Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Update: τα βιβλία είναι διαθέσιμα και στο iBookstore
Ανέβηκαν σήμερα στο myeBooks.gr και στο site των εκδόσεων Ψυχογιός τα 3 βιβλία της τριλογίας Millennium του Στιγκ Λάρσον στα ελληνικά. Τα 3 e-book σε ePUB του ιδιαίτερα δημοφιλούς συγγραφέα είναι Το κορίτσι με το τατουάζΤο κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά και Το κορίτσι στη φωλιά της σφήγκας.

Η τιμή για τον κάθε τόμο είναι €17.70, δηλαδή περίπου 20% φτηνότερα από το αντίστοιχο τυπωμένο βιβλίο. Τα ePUB είναι κλειδωμένα με Adobe DRM. Τα βιβλία του Στιγκ Λάρσον στα ελληνικά είχαν ανέβει στις αρχές Ιανουαρίου στο iBookstore για iPad, iPhone και iPod touch, όμως από το iBookstore δεν μπορούμε να αγοράσουμε με ελληνική πιστωτική κάρτα. 
Η τριλογία είναι διαθέσιμη στο myeBooks.gr και στο site των εκδόσεων Ψυχογιός. Συνολικά οι εκδόσεις Ψυχογιός διαθέτουν 116 e-books.

Τα βιβλία του Στιγκ Λάρσον είναι επίσης διαθέσιμα ως ebooks και στα αγλλικά (ePUB, Kindle)

Ο Στιγκ Λάρσον και η τριλογία Millennium
Η τριλογία Μιλένιουμ του Στιγκ Λάρσον (Wikipedia: Stieg Larsson) δεν είναι μόνο ένα από τα μεγαλύτερα best seller των τελευταίων ετών, με τον ίδιο, ανάμεσα σε άλλα, να είναι ο πρώτος συγγραφέας που πούλησε 1 εκατομμύριο Kindle e-books στο Amazon, ενώ τα βιβλία του έχουν γυριστεί σε ταινίες στα σουηδικά και θα ξαναγυριστούν στα αγλλικά. Είναι και από τα αξιόλογα βιβλία των τελευταίων ετών στην κατηγορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. Ο Λάρσον, που έχει πεθάνει το 2004, πριν τα βιβλία του γίνουν γνωστά, παρουσιάζει τις σκοτεινές πτυχές της σουηδικής κοινωνίας στα βιβλία του, ενώ η πλοκή και το μυστήριο δεν παρουσιάζουν κενά και  η αφηγηματική ροή είναι ιδιαίτερα ομαλή. Ο Λάρσον καταφέρνει να παρουσιάζει μια σειρά από θέματα, από τη θέση της γυναίκας, το ρόλο της ψυχιατρικής, το παρελθόν της χώρας έως το ρόλο του τύπου και, τελικά, του κατά πόσο η Σουηδία είναι δημοκρατική χώρα, χωρίς όμως οι χαρακτήρες του, ιδιαίτερα ο Μίκαελ Μπλούμκβιστ και η Λίσμπετ Σάλαντερ, να χάνουν την προσωπικότητά τους. Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για το συγγραφέα, τον ξαφνικό θάνατό του, τη διαμάχη για τα χρήματα που άφησε πίσω του, αλλά και το πώς έφτασε να γράψει αυτήν την τριλογία, το άρθρο The Afterlife of Stieg Larsson είναι αρκετά πλήρες και έγκυρο.
Η ελληνική μετάφραση έχει γίνει από το σουηδικά και είναι πολύ καλή δουλειά του Γιώργου Μαθόπουλου.
Υπόθεση:
H Χάριετ Βάνιερ εξαφανίστηκε πριν από τριάντα έξι χρόνια κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιρινού φεστιβάλ στο σουηδικό θέρετρο Χέντεμπι. Παρά τις έρευνες της αστυνομίας, δε βρέθηκε ποτέ κανένα ίχνος της δεκαεξάχρονης κοπέλας. Το έσκασε; Έπεσε θύμα απαγωγής; Ή θύμα δολοφονίας; Κανένας δε γνωρίζει∙ η υπόθεση έκλεισε, όλοι ξέχασαν τις λεπτομέρειες.
Όλοι, εκτός από το θείο της Χάριετ, τον Χένρικ Βάνιερ, έναν ηλικιωμένο βιομήχανο, που έχει βάλει σκοπό της ζωής του να λύσει το μυστήριο προτού πεθάνει. Στους τοίχους του γραφείου του υπάρχουν σαράντα τρία κορνιζαρισμένα λουλούδια. Τα πρώτα επτά ήταν δώρα από την ανιψιά του. Τα υπόλοιπα έφταναν ανώνυμα κάθε χρόνο στα γενέθλιά του.
Υπόθεση:
H Λίσμπετ Σαλάντερ, ιδιοφυΐα στους υπολογιστές, δε διστάζει μπροστά σε τίποτα προκειμένου να πετύχει το στόχο της. Δεν ξεχνά και δε συγχωρεί, και όταν συναντά διαφθορά και κακοποίηση, ιδίως απέναντι σε γυναίκες, είναι ανελέητη.
Κηρύσσοντας πόλεμο σ’ αυτούς που κινούν τα νήματα της βιομηχανίας του εμπορίου σαρκός χρησιμοποιεί τις ικανότητές της ως χάκερ για να βοηθήσει στην έρευνα που έχει ξεκινήσει ο Μίκαελ Μπλούμκβιστ, εκδότης του περιοδικού Μιλένιουμ. Εμπλέκεται, όμως, άθελά της σε μια διπλή δολοφονία, ενώ η αστυνομία την κυνηγά και για έναν τρίτο φόνο. Όλα τα στοιχεία την ενοχοποιούν και τα δακτυλικά της αποτυπώματα έχουν βρεθεί στο όπλο του εγκλήματος. Καθώς όλες οι δυνάμεις στη Σουηδία αλλά και αποφασισμένοι εγκληματίες είναι στα ίχνη της, η Λίσμπετ δεν έχει άλλη επιλογή: πρέπει να ανακαλύψει και να ξεσκεπάσει την αλήθεια προτού είναι αργά για την ίδια της τη ζωή.
Υπόθεση:
H Λίσμπετ Σαλάντερ καταστρώνει την εκδίκησή της απέναντι στον άνθρωπο που προσπάθησε να τη σκοτώσει και στις κυβερνητικές οργανώσεις που παραλίγο να καταστρέψουν τη ζωή της. Αλλά η αποστολή της δεν είναι εύκολη. Γιατί μετά τη σφαίρα που δέχτηκε στο κεφάλι, νοσηλεύεται στην Εντατική υπό στενή επιτήρηση, και όταν βγει θα οδηγηθεί στο δικαστήριο κατηγορούμενη για τρεις φόνους και μία απόπειρα δολοφονίας.
Με τη βοήθεια του δημοσιογράφου Μίκαελ Μπλούμκβιστ και των συνεργατών του στο περιοδικό Μιλένιουμ, η Λίσμπετ θα πρέπει να αποδείξει την αθωότητά της αλλά και να καταγγείλει τους διεφθαρμένους πολιτικούς που έχουν αφήσει τους αδύναμους να γίνουν θύματα βίας και κατάχρησης. Θύμα και η ίδια, η Λίσμπετ είναι έτοιμη να αντεπιτεθεί και να αγωνιστεί με νύχια και με δόντια.
Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.


