Project, ένα ακόμα περιοδικό για iPad, απλά από τη Virgin του Richard Branson

Υπάρχει κάτι το μαγικό στη φράση “περιοδικό για iPad”. Φτάνει να την προφέρει κανείς για να έχει την πλήρη προσοχή του κοινού. Και η μαγεία αυτή έχει να κάνει με μια μεγάλη επιτυχία και μια εξίσου μεγάλη επιτυχία. Η επιτυχία είναι το ίδιο το iPad. Δεν είναι μόνο ότι έχουν πουληθεί περίπου 8 εκατομμύρια iPad μέσα σε 8 μήνες, είναι και ότι πρόκειται για το πρώτο λειτουργικό και επιτυχημένο tablet PC, – και καθώς οι ανταγωνιστές της Apple βγάζουν τις δικές τους ταμπλέτες, συνήθως στις 7 ίντσες, που είναι πράγματι μισό iPad, η τιμή του iPad φαίνεται λογική (κι ας μην έχει flash ή κάμερα). Η αποτυχία όμως είναι στα περιoδικά για iPad. Όχι γιατί δεν τα κατεβάζει κανείς ή γιατί δεν πουλάνε αρκετά. Αλλά πάνω στη βιασύνη να είναι όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακά γίνεται, για να αποδειχτεί ότι τώρα που δεν υπάρχει ο περιορισμός της ασπρόμαυρης οθόνης του ηλεκτρονικού αναγνώστη η ηλεκτρονική εκδοχή ενός περιοδικού μπορεί να είναι πολύ πιο πλούσια από το το τυπωμένο, τα περισσότερα περιοδικά για iPad έχουν τεράστιο μέγεθος και η ανάγνωσή τους παραπέμπει πολύ σε μεταφορά στην οθόνη ενός τυπωμένου περιοδικού – παρά το βίντεο και το animation. Με μέγεθος από 80 έως 250 MB, και με το πιο εντυπωσιακό από όλα τα περιοδικά για iPad, το Wired, να καταλαμβάνει για κάθε τεύχος 500ΜΒ, ένα τεύχος περιοδικού συχνά καταλαβάνει τόσο χώρο όσο ένα παιχνίδι ή πλησιάζει ακόμα και τις ταινίες.

Και εδώ μπαίνουν στη σκηνή ο φαντασμαγορικός Richard Branson και η Virgin του. Όλα τα κακά προκύπτουν από το ότι θέλουμε να μεταφέρουμε στο iPad κάτι που έχει σχεδιαστεί για να τυπώνεται και με τη λογική του τυπωμένου. Οπότε ο Branson αποφάσισε και έβγαλε το Project, ένα lifestyle περιοδικό κατευθείαν για το iPad. Κι όμως το αποτέλεσμα δεν είναι είναι καθόλου καλύτερο, μας λέει το PaidContent, που έκανε την πρώτη δοκιμή. Ξεκινώντας από το ότι πρέπει να έχει κανείς εγκατεστημένο το iOS 4.2, αλλά πηγαίνοντας και στα πιο σοβαρά -και ίδια με πριν- προβλήματα: μπερδεμένο και δύσχρηστο User Interface, μεγάλο μέγεθος (που σημαίνει και πολύς χρόνος για κατέβασμα και backup), λογική τυπωμένου περιοδικού.

Και όλα αυτά δεν προδιαθέτουν και για τίποτε καλύτερο και για την πολυδιαφημισμένη Daily, την εφημερίδα που ετοιμάζει ο Rupert Murdoch “ειδικά” και “μόνο” για iPad. Ίσως η λύση να βρίσκεται για τα περιοδικά και τις εφημερίδες για iPad σε μια αλλαγή στόχευσης: από το να δείξουμε τι νέες τεχνολογικές δυνατότητες μας δίνει το iPad στο φτιάξουμε περιεχόμενο που να είναι αναγνώσιμο.

Διαβάστε επίσης: