

Με αντίστοιχη ανακοίνωση στο ισπανικό της blog χτες, η Google ανακοίνωσε ότι ξεκινάει η λειτουργία του Google Play Books στην Ισπανία με 100.000 τίτλους προς πώληση, τόσο στα ισπανικά (υπολογίζονται στους 60.000) όσο και διεθνείς τίτλους. Οι σημαντικότεροι εκδότες, όπως οι Grupo Santillana, Roca Editorial, Random House, Mondadori Group, SM Group, RBA Group, Edebé Group και Grupo Planeta, ήδη διαθέτουν τα βιβλία τους. Στην Ισπανία ισχύει η ενιαία τιμή βιβλίου, με δυνατότητα έκτπωσης από τα βιβλιοπωλεία μέχρι 5 %. Η εφαρμογή Google Books, όμως, είναι πολύ δημοφιλής για την ανάγνωση βιβλίων και έρχεται δεύτερη μόνο μετά το iBooks της Apple. Η Google επομένως δε θα μπορέσε να ανταγωνιστεί στις τιμές. Το 8% του πληθυσμού στην Ισπανία, σύμφωνα με έρευνα της Bowkers, έχει αγοράσει ένα ebook τους τελευταίες μήνες και το 21% έχει κατεβάσει ένα ebook δωρεάν. To 30% μπορεί να αγοράσει ένα ebook στο μέλλον, ενώ οι μισοί από όσους έχουν ήδη αγοράσει το διαβάζουν στον προσωπικό τους υπολογιστή.
Η ταυτότητα του Google Play Books
Η Google ξεκίνησε την πώληση ηλεκτρονικών βιβλίων το Δεκέμβριο του 2010, αρχικά μόνο στις ΗΠΑ. Επεκτάθηκε με το άνοιγμα ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων κατά σειρά στη Βρετανία, τον Καναδά και την Αυστραλία στα τέλη του 2011, στην Ιταλία το Μάιο του 2012 και στη Γερμανία και την Ισπανία στις αρχές Ιουνίου. Ενώ αρχικά ονομαζόταν Google ebookstore και ήταν ανεξάρτητο site, το Φεβρουάριο του 2011 ενσωματώθηκε στο Android Market και το Μάρτιο του 2012 μετονομάστηκε σε Google Play Books, σε συνέχεια της μετονομασίας του Android Market σε Google Play. Η Γαλλία είναι η επόμενη χώρα στην Ευρώπη που αναμένεται να ανοίξει βιβλιοπωλείο της Google.
Τα ebooks από το βιβλιοπωλείο της Google διατίθενται σε μορφή ePUB και μπορεί να είναι κλειδωμένα με Adobe DRM ή όχι, ανάλογα με την πολιτική του εκδότη και του συγγραφέα. Διαβάζονται από εφαρμογή μέσα στο browser (web app) για Chrome και από τις εφαρμογές για Android συσκευές και iPhone, iPod touch, iPad. Η Google έχει ενσωματώσει επίσης το βιβλιοπωλείο της σε έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη, το iRiver Story HD.
Η σχέση της Google με τα ebooks ξεκινάει το 2004 όταν ξεκίνησε το μαζικό σκανάρισμα βιβλίων από δημόσιες και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες. Μέχρι το Μάρτιο του 2012 είχε σκανάρει 20 εκατομμύρια βιβλία από έναν εκτιμώμενο αριθμό 130 εκατομμυρίων βιβλίων που υπάρχουν στον κόσμο.
Διαβάστε επίσης:
Τα 10 promo codes για το ebook “Rien ne va plus” της Μαργαρίτας Καραπάνου:
Σημείωση: Όταν εξαργυρώνετε έναν κωδικό, αφήστε σχόλιο κάτω από την ανάρτηση για να μην δοκιμάζουν στη συνέχεια χωρίς αποτέλεσμα οι επόμενοι αναγνώστες .
Η συγγραφέας Μαρία Ξυλούρη (κάτοχος Kindle, ας σημειωθεί) γράφει για την “ηλεκτρική λογοτεχνία”, που προσπαθεί να ενσωματώσει δημιουργικά στην αφήγηση τα νέα τεχνολογικά μέσα – αλλά μάλλον δεν το έχει κατορθώσει ακόμα. Και όσο και αν η ίδια επωφελήθηκε από το internet στις λογοτεχνικές της αναζητήσεις, επισημαίνει το θόρυβο και τον αποπροσανατολισμό που προκαλεί σε συγγραφείς και αναγνώστες.