Kindle 3: PDF με πολύπλοκο μαθηματικό τύπο

Κύμα αγορών Kindle από την Ελλάδα παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες μετά την αλλαγή του τρόπου παραγγελίας που έκανε το Amazon. Η αγορά Kindle απευθείας από το Amazon έγινε φτηνότερη και ευκολότερη, καθώς οι δασμοί για το τελεωνείο προπληρώνονται κατευθείαν στο Amazon και η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση της επιλογή μας από την εταιρεία courier UPS χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Κρίνοντας από τα email που παίρνω με ερωτήσεις, τα σχόλια στο blog καθώς και τις εκτενείς συζητήσεις που γίνονται σε ελληνικά φόρουμ, δεκάδες Kindle, ειδικά το Kinle 3 WiFi στις 6 ίντσες, έχουν παραγγελθεί και αρκετά έχουν ήδη παραδοθεί μέσα στην τελυταία εβδομάδα. Και αυτό μετρώντας μόνο όσους και όσες έχουν επικοινωνήσει με το blog ή συζητούν την αγορά τους δημόσια σε φόρουμ.

Ο φτηνότερος και ευκολότερος παραγγελίας φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό, καθώς οι περισσότεροι ψάχνουν για μια φτηνή αλλά ποιοτική συσκευή για να διαβάζουν τα αρχεία PDF που ήδη διαθέτουν και είναι έτοιμοι να μετατρέπουν τα ηλεκτρονικά τους βιβλία από ePUB σε Mobipocket για να τα διαβάζουν στο Kindle.

Με το νέο τρόπο παραγγελίας και τις σημερινές ισοτιμίες, η τελική τιμή ενός Kindle 3 WiFi είναι €150 και ενός Kindle DX είναι €400. Για περισσότερες, αναλυτικές πληροφορίες διαβάστε τον οδηγό αγοράς Kindle από την Ελλάδα που έχει ετοιμάσει ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης”.

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά, tablet PC.

Σήμερα έχουμε 5 promo codes για να κατεβάσετε δωρεάν  το μουσικό παιδικό παραμύθι – εφαρμογή “Για πάντα μαζί” (http://itunes.com/apps/Γιαπάνταμαζί) από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Η εφαρμογή τρέχει σε iPad, iPhone και iPod touch (με iOS 4.0 ή νεότερο) και κοστίζει €1.59.

Μια ωραία εφαρμογή για παιδιά με πλούσια εικονογράφηση, ενσωματωμένη αφήγηση και μουσική. Διαβάστε την παρουσίασή της και δείτε περισσότερα screenshots από τον “Ηλεκτρονικό Αναγνώστη”.

