Nέοι κανόνες για τις εφαρμογές και συνδρομές από την Apple, απειλεί το Amazon

Εσύ πουλάς μέσα από το iPad και δε δίνεις ποσοστό στην Apple;

Η Apple ανακοίνωσε σήμερα ότι εγκαινιάζει τη δυνατότητα συνδρομών μέσα από το iTunes για περιοδικά, εφημερίδες, μουσική και βίντεο και, παρεμπιμπόντως, αλλάζει ακόμα περισσότερο προς όφελός της τους κανόνες για τις αγορές που γίνονται μέσα από το iPad, το iPhone και το iPod touch, κάτι που αφορά και τις αγορές ηλεκτρονικών βιβλίων. Και διαμηνύει ότι δε θα διστάσει να αποσύρει τις εφαρμογές για ebooks ακόμα και του Amazon αν δε συμμορφωθεί.

Συγκεκριμένα, η Apple ανακοίνωσε ότι όχι μόνο θα πρέπει να υποστηρίζονται μέσα στις εφαρμογές οι αγορές ψηφιακού περιεχομένου (ηλεκτρονικά βιβλία, μουσική, βίντεο, ταινίες, εφημοερίδες περιοδικά) από τις οποίες θα παίρνει προμήθεια 30%, κάτι που είχε ανακοινώσει την προηγούμενη βδομάδα, αλλά δε θα υπάρχει καν link προς το site του πωλητή μέσα στις εφαρμογές αυτές ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει αν θα αγοράσει μέσα από την εφαρμογή ή αν θα ψωνίσει ανοίγοντας τον browser κατευθείαν από το κατάστημα του δημιουργού της εφαρμογής (οπότε η Apple δε θα έπαιρνε το 30%). Ακόμα και αν υπήρχε η δυνατότητα να αγοράσει κανείς ξεκινώντας από την εφαρμογή αλλά ανοίγοντας το browser οι περισσότεροι θα προτιμούσσαν τις αγορές μέσα από την εφαρμογή, που είναι κάτι πιο άμεσο, βολικό και δε χρειάζεται τη δημιουργία άλλου λογαριασμού και την εκ νέου εισαγωγή των στοιχείων μιας πιστωτικής κάρτας. Τώρα όμως η Apple κλείνει και αυτό το παραθυράκι.

Και για να δείξει η Apple ότι είναι αποφασισμένη να επιβάλει αυτό το μοντέλο “διευκρίνισε” ανεπίσημα στο FUTUReBOOK, το blog για το ηλεκτρονικό βιβλίο του έγκυρου βρετανικού περιοδικού The Bookseller, πως όχι μόνο αυτό αφορά και τα ebooks αλλά δε θα διστάσει να αποσύρει ακόμα και τις εφαρμογές του Amazon (Kindle for iPhone/iPod touch, Kindle for iPad), αν δε συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες ως τις 31 Μαρτίου. Το Kindle for iPad είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή για την αγορά και την ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων στο iPad. Οι αγορές γίνονται ξεκινώντας μέσα από την εφαρμογή αλλά ανοίγει ο browser και σήμερα το Amazon δεν αποδίδει κάποιο ποστοστό στην Apple. Οι νέοι κανόνες της Apple απειλούν να συρρικώσουν τα έσοδα του Amazon, αλλά και άλλως δημοφιλών εφαρμογών, όπως το HULU και το Netflix.

Ο λόγος που η Apple αλλάζει τους κανόνες, πέρα από το ότι επιδιώκει να έχει μεγαλύτερα έσοδα, είναι ότι πολλές εταιρείες πώλησης ψηφιακού περιεχομένου διαθέτουν τις εφαρμογές τους δωρεάν, αλλά έχουν μέσα από αυτές πωλήσεις από τις οποίες δε δίνουν ποσοστό στην Apple.

Η διάθεση συνδρομών για περιοδικά, εφημερίδες, βίντεο και μουσική βασίζεται στο μοντέλο που εγκαινιάστηκε με το περιοδικό The Daily του Rupert Murdoch και φαίνεται να οδηγεί στο τέλος μιας μακροχρόνιας συζήτησης με τους εκδότες περιοδικών και εφημερίδων για τις συνδρομές. Το ποσοστό που θα παίρνει η Apple για κάθε συνδρομή που πωλείται μέσα από το iTunes είναι 30%, αλλά οι συνδρομές θα μπορούν να αγοραστούν και από το site του εκδότη (χωρίς όμως να υπάρχει link προς το site μέσα από την εφαρμογή), αρκεί οι τιμές στο iTunes να είναι ίδιες ή καλύτερες. Επίσης, επιτρέπεται στους εκδότες να δίνουν δωρεάν την ψηφιακή εκδοχή της εφημερίδας ή του περιοδικού για τους συνδρομητές των έντυπων εκδώσεων. Τέλος, οι εκδότες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα όπως το email, η ηλικία, το φύλο κλπ, που χρησιμοποιούν για εξατομικευμένη διαφήμιση, μόνο αν οι συνδρομητές το εγκρίνουν.