Η Άννη Ραγιά (Εκδ. Μέλισσα) μιλάει στον eAnagnostis για το μέλλον του βιβλίου

anne-ragia

Η Άννη Ραγιά εργάζεται στον εκδοτικό οίκο ΜΕΛΙΣΣΑ που από το 1953 ειδικεύεται σε υψηλού επιπέδου εικονογραφημένες εκδόσεις τέχνης, αρχαιολογίας, αρχιτεκτονικής και ελληνικού πολιτισμού και ιστορίας. Το 1994 ξεκίνησε αρχικά σαν υπεύθυνη για την ανάπτυξη των ξενόγλωσσων τίτλων και τα τελευταία χρόνια είναι υπεύθυνη για τις νέες εκδόσεις.

Στο eVent του eAnagnostis θα συμμετάσχει στη συζήτηση για την “αναγνωστική εμπειρία σήμερα και αύριο”.

eAnagnostis: Τι σημαίνει διαβάζω ένα βιβλίο και πώς αυτό αλλάζει στο ψηφιακό περιβάλλον, με τη διάδοση του internet και των ηλεκτρονικών βιβλίων;

Άννη Ραγιά: Διαβάζω ένα βιβλίο σημαίνει αφιερώνω χρόνο να μεταφερθώ κάπου αλλού μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου. Η ουσία του διαβάσματος δεν αλλάζει είτε χρησιμοποιούμε βιβλίο είτε οποιοδήποτε ψηφιακό μέσο. Ο αναγνώστης με τη χρήση του internet έχει διευκολυνθεί αρκετά στην εύρεση και του θέματος που έχει επιλέξει να διαβάσει.

eAnagnostis: Τι αλλάζει για τον εκδότη βιβλίων στην ψηφιακή εποχή;

Άννη Ραγιά: Παγκοσμίως τα εικονογραφημένα πολυσέλιδα λευκώματα, όπως είναι τα δικά μας, δεν έχουν ζήτηση σε ψηφιακή μορφή καθώς το αγοραστικό κοινό προτιμάει το έντυπο σε ποσοστό 90%. Η δημιουργία ψηφιακών εικονογραφημένων βιβλίων είναι εξάλλου εξίσου πολυέξοδη με την έντυπη.

eAnagnostis: Πώς θα μπορούσε ο εκδότης να εμπλουτίσει την αναγνωστική εμπειρία στο ψηφιακό περιβάλλον, τόσο για τα έντυπα όσο και για τα ηλεκτρονικά βιβλία, ανάλογα με το είδος του βιβλίου;

Άννη Ραγιά: Εμείς δεν έχουμε δημιουργήσει κανένα ψηφιακό βιβλίο μέχρι σήμερα καθώς το αγοραστικό μας κοινό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό προτιμά τα έντυπα.

Άλλοι ανάλογοι ξένοι οίκοι σε ψηφιακά βιβλία δημιουργούν π.χ. μικρές πινακοθήκες τέχνης ή αρχιτεκτονικές διαδρομές κοκ.

eAnagnostis:  Σε ποιους τρεις τομείς το ηλεκτρονικό βιβλίο και ειδικότερα η ανάγνωσή του βρίσκονται ήδη σε ικανοποιητικό σημείο και σε ποιους τρεις τομείς θα μπορούσε να βελτιωθεί μαθαίνοντας από το έντυπο ή αξιοποιώντας καλύτερα τις – ψηφιακές δυνατότητες;

Άννη Ραγιά: Τα παιδικά βιβλία τέχνης είναι αυτά που ψηφιακά έχουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα σύμφωνα με στατιστικές.

Τα εξαντλημένα παλαιότερα βιβλία και τα λεξικά ίσως να άξιζε να ψηφιοποιηθούν για ακαδημαϊκούς λόγους.