Τα 5 promo codes:

  • F7N93HKYXFPP
  • 49399YE9WPP9
  • MP7N3FMHXAPA
  • MAAYLANHEWTL
  • XFLLPKKP374R

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under ebooks στα ελληνικά.

Το βιβλίο του Stephen King “Ο Θόλος” κυκλοφόρησε χτες στα ελληνικά από τις εκδόσεις Bell/Χαρλένικ και είναι διαθέσιμο συγχρόνως σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Πρόκειται για βιβλίο που είχε βγει το 2009 στα αγγλικά με τον τίτλο Under the Dome (Wikipedia, στα αγγλικά: για Kindle, ePUB από το Kobo). Η μετάφραση είναι του Νίκου Σπυριδάκη.

Η τιμή για το τυπωμένο βιβλίο είναι €14 (1168 σελίδες) και για το ηλεκτρονικό €12.60 (από το myeBooks.gr, PDF με Adobe DRM). Καθώς δηλαδή στα περισσότερα βιβλιοπωλεία μια έκπτωση 10% για το τυπωμένο βιβλίο είναι δεδομένη, έντυπο και ηλεκτρονικό βιβλίο έχουν την ίδια ακριβώς τιμή. Η τιμή για το τυπωμένο πάντως είναι χαμηλή με δεδομένη την έκταση του βιβλίου.

Είναι το χιλιοστό βιβλίο από τη σειρά Bell των εκδόσεων Χαρλένικ.

Η υπόθεση του βιβλίου:

Είναι ένα ήσυχο φθινοπωρινό πρωινό στη μικρή πόλη του Τσέστερ’ς Μιλ. Η Κλοντέτ Σάντερς κάνει μάθημα αεροπλοΐας, η κυρία Έβανς φροντίζει το λαχανόκηπό της, ο Ντέιλ Μπάρμπαρα ετοιμάζεται να φύγει μακριά με οτοστόπ… 

Ξαφνικά, ένα αόρατο φράγμα περικλείει την πόλη. Γίνεται τόσο απότομα, που το χέρι της κυρίας Έβανς κόβεται στα δύο ακριβώς πάνω στο όριό του. Το αεροπλάνο της Κλοντέτ συντρίβεται στα τοιχώματά του. Κι ο Ντέιλ δεν μπορεί πια να πάει πουθενά. Τίποτε δεν περνάει το Θόλο… 

Κανείς στο Τσέστερ’ς Μιλ δεν ξέρει τι ακριβώς είναι αυτό που τους απέκοψε από τον υπόλοιπο κόσμο, από τι προήλθε, ούτε πώς μπορούν να το διαπεράσουν. Αλλά ένας φανατικός και αδίστακτος άνθρωπος, ο Τζιμ Ρένι, βλέπει στο Θόλο την τέλεια ευκαιρία για να υποτάξει την πόλη στην παρανοϊκή εξουσία του. 

Ενώ όλες οι προσπάθειες του έξω κόσμου να σπάσουν το φράγμα αποτυγχάνουν, ο Ντέιλ και οι λιγοστοί σύμμαχοί του προσπαθούν να αντιταχθούν στο καθεστώς τρόμου που επιβάλλει ο Ρένι. Και στο μεταξύ, τα τρόφιμα μειώνονται, το νερό και ο αέρας λιγοστεύουν. Ο χρόνος λιγοστεύει για όσους βρίσκονται κάτω απ’ το Θόλο… 

Ένα θρίλερ υψηλής τάσης, αποκαλυπτικό όραμα και ταυτόχρονα μια γοητευτική πολιτική αλληγορία, από τον ασύγκριτο Stephen King.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under tablet PC.

Παρακολούθησα το live webcast που διοργάνωσε η O’Reilly Media για τα Google ebooks με δύο στελέχη της Google. Και ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, που έβγαλε ή επιβεβαίωσε και αρκετές ειδήσεις.

Το webcast κράτησε μία ώρα και ξεκίνησε με μια παρουσίαση για τα Google ebooks με κάποιες γενικές πληροφορίες, πώς τα αντιλαμβάνεται η Google, τι ευκαιρίες δίνουν, πώς τα πάνε ως τώρα. Αλλά το πραγματικά καλό ήταν οι ερωταπαντήσεις που πήραν το μισό χρόνο του webcast. Οι συμμετέχοντες υπέβαλαν ερωτήσεις μέσω του live chat – δυνατότητα που εκμεταλλεύτικα δεόντως ρωτώντας αρκετά πράγματα. Σίγουρα δεν έχεις τη δυνατότητα κάθε μέρα να ρωτάς live τον product manager του Google Books – και εκείνος να σου απαντάει. Πολύ καλό κλίμα δηλαδή και ωραία εμπειρία.

