνομα του αγοραστή/αναγνώστη (social DRM) και δεν είναι κλειδωμένα με Adobe DRM, οπότε μπορούν να διαβαστούν με την εφαρμογή ή τη συσκευή της επιλογής μας και να μετατραπούνσε αρχείο Mobipocket για Kindle. Οι τιμές τους είναι, ανάλογα με τον τίτλο, 35% με 50% χαμηλότερες από την τιμή των αντίστοιχων τυπωμένων βιβλίων.
Συνολικά οι Εκδόσεις Καστανιώτη διαθέτουν 60 ηλεκτρονικά βιβλία σε ePUB, καθώς και 4 εφαρμογές για iPad, iPhone και iPod touch.

Posted by & filed under tablet PC.

Όλα δείχνουν πως το Amazon ετοιμάζει tablet PC, μάλλον με Android

Οι “διαρροές” και οι εκτιμήσεις για ένα tablet PC από το Amazon ήταν όλο και πιο πυκνές τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Και ο Τζεφ Μπέζος, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του Amazon, ήρθε με μια συνέντευξή του στο Consumer Reports περισσότερο να τις επιβεβαιώσει παρά να τις διαψεύσει, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι το Amazon δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες Kindle με οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού.

Ερωτώμενος αν το Amazon θα κυκλοφορήσει το επόμενο διάστημα tablet PC ο συνήθως μυστικοπαθής γαι τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας Μπέζος απάντησε στην ουσία καταφατικά ζητώντας από τους αναγνώστες “να μείνουν συντονισμένοι” για να παρακολουθούν τα νέα της εταιρείας. Από την άλλη, αν και αναγνώρισε πως τα tablet PC είναι ένα ολοένα και πιο δημοφιλές μέσο για την ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων, ο Μπέζος πιστεύει πως πάντα θα χρειαζόμαστε μια εξειδικευμένη συσκευή για την ανάγνωση βιβλίων. Έτσι, το Kindle και το ηλεκτρονικό χαρτί δεν πρόκειται να εγκαταλειφτεί.

O Τζεφ Μπέζος μιλάει στον Πολ Ρέινολντς του Consumer Reports

Η συνέντευξή του είναι αποκαλυπτική και ως προς το πώς θα είναι ο επόμενος ηλεκτρονικός αναγνώστης Kindle. O Μπέζος εκτιμά ότι το έγχρωμο ηλεκτρονικό χαρτί δεν είναι έτοιμο για να χρησιμοποιηθεί σε συσκευές, καθώς τα χρώματά που απεικονίζει “δεν είναι καθόλου ζωηρά”, αν και πιστεύει ότι συνεχίζει να βελτιώνεται και πως “θα ήταν απόλυτα λογικό να υπάρχει μια χαμηλής κατανάλωσης, αντανακλαστική έγχρωμη οθόνη”, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί αργότερα το έγχρωμο ηλεκτρονικό χαρτί ή άλλες υβριδιακές τεχνολογίες LCD/ηλεκτρονικού χαρτιού όπως η Mirasol.

Τέλος, με αφορμή την κυκλοφορία Kindle με διαφημίσεις στα $114 ο Μπέζος επεσήμανε πώς δε σκοπεύουν να βάλουν διαφημίσεις στα βιβλία ή γενικότερα να προβάλλουν διαφημίσεις με τρόπο ενοχλητικό για την ανάγνωση, ούτε τώρα ούτε όμως κι όταν τα Kindle θα αρχίζουν να υποστηρίζουν το δανεισμό βιβλίων από τις δημόσιες βιβλιοθήκες των ΗΠΑ.

Ήδη παρόν με εφαρμογές σε όλα τα tablet PC, το Amazon όμως δεν έχει τη δική του συσκευή

Το Amazon και τα tablet PC
Το Amazon, που διαθέτει τo Kindle, τη συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, αντιλήφθηκε από την αρχή της σημασία των tablet PC και των “έξυπνων” κινητών για την ηλεκτρονική ανάγνωση. Η εφαρμογή του π.χ. για iPad ήταν διαθέσιμη με την κυκλοφορία της συσκευής. Οι εφαρμογές του για τα διάφορα λειτουργικά συστήματα είναι οι πιο δημοφιλείς στην κάθε πλατφόρμα και αυτές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις βιβλίων, ενώ διακρίνονται για τη καλή λειτουργία τους, τις λίγες απαιτήσεις από την πλευρά των συσκευών και τη χρηστικότητά τους. Και αυτό παρόλο που δε διαθέτει κάποιο δικής του κατασκευής tablet PC ή κινητό τηλέφωνο. Το Amazon διαθέτει επίσης τη μεγαλύτερη ποικιλία αγγλόφωνων ηλεκτρονικών βιβλίων για αγορά, με πάντω από 815.000 τίτλους, καθώς και 1,5 εκατομμύριο επιπλέον δωρεάν e-books.