Ο Γιάννης Φαρσάρης, συγγραφέας και δημιουργός της ανοιχτής ψηφιακής βιβλιοθήκες OpenBook (και επίσης κάτοχος Kindle), προειδοποιεί ότι το βιβλίο μπορεί να διδαχτεί από τα λάθη της μουσικής βιομηχανίας κατά το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή και να αντιμετωπίσει τα “πειρατικό” κατέβασμα δίνοντας στον αναγνώστη ελευθερία πρόσβασης και διαχείρισης των ebooks που αγοράζει, σωστή τιμολόγηση, οικοδόμηση σχέσων εμπιστοσύνης και ανοιχτότερες, πιο ευέλικτες άδειες χρήσης – από τις οποίες μπορούν να επωφεληθούν και οι δημιουργοί.
Τέλος, ο Παναγιώτης Γαβριήλογλου, βιβλιοκριτικός και φωτογράφος, εξετάζει “τα επόμενα πράγματα”, πώς θα μπορούσε να αλλάξει το ίδιο το λογοτεχνικό κείμενο τώρα που γίνεται ψηφιακό, μια τομή που θα μπορούσε να είναι αντίστοιχη του “Οδυσσέα” του Τζόυς τον προηγούμενο αιώνα. Κάποια στοιχεία, όπως η χρήση εσωτερικών και εξωτερικών links στο βιβλίο ή η συλλογική συγγραφή του, μπορούμε ήδη να τα φανταστούμε, αλλά, τελικά, δεν μπορούμε να προβλέψουμε το λογοτεχνικό μέλλον – μόνο να είμαστε ανοιχτοί σε αυτό και να το αναγνωρίσουμε όταν το δούμε.
Ο Ανταίος Χρυσοστομίδης και η Μικέλα Χαρτουλάρη είχαν να ευκαρία να συζητήσουν με πολλούς ενδιαφέροντες συγγραφείς διεθνούς φήμης, πολλοί μάλιστα νομπελίστες, στην εκπομπή της ΝΕΤ “Οι κεραίες της εποχής μας”. Μπορείτε μάλιστα να δείτε μερικές από τις εκπομπές online στη σελίδα της ΕΡΤ. Στο βιβλίο “Οι κεραίες της εποχής μου” (592 σελ, €9,90, iBookstore) ο Χρυσοστομίδης καταγράφει αυτές τις συναντήσεις και συζητήσεις. Όσοι έχουν δει την εμπομπή δεν μπορούν παρά να συμφωνήσουν πως “Το βιβλίο αυτό –όπως άλλωστε και η ομώνυμη τηλεοπτική εκπομπή στην οποία βασίστηκε– δεν απευθύνεται μονάχα στους λάτρεις της λογοτεχνίας αλλά σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, το οποίο παραμένει ευαίσθητο στα προβλήματα και στις αναζητήσεις του καιρού μας. Μεταγράφοντας τις συζητήσεις που έκανε είτε μόνος είτε με τη Μικέλα Χαρτουλάρη με τους 33 διάσημους συγγραφείς αυτού του τόμου, ο Ανταίος Χρυσοστομίδης στρέφει κάθε φορά τη ματιά του σε ένα συγκεκριμένο θέμα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του συνομιλητή του. Θέματα που αφορούν την εποχή μας –τα προβλήματα της δημοκρατίας στον δυτικό κόσμο, ο θρησκευτικός φανατισμός, το πρόβλημα των εθνικισμών, η κρίση ηθικών αξιών, ο ρατσισμός, τα ευρωπαϊκά ιστορικά τραύματα, η σεξουαλική ελευθερία– διασταυρώνονται συνεχώς με θέματα που αφορούν τη λογοτεχνία, το μέλλον της, τη θετική ή μερικές φορές αρνητική επίδρασή της στην κοινωνία”.