Κάνοντας live twitting ως eAnagnostis κατά τη διάρκεια του webcast κατέγραψα τα ακόλουθα ενδιαφέροντα πράγματα:

  • Το Google ebooks είναι μέρος του Google Partner Program (για εκδότες και συγγραφείς που αυτο εκδίδονται), το οποίο με τη σειρά του είναι μέρος του  Google Book
  • Μέσω των υπηρεσιών της Google μπορούμε να αναζητήσουμε βιβλία, να τα αγοράσουμε, να βρούμε άλλα βιβλιοπωλεία από όπου μπορούμε να τα αγοράσουμε και μπορούμε να τα διαβάσουμε.
  • Από όποιο βιβλιοπωλείο που συνεργάζεται με τη Google και αν αγοράσουμε, τα ebooks μας θα είναι διαθέσιμα σε μία ενιαία βιβιοθήκη με Google ebooks.
  • 1 εκατομμύριο εφαρμογές έχουν εγκατασταθεί από τότε που ξεκίνησαν τα Google ebooks (6 Δεκέμβρη 2010). Δε νομίζω ότι είναι και τόσες πολλές, μιλώντας για κάτι που είναι Google.
  • Το Google Books διαθέτει 15 εκατομμύρια βιβλία, από αυτά 2,5 εκατ. έχουν παραχωρηθεί από τους 35.000 εκδότες στη Google, από αυτούς οι 4.000 είναι στις ΗΠΑ. Από αυτά “εκαντοντάδες χιλιάδες” είναι διαθέσιμα προς πώληση ως Google ebooks. Στις ΗΠΑ υπάρχουν 180 βιβλιοπωλεία που πουλάνε ebooks μέσα από τη Google (resellers).
  • Η περισσότερη ανάγνωση γίνεται μέσα από τις εφαρμογές, αλλά η αναζήτηση και η ανακάλυψη νέων βιβλίων για διάβασμα γίνεται στον browser
  • Μια σημαντική μειοψηφία αναγνωστών έχει 2 ή 3 smartphones και/ή tablet PC, οπότε οι υπηρεσίες με συγχρονισμό μέσω internet έχουν μεγάλη σημασία.
  • Το best seller της Google είναι ως τώρα “Το Κορίτσι με το Τατουάζ” (Girl with Dragon Tatoo ) του Στιγκ Λάρσον. Οι πωλήσεις ebooks γίνονται μόνο στις ΗΠΑ. Γενικώς, τα περισσότερα βιβλία που πουλιούνται είναι λογοτεχνία.
  • Πολλά Google ebooks πουλιούνται μέσω ανεξάρτητων, μικρών βιβλιοπωλείων, που ήταν ένας βασικός στόχος που είχε θέσει η Google.
  • Η Google είναι ανοιχτή σε συνεργασία με το Amazon για να φέρει τα Google ebooks στο Kindle, υπονοώντας ότι το Amazon δε θέλει (απάντηση σε δική μου ερώτηση).
  • Σύμφωνα με τη Google, το κλείδωμα των ebooks (DRM) είναι απαίτηση των εκδοτών, γι’ αυτό η Google έδωσε αυτήν τη δυνατότητα. Οι εκδότες όμως που δεν το επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν να μην κλειδώνονται τα ebooks τους. Λογαριασμός Adobe απαιτείται μόνο αν θέλουμε να διαβάσουμε τα ebooks σε ηλεκτρονικό αναγνώστη, αλλιώς αρκεί ο λογαριασμός που ήδη έχουμε στη Google. (δική μου ερώτηση)
  • Η Google θέλει να υπάρχει η δυνατότητα ebooks από βιβλιοθήκες, αλλά υπάρχουν αντιδράσεις από τους εκδότες, με τους οποίους βρίσκεται σε σχετικές συνομιλίες.
  • Συζητάει επίσης με sites αυτοέκδοσης βιβλίων, όπως το Lulu, για να συμπεριλάβει τα βιβλία τους στο Google ebooks
  • Η αγορά βιβλίων από Google ebooks εκτός ΗΠΑ θα ξεκινήσει “μέσα στο 2011”. 
  • Οι μικροί, ανεξάρτητοι εκδότες μπορούν να υποβάλλουν τα βιβλία τους στη Google σε οποιαδήποτε μορφή, ακόμα και τυπωμένα, αν και αυτό θα καθυστερήσει τη διαδικασία ανεβάσματος των βιβλίων. Η Google κάνει τη μετατροπή για να ανέβουν στο Google ebooks. Για τις χρεώσεις όμως οι εκδότες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τη Google.
  • Η Chrome web app για τα Google Books πρόκειται να βελτιωθεί, αλλά δεν είναι αλήθεια ότι είναι απλώς ένα bookmark για το Google ebookstore, αλλά “είναι ένας έυκολος τρόπος να έχουμε πρόσβαση στο κατάστημα”. Έμμεσα παραδέχονται ότι είναι ένα bookmark είναι προς το παρόν (δική μου ερώτηση).
  • Η offline ανάγνωση των Google ebooks υποστηρίζεται από τις εφαρμογές. Δηλαδή δε θα υπάρχει σύντομα η δυναότητα για offline reading μέσα από τον browser. Μπορούμε βέβαια να κατεβάσουμε τα ebooks.
  • Η Google δε σχεδιάζει να παρέχει τη δυνατότητα να δανείζονται τα ebooks και ως τώρα όσοι το κάνουν δεν το κάνουν με τρόπο βολικό και φιλικό προς τους αναγνώστες (δίκιο έχουν, καθόλου βολικό βλ. περίπτωση Kindle). Ο δανεισμός των ebooks πάντως θα ενίσχυε τις πωλήσεις, γιατί έτσι ένα ebook γίνεται γνωστό.
  • Ετοιμάζονται και Google eTextbooks (πανεπιστημιακά εγχειρίδια).
  • Η Google δεν προσθέτει δικά της metadata στα ebooks (όπως κάνει στα βιβλία που σκανάρει η ίδια), αλλά αν οι εκδότες πρόσθεταν περισσότερα metadata τα αποτελέσματα στην αναζήτηση θα βελτιώνονταν σημαντικά.
  • Η Google θα κατεβάζει ebooks αν διαπιστωθεί ότι είναι παράνομα, αλλά από τη στιγμή που κάποιος κατεβάσει το ebook στον υπολογιστή του η Google δε θα μπορεί να το “πάρει πίσω”, το ebook θα ανήκει για πάντα στον αναγνώστη, όχι δηλαδή όπως έκανε η Amazon με το “1984” του Τζωρτζ Ώργουελ, που το απέσυρε όχι μόνο από το βιβλιοπωλείο της, αλλά το διέγραψε και από τα Kindle όσων το είχαν αγοράσει (επέστρεψε τα χρήματα).
  • Η Google δε σχεδιάζει να κυκλοφορήσει δικό της ηλεκτρονικό αναγνώστη
  • Τα reviews από τους αναγνώστες για τα βιβλία είναι ήδη διαθέσιμα, αλλά στην επόμενη αναβάθμιση θα υποστηρίζονται επίσης σημειώσεις και σχόλια.
  • Θα προστεθεί υποστήριξει και για “επαυξημένα”, enhanced ebooks (δηλαδή ebooks με ενσωματωμένο βίντεο).
  • “Σύντομα” θα μπορούμε να ανεβάζουμε στον προσωπικό μας λογαριασμό Google ebooks και δικά μας αρχεία, ώστε να διαθέτουμε online (στο “σύννεφο”) μια ενιαία βιβλιοθηκή με αγορασμένα και δωρεάν ebooks από τη Google καθώς και τα δικά μας ηλεκτρονικά βιβλία από άλλες πηγές (ePUB ή PDF). (δική μου ερώτηση)