Πέρα από τη μέριμνά του να είναι οι εφαρμογές Kindle παρούσες και να κυριαρχούν σε όλα τα tablet PC και τα “έξυπνα” κινητά, το Amazon στα τέλη Μαρτίου ξεκίνησε τη λειτουργία του δικού του Appstore for Android, πυροδοτώντας ακόμα περισσότερο τις φήμες ότι ετοιμάζει δικό του tablet PC. Η δημιουργία και η προώθηση του Amazon Appstore for Android προεξοφλεί πάντως με ασφάλεια ότι ένα ενδεχόμενο tablet PC του Amazon θα τρέχει οπωσδήποτε Android.

Το Amazon ακολουθεί την πολιτική των κλειστών οικοσυστημάτων στα προϊόντα του, με πολλές ομοιότητες με την πολιτική της Apple. Τα ηλεκτρονικά του βιβλία μπορούν να διαβαστούν αποκλειστικά σε συσκευές και εφαρμογές Kindle, ενώ, αντίστροφα, οι συσκευές και οι εφαρμογές Kindle διαβάζουν αποκλειστικά αρχεία Mobipocket. Η εταιρεία που ανέπτυξε το Mobipocket, καθώς και το σύστημα κλειδώματος των βιβλίων που ακολουθεί το Amazon είναι ιδιοκτησία του. Από την άλλη, παρά το κλειστό οικοσύστημα, τα ηλεκτρονικά του βιβλία διαβάζονται σε όλα τα tablet PC και τα “έξυπνα” κινητά, καθώς οι εφαρμογές Kindle είναι διαθέσιμες και συχνά είναι οι κορυφαίες στα περισσότερα λειτουργικά συστήματα. Το μόνο που λείπει αυτή τη στιγμή από το οικοσύστημα του Amazon είναι η καταστκευή δικού του tablet PC.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των New York Times, είναι μάλιστα πιθανόν στους σχεδιασμούς του Amazon να μην απλώς η κατασκευή tablet PC, αλλά προοπτικά και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, όπως τα ηλεκτρονικά τηλέφωνα.

Από την άλλη, η επιμονή του Amazon στις συσκευές με ηλεκτρονικό χαρτί όπως το Kindle, που είναι οι πιο δημοφιλείς στους σταθερούς, φανατικούς αναγνώστες βιβλίων, δείχνει πώς υπάρχει ακόμα μέλλον για αυτήν την τεχνολογία, παρά τη εμφάνιση και τη ραγδαία διάδοση των tablet PC.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Το Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας (ΙΑΕΝ) διαθέτει δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή και με άδεια Creative Commons το σύνολο των εκδόσεών του. Πρόκειται για 47 ηλεκτρονικά βιβλία σε μορφή PDF κειμένου, σε αρχεία εικόνας (GIF) και σε μορφή σελίδας στο internet (HTML). Τα βιβλία έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο των σκοπών του Αρχείου, τη ανάδειξη και την διευρεύνηση ζητημάτων που αφορούν τη νεότητα και την παιδική ηλικία στην Ελλάδα.

Κάθε βιβλίο μπορεί να κατέβει στον υπολογιστή ως PDF, GIF ή αρχείο HTML και να διαβαστεί με το software και τη συσκευή της επιλογής του αναγνώστη. Ο ευκολότερος τρόπος για να κατεβάσει κανείς ένα βιβλίο είναι σε μορφή PDF. Παράλληλα, είναι δυνατή η ανάγνωσή τους online μέσα από τον brοwser με υποστήριξη αναλυτικού πίνακα περιεχομένων και δυνατότητα αναζήτησης σε ένα βιβλίο ή στο σύνολο των διαθέσιμων τίτλων.

