Δύο από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου για τα ebooks καταγράφουν τις εντυπώσεις τους

Μερικοί από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση με τον Γιώργο Παπανδρέου στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο Eric Duval δεύτερος από αριστερά, 
ο Brewster Kahle πρώτος από δεξιά

Δύο από τους συμμετέχοντονες στη συνάντη που έγινε την Παρασκευή στο Μέγαρο Μαξίμου για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού βιβλίου στα σχολεία στην Ελλάδα, και κρατήθηκε μακριά από τη δημοσιότητα καταγράφουν τις εντυπώσεις τους στα blogs τους, ενώ δημοσιεύουν και σχετικές φωτογραφίες. Και οι δύο εντυπωσιάστηκαν από την παραμονή του Γιώργου Παπανδρέου και στις 6 ώρες τις συνάντηση και από το ότι έγινε συζήτηση για ένα τέτοιο θέμα σε τόσο υψηλό πολιτικό επίπεδο.

Ο Brewster Kahle με τον Γιώργο Παπανδρέου στο Μέγαρο Μαξίμου

Ο Brewster Kahle (Wikipedia), ιδρυτής της μη-κερδοσκοπικής online βιβλιοθήκης Internet Archive, αναφέρει ότι εντυπωσιάστηκε που προσκλήθηκε στη συζήτηση, καθώς δεν περίμενε τέτοιες αποφάσεις να συζητιούνται με εμπειρογνώμες που δεν έχουν μάλιστα κάποια οικονομική σχέση με την κυβέρνηση στην Ελλάδα. Η συζήτηση αφορούσε, σύμφωνα με τον Kahle, τις ταμλέτες ανάγνωσης (εννοεί tablet PC και ηλεκτρονικούς αναγνώστες), τα προγράμματα ψηφιακού δανεισμού, τους έξυπνους πίνακες και την ψηφιοποίηση των ελληνικών βιβλιοθηκών.

Από τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου

O Eric Duval, καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης των Υπολογιστών στο Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λουβέν στο Βέλγιο, γράφει κι αυτός με τη σειρά του του πως εντυπωσιάστηκε από τη θέση του Γιώργου Παπανδρέου ότι “η μάθηση πρέπει να έχει πλάκα, καθώας και από το ότι ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί ήταν στη συνάντηση σε όλη τη διάρκειά της, παρόλο που κράτησε 6 ώρες, καθώς σε τέτοιες συναντήσεις οι πολιτικοί με τέτοιες θέσεις δεν εμφανίζονται λόγω “ανειλημμένων υποχρεώσεων”. Ο Louven πηγαίνει όμως παραπέρα και καταγράφει τι συζητήθηκε και ποιες είναι οι δικές του απόψεις:

  • Τα σχέδιά της ελληνικής κυβέρνησης είναι να ψηφιοποιήσει τα σχολικά εγχειρίδια σε μια ανοιχτή μορφή αρχείου που θα επιτρέψει την ανάμειξη του περιεχομένου. Δε θα χρειαστούν δύσκολες διαπραγματεύσεις με εκδοτικούς οίκους καθώς η υβέρνηση είναι ο εκδότης όλων των σχολικών βιβλίων.
  • Ο Duval πιστεύει ότι η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην τεχνική υποδομή για τη μάθηση, που περιλαμβάνει φτηνή (και ίσως δωρεάν) καθολική πρόσβαση στο internet, μια προσωπική συσκευή για κάθε καθηγητή και μαθητή και βασικές υπηρεσίες μάθησης. Αυτά πρέπει να γίνουν υιοθετώντας ανοιχτά πρότυπα. Με αυτήν την υποδομή οι καθηγητές και οι μαθητές θα μπορέσουν οι ίδιοι να καθοδηγούν τις καινοτομίες.
  • Ο Duval πρότεινε για το ζήτημα των εγχειριδίων και της ψηφιοποίησής του το σχολείο να κινηθεί πέρα από το PDF και έφερε το παράδειγμα της εφαρμογής Ηλιακό Σύστημα για το iPad.
  • Ο Duval υπογραμίζει πως κάθε μαθητής πρέπει να έχει την προσωπική του συσκευή, είτε αυτή είναι τηλέφωνο, tablet PC ή netbook, γιατί η ιδέα των αιθουσών με υπολογιστές στα σχολεία και τα πανεπιστήμια δεν έχει δουλέψει πραγματικά. Όποια συσκευή και να επιλεγεί πάντως, σε 2-3 χρόνια θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά.
  • Τέλος, πιστεύει ότι καθώς η κατάσταση στα περισσότερα σχολεία και πανεπιστήμα δεν είναι καλή έτσι κι αλλιώς, αξίζει να αναλάβει κανείς το ρίσκο της καινοτομίας και του πειραματισμού. Αλλά πρόκειται αυτά να πετύχουν, πρέπει να είναι σαφές στους καθηγητές και τους μαθητές ότι θα έχουν την αναγκαία υποστήριξη, ενώ βασική προϋπόθεση είναι οι καθηγητές να μην αισθάνονται ότι απειλούνται από τις αλλαγές.

Διαβάστε επίσης:

Σημείωση: Την αναφορά στον Eric Duval και το blog του είδα αρχικά στο blog του Παναγιώτη Παπαχατζή, κάτι που μου έδωσε την ιδέα να ψάξω για το αν και άλλοι από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση είχαν γράψει σχετικά.