Αρκετές σημαντικές ειδήσεις, πιστεύω, που ξεκαθαρίζουν πράγματα για το πώς λειτουργούν τα Google ebooks καθώς και ποια είναι τα σχέδια της Google στον τομέα αυτόν. Από τη σκοπιά πάντως των αναγνωστών, και ειδικά αυτών που βρίσκονται στην Ελλάδα, το σημαντικότερο νέο ίσως είναι ότι “σύντομα” θα μπορούμε να ανεβάζουμε τα δικά μας αρχεία και να διατηρούμε online τη δική μας ενιαία βιβλιοθήκη, που θα είναι προσβάσιμη από όπου υπάρχει internet. Μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που πολλοί αναγνώστες τη ζητούν από τη Google και σίγουρα θα είναι κάτι χρήσιμο.

Δείτε και ακούστε ολόκληρο το webcast

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under Uncategorized.

Η Apple σκληραίνει τη στάση της και δίνει διορία ως τις 31 Μαρτίου για να υποστηρίζονται οι αγορές μέσα από τις εφαρμογές με το δικό της σύστημα πληρωμών που της αποφέρει προμήθεια 30% επί της τιμής. Η αρχική διορία που είχε δώσει για να προσαρμοστούν οι υπάρχουσες εφαρμογές ήταν για τις 30 Ιουνίου, ενώ έχει απορρίψει μια νέα εφαρμογή της Sony για τα ebooks επειδή δεν πληρούσε αυτές τις προϋποθέσεις.

 Αυτό προκύπτει από επικοινωνία που είχε με την Apple η βρετανική εταρεία πληροφορικής YUDU, που αναπτύσσει εφαρμογές για iPad, iPhone και iPod touch και συνεργάζεται στενά με την Apple. Η πληροφορία για τη νέα διορία αναδημοσιεύτηκε μάλιστα σήμερα στη Wall Street Journal. Καθώς η YUDU ασχολείται με εφαρμογές για περιοδικά και εφημερίδες, είναι ασαφές αν η ίδια διορία θα ισχύσει και για τις άλλες κατηγορίες εφαρμογών, όπως αυτές που πουλάνε ηλεκτρονικά βιβλία.