Η άδεια Creative Commons (Creative Commons Attribution – NonCommercial (Αναφορά προέλευσης – Μη εμπορική χρήση) Greece 3.0) με την οποία διατίθενται τα βιβλία σημαίνει ότι μπορεί κανείς να τα μοιράσει μέσω email ή ανεβάζοντάς τα σε κάποια site χωρίς ειδική άδεια από το ΙΑΕΝ, αρκεί να διατηρείται η αναφορά της πηγής από την οποία προήλθαν τα βιβλία και η δραστηριότητά του να μην έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα.

Το Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας είναι ένα ερευνητικό και εκδοτικό πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (ΓΓΝΓ), που λειτούργησε στο δικό της πλαίσιο κατά τα έτη 1983-1989 και από το 1994, ως φιλοξενούμενο πρόγραμμα στο Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με χρηματοδότηση της ΓΓΝΓ.

Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη της ιστορικής διάστασης των εννοιών νεότητα και παιδική ηλικία, με τη διερεύνηση των μηχανισμών, που καθορίζουν τη σχέση τους με τα δημογραφικά, πολιτισμικά, κοινωνικά και ψυχολογικά συστήματα μέσα στο χρόνο, με διπλό αιτούμενο: τη δυνατότητα αναγωγής τους σε ιστορικές κατηγορίες και τον προσδιορισμό της σημερινής ταυτότητας της ελληνικής νεολαίας.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Η “Γωνιά των Νέων Τεχνολογιών”, την οποία είχε αναλάβει το Public

Την Κυριακή από το μεσημέρι είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ την 8η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης και αποκόμισα πραγματικά θετικές εντυπώσεις από την έντονη παρουσία αναγνωστών, αλλά και από τις πολλές και ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις που διοργανώνονταν. Δεν έλλειψε βέβαια και το ηλεκτρονικό βιβλίο, ιδιαίτερα παρόν στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν.

Η Κατρίν Βελισσάρη, διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), ανέφερε στη συνέντευξη τύπου μετά το τέλος της έκθεσης ότι η προσέλευση ήταν αυξημένη κατά 12% σε σχέση με πέρυσι φτάνοντας τους 80.000 επισκέπτες. Δεν έχω ξαναπάει στην έκθεση για να κάνω τη σύγκριση, αλλά ήταν σαφές στον απλό παρατηρητή ότι οι επισκέπτες ήταν πολλοί. Δεν παρατηρήθηκαν ακριβώς προβλήματα συνωστισμού στους διαδρόμους και η δική μου εικόνα αφορά την Κυριακή, που σίγουρα είναι μια καλή μέρα για την έκθεση, αλλά όλα τα περίπτερα είχαν διαρκώς επισκέπτες μπροστά τους, να ξεφυλλίζουν, να συζητούν και να προμηθεύονται βιβλία. Όσοι εργάζονταν στα περίπτερα δεν πρέπει να είχαν και πολύ ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους.

Ενδεικτικό της συμμετοχής πιστεύω πως είναι και η έντονη παρουσίαση του κοινού στις πολλές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν τις τέσσερις μέρες της έκθεσης. Το να πάει κανείς σε μια έκθεση βιβλίου μπορεί να σημαίνει ότι τη βλέπει σαν ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο, στο οποίο μπαίνει για να χαζέψει και να κάνει την -καταναλωτική τελικά- βόλτα του. Αλλά το να παρακολουθεί εκδηλώσεις που κρατούν 1 ή 1,5 ώρα και αφορούν το βιβλίο δείχνει ένα μεγαλύτερο βαθμό εμπλοκής και ενδιαφέροντος – και δεν είναι καθόλου αυτονόητο. Σε γενικές γραμμές οι εκδηλώσεις γέμιζαν το χώρο που είχαν δεσμεύσει οι διοργανωτές τους. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι αυξημένη προσέλευση δεν υπήρχε μόνο στο -επίκαιρο- αφιέρωμα στις χώρες της Μέσης Ανατολής και του Μαγκρέμπ ούτε μόνο στις εκδηλώσεις που στόχευαν στα παιδιά, αλλά και σε ποιο εξειδικευμένα και λιγότερο αυτονόητα θέματα.

