Μποϊκοτάζ των εκδόσεων του Amazon από Barnes & Noble, Books-A-Million, Indigo

Σε μποϊκοτάζ στα τυπωμένα βιβλία των εκδόσεων του Amazon προχώρησαν τα βιβλιοπωλεία Barnes & Noble, Books-A-Million και Indigo. Ενόψει της κυκλοφορίας το φθινόπωρο των πρώτων τυπωμένων βιβλίων από τον νέο εκδοτικό οίκο που δημιούργησε, τα τρία βιβλιοπωλεία αντιδρούν στη διαφαινόμενη απόφαση του Amazon τα ebooks των εκδόσεών του να διατίθενται αποκλειστικά από τη δική του πλατφόρμα. 

Το Barnes & Noble και το Book-A-Million είναι αντίστοιχα η πρώτη και η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα βιβλιοπωλείων στις ΗΠΑ, ενώ το Indigo είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα βιβλιοπωλείων στον Καναδά. Αντίθετα με το Barnes & Noble που διαθέτει τις συσκευές Nook πάντως, Books-A-Million και Indigo δεν έχουν σημαντική παρουσία στα ηλεκτρονικά βιβλία. Το Indigo πούλησε το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο και κατασκευαστή ηλεκτρονικών αναγνωστών Kobo στην ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten. Τα τούβλινα βιβλιοπωλεία, παρόλο που βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, παραμένουν σημαντικά σημεία για την ανακάλυψη νέων τίτλων βιβλίων.
Το Amazon δεν έχει ανακοινώσει αν η ηλεκτρονική έκδοση των βιβλίων του νέου εκδοτικού του οίκου θα διατίθενται αποκλειστικά από τη δική του πλατφόρμα, αυτή ήταν όμως η πρακτική του με τα όσα βιβλία έχει εκδώσει ως τώρα.
Οι τρεις αλυσίδες βιβλιοπωλείων που συμμετέχουν το μποϊκοτάζ καταγγέλλουν το Amazon για μονοπωλιακές τακτικές. Η ανάπτυξη και των τριών βασίστηκε σε επιθετικές τακτικές στις τιμές των βιβλίων τις προηγούμενες δεκαετίες, που είχε σαν αποτέλεσμα την εξαγορά μικρότερων αλυσίδων και το κλείσιμο πολλών ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Πηγή: PaidContent

[Update: 9/2] Ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία άρχισαν επίσης να συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ του Amazon, με την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της American Booksellers Association, το IndieCommerce,  να έχει ξεκινήσει την αφαίρεση των βιβλίων που εκδίδει το Amazon από τη βάση δεδομένων του. “Ενώ το Amazon επιδιώκει να διανέμει τον κατάλογό του me τυπωμένα βιβλία μέσα από τα συμβατικά κανάλια, φαίνεται πως συγχρόνως ακολουθούν στρατηγική αποκλειστικής διάθεσης των ebooks τους το οποία δεν επιτρέπονται άλλοι λιανοπωλητές να πουλήσουν.

Πρόκειται για νέο επεισόδιο στην αντιπαράθεση του Amazon με τα παραδοσικά, τούβλινα καταστήματα, όχι μόνο με τα βιβλιοπωλεία, καθώς πριν τα Χριστούγεννα πρόσφερε έκπτωση σε όσους έβλεπαν και κατέγραφαν με ειδική εφαρμογή ένα προϊόν στα καταστήματα αλλά το αγόραζαν online.