Οι νέοι κανόνες που θέτει η Apple για το App Store (ή, σύμφωνα με την εταιρεία, η εφαρμογή κανόνων που ήδη ίσχυαν αλλά παρακάμπτονταν) απαιτούν οι εφαρμογές να δίνουν τη δυνατότητα για αγορές τόσο μέσω του browser όσο και χωρίς έξοδο από την εφαρμογή. Στη δεύτερη περίπτωση θα εφαρμόζεται το σύστημα πληρωμών της Apple “In App Purchase” και η ίδια θα παίρνει προμήθεια 30% επί της τιμής πώλησης. Ως τώρα πολλές εφαρμογές οδηγούσαν τους καταναλωτές για αγορές στο αντίστοιχο site ή δεν απέδιδαν προμήθεια στην Apple. Με δεδομένο ότι η αγορά μέσα από την εφαρμογή είναι ευκολότερη και βολικότερη (δε χρειάζεται η εκ νέου εισαγωγή των στοιχείων μιας πιστωτικής κάρτας, δεν απαιτείται έξοδος και επιστροφή στην εφαρμογή), η πλειοψηφία των αγορών αναμένεται να γίνονται εντός των εφαρμογών – εκτός αν υπάρξουν κίνητρα για τους καταναλωτές να πηγαίνουν στο site των εταιρειών.

Οι νέοι κανόνες της Apple μπορεί να παραβιάζουν τους αντιμονοπωλιακούς νόμους των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.

Το σύστημα των πληρωμών μέσα από την εφαρμογή εφαρμόζεται στο περιοδικό για το iPad “The Daily” που κυκλοφόρησε χτες, ενώ εφημερίδες και περιοδικά όπως η Wall Street Journal και ο Economist που πουλούσαν συνδρομές μέσα από το site τους θα χρειαστεί να αλλάξουν τις εφαμογές τους και να δίνουν τη δυνατότητα αγορών μέσα από αυτές.

Η εφαρμογή Kindle for iPad του Amazon, η πιο δημοφιλής εφαρμογή για αγορά και ανάγνωση ebooks στη συσκευή.

Posted by & filed under tablet PC.

Το logo του Android 3.0 Honeycomb (“κερήθρα”)

Παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα από τη Google το αναβαθμισμένο, ειδικά σχεδιασμένο λειτουργικό για tablet PC Android 3.0 Honeycomb, καθώς και η δημιουργία του Android Market Webstore με όλες τις εφαρμογές διαθέσιμες για προεπισκόπηση με εκτενή περιγραφή, αλλά και αποστολή από τον υπολογιστή στο κινητό. Επιβεβαιώθηκαν  οι νέες δυνατότητες για την εφαρμογή Google Books, αλλά, το πιο ενδιαφέρον, ανακοινώθηκε ότι υποστηρίζονται πια οι αγορές μέσα από τις εφαρμογές.

Η λειτουργία της εφαρμογής Google Books είναι προεγκατεστημένη και σε κεντρικό σημείο στην αρχική οθόνη και οι δυνατότητες όπως παρουσιάστηκαν στην έκθεση CES στις αρχές Γενάρη. Η παρουσίαση των βιβλίων με τη μορφή σειράς εξωφύλλων αξιοποιεί τα νέα 3D γραφικά (RenderScript).

Η κεντρική επιφάνεια εργασίας στο Android 3.0 Honeycomb
Η εφαρμογή Google Books σε εμφανές σημείο.

Οι Android εφαρμογές για κινητά -που χρησιμοποιούνταν καταχρηστικά και σε tablet PC 7 ιντσών-θα τρέχουν και στα tablets με Android 3.0 Honeycomb και έτσι όλες οι γνωστές μας εφαρμογές για ανάγνωση βιβλίων σε συσκευές Android θα είναι διαθέσιμες από την πρώτη μέρα (π.χ. Aldiko, myeBooks Mobile, Kindle for Android)

Μέσα από το Android Market Webstore μπορούμε πια να δούμε, αλλά και να στείλουμε απευθείας από το PC στη συσκευή μας. Οι αγορές μέσα από την εφαρμογή, χωρίς άνοιγμα του browser, είναι μια σημαντική εξέλιξη, καθώς συνέπαγεται πολύ καλύτερο user experience, χωρίς μάλιστα -προς το παρόν;- την προμήθεια του 30% επί της τιμής που θέλει να παρακρατά η Apple από τα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία.

Ολόκληρη η παρουσίαση από τη Google

Η έμφαση στο multitasking, με πολλές εφαρμογές ανοιχτές και με εύκολη πρόσβαση από την κεντρική οθόνη, αλλά και με πολλά live widgets και pop-up ειδοποιήσεις αυξάνουν την παραγωγικότητα καθώς συχνά δε μας ενδιαφέρει απλά η ανάγνωση ενός βιβλίου αλλά ο συνδυασμός πηγών και η σύνθεση ενός νέου κειμένου. Ο ανταγωνισμός με το iPad στον τομέα multitasking θα είναι σκληρός.

Διαβάστε επίσης:

Posted by & filed under tablet PC.

