Αυτοέκδοση το No. 1 bestseller στο Kindle Store του Amazon

Σύμφωνα με το Amazon, ο πιο δημοφιλής της συγγραφέας στο ebooks για τα Kindle το τελευταίο τρίμηνο του 2011 ήταν ο Kerry Wilkinson, που το αστυνομικό του μυθιστόρημα, “Locked In“, πούλησε, συνολικά, 250.000 αντίτυπα ως ψηφιακή αυτοέκδοση, επισκιάζοντας ονόματα όπως αυτά των Stieg Larsson, Don Patterson και Stephen King. Ενώ οι Βρετανοί και Αμερικανοί εκδότες ανταγωνίζονται, τώρα, για να κλείσουν τα δικαιώματα των βιβλίων του Wilkinson, ο ίδιος δηλώνει ότι το Amazon τον βοήθησε να κάνει μόνος τους ό,τι θα έκανε γι’ αυτόν ένας εκδοτικός οίκος. “Η βασική μου ερώτηση είναι: Τι μπορεί να προσφέρει ένας εκδοτικός οίκος, περισσότερα απ’ όσα μπορώ να κάνω ο ίδιος για τον εαυτό μου;” λέει χαρακτηριστικά.

Η εμπορική συμφωνία του Wilkinson με την Amazon, προβλέπει ότι εισπράττει το 35% των εσόδων από τις πωλήσεις βιβλίων του που πουλιούνται με τιμή χαμηλότερη από $1,99, και το 70% των εισπράξεων από πωλήσεις βιβλίων του με τιμή μεγαλύτερη από αυτή. Ο ίδιος τιμολόγησε το πρώτο του μυθιστόρημα, “Locked In“, στα $1,49 για τα Kindle, ανέβασε όμως την τιμή των δύο επόμενων, “Vigilante” και “The Woman in Black“, στις $2,79 και $3,99, αντίστοιχα, μετά από την επιτυχία του πρώτου. “Η προσιτή τιμή ήταν το κίνητρο για τους αναγνώστες μου να με γνωρίσουν”, σημειώνει, “εάν όμως τους άρεσε το βιβλίο, θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για να συνεχίσουν να με διαβάζουν”.
Εάν ο Wilkinson υπογράψει, σήμερα, συμβόλαιο με κάποιον μεγάλο εκδοτικό οίκο, θα προστεθεί σε μια μεγάλη σειρά συγγραφέων που έκαναν κάτι ανάλογο, όπως π.χ. οι Mark Edwards και Louise Voss, που υπέγραψαν συμβόλαιο με “εξαψήφια αμοιβή” με τον εκδοτικό οίκο Harper Collins, τον περασμένο Ιούλιο, αφού η ψηφιακή εκδοχή του αστυνομικού τους μυθιστορήματος, “Catch Your Death“, είχε ήδη πουλήσει 42.000 αντίτυπα.

Η υπηρεσία αυτοέκδοσης του Amazon, Kindle Direct Publishing, δεν είναι διαθέσιμη για την Ελλάδα και την Κύπρο.

Βρετανία: 1 στα 4 λογοτεχνικά ebooks είναι αυτοέκδοση
Σύμφωνα με το βρετανικό περιοδικό “The Bookseller“, η συνεχιζόμενη έρευνα της εταιρείας Book Marketing Limited (BML), “Books and Consumers” [“Βιβλία και καταναλωτές”], στην Βρετανία, κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου του 2011 (των 28 εβδομάδων που προηγήθηκαν των Χριστουγέννων) δείχνει ότι το 26% των αντιτύπων των λογοτεχνικών e-books που πουλήθηκαν και το 11% της αξίας τους, ανήκουν ή σε αυτοεκδιδόμενους συγγραφείς, ή σε αυτοεκδόσεις του Kindle ή σε -αποκλειστικά- ψηφιακούς εκδότες. Τα μερίδια αυτά αγοράς δείχνουν ότι η εμπορική διείσδυση των αυτοεκδόσεων είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι προέβλεπαν προηγούμενες εκτιμήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα της BML, η σημασία της χαμηλής τιμής των ψηφιακών αυτοεκδόσεων είναι σημαντική, σε μια αγορά στην οποία οι πωλήσεις έντυπων βιβλίων μειώνονται κατά 4% σε αριθμό αντιτύπων και κατά 6% σε αξία. Εάν συνυπολογιστούν και τα e-books, οι πωλήσεις βιβλίων αυξήθηκαν οριακά, κατά 0,4%, ως προς τον αριθμό αντιτύπων, μειώθηκαν όμως κατά 3% σε αξία. Η μέση τιμή των e-books αυξήθηκε ελαφρά, φτάνοντας τις £3,39 (για τα ψηφιακά βιβλία λογοτεχνίας), έναντι £4,96 των λογοτεχνικών paperbacks και £7,08 των βιβλίων λογοτεχνίας με σκληρό εξώφυλλο.
Διαβάστε επίσης: