LostBookSales.com ή γιατί δεν αγόρασα αυτό το ηλεκτρονικό βιβλίο

Θα σας έχει τύχει. Ψάχνετε για ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, το βρίσκετε, αλλά τελικά δεν αποφασίζετε να το αγοράσετε, προτιμάτε κάποιον άλλο τίτλο, να το αγοράσετε τυπωμένο ή απλά να μην αγοράσετε τίποτα. Γιατί όμως κάποιος που ψάχνει και είναι έτοιμος να αγοράσει ένα συγκεκριμένο ηλεκτρονικό βιβλίο τελικά μετανιώνει και δεν κάνει την αγορά; Το LostBooksSales.com προσπαθεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα, για να μαθουν εκδότες και συγγραφείς τι κάνουν λάθος.

Το καλοσχεδιασμένο και λιτό Lost Book Sales έχει μια φόρμα για να συμπληρώνει ο αναγνώστης για ποιο λόγο δεν αγόρασε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, ποιο ήταν αυτό, από ποιο βιβλιοπωλείο προσπάθησε, τι αγόρασε αντί γι’ αυτός κλπ. Είναι ένα ιντερνετικό κουτί παραπόνων δηλαδή με 1400 καταχωρημένες ιστορίες παραλίγο πωλήσεων.

Οι ιστορίες προέρχονται από τον αγγλόφωνο χώρο και εντοπίζουν δύο κυρίως λόγους που δεν αγόρασαν ένα e-book:

  • Γιατί δεν ήταν διαθέσιμο για τη δική τους γεωγραφική περιοχή, πρόβλημα που αντιμετωπίζουν συχνά οι αγγλόφωνοι κάτοικοι εκτός ΗΠΑ και Βρετανίας, που βλέπουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο στη γλώσσα τους για να διαπιστώσουν ότι δεν είναι διαθέσιμο για αγορά επειδή οι ίδιοι ζουν π.χ. στην Αυστραλία
  • Γιατί η τιμή του ηλεκτρονικού βιβλίου ήταν πάνω από την τιμή του τυπωμένου βιβλίου, συνήθως την τιμή του paperback, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και του hardback

Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι απαογοητευμένοι αναγνώστες προτίμησαν να δανειστούν το τυπωμένο βιβλίο από ένα φίλο τους, να δανειστούν το ηλεκτρονικό βιβλίο που ήθελαν από την τοπική βιβλιοθήκη, να το κατεβάσουν από ένα “πειρατικό” site, να το αγοράσουν τυπωμένο ή ,απλά, να αγοράσουν κάποιο άλλο ηλεκτρονικό βιβλίο.

Μέσα στις ιστορίες καταγράφονται και οι επιπτώσεις του απόφασης του μεγαλύτερου εμπορικού εκδοτικού οίκου των ΗΠΑ, του Random House, να καθορίζει ο ίδιος και όχι το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο την τιμή των ηλεκτρονικών βιβλίων: η τιμή του best seller “The Girl with the Dragon Tattoo” του Στιγκ Λάρσον σκαρφάλωσε από τα $5 στα $8…