Παρουσιάστηκε σήμερα στη Νέα Υόρκη το περιοδικό-εφαρμογή ειδικά για το iPad “The Daily” (App Store) του ομίλου News Corporation του Rupert Murdoch. Θα έχει το περιεχόμενο μιας παραδοσιακής εφημερίδας με τη μορφή περιοδικού και θα αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία με φωτογραφίες 360 μοιρών και βίντεο υψηλής ευκρίνειας. Κοστίζει $.99 την εβδομάδα ή $39.99 το χρόνο και θα είναι διαθέσιμο από σήμερα, ενώ τις δύο πρώτες θα είναι δωρεάν. Το περιεχόμενό της δε θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στον browser.

Ξεφύλλισμα σε μορφή carousel

Θα ξεφυλλίζεται σαν περιοδικό ή με τη μορφή carousel για αμεσότερη επισκόπηση του περιεχομένου. Θα υποστηρίζει voice over, την ανάγνωση δηλαδή του περιεχομένου από ανθρώπους και όχι μηχανικά, ενώ θα υπάρχει και σύνοψη σε μορφή βίντεο. Το περιοδικό θα έχει έντονα ενσωματωμένο το Twitter. Τα άρθρα θα μπορούν να μοιράζονται στο Twitter και θα υπάρχει πρόσβαση στο λογαριασμό μας στο Twitter με ενημέρωση για νέα μηνύματα μέσα από την εφαρμογή. Τα άρθρα θα μπορούν να μοιράζονται επίσης μέσω Facebook και email. Θα περιλαμβάνει reviews εφαρμογών και παιχνιδιών με links που θα οδηγούν απευθείας στο App Store, καθώς και αθλήτικά νέα.

Η εφημερίδα δε θα είναι ελεύθερα διαθέσιμη στο internet, ακολουθώντας όμως το link ενός άρθρου που κάποιος συνδρομιτής έχει μοιραστεί θα μπορούμε να διαβάζουμε το συγκεκριμένο άρθρο.

Το περιοδικό θα βγαίνει καθημερινά, αλλά θα υπάρχει και ανανέωση με ειδήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς όμως να αλλάζει το βασικό περιεχόμενο. Παλαιότερα τεύχη ή άρθρα θα αποθηκεύονται προς το παρόν ως αγαπημένα στη σελίδα του περιοδικού στο internet.

Ως τώρα η επένδυση του ομίλου Murdoch για την εφαρμογή φτάνει τα $30 εκατομμύρια, ενώ το κόστος για την έκδοσή της θα είναι μισό εκατομμύριο δολλάρια την εβδομάδα (!). Στόχος είναι να υπάρχουν εκατομμύρια συνδρομητές . Είναι η πρώτη εφαρμογή-περιοδικό με συνδρομή στο iPad.

Το επίσημο βίντεο

Το σημερινό πρώτο φύλλο έχει θέμα την εξέγερση στην Αίγυπτο ενάντια στο καθεστώς Μουμπάρακ. Ο πολιτικός προσανατολισμός της είναι αντίστοιχος με τα άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ελέγχει ο όμιλος Murdoch με πρότυπο τη New York Post. Ο όμιλος Murdoch είναι γνωστός για την υποστήριξη συντηρητικών θέσεων και των πολέμων των ΗΠΑ. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου ο αρχισυντάκτης του περιοδικού Jesse Angelo: “Είμαστε πατριώτες, αγαπάμε την Αμερική”.

Η εφημερίδα είναι στα αγγλικά και απευθύνεται στο αμερικανικό κοινό, στο οποίο είναι άμεσα διαθέσιμη. Η εφαμογή δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στο ελληνικό App Store.

Αρχικά το περιοδικό θα διατίθεται μόνο για iPad και υπάρχει προνομιακή συνεργασία με την Apple, ενώ αργότερα, ίσως ακόμη και μετά από ένα χρόνο, θα μπει και σε άλλες πλατφόρμες όπως το Android.

Παρόλο που η τιμή του The Daily είναι φτηνή αν το συγκρίνουμε με ηλεκτρονικές συνδρομές σε εφημερίδες το ίδιο περιεχόμενο το βρίσκει κανείς δωρεάν στα site των εφημερίδων στο internet. Είναι αμφίβολο κατά πόσο τα multimedia στοιχεία της εφαρμογής και η παρουσίαση του περιεχομένου με ενιαίο τρόπο θα πείσουν τους αναγνώστες να την αγοράσουν. Παρά το ότι το The Daily θα αγοράζεται, το περιοδικό θα περιλαμβάνει και διαφημίσεις, από τις οποίες σκοπεύει προοπτικά να αποκομίζει τα μισά της έσοδα.

Με την ανακοίνωσή της η εφαρμογή επιλέχτηκε ως App of the Week
από την Apple στο αμερικανικό App Store

Χαρακτηριστικό της σημασίας που δίνει στο περιοδικό ο όμιλος Murdoch είναι η παρουσία και συμμετοχή του ίδιου του Rupert Murdoch, 79 ετών, καθώς και εκπροσώπου της Apple, του Eddy Cue, αντιπροέδρου της εταιρείας για το internet. Πολλά ειπώθηκαν για το μέλλον, που βρίσκεται στο iPad και τη δημοσιογραφία στο iPad, ενώ εντοπίστηκαν και άτομα του ομίλου Murdoch που φώναζαν και παρότρυναν τους παρευρισκόμενους να φωνάζουν το όνομα του Rupert Murdoch όταν μπήκε στην αίθουσα.

