Σκληραίνει τη στάση της η Apple για τις αγορές μέσα από τις εφαρμογές, διορία ως τις 31 Μαρτίου

Η Apple σκληραίνει τη στάση της και δίνει διορία ως τις 31 Μαρτίου για να υποστηρίζονται οι αγορές μέσα από τις εφαρμογές με το δικό της σύστημα πληρωμών που της αποφέρει προμήθεια 30% επί της τιμής. Η αρχική διορία που είχε δώσει για να προσαρμοστούν οι υπάρχουσες εφαρμογές ήταν για τις 30 Ιουνίου, ενώ έχει απορρίψει μια νέα εφαρμογή της Sony για τα ebooks επειδή δεν πληρούσε αυτές τις προϋποθέσεις.

 Αυτό προκύπτει από επικοινωνία που είχε με την Apple η βρετανική εταρεία πληροφορικής YUDU, που αναπτύσσει εφαρμογές για iPad, iPhone και iPod touch και συνεργάζεται στενά με την Apple. Η πληροφορία για τη νέα διορία αναδημοσιεύτηκε μάλιστα σήμερα στη Wall Street Journal. Καθώς η YUDU ασχολείται με εφαρμογές για περιοδικά και εφημερίδες, είναι ασαφές αν η ίδια διορία θα ισχύσει και για τις άλλες κατηγορίες εφαρμογών, όπως αυτές που πουλάνε ηλεκτρονικά βιβλία.

Οι νέοι κανόνες που θέτει η Apple για το App Store (ή, σύμφωνα με την εταιρεία, η εφαρμογή κανόνων που ήδη ίσχυαν αλλά παρακάμπτονταν) απαιτούν οι εφαρμογές να δίνουν τη δυνατότητα για αγορές τόσο μέσω του browser όσο και χωρίς έξοδο από την εφαρμογή. Στη δεύτερη περίπτωση θα εφαρμόζεται το σύστημα πληρωμών της Apple “In App Purchase” και η ίδια θα παίρνει προμήθεια 30% επί της τιμής πώλησης. Ως τώρα πολλές εφαρμογές οδηγούσαν τους καταναλωτές για αγορές στο αντίστοιχο site ή δεν απέδιδαν προμήθεια στην Apple. Με δεδομένο ότι η αγορά μέσα από την εφαρμογή είναι ευκολότερη και βολικότερη (δε χρειάζεται η εκ νέου εισαγωγή των στοιχείων μιας πιστωτικής κάρτας, δεν απαιτείται έξοδος και επιστροφή στην εφαρμογή), η πλειοψηφία των αγορών αναμένεται να γίνονται εντός των εφαρμογών – εκτός αν υπάρξουν κίνητρα για τους καταναλωτές να πηγαίνουν στο site των εταιρειών.

Οι νέοι κανόνες της Apple μπορεί να παραβιάζουν τους αντιμονοπωλιακούς νόμους των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.

Το σύστημα των πληρωμών μέσα από την εφαρμογή εφαρμόζεται στο περιοδικό για το iPad “The Daily” που κυκλοφόρησε χτες, ενώ εφημερίδες και περιοδικά όπως η Wall Street Journal και ο Economist που πουλούσαν συνδρομές μέσα από το site τους θα χρειαστεί να αλλάξουν τις εφαμογές τους και να δίνουν τη δυνατότητα αγορών μέσα από αυτές.

Η εφαρμογή Kindle for iPad του Amazon, η πιο δημοφιλής εφαρμογή για αγορά και ανάγνωση ebooks στη συσκευή.