Kindle από το Amazon με μειωμένη τιμή και διαφημίσεις, αλλά μόνο για τις ΗΠΑ

Kindle με screensaver-διαφήμιση της VISA

Το Amazon ανακοίνωσε ότι θα διαθέτει το Kindle 3 WiFi σε μια νέα εκδοχή. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς συσκευή, αλλά θα κοστίζει $25 λιγότερο, θα πωλείται δηλαδή στα $114 (€79) από $139 που κάνει το Kindle 3 WiFi. Η νέα εκδοχή του Kindle ονομάζεται Kindle with Special Offers και η διαφορά της είναι ότι τόσο στα screensaver όσο και στο κάτω μέρος του κεντρικού μενού της συσκευές (όχι στα βιβλία) θα εμφανίζονται διαφημίσεις και ειδικές, δελεαστικές προσφορές για τους κατόχους Kindle. Η εκδοχή αυτή της συσκευής, με τη χαμηλότερη τιμή και τις διαφημίσεις είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ (αποστολή στις 3 Μαΐου, έχουν αρχίσει η προ-παραγγελίες). Η παραγγελία από την Ελλάδα είναι πάντοτε δυνατή για το κλασικό Kindle 3 WiFi ($139, χωρίς διαφημίσεις, που με τις σημερινές ισοτιμίες κοστίζει, τελική τιμή, με μεταφορικά και δασμούς, €139), καθώς και των Kindle 3 WiFi+3G και Kindle DX.

Η παραγγελία του Kindle with Special Offers στα $114 δεν είναι δυνατή από την Ελλάδα

Παραδείγματα προσφορών για τους κατόχους Kindle with Special Offers:

  • αγορά με $10 μιας Amazon.com Gift Card αξίας $20 για 
  • αγορά 6 Audible Books (audio books) με $6 (αξίας $68 χωρίς την έκπτωση)
  • αγορά με $1 ενός άλμπουμ από το Amazon MP3 Store (επιλογή από πάνω από 1 εκατ. άλμπουμ)
  • αγορά με $10 προϊόντων αξίας $30 από το Amazon Denim Shop ή Amazon Swim Shop
  • δωρέα Amazon.com Gift Card αξίας $100 αποκτώντας την Amazon Rewards Visa Card (αντί για κάρτα δώρων αξίας $30)
  • με την αγορά ενός από τα 30 bestseller Kindle ebooks με πιστωτική κάρτα Visa πίστωση $10 για αγορές από το Amazon
  • 50% έκπτωση στο Roku Streaming Player για παρακολούθηση ταινιών και τηλεόρασης μέσω internet (κοστίζει $99 χωρίς την έκπτωση)

Οι προσφορές θα είναι διαθέσιμες και από το menu του Kindle.

Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται και στο κεντρικό μενού του Kindle

Τα πρώτα screensavers θα είναι διαφημίσεις από την κατασκεύαστρια εταιρεία αυτοκινήτων Buick, την εταιρεία Olay (του ομίλου Procter & Gamble), την εταιρεία πιστωτικών καρτών Visa και την πιστωτική κάρτα Amazon.com Reward Visa Card (σε συνεργαία με την τράπεζα Chase).

εφαρμογή Amazon AdMash

Οι διαφημίσεις-screensavers που θα περιλαμβάνονται στο Kindle θα μπορούν να ελέγχονται από τον κάτοχό του με δύο τρόπους. Αφενός, με τη δωρεάν εφαρμογή για Kindle και το αντίστοιχο website “AdMash” (που θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες εβδομάδες), όπου ο κάτοχος Kindle ψηφίζει για το ποια διαφήμιση προτιμά. Αφετέρου, μέσα από τις ρυθμίσεις της συσκευής στο site Manage Your Kindle . Σκοπός της δυνατότητας αυτής είναι οι διαφημίσεις που εμφανίζονται να είναι σχετικές με τα ενδιαφέροντα του κάθε κατόχου Kindle και να προβάλλονται εικόνες που ο χρήστης όντως θα ήθελε να δει. Με το AdMash, όπως φαίνεται από τα screeenshots που δημοσιοποίησε το Amazon, δε θα μπορεί να αποκλείσει κανείς τη διαφήμιση κάποιας εταιρείας, αλλά θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφημίσεις της ίδιας εταιρείας. Από το Manage Your Kindle, θα μπορεί να επιλέγεται το θέμα των εικόνων που προβλάλλονται: φύση, τοπία, αρχιτεκτονική, άνθρωποι, λογοτεχνία κλπ. Όλες οι εικόνες των διαφημίσεων είναι προσαρμοσμένες για να απεικονίζονται ικανοποιητικά στην ασρπόμαυρη οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού του Kindle.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στη σελίδα Kindle with Special Offers & Sponsored Screensavers

Το Amazon κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις
Η διαθεσιμότητα του Kindle with Special Offers μόνο στις ΗΠΑ είναι αναμενόμενη καθώς συνδέεται με την προβολή διαφημίσεων, αλλά και προσφορών. Μόνο αν επέκτεινε το δίκτυο των διαφημιζόμενων εταιρειών και σε άλλες χώρες θα είχε για το Amazon νόημα να πουλάει αυτήν την εκδοχή του Kindle και εκτός ΗΠΑ.