Οι συζητήσεις του βιβλίου έγιναν με τους: Νικολό Αμανίτι, Μάργκαρετ Άτγουντ, Μωρίς Αττιά, Μάρτιν Βάλζερ, Μάριο Βάργκας Λιόσα (Νόμπελ 2010), Γκαμάλ Αλ Γιτάνι, Ναντίν Γκόρντιμερ (Νόμπελ 1991), Χανς Μάγκνους Εντσεσμπέργκερ, Χαβιέρ Θέρκας, Αντρέα Καμιλέρι, Ντάνιελ Κέλμαν, Χανίφ Κιουρέισι, Τζον Λε Καρέ, Κλάουντιο Μάγκρις, Βλαντίμιρ Μακάνιν, Ίαν ΜακΓιούαν, Νόρμαν Μάνεα, Χάρι Μούλις, Τζον Μπάνβιλ, Άμος Οζ, Πολ Όστερ, Ορχάν Παμούκ (Νόμπελ 2006), Τζορτζ Πελεκάνος, Σέρχιο Πιτόλ, Σαντιάγο Ρονκαλιόλο, Ζοζέ Σαραμάγκου (Νόμπελ 1998), Ίνγκο Σούλτσε, Αντόνιο Ταμπούκι, Π. Ντ. Τζέιμς, Ντάριο Φο (Νόμπελ 1997), Κάρλος Φουέντες, Γιασμίνα Χάντρα και Άλαν Χόλινγκχερστ.
Ο πολυβραβευμένος και πολυγραφότατος συγγραφέας εφηβικών και νεανικών μυθιστορημάτων στο νέο του βιβλίο “Οι άρχοντες των σκουπιδιών” (336 σελ, €9,90, iBookstore) αφηγείται σε κινηματογραφικό ρυθμό “έναν κόσμο και μια κοινωνία που αποσυντίθενται με ταχύτατους ρυθμούς. Ανεργία, οικονομική κρίση, εγκληματικότητα, καταστροφή του περιβάλλοντος, προπηλακισμοί πολιτικών, άνθρωποι που τρώνε σκουπίδια, άστεγοι… Μέχρι που έρχεται τελικά η Ώρα Μηδέν και γίνεται η μεγάλη έκρηξη, καθώς το ρολόι της Ιστορίας αρχίζει να τρέχει προς τα πίσω. Ένα κορίτσι, τρεις πληρωμένοι δολοφόνοι, μια ομάδα επιστημόνων, ένας πολιτικός και η οικογένειά του διασχίζουν όλη τη χώρα κι όλες τις εποχές, σε ένα ανθρωποκυνηγητό χωρίς έλεος. Σε ένα περιβάλλον που αλλάζει από μέρα σε μέρα, όπου κάποιοι θα προσπαθήσουν να μείνουν ίδιοι, ενώ κάποιοι άλλοι να ανακαλύψουν ποιοι πραγματικά είναι”. Παλιότερα βιβλία του είναι επίσης διαθέσιμα και σε ebooks.
Σημεία πώλησης και δυνατότητες ανάγνωσης
Διαβάστε επίσης:
“Θέλαμε ιδιαίτερα να έχουμε όλα τα βιβλία του Τομ σε ψηφιακή μορφή, εδώ και πολλά χρόνια. Δεν ήθελε όμως να συμμετάσχει σε κάτι τέτοιο”, ανέφερε η Ann Godoff, πρόεδρος του Penguin. Ένα από τα κίνητρα του Πίντσον που τον οδήγησε να αλλάξει στάση είναι πολύ απλό, λέει η ίδια: “Νομίζω ότι θέλει να έχει περισσότερους αναγνώστες. Κάθε συγγραφέας θέλει να έχει όσο το δυνατόν περισσότερους αναγνώστες. Αυτό όμως δε νομίζω να αλλάξει το δημόσιο προφίλ, σε ό,τι αφορά τις δημόσιες εμφανίσεις του. Στην πραγματικότητα, γνωρίζω ότι δε θα το αλλάξει”.
Τα ebooks κοστίζουν στο Amazon από $11,49 έως $13,79. Στο Kobo ξεκινούν από €6,88.
Οι εκδόσεις Penguin επεσήμαναν τις δυσκολίες της μεταφοράς των έργων του Πίντσον σε ebook και από τεχνική άποψη, καθώς τα βιβλία του είναι εκτενή και συχνά έχουν πολύπλοκη μορφοποίηση.
Ο Πίντσον είναι ο τελευταίος σε μια σειρά πολύ διαφορετικών συγγραφέων, όπως ο Ρέι Μπράντμερι του δυστοπικού μυθιστορήματος “Φαρενάιτ 451” και η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ του Χάρι Πότερ, που, αν και για χρόνια αρνούνταν, τελικά συναίνεσαν στην ψηφιακή έκδοση των έργων τους. Η Godoff από τον Penguin πάντως επεσήμανε πως δεν πιστεύει ότι ο Πίντσον θα αλλάξει τις προσωπικές του προτιμήσεις στην ανάγνωση – και θα εξακολουθήσει να διαβάζει σε τυπωμένο χαρτί.