Η έκθεση είναι επίσης μια καλή ευκαιρία για τους μικρότερους εκδοτικούς οίκους. Πολλοί βγάζουν αξιόλογα βιβλία, που όμως μέσα σε ένα βιβλιοπωλείο χάνουν σε αναγνωρισιμότητα και προσελκύουν λιγότερο την προσοχή του αναγνώστη που δεν είναι ήδη ενημερωμένος. Στην έκθεση – και γενικότερα στις εκθέσεις βιβλίου- η παρουσία και η ανάδειξη των βιβλίων των μικρότερων εκδοτικών οίκων είναι πιο ισότιμη. Παρόλο που οι μεγαλύτεροι εκδότες έχουν μεγαλύτερα και εντυπωσιακότερα περίπτερα, και τα βιβλία των μικρότερων εκδοτών τραβούν την προσοχή, καθώς η διάταξη των περιπτέρων ευνοεί την περιήγηση σε όλους τους πάγκους και όλα τα βιβλία.

Από την άλλη, η έκθεση είναι μάλλον κατ’ όνομα “διεθνής”. Ναι, υπήρχαν περίπτερα από άλλες χώρες χωρίς αμφιβολία, αλλά πολύ λίγο τραβούσαν το ενδιαφέρον και ούτε υπάρχει κάποια ιδιαίτερη δραστηριότητα με διαπραγμάτευση συμφωνιών για δικαιώματα κλπ Στην πραγματικότητα, είναι μια μεγάλη έκθεση που αφορά τους Έλληνες εκδότες και τους ελληνόφωνους αναγνώστες. Ο διεθνής της χαρακτήρας αποδεικνύεται κυρίως με την πρόσκληση ξένων λογοτεχνών και τα αφιερώματα σε αυτούς – δεν είναι καθόλου ασήμαντο αυτό και είναι απόλυτα αναγκαίο, αλλά τελικά πρόκειται για παρουσίαση της μεταφρασμένης στα ελληνικά ξενόγλωσσης λογοτεχνίας, όχι κάτι περισσότερο από αυτό.

Η συζήτηση για το τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα είναι βέβαια έντονη και πιθανόν αυτοί που εμπλέκονται περισσότερο στο χώρο του βιβλίου να βλέπουν αρκετές αδυναμίες, αλλά εγώ θα περιοριστώ σε αυτές τις γενικότερες παρατηρήσεις και εντυπώσεις.

Το ηλεκτρονικό βιβλίο
Κοινή διαπίστωση ήταν ότι η παρουσία του ηλεκτρονικού βιβλίου ήταν σαφώς ενισχυμένη. Περισσότερα και μεγαλύτερα περίπτερα, αλλά και αρκετές εκδηλώσεις που άμεσα ή έμμεσα αφορούσαν το ηλεκτρονικό βιβλίο και γενικότερα τις ηλεκτρονικές εκδόσεις.

Στη “Γωνιά των Νέων Τεχνολογιών”, που είχε αναλάβει το Public, μπορούσε να δει κανείς ηλεκτρονικούς αναγνώστες με ηλεκτρονικό χαρτί, συσκευές για ανάγνωση με οθόνες LCD, αλλά και tablet PC, με τους περισσότερους που πέρναγαν από το περίπτερο να παίζουν οπωσδήποτε με το iPad 2. Συσκευές υπήρχαν επίσης στο περίπτερο των Εκδόσεων Καστανιώτη και στα περίπτερα των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων myeBooks και e-bookshop.gr. Ήταν μια ευκαιρία να δει κανείς τα διάφορα είδη συσκευών που προορίζονται, αποκλειστικά ή συμπληρωματικά, για ηλεκτρονική ανάγνωση, αν και θα μπορούσε να υπάρχει και μεγαλύτερη ποικιλία χωρίς αμφιβολία.

Θα ήταν πάντως ενδιαφέρον, ίσως για του χρόνου, να υπάρξει ένας χώρος που κάπως να συγκεντρώνει όλα τα περίπτερα που αφορούν το ηλεκτρονικό βιβλίο, τις συσκευές κλπ Χρήσιμο επίσης θα ήταν να γίνεται μια βήμα βήμα, εισαγωγική παρουσίαση του ηλεκτρονικού βιβλίου και του τι νέο φέρνει και πού διαβάζεται υπό την άμεση αιγίδα π.χ. του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ). Οι πόροι του είναι εξαιρετικά περιορισμένοι και πάσχει και αυτό από τις περικοπές που υφίστανται όλοι οι  κρατικοί οργανισμοί, μια παρουσίαση όμως που δε στοχεύει να πουλήσει ούτε βιβλία ούτε συσκευές μπορεί να ενημερώσει πληρέστερα και φέρνει με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη τους αναγνώστες κοντά στην ηλεκτρονική ανάγνωση.

