Οι New York Times θα πάψουν να τυπώνονται “κάποια στιγμή”, ως τότε paywall για το site τους


Οι New York Times είναι από τις σημαντικότερες εφημερίδες όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και διεθνώς. Από τις βασικές εκπροσώπους του σοβαρού τύπου, θέτει από πολλές απόψεις τα κριτήρια για το τι είναι μια εφημερίδα.

Ο εκδότης και διευθυντής της Arthur Sulzberger Jr μιλώντας στο Λονδίνο άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι New York Times να πάψουν να τυπώνονται “κάποια στιγμή στο μέλλον”. Δεν είναι κάποια οριστική ανακοίνωση ή, πολύ περισσότερο, κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά και μόνο το ενδεχόμενο έκανε το γύρω του κόσμου και δείχνει πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στην ανάγνωση των ειδήσεων. Πόσο μάλλον που οι New York Times δεν έχουν απλώς ταυτιστεί με την τυπωμένη εφημερίδα, αλλά και με το broadsheet, το φύλλο μεγάλων διαστάσεων (αντίστοιχων περίπου της Καθημερινής), που θεωρείται χαρακτηριστικό του τύπου που (θέλει να) θεωρείται σοβαρός.

Η πιθανότητα αυτή είναι η συνέχεια της ηλεκτρονικής επιτυχίας των New York Times. Διαθέτουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο site με περιεχόμενο που πηγαίνει πολύ πέρα από την τυπωμένη έκδοση και τις πρόσφατες ειδήσεις: με ένα ηλεκτρονικό αρχείο που έχει χρονικό βάθος μεγαλύτερο από έναν αιώνα, με εξειδικευμένες online στήλες και blogs, με πλήθος εργαλεία για τους αναγνώστες και έμφαση στο σχολιασμό και την κοινωνική δικτύωση. Το αποτέλεσμα είναι πάνω από 20 εκατομμύρια επισκέπτες το μήνα. Πέρα από το site, οι New York Times επεκταθεί στο να πουλάνε συνδρομές με κόστος γύρω στα $2 το μήνα, πολύ κάτω από τη συνδρομή στην τυπωμένη έκδοση, στους κατόχους Kindle και iPad.

Η επιτυχία όμως των ηλεκτρονικών συνδρομών, χαμηλού κόστους αλλά με στόχο τον όγκο πωλήσεων, οδήγησε στην επιλογή να εφαρμοστει από τις αρχές του 2011 ένα paywall, αν και πιο ελαστικό από τους Times του Λονδίνου του Rupert Murdoch. Έτσι, τα πρώτα άρθρα θα είναι δωρεάν, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να γραφτεί κάποιος συνδρομητής για να δει περισσότερα άρθρα (μοντέλο αντίστοιχο με τους Financial Times).

Αντίστοιχες προσπάθειες έχουν κάνει βέβαια και παλιότερα οι New York Times, αλλά απέτυχαν. Όμως σήμερα, παρά τις διαφωνίες και την κριτική, οι πιθανότητες επιτυχίας είναι αυξημένες καθώς περνάμε από το ανοιχτό web στον κλειστό και επι πληρωμή κόσμο των εφαρμογών και των συνδρομών χάρη στις προσπάθειες κυρίως της Apple και του Amazon.

Πηγή: The Editors Weblog