Ξεκινούν τις χρεώσεις για πρόσβαση στο site και τις εφαρμόγες τους οι New York Times

Σε σημερινό του γράμμα προς τους αναγνώστες o Arthur Sulzberger Jr., εκδότης της μεγάλης αμερικανικής εφημερίδας New York Times, ανακοίνωσε ότι η εφημερίδα, ξεκινώνοντας από τις 28 Μαρτίου, θα χρεώνει για την πρόσβαση στο περιεχόμενο στις σελίδες της στο internet και στις εφαρμογές της για κινητά και tablet PC. Μέχρι 20 άρθρα το μήνα στο site της και οι κεντρικές ειδήσεις στο site και τις εφαρμογές θα εξακολουθήσουν να είναι δωρεάν, αλλά για όλο το υπόλοιπο περιεχόμενο ο αναγνώστης θα πρέπει να γίνει συνδρομητής με κόστος που ξεκινά από τα $15 το μήνα. To σχήμα ονομάζεται freemium (ένα μείγμα δωρεάν και premium, επί πληρωμή περιεχομένου) και συνιστά τη δημιουργία paywall για πρόσβαση στο site. Είναι κοντά στο μοντέλο που εφαρμόζουν οι Financial Times, που είναι όμως οικονομική εφημερίδα, και δεν είναι τόσο αυστηρό όσο των Times του Λονδίνου του Rupert Murdoch όπου δωρεάν είναι μόνο οι τίτλοι της πρώτης σελίδας.

Οι πιο ευνοημένοι του νέου τρόπου χρέωσης των New York Times είναι οι συνδρομητές της έντυπης έκδοσης της εφημερίδας, αφού μαζί με το τυπωμένο φύλλο έχουν και απεριόριστη πρόσβαση στο site και τις εφαρμογές της και μάλιστα για ένα ποσό που κυμαίνεται από $25 ως $32 ανάλογα με την πολιτεία. Απεριόριστη πρόσβαση στο site των New York Times θα έχουν και οι συνδρομητές της έντυπης, θυγατρικής διεθνούς της εφημερίδας, της International Herarld Tribune.

Όσοι επισκέπτονται το site των New York Times θα μπορούν να διαβάζουν χωρίς χρέωση μέχρι 20 σελίδες το μήνα, στις οποίες καταμετρώνται τα slideshows, τα video κ.ά. Δωρεάν θα είναι επίσης τα άρθρα στα οποία φτάνουμε ξεκινώντας από αναζήτηση στο Google ή ένα site ή από link που έχει μοιραστεί στο Facebook ή το Twitter ακόμα και αν έχει ξεπεραστεί το όριο των 20 άρθρων. Στην κεντρική σελίδα καθώς και στις κεντρικές σελίδες της κάθε ενότητας η πρόσβαση θα είναι επίσης δωρεάν χωρίς περιορισμούς.

Στις εφαρμογές δωρεάν θα είναι μόνο η κεντρική σελίδα, ενώ για το υπόλοιπο περιεχόμενο θα απαιτείται συνδρομή.

Η συνδρομή για το site και τις εφαρμογές για κινητά θα κοστίζει $15 το μήνα, για το site και τα tablet PCs $20 το μήνα και για το site και τις εφαρμογές σε κινητά και tablet PCs $35. Η τιμολόγηση αυτή βασίζεται στην εκτίμηση ότι μεγαλύτερη κατανάλωση περιεχομένου γίνεται στα tablet PCs απ’ ό,τι στα κινητά, αλλά και ότι οι κάτοχοι tablet PCs είναι διατεθεμένοι να πληρώσουν περισσότερο. $35 ή λιγότερο είναι στις ΗΠΑ το κόστος της συνδρομής στην τυπωμένη εφημερίδα που δίνει πλήρη πρόσβαση και στην ψηφιακή εκδοχή της.

Οι χρεώσεις θα ξεκινήσουν από τις 28 Μαρτίου στις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά ξεκίνησαν δοκιμαστικά από σήμερα στον Καναδά.

Συμμόρφωση στους κανόνες της Apple
Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι οι New York Times θα ακολουθήσουν τους νέους κανόνες της Apple για τις εφαρμογές και θα πωλούν συνδρομές μέσα από τις εφαρμογές τους για iPhone, iPod touch και iPad αποδίδοντας στην Apple το 30% των εσόδων. Συνδρομές θα μπορούν να αγόραζονται επίσης μέσα και από τον browser. Όμως στις συσκευές με Android και τις συσκευές BlackBerry δε θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς συνδρομών μέσα από τις εφαρμογές.

Αμφίβολη η επιτυχία
Η επιβολή αυστηρού paywall από τους Times του Λονδίνου από το καλοκαίρι του 2010 μείωσε δραματικά την κίνηση στις σελίδες της εφημερίδας χωρίς να προσθέσει τα αναμενόμενα έσοδα από συνδρομές, παρά τις προσπάθειες να του ιδιοκτήτη της Rupert Murdoch να αναγκάσει τους αναγνώστες να πληρώσουν για το περιεχόμενο στο internet. Οι New York Times καταμετρούν άλλη μία αποτυχημένη προσπάθεια να επιβάλουν paywall, ενώ τα μόνα έντυπα που το έχουν καταφέρει είναι οικονομικού χαρακτήρα. Πάντως, οι New York Times είναι από τις εφημερίδες που πραγματικά διαθέτουν πλούσιο, πρωτότυπο περιεχόμενο, που δεν μπορεί να βρει κανείς αλλού στο internet, ενώ έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν ψηφιακό αρχείο που φτάνει ως την ίδρυση της εφημερίδας το 1851. Επομένως, η έκβαση της προσπάθειάς τους θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για το μέλλον της λογικής του paywall στο internet.