Οι εκδηλώσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό βιβλίο ήταν αρκετές. H προβληματική αυτή διέτρεχε πολλές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο της θεματικής έκθεσης “Βιβλίο και εκπαίδευση”, ενώ το θέμα ήταν παρόν σε πολλές και από τις υπόλοιπες συζητήσεις.

Με το μικρόφωνο ο Σωκράτης Καμπουρόπουλος (ΕΚΕΒΙ) και δεξιά του οι Γιάννης Πατίλης (Πλανόδιον), Βίκτωρας Τσιλώνης (intellectum), Βασίλης Ρούβαλης (poema) και Γιώργος Κορδομενίδης (Εντευκτήριο)
[Δυστυχώς δε θυμάμαι τον πρώτο ομιλητή αριστερά και το περιοδικό που εκπροσωπούσε]

Η ψηφική στρατηγική των λογοτεχνικών περιοδικών
Παρακολούθησα την εκδήλωση “Τα e-books στη διάδοση της λογοτεχνίας, ο τρόπος προβολής των περιοδικών στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, ο ρόλος των διαδικτυακών περιοδικών” που συντόνιζε ο Βασίλης Ρούβαλης από το ηλεκτρονικό περιοδικό poema. Το πάνελ συγκροτούσαν εκδότες και αρχισυντάκτες λογοτεχνικών περιοδικών (ή περιοδικών που έχουν και λογοτεχνική διάσταση) και ο Σωκράτης Καμπουρόπουλος, ειδικός σύμβουλος του ΕΚΕΒΙ.

Το θέμα είναι σημαντικό και ο προβληματισμός θα έλεγα πως συνοψίζεται στο ερώτημα “ποια ψηφιακή στρατηγική για τα λογοτεχνικά περιοδικά;” Προσωπικά να πω ότι τέτοια θέματα μου αρέσουν ιδιαίτερα και, από πολλές απόψεις, είναι προτιμότερα από τις γενικές συζητήσεις “τι είναι το ηλεκτρονικό βιβλίο”, συζητήσεις που όμως δεν έχουν γίνει σχεδόν καθόλου στην Ελλάδα, αλλά είναι προτιμότερα και από τα -αναγκαία, αλλά όχι τόσο ελκυστικά- debate περί κλειδώματος των βιβλίων, τιμών κλπ

Εκτίμησή μου είναι ότι για τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες ο προβληματισμός περιορίζεται στην ανάγκη να έχουν παρουσία στο internet μέσω κάποιας σελίδας ή blog (όπου το blog γίνεται συχνά αντιληπτό ως ένας εύκολος, δωρεάν και γρήγορος τρόπος να φτιάξει κανείς site). Όλοι πάντως ήταν ανοιχτοί στην περαιτέρω ψηφιοποίηση των περιοδικών τους και στη μεγαλύτερη παρουσία τους στο internet. Αρκετές επιφυλάξεις εκφράστηκαν βέβαια, πώς ψηφιοποιεί κανείς π.χ. το σύνολο των παλαιότερων τευχών ενός περιοδικού (ειδικά όταν έχει παρουσία με μεγάλο χρονικό βάθος, όπως το Εντευκτήριο ας πούμε) και με τι όρους τα διαθέτει, δωρεάν, εν μέρει δωρεάν, πώς επιδρά αυτό στις πωλήσεις παλαιών τυπωμένων τευχών κλπ. Όμως, ήταν ξεκάθαρο, κανείς δεν πρόβαλε κάποιου είδους κάθετη, απόλυτη αρνητική αντίδραση, ήταν περισσότερο ερωτήματα για το πώς ακριβώς να προχωρήσει με δεδομένο πώς η βιωσιμότητα τέτοιων περιοδικών δεν είναι καθόλου αυτονόητη και δίνεται κάθε φορά η μάχη -τόσο οικονομική όσο και στο επίπεδο του περιεχομένου- για το επόμενο τεύχος.