Στα ελληνικά έχει μεταφραστεί το σύνολο του έργου του Πίντσον και τώρα ανοίγει ο δρόμος να κυκλοφορήσει και σε ebooks. Επίσης στα ελληνικά εκδίδεται το δωρεάν ηλεκτρονικό περιοδικό “The Zone“, που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στον Αμερικανό μεταμοντέρνο συγγραφέα.
Πηγή: The New York Times
Αν δεν έχετε εξαργυρώσει στο παρελθόν promo codes για εφαργμογές, δείτε εδώ πώς γίνεται.
Τα 3 promo codes για την εφαρμογή “Πινόκιο” για iPad:
Σημείωση: Όταν εξαργυρώνετε έναν κωδικό, αφήστε σχόλιο κάτω από την ανάρτηση για να μην δοκιμάζουν στη συνέχεια χωρίς αποτέλεσμα οι επόμενοι αναγνώστες .
Δύο μεγάλες αλλαγές είναι ο εσωτερικός χώρος και η κατάργηση της χρήσης CD και DVD. Όπως και στα MacBook Air, το νέο MacBook Pro δε χρησιμοποιεί τον παραδοσιακό σκληρό δίσκο, αλλά μνήμη flash, όπως και τα κινητά τηλέφωνα και τα tablet PC, που ξεκινά από τα 256 GB. Τα πλεονεκτήματα της μνήμης flash είναι ότι διαχειρίζεται τα αρχεία μέχρι και 4 φορές πιο γρήγορα από έναν εσωτερικό σκληρό δίσκο, ενώ καταλαμβάνει μόλις το 10% του χώρου, κάτι κρίσιμο για τις φορητές συσκευές. Επίσης όπως στα MacBook Air, το νέο MacBook Pro δε δέχεται πλέον CD ή DVD, μια λογική κίνηση καθώς πρόκεται για τεχνολογία που αυξάνει τον όγκο του laptop και είναι σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένη, καθώς λίγοι τη χρησιμοποιούν πια.
Η τιμή του νέου MacBook Pro ακολουθεί την καινοτομία, τις επιδόσεις και την ποιότητα κατασκευής και ξεκινάει από τα $2199 (στην Ελλάδα θα κοστίζει τουλάχιστον €2199).
Συνολικά, το νέο MacBook Pro φέρνει στα κλασικά laptop στοιχεία από το πολύ λεπτό και φορητό MacBook Air, την ισχύ σταθερών υπολογιστών και την υψηλή ανάλυση της οθόνης ενός iPad. Και τοποθετεί τα MacBook ένα με δύο χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό, τα Ultrabooks με Windows.
Αυτό όμως έρχεται να το αλλάξει το MacBook Pro. Δεν είναι τόσο φορητό όσο το iPad και δεν έχει την αμεσότητα της οθόνης αφής, είναι βέβαιο. Δε θα είναι τόσο ξεκούραστο όσο το Kindle για να διαβάσει κανείς π.χ. 100 σελίδες κειμένου χωρίς διακoπή. Όμως έχει μια οθόνη επιπέδου iPad, που φέρνει την καθαρό, ευκρινές, υψηλής ανάλυσης κείμενο στην οθόνη μας, που κάνει το κείμενο για αυτό το λόγο πιο ξεκούραστο στην ανάγνωση. Η βελτίωση στην ποιότητα των φωτογραφιών και των βίντεο, που υπάρχουν συχνά σε site και πια και σε αρκετά ebooks, είναι επίσης δεδομένη.
Με ένα MacBook Pro με οθόνη Retina η ιδέα της ανάγνωσης ενός εκτενούς άρθρου στο internet ή το διάβασμα άρθρων από επιστημονικά περιοδικά σε PDF, ακόμα και ένα καλό απόσπασμα από κάποιο ebook, δε θα προκαλέι και τόση εκ των προτέρων δυσφορία. Η ανάγνωση στα laptop θα εξακολουθεί να αποτελεί ανάθεμα – αλλά σε ένα σημαντικό βαθμό θα πρέπει να εξαιρέσουμε αυτούς που έχουν ένα νέο MacBook Pro.