9 στις 10 σταμάτησαν να μπαίνουν στο site των Times λόγω του paywall

87% λιγότερους επισκέπτες είχε το Σεπτέμβριο το site των Times του Λονδίνου λόγω της εφαρμογής του paywall, που απαιτεί την πληρωμή για την ανάγνωση των ειδήσεων πέρα από την πρώτη σελίδα. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν τη ραγδαία πτώση στην επισκεψιμότητα του site της εφημερίδας, κάτι που ως τώρα οι επικεφαλής της απέδιδαν στο ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι καλοκαιρινοί μήνες, όπου η επισκεψιμότητα ήταν πάντα μειωμένη.

Στην πρώτη επίσημη ανακοίνωση της εφημερίδας από τον Ιούλιο, που άρχισε να εφαρμόζεται το paywall, αναφέρει ότι σε αυτό το διάστημα είχε 105.000 “online συνδρομητές”. Όμως σε αυτό το νούμερο περιλαμβάνονται και όσοι δεν αγόρασαν πραγματικά συνδρομή, αλλά και όσοι πλήρωσαν π.χ. £1 για να διαβάσουν online το φύλλο μίας ημέρας ή £2 για να τα φύλλα μιας εβδομάδας. Έτσι, πραγματικά συνδρομητές στο site της εφημερίδας ή στο iPad και το Kindle είναι 50.000. Άλλοι 100.000 που ήταν συνδρομητές στην έντυπη εκδοχή της εφημερίδας ενεργοποίησαν και την online συνδρομή τους.

Οι Times όμως δεν ανακοίνωσαν αν τα έσοδά τους από την πώληση συνδρομών και online φύλλων αντιστάθμισαν την απώλεια εσόδων από τις διαφημίσεις λόγω της μειωμένης επισκεψιμότητας. Η απουσία στοιχείων και για το πόσοι ήταν οι συνδρομητές στο iPad και το Kindle και πόσοι στο site επίσης δεν επιτρέπει σαφή συμπεράσματα. Στο iPad και το Kindle οι πωλήσεις συνδρομών, στην πραγματικότητα η πώληση της υπηρεσίας του να έχει κανείς σε περιεχόμενο κατάλληλο για αυτές τις συσκευές, πήγαινε έτσι κι αλλιώς καλά για τους Times, ανεξάρτητα από το αν υπήρχε paywall ή όχι στο site τους. Επίσης, οι πωλήσεις της εφημερίδας τυπωμένης συνέχισαν να πέφτουν, περνώντας από τα 503.642 φύλλα την ημέρα τον Ιούλιο στα 486.868 το Σεπτέμβριο, παρόλο που το περιεχόμενο της εφημερίδας δεν ήταν πια διαθέσιμο δωρεάν στο site της. Κάτι που δείχνει ότι δε φταίει απαραίτητα η δωρεάν online διάθεση των εφημερίδων για τη μείωση στις πωλήσεις των τυπωμένων φύλλων. Έτσι, η στρατηγική του Rupert Murdoch να στρέψει με το paywall τους αναγνώστες πίσω στην αγορά τυπωμένων εφημερίδων δε φαίνεται να αποδίδει.

Πηγές: BBC, New Statesman