Από την εκδήλωση διαπιστώνω την ανάγκη να υπάρξει μια διεύρυνση της συζήτησης για την “ψηφιακή στρατηγική των λογοτεχνικών περιοδικών”. Δε φτάνει να ανακοινώνει κανείς ότι βγήκε νέο τεύχος ή να αναρτά τα περιεχόμενά του και να προσθέτει στο site ή blog τις εκδηλώσεις που διοργανώνει. Η προσθήκη ολόκληρων  τευχών π.χ. με την αξιοποίηση αρκετά πλούσιων σε δυνατότητες υπηρεσιών ανάγνωσης όπως το issuu.com είναι μια καλύτερη λύση από το απλό PDF ή την άναρτηση περιεχομένου μόνο σε μορφή σελίδας internet. Από την άλλη, η δημιουργία περιεχομένου ειδικά για το internet, όπως τα βίντεο του poema ή οι Iστορίες Μπονζάι από το Πλανόδιον αρχίζουν να αξιοποιούν τις  δυνατότητες του μέσου αντί να αναπαράγουν ηλεκτρονικά περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με τελικό στόχο το τυπογραφείο. Τέλος, το να αναρτήσει κανείς περιεχόμενο δεν αρκεί, πρέπει να δημιουργήσει και τα κανάλια διανομής του, που δεν περιορίζονται στο -πατροπαράδοτο- newsletter, αλλά παιρνάνε σήμερα αναγκαία από το Facebook και το Twitter.

Ανταπόκριση από την εκδήλωση έγραψε και ο Τάσος Ρήτος, που παρενέβη στη συζήτηση εκπροσωπώτας το περιδικό “Βακχικόν” και τις ομώνυμες εκδόσεις.

Ευχαριστίες
Να ευχαριστήσω και από εδώ τον Γιάννη Πλιώτα και τις Βορειοδυτικές Εκδόσεις για τη φιλοξενία στο περίπτερό τους, καθώς και όσους βρέθηκαν στα γειτονικά περίπτερα των εκδόσεων ΧαραμάδαFagotto και Φαρφουλάς για την καλή παρέα.

Posted by & filed under tablet PC.

BeBook Live Tablet

Η ολλανδική Endless Ideas ανακοίνωσε σήμερα επίσημα το BeBook Live Tablet με LCD οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργικό Android 2.2 Froyo. Κοστίζει €279 στο site της κατασκευάτριας εταιρείας, που δέχεται από σήμερα παραγγελίες, και θα είναι διαθέσιμο στις 21 Ιουνίου. Η επίσημη ανακοίνωση επιβεβαίωσε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που είχαν “διαρρεύσει” δύο βδομάδες πριν.

Ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων

Το BeBook Live Tablet θα έχει capacitive οθόνη αφής 7 ιντσών (800×600) και βάρος 423 γραμμάρια, ενώ θα τρέχει Android 2.2 (Froyo). Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι ιδιαίτερα αξιοπρέπη για τα €279 που προγραμματίζεται να κοστίζει: επεξεργαστής Samsung Cortex A8 στο 1GHz και 512MB RAM, Bluetooth, σύνδεση στο internet μέσω WiFi, webcam 2MP, 4GB εσωτερική μνήμη Flash , θύρα microSD, μικρόφωνο και στερεοφωνικά ηχεία και, τέλος, υποστήρξη flash και θύρα 1080p HDMI.

σερφάρισμα στο internet

Για τα ηλεκτρονικά βιβλία θα υποστηρίζονται ePUB και PDF με και χωρίς κλείδωμα Adobe DRM, καθώς και “ολα τα τρέχοντα είδη αρχείων και κειμένων”, χωρίς όμως να εξειδικεύεται τι σημαίνει αυτό. Η προεγκατεστημένη εφαρμογή για ebooks πάντως θα είναι το Aldiko, η πιο δημοφιλής εφαρμογή ηλεκτρονικής ανάγνωσης σε κινητά και tablets με Android μόνο μετά το Kindle for Android.

Αναπαραγωγή ταινίας
Gaming

Όλα δέιχνουν πάντως ότι το BeBook Live Tablet, που παρουσιάζεται ως φτηνή ελλακτική στα άλλα tablets με Android, δε θα έχει πρόσβαση στο Android Market, όπως και τα άλλα tablets με Android που δεν έχουν σύνδεση 3G. Το πιο πιθανό πάντως είναι να ξεκλειδωθεί αμέσως μετά την κυκλοφορία του και να υπάρχει πλήρης πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές.
Η κυκλοφορία tablet PC από έναν παραδοσιακό κατασκευαστή ηλεκτρονικών αναγνωστών δείχνει την πίεση που δέχεται ένα μέρος από αυτές τις εταιρείες από την εμφάνιση και τη διάδοση των tablet PC.

Το διαφημιστικό βίντεο