Πέρα από αυτά τα κακά νέα όσους κατοικούμε στην Ελλάδα, το Amazon κατάφερε να κερδίσει και πάλι τις εντυπώσεις. Είναι μακρά η συζήτηση στις ΗΠΑ για έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη στα $100, κάτι που θα έκανε ακόμα περισσότερο ελκυστικές τις συσκευές και θα συνέβαλε στη μαζικότερη διάδοσή του. Το Amazon πλησίασε αρκετά αυτόν τον στόχο και φαίρνει σε πραγματικά δύσκολη θέση τους ανταγωνιστές του. Το Kindle δεν είναι μόνο μια από τις κορυφαίες συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης με το μεγαλύτερο αγγλόφωνο βιβλιοπωλείο ενσωματωμένο, αλλά είναι και η πιο φτηνή συσκευή ηλεκτρονικού χαρτιού που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι Sony Reader έχουν εξαντληθεί τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς (και στην Ελλάδα), ενώ η μεγαλύτερη αλυσίδα “τούβλινων” βιβλιοπωλείων, το Barnes & Noble, φαίνεται να έχει εγκαταλήψει στη μοίρα του το δικό του ηλεκτρονικό αναγνώστη, το Nook, προτιμώντας να επενδύσει στο Nook Color, που όμως είναι tablet PC με οθόνη LCD. To Amazon, παρόλο που ξεκίνησε το δικό του Android App Store, συνεχίζει να επενδύει στο ηλεκτρονικό χαρτί – και στους αφοσιωμένους, φανατικούς αναγνώστες που αγοράζουν ηλεκτρονικούς αναγνώστες. Οι κινήσεις του Amazon αντιμετωπίζουν με μεγάλη επιτυχία την πίεση που δέχεται από τα tablet PCs όπως το iPad: με κόστος $114 το να αγοράσει κανείς ένα Kindle είναι απλά πολύ φτηνότερο, η οθόνη είναι πραγματικά σαν τυπωμένο χαρτί, ασύγκριτα καλύτερη για την ανάγνωση βιβλίων από αυτή του iPad, ενώ, όταν το Kindle κοστίζει σχεδόν $400 λιγότερο από το iPad, λίγοι μπορούν να παραπονεθούν που δεν έχει τις  τις υπόλοιπες δυνατότητες του iPad. Ένα Kindle στα $114 μπορεί να εντείνει και ένα ακόμα φαινόμενο: πολλοί κάτοχοι iPad έχουν επίσης και Kindle.

Παρά την έτσι κι αλλιώς κυρίαρχη θέση του Amazon τόσο στα τυπωμένα βιβλία όσο και στα ebooks, το Kindle έχει ιδιαίτερη σημασία. Το Amazon φροντίζει να έχει εφαρμογές για όλα τα λειτουργικά συστήματα, συχνά μάλιστα έχει την καλύτερη εφαρμογή για την ανάγνωση ebooks. Αυτό όμως δεν εμποδίζει ο κάτοχος ενός tablet PC να έχει εγκατεστημένες και εφαρμογές από άλλα βιβλιοπωλεία. Όμως, όποιος αγοράσει Kindle είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με το Amazon, γιατί έχει πρόσβαση από τη συσκευή στο online κατάστημα για την αγορά e-books χωρίς να χρειάζεται υπολογιστής.

Με τις προσφορές του Kindle with Special Offers το Amazon αναπτύσσει όλο και περισσότερο ένα διαφορετικό μοντέλο: η πώληση βιβλίων είναι μια υπηρεσία, που το Amazon την κάνει όλο και πιο ελκυστική. Φτηνή συσκευή, αχανής κατάλογος βιβλίων, δυνατότητα δημοσιοποίησης και μοιράσματος σημειώσεων και υπογραμμίσεων, συγρονισμός της ανάγνωσης ανάμεσα σε συσκευές και τώρα ακόμα φτηνότερη συσκευή και προσφορές που αφορούν  τα ebooks και όχι μόνο. Πρόκεται για ένα σύστημα που σε κλείνει μέσα του (και αυτός είναι ο σκοπός του κλειδώματος των ebooks και της συσκευής, όχι η πειρατεία), που στοχεύει στους αναγνώστες που διαβάζουν πολύ, αλλά από τη στιγμή που το επιλέξεις έχει να σου προσφέρει πολλές υπηρεσίες.

Οι διαφημίσεις από πολλούς θα θεωρηθούν ενοχλητικές. Και σύντομα θα δούμε οδηγίες για το πώς να κάνουμε jailbreak και να ξεκλειδώσουμε το Kindle with Special Offers, αλλά η ουσία είναι ότι το Kindle αρχίζει να γίνεται μια αγορά που μπορεί να κάνει κανείς χωρίς να το σκεφτεί και πολύ, σε τιμές που αρχίζουν να προσεγγίζουν ένα MP3 player. Σίγουρα στο Amazon ξέρουν από marketing. Τα tablet PC θα αχρηστεύσουν τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες; Σκεφτείτε το ξανά.