Η κυκλοφορία του The Daily έρχεται μετά από αρκετές σχετικά αποτυχημένες απόπειρες για τη δημιουργία περιοδικών-εφαρμογών ειδικά για το iPad. Τέτοιες εφαρμογές έχουν συνήθως πολύ μεγάλο μέγεθος, ειδικά για τον περιορισμένο αποθηκευτικό χώρο ενός iPad, με ένα τεύχος του Wired να καταλαμβάνει έως και μισό GB (τα iPad έχουν εσωτερική μνήμη από 16GB, που δεν μπορεί να επεκταθεί). Ως τώρα τα περιοδικά-εφαρμογές έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα ακριβά στην ανάπτυξή τους χωρίς όμως αντίστοιχες πωλήσεις καθώς συνήθως το ίδιο ή αντίστοιχο περιεχόμενο υπάρχει ελεύθερο στο internet. Ο όμιλος Murdoch παίζει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια των εκδοτικών οργανισμών να επιβάλουν την πληρωμή για την ανάγνωση εφημερίδων στο internet έχοντας από τον Ιούλιο του 2010 paywall για τους Times του Λονδίνου, εφημερίδα που ανήκει επίσης στον όμιλο.

Πηγές: The Daily, Engadget 1, 2

Posted by & filed under Uncategorized.

(κλικ για μεγέθυνση)

Infograpic από το site The Next Web, όπου οπτικοποιείται η ραγδαία ανοδική τάση στις πωλήσεις ηλεκτρονικών βιβλίων στις ΗΠΑ.

Απεικονίζονται οι πωλήσεις ανά έτος σε εκατομμύρια δολλάρια και η πρόβλεψη για το 2011. Από το 2002 έως σήμερα, το 60% των πωλήσεων ebooks έγινε το 2010, ενώ οι πωλήσεις για το 2011 προβλέπεται να ισοδυναμούν με τις πωλήσεις που έγιναν τα 9 προηγούμενα χρόνια μαζί.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Αμερικανών Εκδοτών, το 9% των βιβλίων που πουλιούνται σήμερα στις ΗΠΑ είναι ηλεκτρονικά βιβλία

Posted by & filed under Uncategorized.

Δωρεάν live webcast για τα Google ebooks διοργανώνει την Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου στις 8 μ.μ. (ώρα Ελλάδας) η O’Reilly Media, που εκδίδει βιβλία για τεχνολογικά θέματα και παίζει κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση των τάσεων στο ηλεκτρονικό βιβλίο, διοργανώνοντας, ανάμεσα σε άλλα, τα μεγάλα συνέδρια Tools of Change for Publishing στη Νέα Υόρκη και στη Φρανκφούρτη.

Ο τίτλος του webcast είναι “Inside Google eBooks: The Platform, Partners and Titles” και επικεντρώνεται στο πώς λειτουργεί το Google ebooks δύο μήνες μετά το λανσάρισμά του, καθώς και τις τελευταίες εξελίξεις από τη σκοπιά της Google για την αναγνωση μέσα από τον browser, τις εφαρμογές, τις λιανικές πωλήσεις και τις αναγνωστικές συνήθειες. Την παρουσίαση θα κάνουν ο Abraham Murray, product manager για το Google Books, και ο Chris Palma, από την ομάδα του Google Books Partner Program.

Το webcast (από blending των λέξεων web+broadcasting) είναι δωρεάν, αλλά χρειάζεται εγγραφή. Όπως φαίνεται και από προηγούμενα webcast της O’Reilly, διαρκεί περίπου μία ώρα και υπάρχει live μετάδοση του μέσα από τον browser χρησιμοποιώντας το Adobe Connect. Οι συμμετέχοντες δε χρειάζεται να εγκαταστήσουν κάποιο πρόγραμμα (απαιτείται όμως υποστήριξη Adobe Flash), αρκεί να κάνουν sign in στη σελίδα του webcast την ώρα που ξεκινάει. Το webcast είναι στα αγγλικά, μεταδίδεται η φωνή των ομιλητών και παράλληλα βλέπουμε τις “διαφάνειες” από την παρουσίασή τους. Στο τέλος, μέσω του chat του προγράμματος, οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν ερωτήσεις. Το webcast στη συνέχεια θα ανέβει στο YouTube.

Δεν πρόκειται για να αναμετάδοση κάποιας διάλεξης ή συζήτησης, αλλά για σεμινάριο αποκλειστικά προσανατολισμένο στη μετάδοση και τη συμμετοχή μέσω internet. Το webcast εντάσσεται στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου Tools of Change for Publishing που διοργανώνει η O’Reilly από τις 14 Φεβρουαρίου στη Νέα Υόρκη.

Ο “Ηλεκτρονικός Αναγνώστης” έχει γραφτεί στο webcast και θα σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του και τα νέα για τα Google ebooks.