Guardian: τα τρία γουρουνάκια και η σύλληψή τους στην ψηφιακή εποχή (video)

Μετά από σχεδόν 25 χρόνια η βρετανική εφημερίδα The Guardian κυκλοφόρησε τηλεοπτική διαφήμιση για να παρουσιάσει το νέο της προφίλ στην ψηφιακή εποχή. Το θέμα του βίντεο, που προβλήθηκε για πρώτη φορά χτες το βράδυ, είναι τα τρία γουρουνάκια (από το γνωστό παραμύθι) και η σύλληψή τους μετά από επιχείρηση της αστυνομίας. Παρουσιάζει πώς το θέμα εξελλίσεται μέσα από την κάλυψή του από τον Guardian και την αλληλεπίδραση των συντακτών του με τους αναγνώστες και τους χρήστες του internet μέσα πό την τυπωμένη εφημερίδα, το site της, τα blogs, τα μηνύματα στο Twitter και τα βίντεο-ρεπορτάζ. Η εφημερίδα ονομάζει αυτήν την προσέγγιση “open journalism“. Η διαφήμιση δίνει το στίγμα της εφημερίδας, την ερευνητική δημοσιογραφία και την παρουσίαση όλων των απόψεων. Καταλήγει με το motto της εφημερίδας “the whole picture”, “η συνολική εικόνα”, και την παρουσία της Guardian στο iPad, το χαρτί, τα τηλέφωνο και το internet. Η υπογραφή της εφημερίδας στο τέλος είναι χαρακτηριστική: “The Guardian: web | print | tablet | mobile”. Ναι, πρώτα το internet και μετά το χαρτί.
Δείτε το διαφημιστικό spot:
The Guardian: Digital First
Η έμφαση της Guardian στην παρουσία της σε όλα τα ψηφιακά μέσα πέρα από το χαρτί και στην αλληλεπίδραση με τους αναγνώστες της μέσω των σχολίων, του Facebook και του Twitter έρχεται σε συνέχεια της στρατηγικής “digital-first” που εγκαινίασε τον Ιούνιο. Τότε 25 εκατομμύρια λίρες (σχεδόν 30 εκατ. ευρώ) που προορίζονταν για την έντυπη έκδοση επενδύθηκαν τελικά στην ψηφιακή της παρουσία.
Το site της εφημερίδες, το οποίο είναι στο σύνολό του προσβάσιμο δωρεάν, συνδυάζει άρθρα καλογραμμένα, που έχουν πίσω τους συχνά πολύ έρευνα, με φωτογραφίες, βίντεο και πλούσια σε πληροφίες γραφήματα. Ενδεικτικό της προσαρμογής του περιεχομένο της εφημερίδας στην ψηφιακή εποχή είναι τα live blogs και ο τρόπος που δημοσιεύονται τα άρθρα. Στα live blogs καλύπτοναι γεγονότα σε εξέλιξη, όπως η κρίση του ευρώ και του ελληνικού χρέους, όπου συγκεντρώνονται και αξιολογούνται ειδήσεις και πηγές σε πραγματικό χρόνο. Όμως κάθε άρθρο της Guardian έχει έναν μεγάλο αριθμό από links, που και τεκμηριώνουν τα όσα γράφονται, αλλά και παραπέμπουν σε περισσότερες πληροφορίες, μέσα κι έξω από το site της εφημερίδας.
Η Guardian διαθέτει επίσης εφαρμογές για iPad και για iPhone και εφαρμογή για Android.  H εφαρμογή για iPad (με συνδρομή) προσφέρει μια ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας που όντως μπορεί να διαβαστεί “από εξώφυλλο σε εξώφυλλο”, όπως το τυπωμένο χαρτί (με τον περιορισμό της οθόνης βέβαια).
1986: Point of View
Η προηγούμενη διαφήμιση της εφημερίδας, ένα βίντεο που πολλοί μπορεί να έχετε δει χωρίς να γνωρίζετε την προέλευσή του, ήταν το 1986 και δείχνει πολύ χαρακτηριστικά τη σημασία που έχει η οπτική γωνία που βλέπει και παρουσιάζει κανείς τα γεγονότα. Αν παρουσιαστούν μερικά, τα γεγονότα δε μιλούν από μόνα τους, ήταν τότε το μήνυμα της Guardian.